Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 20:26
uszczelka pod głowicą-którą?
Autor Wiadomość
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 22 Kwiecień 2008, 09:13   

RALF-TM napisał/a:
korek po czyszczeniu i jeździe" po miescie" znów sie zabrudził,temperatura w normie grubość wskazówki ponad 80 st i ani mm więcej ,więc się nie grzeje,płynu raczej nie ubywa, w przyszłym tygodniu własnie mam jechac do niemiec ale się zastanawiam czy nim jechać


czlowieku - chciales porady - dostales ja. wiec zrob teraz to!!!!

wyraznie miales napisane, zeby "przegonic samochod" po autostradzie - WYRAZNIE bylo napisane

wiec zatankuj samochod za 100 pln-ow i zdejmij pajeczyne z tloka :)
 
 
k.adamczyk 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 113
Skąd: Wlkp.
Wysłany: 22 Kwiecień 2008, 21:27   

Daniel napisał/a:
wiec zatankuj samochod za 100 pln-ow i zdejmij pajeczyne z tloka


buahahaha rozpłakałem się ze śmiechu

Daniel napisał/a:
zdejmij pajeczyne z tloka
DOBRE!!!!!!!
_________________
C220 CDI Sport automat, ksenon 1999r.

 
 
RALF-TM 

Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 147
Skąd: Tomaszów Maz
Wysłany: 22 Kwiecień 2008, 22:45   

daniel-nie rozumiem tonu twojej wypowiedzi ale dzięki z rady
_________________
Gdyby Bóg preferował przedni napęd chodzilibyśmy na rękach!

Ex-ESPRIT KOMBI 2,4 V6+stag 300
WDB2020861F658873
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 22 Kwiecień 2008, 23:53   

RALF-TM napisał/a:
daniel-nie rozumiem tonu twojej wypowiedzi

Ja to nazywam "przegonić pająki z rury"... :twisted:
Jazda po mieście to nie to samo, co dłuższa jazda na trasie...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
k.adamczyk 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 113
Skąd: Wlkp.
Wysłany: 23 Kwiecień 2008, 00:00   

RALF-TM napisał/a:
daniel-nie rozumiem tonu twojej wypowiedzi ale dzięki z rady

Kolega daniel napewno nie chciał być złośliwy. Lecz dobrze radzi. Wyczyść korek, i jazda w dłuższą trasę!!!
Powiem od siebie kolega ma Astrę 1,6 i całą zimę jesień i wiosnę ma ok 0,3 cm mazi na korku. Płynu nie ubywa olej ok. Na miarce zero śladu niepokojącego nalotu.
Jest jeden problem: dziennie jednorazowo robi ok 8-10 km, kilka godz postoju i znowu 8-10km. Latem problem się minimalizuje!!! I tak już dwa lata. !!!!
_________________
C220 CDI Sport automat, ksenon 1999r.

 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 23 Kwiecień 2008, 05:22   

Cytat:

Powiem od siebie kolega ma Astrę 1,6 i całą zimę jesień i wiosnę ma ok 0,3 cm mazi na korku. Płynu nie ubywa olej ok. Na miarce zero śladu niepokojącego nalotu.
Jest jeden problem: dziennie jednorazowo robi ok 8-10 km, kilka godz postoju i znowu 8-10km. Latem problem się minimalizuje!!! I tak już dwa lata. !!!!


i wszystko jasne
 
 
m00n

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 674
Skąd: Morąg
Wysłany: 23 Kwiecień 2008, 11:06   

ja mam takie pytanko odnosnie uszczeli pod glowica: jakie sa objawy ze moze sie juz konczyc ?
Wczoraj musialem troche iskatowac silnik tzn na trojce poszedl prawie do odciecia zaplony czyli 140 no i na 5 na 190 sie skonczylo potem wjechalem do miata postalem troche w korku i silnik zlapal 100 stopni ;/ zgasilem go go potem odpalilem na postoju wlaczylem ogrzewanie na maxa i szybko doszedl do 85 stopni, dolalem plynu po z 2-3 cm ubylo zgasilem silnik postal 2 godziny ostudzil sie i wrocilem do domu 50 km tym razem spokojnie 90-120 no i wskazowka stala na 85 stopniach cala trase. Czy mam sie tym martwic czy wszystko jest ok ?
_________________
C200 Esprit benzyna (bez gazu) 1994

"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach..."
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 23 Kwiecień 2008, 18:00   

uszczelka pod głowica albo jest dobra, albo uszkodzona. trudno dopatrzyc sie momentu kiedy sie "konczy"

natomiast jesli chodzi o twoje "skatowanie" silnika.... chciales chyba powiedziec, ze wreszcie wykorzystales pelna moc silnika :) ja uwazam, ze to jest normalne, ze raz na jakis czas podejdzie sie do konca obrotow - mercedes do nie duzy fiat, wiec takie sytuacje ABSOLUTNIE mu nie groza. oczywiscie jest jedno ale - pod warunkiem, ze silnik jest sprawny i obsluga jego byla przeprowadzania zgodnie z zaleceniami producenta i na dobrych materialach eksploatacyjnych. a z tym u nas w Polsce jest roznie..... powiedzmy sobie szczerze - jest beznadzielnie. skoro czesc uzytkownikow przyznaje sie, ze kupuje jakies badziewia, ktore dumnie nazywa filtrami, czy podobno nawet "pierze" swoje filtry, to jak tu mozna mowic o prawidlowej eksploatacji

co do wzrostu temperatury - tutaj sprawa juz nie jest taka prosta. przyczyny moga byc rozne, np. mało plynu chlodniczego, zanieczyszczona chlodnica, badz kiepskiej jakosci plyn chlodniczy, moze byc jeszcze zakamieniona chlodnica. bardzo PRAWDOPODOBNE jest uszkodzenie termostatu - ja bym uszkodzenia glowicy szukal na samym koncu. Pamietaj o waznej zasadzie - najpierw szukaj drobnych przyczyn, potem zastanawiaj sie nad powaznymi.

sprawdz te rzeczy o ktorych ci napisalem wczesniej - i zobacz jak bedzie sie sprawowal twoj MB przy kolejnej probie "skatowania"

[ Dodano: 23 Kwiecień 2008, 18:02 ]
uszczelka pod głowica albo jest dobra, albo uszkodzona. trudno dopatrzyc sie momentu kiedy sie "konczy"

natomiast jesli chodzi o twoje "skatowanie" silnika.... chciales chyba powiedziec, ze wreszcie wykorzystales pelna moc silnika :) ja uwazam, ze to jest normalne, ze raz na jakis czas podejdzie sie do konca obrotow - mercedes do nie duzy fiat, wiec takie sytuacje ABSOLUTNIE mu nie groza. oczywiscie jest jedno ale - pod warunkiem, ze silnik jest sprawny i obsluga jego byla przeprowadzania zgodnie z zaleceniami producenta i na dobrych materialach eksploatacyjnych. a z tym u nas w Polsce jest roznie..... powiedzmy sobie szczerze - jest beznadzielnie. skoro czesc uzytkownikow przyznaje sie, ze kupuje jakies badziewia, ktore dumnie nazywa filtrami, czy podobno nawet "pierze" swoje filtry, to jak tu mozna mowic o prawidlowej eksploatacji

co do wzrostu temperatury - tutaj sprawa juz nie jest taka prosta. przyczyny moga byc rozne, np. mało plynu chlodniczego, zanieczyszczona chlodnica, badz kiepskiej jakosci plyn chlodniczy, moze byc jeszcze zakamieniona chlodnica. bardzo PRAWDOPODOBNE jest uszkodzenie termostatu - ja bym uszkodzenia glowicy szukal na samym koncu. Pamietaj o waznej zasadzie - najpierw szukaj drobnych przyczyn, potem zastanawiaj sie nad powaznymi.

sprawdz te rzeczy o ktorych ci napisalem wczesniej - i zobacz jak bedzie sie sprawowal twoj MB przy kolejnej probie "skatowania"
 
 
m00n

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 674
Skąd: Morąg
Wysłany: 23 Kwiecień 2008, 18:06   

ok ale termostat albo sie otworzy albo nie do konca wiec raczej by wskazywal zanizona temperature (nie otworzyl sie do konca) a jak sie otworzy do konca to chyba nie moze wskazac za duzo ? Wiskoza wymieniona rok temu na sachs plyn chlodniczy nowy wymieniony przed zima firmy prestone. Nad chlodnica sie nie zastanawialem jak to mozna sprawdzic ?
_________________
C200 Esprit benzyna (bez gazu) 1994

"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach..."
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 23 Kwiecień 2008, 18:17   

m00n napisał/a:
ok ale termostat albo sie otworzy albo nie do konca wiec raczej by wskazywal zanizona temperature (nie otworzyl sie do konca) a jak sie otworzy do konca to chyba nie moze wskazac za duzo ? Wiskoza wymieniona rok temu na sachs plyn chlodniczy nowy wymieniony przed zima firmy prestone. Nad chlodnica sie nie zastanawialem jak to mozna sprawdzic ?


nie masz racji z termostatem - on moze sie otwierac przy prawidlowej temperaturze, ale NIE DO KONCA !!!

i wtedy masz taka sytuacje, ze jak jedziesz "normalnie" to jest ok, a jak przycisniesz, to silnik moze sie grzac - proste nie?

chlodnice trudno jest sprawdzic - pamietaj - taniej wyjdzie ci zainwestowac w np. oryginalny termostat, niz wymieniac na probe nowa chlodnice. pamietaj - oryginalny termostat - wtedy bedziesz mial gwarancje, ze wszystko jest ok!

z tym oryginalnym termostatem, to pewnie nie wszyscy sie ze mna zgodza. byc moze sie znajda tacy ktorzy beda probowali udowadniac jak to te same elementy roznia sie tylko wybita gwiazda i pudelkiem..... byc moze maja racje :) ale ja i tak wiem swoje!!
Ostatnio zmieniony przez Daniel 30 Czerwiec 2008, 22:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
m00n

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 674
Skąd: Morąg
Wysłany: 24 Kwiecień 2008, 06:41   

dzieki kolego tak wlasnie zrobie z tym termostatem dodam tylko ze jesli mam wlaczony goracy nawiew to temperatura jest w normie czyli lekko nad 80 stopni jak mu mocno przycisne to dochodz do 90 no a jak ja jade z zimnym nawiewem to jak spokojnie to ok 85 a jak docisne i potem do miasta wjade to 100 spokojnie.
_________________
C200 Esprit benzyna (bez gazu) 1994

"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach..."
 
 
wonsz 
wonsz

Dołączył: 21 Lis 2007
Posty: 46
Skąd: Opole
Wysłany: 30 Czerwiec 2008, 21:25   

witam ja zauwazylem wycieki oleju z pod glowicy czy ktos sie orientue ile moze kosztowac wymiana uszczelki pod glowica wraz z planowaniem glowicy do rzedowej 6 poj2.8?
_________________
C 180 manual
C 280 manual
teraz C 250 TD automat
 
 
 
art-34 
C220 Elegant D 16V

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 251
Skąd: LB
Wysłany: 3 Lipiec 2008, 20:22   

m00n napisał/a:
ja mam takie pytanko odnosnie uszczeli pod glowica: jakie sa objawy ze moze sie juz konczyc ?
Wczoraj musialem troche iskatowac silnik tzn na trojce poszedl prawie do odciecia zaplony czyli 140 no i na 5 na 190 sie skonczylo potem wjechalem do miata postalem troche w korku i silnik zlapal 100 stopni ;/ zgasilem go go potem odpalilem na postoju wlaczylem ogrzewanie na maxa i szybko doszedl do 85 stopni, dolalem plynu po z 2-3 cm ubylo zgasilem silnik postal 2 godziny ostudzil sie i wrocilem do domu 50 km tym razem spokojnie 90-120 no i wskazowka stala na 85 stopniach cala trase. Czy mam sie tym martwic czy wszystko jest ok ?


Witam!
Najgorsze co mogłeś zrobić to od razu wyłączyć silnik po uprzednim jego "skatowaniu" przy takim traktowaniu silnik "skończy" się szyciej niż się tego spodziewasz.
Pzdr!

[ Dodano: 3 Lipiec 2008, 20:35 ]
RALF-TM napisał/a:
nio dziś pod korkiem oleju zobaczyłem sobie "śmietane"myśle pewnie głowica ale jak sprawdzić która(2.4 V6),czy moze trzeba wymienić obie,ponadto szykuje mi się wyjazd jakieś 2 tyś km i domyslam się że lepiej nie jechać z taką głowicą,czy przyczyną mogła być instalacja lpg którą załorzyłem 2tyś km temu,orientuje się ktoś ile to może kosztowć?pozdrawim

[ Dodano: 21 Kwiecień 2008, 07:49 ]
jeszcze jedno czy mając głowice na wierzchu jest sens bawienia się w polerowanie kanałów dolotowych i wylotowych czy to tylko sztuka dla sztuki(np w bmw nie m to wiekszego sensu bo fabrycznie wszystko jest dość dobrze zrobione)


Witam!
Do sprawdzenia jest przewód "odmy" a raczej jego drożność jesli jest drożny proponuję po rozgrzaniu silnika pozostawić go na wolnych obrotach i zdjąc korek wlewu oleju na minutę lub dwie wtedy woda ma szansę opuścić układ smarowania, obecnośc paliwa w oleju może świadczyć o problemach jednak wtedy zaleca sie zrobienie jednorazowo około 100-150 km i sprawdzenie jeszcze raz oleju pod kątem obecności paliwa. To są objawy jazdy po mieście kiedy silnik nie osiąga własciwej temp pracy.
W temacie dajesz do zrozumienia że przy 6 cylindrach masz 2 głowice??
Pzdr!

[ Dodano: 3 Lipiec 2008, 20:41 ]
jjankiello napisał/a:
RALF-TM napisał/a:
co to znaczy jazda po niemiecku? :)

to znaczy - wyczyść korek z osadu i pojeździj trochę na dłuższych odcinkach (przegoń auto), potem sprawdź korek ponownie.
I obserwuj wskaźnik temperatury w czasie jazdy, czy silnik się nie grzeje, jeśli tak to pewnie ubywa płynu chłodniczego, a to może świadczyć o wydmuchanej uszczelce pod głowicą...


Nie tylko,przy uszkodzonej uszczelce w zbiorniku wyrównawczym po uruchomieniu silnika powinny ukazać się "bąbelki" i płyn bedzie z wyraźnymi tłustymi "oczkami" jak w rosole.
Pozdr!
_________________
Wiek średni poznajemy po tym jak szeroki umysł z wąską talią zamieniaja się miejscami... ;)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W202
WDB2021211A327558
http://www.partscatalog.ru/mercedes/ wklejamy Vin i kod do radia gratis... ;)
 
 
dzikidaniel 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 68
Skąd: Stara Kiszewa
Wysłany: 3 Lipiec 2008, 22:20   

art-34 napisał/a:

Najgorsze co mogłeś zrobić to od razu wyłączyć silnik po uprzednim jego "skatowaniu" przy takim traktowaniu silnik "skończy" się szyciej niż się tego spodziewasz.

Zacznijmy od tego że C200 nie ma turbiny a włąśnie w przypadku silników doładowanych nie należy zaraz po ostrej jeździe wyłańczać silnika. Trzeba dać minutke dwie na schłodzenie się turbiny i by wirnik miał czas by zwolnić a nie został bez smarowania przy powiedz 200krp/s. W silnikach atmosferycznych nie ma znaczenia czy odrazu zgasisz czy nie.

art-34 napisał/a:

W temacie dajesz do zrozumienia że przy 6 cylindrach masz 2 głowice??
Pzdr!

V6 ile ma mieć głowic? Widziałeś fałke z 1 głowicą? (VR6 to nie Vka).

art-34 napisał/a:

Nie tylko,przy uszkodzonej uszczelce w zbiorniku wyrównawczym po uruchomieniu silnika powinny ukazać się "bąbelki" i płyn bedzie z wyraźnymi tłustymi "oczkami" jak w rosole.
Pozdr!

Może ale nie musi. Gdy uszczelka jest uszkodzona to jest kilka objawów które nie muszą koniecznie razem ze sobą występować. I tak jak było napisane możliwe że: w zbiorniku wyrównawczym z płynem chłodniczym będą bombelki, tłuste oczka, olej będzie wyglądać jak cappuccino (czasami jak z pianką a czasami jak bez), ubytki w płynie chłodniczym. Smar na korku wcale nie musi oznaczać uszkodzenia głowicy a raczej mieszania się różnych olejów.
_________________
C200CDI 1999r WDB2021941F879501
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 3 Lipiec 2008, 23:18   

art-34 napisał/a:
Nie tylko,przy uszkodzonej uszczelce w zbiorniku wyrównawczym po uruchomieniu silnika powinny ukazać się "bąbelki" i płyn bedzie z wyraźnymi tłustymi "oczkami" jak w rosole.

Jaki objaw się pokaże zależy od tego, w którym miejscu i między jakimi kanałami (wodny olejowy, czy cylinder) uszkodzi się uszczelka... Czasem nie widać nic w płynie ani w oleju, tylko sączy się na zewnątrz i cieknie po silniku np. od strony ściany grodziowej... Wtedy zwykle się tego nie wykrywa i i jeździ długi czas z uszkodzoną uszczelką...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,125 sekundy. Zapytań do SQL: 10