ściagacz do sprężyn |
Autor |
Wiadomość |
ciemny1972
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 120 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 28 Kwiecień 2008, 19:13 ściagacz do sprężyn
|
|
|
Witam
Zamierzam zregenerować sobie przednie zawieszenie (wymiana sworznia i tulei w wahaczu dolnym) i do tego potrzebny jest ściągacz sprężyny.
Czy ten jest odpowiedni?:
http://moto.allegro.pl/it...ze_2el_hit.html |
_________________ W202 C180 1996
benzyna + LPG
VIN WDB2020181A401958 |
|
|
|
|
MikiPOZ
Klubowicz
Pomógł: 59 razy Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: Poznań-Czmoniec
|
Wysłany: 28 Kwiecień 2008, 19:21
|
|
|
ciemny1972, a jaka masz zawieszke ?? elegance classic > czy sport esprit ?
jak te 2 ostatnie to nie potrzebujesz sciagacza |
_________________ W123 300D 1978r
W123 280CE 1979r.
W123 230C 1977r.
w123 230TE 1984r
w107 560AMG 1972r.
w210 320CDI T 2000r. Avantgarde
w211 320CDI T 2003r. Avantgarde |
|
|
|
|
ciemny1972
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 120 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 28 Kwiecień 2008, 19:24
|
|
|
mam classic. A jaka jest różnica, że w espirit i sport nie trzeba ściągacza? |
_________________ W202 C180 1996
benzyna + LPG
VIN WDB2020181A401958 |
|
|
|
|
MikiPOZ
Klubowicz
Pomógł: 59 razy Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: Poznań-Czmoniec
|
Wysłany: 28 Kwiecień 2008, 19:34
|
|
|
Ja sam wyciągałem spręzyny nawet w elegance (tylko tył) do przodu trzeba ściągacz.
a w espricie i sporcie masz krótsze sprężyny i mozesz je wyciągnąć bez ściagacza... tak jak ja .... podnosisz autko na lewarku drugi lewarek podkladasz pod wachacz odkrecasz sruby i spuszczasz lewarek do momentu az nie bedzie mial obciązenia... i sprężyna twoja . banalna sprawa. jesli chodzi o tyl w elegance bo z przodem gorzej.
a esprit i sport to bez problemu |
_________________ W123 300D 1978r
W123 280CE 1979r.
W123 230C 1977r.
w123 230TE 1984r
w107 560AMG 1972r.
w210 320CDI T 2000r. Avantgarde
w211 320CDI T 2003r. Avantgarde |
|
|
|
|
ciemny1972
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 120 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 28 Kwiecień 2008, 19:43
|
|
|
troszkę zbaczamy z tematu...
Pytanie brzmi: czy te ściągacze z allegro beda pasowały? na co ewentualnie zwrócić uwagę przy zakupie?
czy do sworzni to się przyda?
http://moto.allegro.pl/sh...Fa%3E%3C%2Fi%3E |
_________________ W202 C180 1996
benzyna + LPG
VIN WDB2020181A401958 |
|
|
|
|
MikiPOZ
Klubowicz
Pomógł: 59 razy Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: Poznań-Czmoniec
|
Wysłany: 28 Kwiecień 2008, 19:57
|
|
|
Jeśli chodzi o ten o ten ściągacz do sprężyn to będzie on dobry sam mam podobny.
Tylko spytaj sie , czy te uchwyty na zwoje sa z dobrego metalu. bo mialem w ręce takie co przy skręcaniu się wyginały...
A co do sworzni, nie powiem bo nie wymieniałem. |
_________________ W123 300D 1978r
W123 280CE 1979r.
W123 230C 1977r.
w123 230TE 1984r
w107 560AMG 1972r.
w210 320CDI T 2000r. Avantgarde
w211 320CDI T 2003r. Avantgarde |
|
|
|
|
Axwell
C 220 od Brabusa
Pomógł: 78 razy Dołączył: 07 Sie 2007 Posty: 3494 Skąd: 42-200
|
Wysłany: 29 Kwiecień 2008, 00:11
|
|
|
MikiPOZ napisał/a: | Ja sam wyciągałem spręzyny nawet w elegance (tylko tył) do przodu trzeba ściągacz.
a w espricie i sporcie masz krótsze sprężyny i mozesz je wyciągnąć bez ściagacza... tak jak ja .... podnosisz autko na lewarku drugi lewarek podkladasz pod wachacz odkrecasz sruby i spuszczasz lewarek do momentu az nie bedzie mial obciązenia... i sprężyna twoja . banalna sprawa. jesli chodzi o tyl w elegance bo z przodem gorzej.
a esprit i sport to bez problemu |
Dobry temat i jak zawsze pomocna dłoń MikiPOZ...
mam w zamiarze zmienić spręzyny z rozbitego Sporta, te które mam jak sie okazało są popodcinane a na naszych mega prostych drogach ..... szkoda gadać...
przód zostawiam pneumatyczne, zmienię Spręzyny, tył identycznie...
czy przód sciągacze sa wymagane ??
nie mam pojęcia stad pytanie...
Dzieki za odpowiedzi |
_________________
|
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 29 Kwiecień 2008, 08:49
|
|
|
Ja radzę w takich przypadkach sobie odpuścić i jechać do warsztatu. Koszt wymiany sprężyn i tulei w obu przednich wahaczach nie powinien przekroczyć 200-300 zł. Pytanie, czy warto za taką kwotę ryzykować zostanie kaleką...?
Na temat jakości tych ściagaczy z Allegro się nie wypowiadam - nie wiem, czy są dobre, czy nie. A kwestia czy się nadają? Jak założysz takie ściągacze z obu stron sprężyny i ją ściśniesz, to i tak jej nie wyjmiesz, bo z boków pozostanie za mało miejsca. Jeśli przy szarpaniu sprężyny w takim przypadku puści jeden ściągacz, to sprężyna cię zabije a przynajmniej połamie ci ręce.
Do są specjalne ściagacze. Mają kształt dwóch równoległych okrągłych płytek zakładanych na zwoje sprężyny i ściaganych centralnie jedną śrubą przez otwór w wahaczu. Bez tego ściągacza do wymiany sprężyn bym nie podchodził.
Wybicie dużej tulei z wahacza to też spory problem, po co się męczyć.... |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
MikiPOZ
Klubowicz
Pomógł: 59 razy Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: Poznań-Czmoniec
|
Wysłany: 29 Kwiecień 2008, 11:48
|
|
|
Axwell, jeśli masz Cięte sprężyny, i wymieniasz na sprężyny od sporta , to ściągacze są nie potrzebne...
tak jak mówie :
1.żeby lepiej bylo wszystko widać itp. odkręcasz koło, a samochod podnosisz na lewarku, żeby spręzyna w miare rozciągnięta.
2. Następnie bierzesz drugi lewarek i podkładasz pod wachacz (w miare na środku)
i lewarujesz go do tej pozycji w ktorej stoi wachacz , dlatego zeby po wybiciu śruby wachacz sie nie opuśćił......
3. gdy masz juz wykrecone sruby wachacza, spuszczasz lewarek pod nim pomalutku....do momentu aż nie będzie miał oporu...
4. nastepnie podkrecasz autko wyżej na lewarku i wyjmujesz ten drugi lewarek pod wachaczem
5.odginasz w dół wachacz i sprężyna twoja
6.Wkładasz nową sprężyne od sporta
7. Podkładasz lewarek pod wachacz i dalej wszstko tak samo tylko na odwrót
Banalna sprawa.... Tylko że każdy musi pamiętać , że....
Ta operacja udaje sie tylko z obnizanym zawieszeniem, zawieszeniem sporta i esprita.
Oraz elegance Classic tył.(bo przód b.ciężko) |
_________________ W123 300D 1978r
W123 280CE 1979r.
W123 230C 1977r.
w123 230TE 1984r
w107 560AMG 1972r.
w210 320CDI T 2000r. Avantgarde
w211 320CDI T 2003r. Avantgarde |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 29 Kwiecień 2008, 12:11
|
|
|
sewan napisał/a: | Ja radzę w takich przypadkach sobie odpuścić i jechać do warsztatu. Koszt wymiany sprężyn i tulei w obu przednich wahaczach nie powinien przekroczyć 200-300 zł. Pytanie, czy warto za taką kwotę ryzykować zostanie kaleką...?
Na temat jakości tych ściagaczy z Allegro się nie wypowiadam - nie wiem, czy są dobre, czy nie. A kwestia czy się nadają? Jak założysz takie ściągacze z obu stron sprężyny i ją ściśniesz, to i tak jej nie wyjmiesz, bo z boków pozostanie za mało miejsca. Jeśli przy szarpaniu sprężyny w takim przypadku puści jeden ściągacz, to sprężyna cię zabije a przynajmniej połamie ci ręce.
Do są specjalne ściagacze. Mają kształt dwóch równoległych okrągłych płytek zakładanych na zwoje sprężyny i ściaganych centralnie jedną śrubą przez otwór w wahaczu. Bez tego ściągacza do wymiany sprężyn bym nie podchodził.
Wybicie dużej tulei z wahacza to też spory problem, po co się męczyć.... |
ewentualnie jeszcze może być połamanie kości twarzo-czaszki
uważam, że podejmowanie się wymiany sprężyny bez doświadczenia jest zajęciem niebezpiecznym - nawet jeżeli sa to sprężny "cięte" (to już chyba pod prokuratora się należy) czy od wersji sport (esprit)
kolega mikipoz wprawdzie bardzo dokladnie opisał tą robote, ale jak napisałem wyżej - jak ktoś nie ma pojęcia o robocie, to nawet koło źle przykręci (już nie mówiąc o prawidłowej pozycji sprężyny w gnieździe) |
|
|
|
|
chrzanio
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Cze 2007 Posty: 107 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 29 Kwiecień 2008, 12:11
|
|
|
O ile pamietam to u mnie przy wymianie tuleji w wahaczach szlo gosciowi to bardzo sprawnie i zadncyh scigaczy nie uzywal, ale za cholere nie pamietam jak on to robil, jakos po swojemu. Wiem ze podnosnik sie bardzo przydal A mam Elegance ;] |
_________________ C-klasa 202 1.8 + LPG '94 Elegence |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 29 Kwiecień 2008, 12:19
|
|
|
chrzanio napisał/a: | O ile pamietam to u mnie przy wymianie tuleji w wahaczach szlo gosciowi to bardzo sprawnie i zadncyh scigaczy nie uzywal, ale za cholere nie pamietam jak on to robil, jakos po swojemu. Wiem ze podnosnik sie bardzo przydal A mam Elegance ;] |
szło mu sprawnie bo miał DOŚWIADCZENIE!!
wymiana sprężyny to wbrew pozorom niełatwa robota - przeczytaj post sewan-a (a zwłaszcza zdanie o ewentualnych zagrożeniach zdrowotnych) |
|
|
|
|
MikiPOZ
Klubowicz
Pomógł: 59 razy Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: Poznań-Czmoniec
|
Wysłany: 29 Kwiecień 2008, 12:25
|
|
|
Daniel, zgadzam się z tobą. Jesli ktos nie ma pojęcia to lepiej zeby sie nie brał za to |
_________________ W123 300D 1978r
W123 280CE 1979r.
W123 230C 1977r.
w123 230TE 1984r
w107 560AMG 1972r.
w210 320CDI T 2000r. Avantgarde
w211 320CDI T 2003r. Avantgarde |
|
|
|
|
Axwell
C 220 od Brabusa
Pomógł: 78 razy Dołączył: 07 Sie 2007 Posty: 3494 Skąd: 42-200
|
Wysłany: 29 Kwiecień 2008, 12:37
|
|
|
MikiPOZ napisał/a: | Daniel, zgadzam się z tobą. Jesli ktos nie ma pojęcia to lepiej zeby sie nie brał za to | Miki... dziekuję Przyjacielu... po weekendzie zabieram sie do dzieła.. moze wykonam fotorelacje... |
_________________
|
|
|
|
|
MikiPOZ
Klubowicz
Pomógł: 59 razy Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: Poznań-Czmoniec
|
Wysłany: 29 Kwiecień 2008, 12:41
|
|
|
Axwell, spoko
Jesli mozesz zrob zdjecie sprezyny sporta i tej co masz w brabusie... jestem ciekaw czy sa duzo krótsze od sporta |
_________________ W123 300D 1978r
W123 280CE 1979r.
W123 230C 1977r.
w123 230TE 1984r
w107 560AMG 1972r.
w210 320CDI T 2000r. Avantgarde
w211 320CDI T 2003r. Avantgarde |
|
|
|
|
|