Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: G.
25 Wrzesień 2009, 11:49
Naprawa pompy Lucasa SAM
Autor Wiadomość
konradkar

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 436
Skąd: Ostroleka
Wysłany: 1 Maj 2008, 16:14   

ten zaworek o ktorym piszesz (jezeli dobrze kojarze) to nic innego jak prowadnica polaczona z tuleja ktorej ksztalt pozwala na sprezanie ropy. Powoduje on hmmmm
sa dwie mozliwosci:
1. Wydluza czas wtrysku paliwa do cylindra

albo

2. przyspiesza wtrysk, lub opznia (bardziej prawdopodobna jest 1 opcja) poniewaz ilosc paliwa musi byc regulowana (po co wymyslili cos takiego jak pedal gazu?)

[ Dodano: 1 Maj 2008, 16:21 ]
..

DSC01599.JPG
Plik ściągnięto 2079 raz(y) 251,08 KB

DSC01599.JPG
Plik ściągnięto 2254 raz(y) 204,28 KB

_________________
Juz od dawna nie Mercedes

Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum
 
 
moto_roman

Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 12
Skąd: leszno
Wysłany: 2 Maj 2008, 16:55   

konradkar, Witaj Kolego!!
Piszę,bo czeka mnie wyjmowanie takiej pompy!!
Pytanie mam takie!!Czy zębatka napędzająca pompę nie spadnie mi gdzieś na dół??
A problem mam gruby bo chyba padła elektronika w pompie!!
Poprostu zapala i zaraz gaśnie!!A może wiesz też coś na ten temat??
Pozdrawiam Roman!!
 
 
konradkar

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 436
Skąd: Ostroleka
Wysłany: 3 Maj 2008, 10:46   

hmmm objawy zuplnie inne jak moje
To co wiem napisze czyli:
zebatka nie ma prawa spasc na dol o to sie nie boj tylko zapomialem dodac zaraz naprawie blad przed odkreceniem tej LEWEJ SRYBY na zebatce trzeba poluzowac napinacz olejowy aby naciag paska zmiejszyc

co do elektroniki hmmm powiem tylko tyle Tobie zanim cokolwiek zaczniesz rozkrecac zrob cos takiego..
Moze wydawac sie to glupie ale u jednego goscia na forum poskutkowalo:
- odepnij akumulator (dwa zaciski) na jakas godzinke przynajmniej mozesz nawet zlaczyc bieguny (juz na odcietym akumulatorze) moze na sterowniku sa bledy i w ten sposob sie skasuja..
Pompa nie ma elektroniki sa na niej tylko dwa czujniki ktore daja sygnal do elektroniki pozostale "elektroniczne" w niej rzeczuy to :
elektromagnesy

tak wiec jezeli odpiecie aku nic nie da proponuje udac sie na kompa ( nie napisales nic czy zapala Ci sie kontrolka EPC po wizycie na kompie bedziesz juz conieco wiedzial.
Przyczyny moga byc rozne:
- czujnik pedalu gazu
- sygnal z czujnika na wale korbowym
- sygnal z czujnika cisnienia kolekrora dolotowego
- czujnik EGR

I jeszce inne ktore sa gdzies poukrywane wiec zamiast porywac sie z motyka na slonce zlokalizuj czy to na pewno pompa bo mozesz rozebrac zlozyc i nic z tego nie bedziesz mial... a owszem w serwisie moga naprawic rzeczywista przyczyne (niekoniecznie pompe) a kase za naprawe POMPY LUCASA

aha sprawdz czy masz pecherzyki powietrza na przewodzie dolotowym do pompy
i czy np fitr nie jest zapchany (glupie ale realne)

DSC01555.JPG
Plik ściągnięto 3045 raz(y) 366,54 KB

_________________
Juz od dawna nie Mercedes

Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum
 
 
moto_roman

Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 12
Skąd: leszno
Wysłany: 3 Maj 2008, 12:33   

konradkar,
Z kontrolką to jest różnie, raz się kontrolka EDC zapali po zgaśnięciu silnika, a raz sie nie zapali.A innym razem zapali sie kontrolka i silnik podniesie obroty i gaśnie.Z tego co wczoraj wyczaiłem to tak jakby pompa nie zasysała paliwa,ale cały układ dolotowy paliwa jest OK!!A w zbiorniku przecież pompy nie ma!!Sam nie wiem co jest grane.Mam interfejs ale nie mogę się skomunikować w żaden sposób z elektronikom silnika!!Będę musiał załatwić innego kompa!!
Zapomniałem dodać,że od jakiegoś czasu po porannym odpaleniu,przez chwilę chodził równa,a po chwili zaczął się trząś,i albo po chwili mu przeszło i cały dzień było OK!!
Albo zgasł i trzeba było 2 raz odpalić i już cały dzień było OK!! :(
Co o tym myślisz??
Pozdro Roman

[ Dodano: 3 Maj 2008, 12:55 ]
konradkar,
Wypisałem sobie też z AUTODATY parametry wszystkich czujników które są w pompie
(a jest ich chyba 6) i czujnika z wału.Pomierzyłem wszystko miernikiem,i niby wszystkie czujniki mieszczą się w parametrach.Sprawdziłem to na wtyczce przy kompie więc kabelki odpadają.Wszystkie zasilania i masy do kompa też dochodzą .
Więc może też wchodzić w grę mechaniczne uszkodzenie pompy.Najdziwniejsze w tym wszystkim jest to,że zgasł w czasie jazdy.Kuzyn ma podobny silnik,ale miał inne problemy zapalała mu się kontrolka bo któryś z czujników w pompie świrował i komputer przechodził w tryb awaryjny ale silnik chodził,nierówno i był słabszy ale dało sie jechać!!Jeżeli któryś z czujników jest już słaby to nie powinienł zgasnąć w czasie jazdy.Powinny wystąpić problemy dopiero przy odpalaniu silnika.
Nie wiem, czy jesteś podobnego zdania??
Pozdro Roman
 
 
konradkar

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 436
Skąd: Ostroleka
Wysłany: 4 Maj 2008, 01:16   

tez zastanawialem sie nad pompa paliwa..... owszem nic nie wskazuje na to aby byla jakakolwiek pompa w dieslu ale instrukcja wspomina o 2 pomkach w zbiorniku paliwa wiec.... nei wiem co o tym sadzic
_________________
Juz od dawna nie Mercedes

Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 4 Maj 2008, 14:39   

konradkar napisał/a:
instrukcja wspomina o 2 pomkach w zbiorniku paliwa wiec.... nei wiem co o tym sadzic

Instrukcja nie kłamie - są dwie pompy paliwa, bo zbiornik masz dwukomorowy, umieszczony pod tylną kanapą i przedzielony jest wnęką wału napędowego na dwie komory. Stąd i dwie pompy - pracują jednocześnie...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
konradkar

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 436
Skąd: Ostroleka
Wysłany: 4 Maj 2008, 14:46   

z tym ze jest pewien problem zwiazany z ich praca..
wydawaloby sie ze musza one pracowac po przekreceniu zaplonu.... a tu niestety nic sie nie dzieje paliwo nie cieknie po przelaczeniu zaplonu wiec nie wiem na jakij zasadzie i kiedy one pompuja paliwa- jak pompa wtryskowa zacznie chodzin to paliwo leje sie strumieniem do powrotu, a na wylaconej pompie nawet przewod dojscia paliwa jest pusciutkie bez ropy
_________________
Juz od dawna nie Mercedes

Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum
 
 
moto_roman

Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 12
Skąd: leszno
Wysłany: 4 Maj 2008, 18:47   

konradkar,
Panowie z tymi pmpami wydaje mi sie ,że jest tak !!
Są 2 zbiorniki,ale zwróćcie uwagę,że do prawego zbiornika w tylnej jego części jest jak by dodatkowy zbiornik wyrównawczy i z niego pompa wtryskowa pobiera paliwo,bo tam jest podłączony przewód zasilający pompy wtryskowej.
A pompy te mogą startowawać dopiero po uruchomieniu silnika,jak w niektórych silnikach benzynowych.Niespełniają one jednak roli zasilania pompy wtryskowej a jedynie przepompowują paliwo do zasobnika jak pisałem wcześniej.Z tego co pamiętam to pompy rzędowe miały pomki wstępne!! A pompy rotacyjne miały pompki wstępne wewnątrz pompy wtryskowej i same musiały zassać paliwo!!
Choć szczerze mówiąc w AutoDacie nic nie wspominają o jakich kolwiek pompach poza pompą wtryskową.A Auto Data do dość dokładny program.Wszystkie parametry czujników pompy miałem z Auto Daty i pokrywają się w 100% łącznie z nr pinów na kompie!!
Co otym myślicie!!
Pozdro Roman!!
Jutro może będę miał konkretnego kompa żeby dobraś się do elektroniki!!
Jak dojdę co moje autko boli to dam znać!!
Wrazie problemów z kodami też dam znać!!
_________________
MB W 202 ELEGANCE 2.2 D 94`CZARNY METALIK "Piękna Celinka"
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 4 Maj 2008, 18:57   

moto_roman napisał/a:
do prawego zbiornika w tylnej jego części jest jak by dodatkowy zbiornik wyrównawczy i z niego pompa wtryskowa pobiera paliwo,bo tam jest podłączony przewód zasilający pompy wtryskowej.
Dokładnie tak...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
moto_roman

Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 12
Skąd: leszno
Wysłany: 4 Maj 2008, 19:13   

Zastanawia mnie tylko dlaczego moje kochane autko nie chce zaciągnąć paliwa.
Albo padła pompka wstępna w pompie wtryskowej,albo zawór się nie otwiera i nie pozwala zassać paliwa!

[ Dodano: 4 Maj 2008, 19:17 ]
A problem jest warty poświęcenia czasu bo mogą zaoszczędzić sporo kasy i wzbogacić swoje doświadczenie,bo nie noszę się z zamiarem szybkiego sprzedania mojego autka,poprostu zbyt je polibiłem,żeby nie powiedzieć że je pokochałem mimo wieku!!
_________________
MB W 202 ELEGANCE 2.2 D 94`CZARNY METALIK "Piękna Celinka"
 
 
konradkar

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 436
Skąd: Ostroleka
Wysłany: 4 Maj 2008, 19:41   

nasze zbiorniki paliwa sa podzielone na 3 czesci- dwie duze i jedna mala (rezerwa) do ktorej podobno paliwo jest wtlaczane i dopiero stamtad pompa wtryskowa jest zassysa...

Sam nie wiem czy wierzyc w to co napisalem..

Pompa moze znajdowac sie po stronie niskiego cisnienia czyli tam gdzie jest trzymak palca (lewa strona pompy) nie rozbieralem tej czaesci pompy wiec sie nie wypowiem na ten temat

DSC01594.JPG
Plik ściągnięto 1520 raz(y) 175,92 KB

_________________
Juz od dawna nie Mercedes

Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum
 
 
moto_roman

Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 12
Skąd: leszno
Wysłany: 4 Maj 2008, 19:54   

konradkar,
Ja raczej wierzę,bo coś to paliwo z 2 zbiorników tam musi napompować,a z tamtąd pompa wtryskowa paliwo pobiera!Sprawdzałem to dokładnie.Tam jest podłączony przewód zasilający pompę wtryskową!
Ale jeśli pompa padła mechanicznie to nie jest tak źle,bo będą niższe koszty!
Wiem dzięki tobie jak pompę wyjąć więc sobie poradzę.
Ale puki co najpierw musze podłączyć kompa i sprawdzić elektronikę!!
To jest podstawa!!Bo jak padł zaworek to wystarczy go wymienić.
A jak zawor sie nie otworzy to i pompka wstepna nie ma gdzie paliwa napompowa!
_________________
MB W 202 ELEGANCE 2.2 D 94`CZARNY METALIK "Piękna Celinka"
 
 
Gość

Wysłany: 20 Maj 2008, 06:52   pompa lucas epic

witam!
Jestem tutaj nowy, ale doloze swoje trzy grosze.
Pompa w PSA i DB jest prawie taka sama-EPIC PHASE I i rozni uchwytem napędu pompy ciśnienia transferowego i kształtami obudowy(różne kształty uszczelki).
Jeśli chodzi o konstrukcję , to jest znacznie prostsza niż jakikolwiek BOSCH albo LUCAS DPC.
Pamiętajac o tym , ze wirnik pompy można włożyc na dwa sposoby( a tylko jeden jest poprawny) i o tym , że przy rozbieraniu pompa powinna stac pionowo(wtedy nie rozsypie się mechanizm wirnika) , to wtedy uszczelnienie pompy staje się przyjemna zabawą.
Teraz troche o sobie:mam Peugeota806 2.1TD właśnie z takim EPIC-em.
Zamówilem we Francji zestawy uszczelnień(ze względu na wysoką cenę w Polsce-chciwość sprzedawców).
Jeśli ktoś będzie potrzebował , to proszę o kontakt na e-mail ADAMK@LL.PL.
Ciśnienie pompy transferowej można zmierzyć-LUCAS przewidział to i zrobił specjalny króciec-potrzebny jest tylko manometr i odpowiednia końcówka-przy 800-900RPM powinno wynosić około 500kPa-jest ono regulowane w sposób automatyczny takim zaworkiem z tłoczkiem i sprężyną- może ten zaworek się zawiesił.
 
 
marcin.mmz 
((======))


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 148
Skąd: mińsk mazowiecki
Wysłany: 20 Maj 2008, 19:12   

mam małe pytanie odnośnie pompy właśnie lucasa, mój mercedes zaczął jakby głosniej klekotac i wydaje mi się że spadła moc, byłem u pompiarza i stwierdził że zna ten temat jest tam podobno jakiś elektrozawór który steruje zapłonem przy zimnym silniku jest dobrze a potem jak się zagrzeje rzekomo miałby zmienic się zapłon i powinien chodzic ciszej.Racja jest, autko gdy jest zimne chodzi ładnie problem nachodzi razem z rozgrzaniem, mechanik powiedział za naprawe ok 1000zł, czy on mówi prawde? jest taki zawór i czy koszt jaki mi powiedział jest normalny?
_________________
__C-klasa W202 1996r 2.5TD__
WDB2021281F399060
SUPB01CEHTW816951 - auto żonki
 
 
konradkar

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 436
Skąd: Ostroleka
Wysłany: 22 Maj 2008, 07:51   

zdaje mi sie ze jest taki zawor (to ten co obraca "komora sprezajaca") ale czemu naprawa jego ma kosztowac 1000zl??

trzeba by bylo chyba jednak rozebrac aby zobaczyc...
jezeli sie myle prosze mnie poprawic

ten zawor jest widoczy juz jest po rozpolowieniu pompy na pol
_________________
Juz od dawna nie Mercedes

Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,193 sekundy. Zapytań do SQL: 12