Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: G.
25 Wrzesień 2009, 11:49
Naprawa pompy Lucasa SAM
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: 25 Maj 2008, 08:56   kontynuacja

nie jest tak do konca! zawory elektromagnetyczne w EPIC-u pełnia trzy funkcje
1 zawor stopu -odcina paliwo po wylaczeniu zaplonu
2 dwa zawory dawki-powoduje przesuwanie wirnika pompy regulujac w ten sposob wielkosc dawki modulowanymi przebiegami na obu zaworach
3 zawor kata- obraca pierscien krzywkowy zmieniajac w ten sposob faze kata wtrysku
Jesli ktorykolwiek z zaworow ma "przerwe" to silnik nie zapali!
natomiast sterownik silnika oblicza dane dla pompy na podstawie wielu parametrow .
Jesli po nagrzaniu silnik robi sie mniej elastyczny i glosniej pracuje, to jest to powiazane z jakims parametrem zewnetrznym tzn :temperatura powietrza, temperatura paliwa(mierzona w pompie), temperatura silnika, podcisnienie MAP.
Nalezy w takim wypadku podlaczyc auto do komputera i zbadac bledy oraz wartosc parametrow biezacych przy pracujacym i nagrzanym silniku.
zawor do pompy lucas kosztuje chyba ze 400zl- ale musi byc podstawa zeby go wymieniac( wystepuja w PHASE I zawory parami-wymienia sie dwa zawory na jednym mocowaniu.
 
 
marcin.mmz 
((======))


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 148
Skąd: mińsk mazowiecki
Wysłany: 25 Maj 2008, 13:24   

adamk101 napisał/a:
Jesli po nagrzaniu silnik robi sie mniej elastyczny i glosniej pracuje

właśnie u mnie tak jest i problem jest w tym że auto było podłączane do komuptera i nie wykazało żadnych błędów. Mechanik powiedział że można z tym jeździc tyle że jest głosniej.
_________________
__C-klasa W202 1996r 2.5TD__
WDB2021281F399060
SUPB01CEHTW816951 - auto żonki
 
 
Gość

Wysłany: 25 Maj 2008, 17:43   

moze nie byc bledu!!!
parametry biezace sa zle ale w zakresie pomiaru!!!
mialem taki przypadek z LE, ze czujnik temperatuty silnika wariowal to znaczy przy nagrzanym silniku pokazywal raz 90 a raz 30 stopni Celsjusza m jak 90 bylo ok , jak 30 przy goracym silniku to auto dlawilo sie i nie chcialo ciagnac bo sterownik obliczal dawke dla silnika o temperaturze 30stopni czyli wieksza niz potrzebna dla goracego!
w pamieci diagnostycznej brak bledu!!!
jesli parametry biezace sa poprawne to masz usterke w pompie, w obwodzie obracania pierscieniem.
Ja , zeby wykryc te usterke jezdzilem z podlaczonym komputerem przez dwie godziny i odczytywalem parametry biezace, jak auto zaczelo zwalniac popatrzylem na display diagnozera i "zycie stalo sie prostsze".
 
 
art-34 
C220 Elegant D 16V

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 251
Skąd: LB
Wysłany: 3 Czerwiec 2008, 23:31   

Napracowałeś się chłopie gratulacje, interesi mnie Twoja technika zdejmowamia sprężyny napinacza DSC01569.JPG tu widać żeś śrubki nie odkręcał, zrobiłeś to "na siłę" czy masz tajemny sposób??
Chylę czoło w firmie w której byłem ze trzech mechaniorów naiwaniało bite 8 godz...
Pozdrawiam!
_________________
Wiek średni poznajemy po tym jak szeroki umysł z wąską talią zamieniaja się miejscami... ;)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W202
WDB2021211A327558
http://www.partscatalog.ru/mercedes/ wklejamy Vin i kod do radia gratis... ;)
 
 
konradkar

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 436
Skąd: Ostroleka
Wysłany: 7 Czerwiec 2008, 14:19   

wydaje mi sie ze masz na mysli naciagacz paska wieloklinowego.
Wiec tak wkladasz w mocowanie imbus i wykorzystujac "dzwignie" naciagasz spezyne do momentu kiedy bedziesz mogl wlozyc sprezyne zabezpieczajaca.

Tak jak widac na zdjeciu

[ Dodano: 7 Czerwiec 2008, 14:21 ]
..


nie wiem czemu ale nie moge wrzucic
_________________
Juz od dawna nie Mercedes

Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum
 
 
Kowal 
Moderator
Mercedes C220D


Pomógł: 33 razy
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1046
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Czerwiec 2008, 14:35   

konradkar, może zdjęcie jest za duże, spróbuj pomniejszyć je
_________________
Mercedes C220 Diesel '94 ESPRIT body kit from Carlsson

Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki, a na cuda trzeba czekać tydzień :mrgreen:



:!: Odzież motocyklowa :!:
 
 
 
konradkar

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 436
Skąd: Ostroleka
Wysłany: 7 Czerwiec 2008, 17:41   

nie mam pojecia czemu ale nie moglem wstawic tego zdjecia (wielkosc ta sama co i wczesniej na poczatku tematu)

wyskakuje komuknikat



Rozszerzenie bmp jest niedozwolone
_________________
Juz od dawna nie Mercedes

Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum
 
 
Kowal 
Moderator
Mercedes C220D


Pomógł: 33 razy
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1046
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Czerwiec 2008, 18:01   

więc zapisz zdjęcie w formacie jpg ;-) możesz zrobić to za pomocą painta :) lub wyślij mi je na maila kowal@w202.pl to postaram się je tutaj umieścić :)
_________________
Mercedes C220 Diesel '94 ESPRIT body kit from Carlsson

Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki, a na cuda trzeba czekać tydzień :mrgreen:



:!: Odzież motocyklowa :!:
 
 
 
art-34 
C220 Elegant D 16V

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 251
Skąd: LB
Wysłany: 8 Czerwiec 2008, 19:11   

konradkar napisał/a:
wydaje mi sie ze masz na mysli naciagacz paska wieloklinowego.
Wiec tak wkladasz w mocowanie imbus i wykorzystujac "dzwignie" naciagasz spezyne do momentu kiedy bedziesz mogl wlozyc sprezyne zabezpieczajaca.

Tak jak widac na zdjeciu

[ Dodano: 7 Czerwiec 2008, 14:21 ]
..


nie wiem czemu ale nie moge wrzucic


Jak to zrobić to ja wiem, myślałem że kolega ma jakiś tajemny inny sposób bo widać i nakrętkę ze śrubą i resztę z napinacza ale bez sprężyny i zaciekawiło mnie to.
_________________
Wiek średni poznajemy po tym jak szeroki umysł z wąską talią zamieniaja się miejscami... ;)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W202
WDB2021211A327558
http://www.partscatalog.ru/mercedes/ wklejamy Vin i kod do radia gratis... ;)
 
 
konradkar

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 436
Skąd: Ostroleka
Wysłany: 12 Czerwiec 2008, 20:15   

ok :0 wydziwiac nie lubie (zalezy z kim i w jakich okolicznosciach :) ) wiec stosuje stare sprawdzone sposoby
_________________
Juz od dawna nie Mercedes

Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum
 
 
art-34 
C220 Elegant D 16V

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 251
Skąd: LB
Wysłany: 13 Czerwiec 2008, 00:06   

konradkar napisał/a:
ok :0 wydziwiac nie lubie (zalezy z kim i w jakich okolicznosciach :) ) wiec stosuje stare sprawdzone sposoby


Myślałem że wkręcenie z powrotem tych gadżetów ma jakiś głębszy sens i jest do czegoś potrzebne, ot i cała historyja :lol: nie drążę więcej, dobra robota...
Pzdr!
_________________
Wiek średni poznajemy po tym jak szeroki umysł z wąską talią zamieniaja się miejscami... ;)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W202
WDB2021211A327558
http://www.partscatalog.ru/mercedes/ wklejamy Vin i kod do radia gratis... ;)
 
 
konradkar

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 436
Skąd: Ostroleka
Wysłany: 29 Czerwiec 2008, 09:06   

przybieram sie do opisania jak wlozyc w/w pompe do samochodu ale jakos nie moge znalezc czasu na to.

Glownie robi sie wszystko w odwrotnej kolejnosci, z tym ze trzeba pamietac o paru sprawach:

1. Najlepiej ustawic pompe w polozeniu kiedy wtrysk natepuje do pierwszego cylindra (sluzy do tego otwor z boku pompy-NIE TRZEBA JAKIS NASTAWNIKOW)

2. Pamietac nalezy ze po wlozeniu pompy okrecamy DWA razy kolem pasowym do momentu az wkretak wpadnie nam w wypustek do ustawiania pompy (ten ktorym ustawiamy pompe na wtrysk do pierwszego cylindra. Po tym jak ustawi sie pompa na pierwszy cylinder patrzymy na kolo pasowe i czy jest 14 stopni za OT (czyli gorne polozenie pierwszego cylindra), w razie potrzeby mozemy niewielka ilosc stopni przestawic sruba regulacyjna (przy nakretkach mocujacych pompe).

Potem montujemy reszte:
- przewody paliwowe (proponuje strzykawka zalac wstepnie pompe wtryskowa (bedzie miala latwiej zassac paliwo pompka wstepna),

- obwody swiec zarowych (jak ich nie podlaczymy moga generowac bledy)

- czujniki cisnienia oleju, temperatury chyba

- kolektora jeszcze chyba nie trzeba, mozna pozniej jak juz wszystko uruchomimy

- podlaczamy przewody cisnieniowe do tylu pompy, ale do wtryskiwaczy ich nie podlaczamy (podobno latwiej sie odpowietrza-wg. mnie nie ma to roznicy-ale widzimy moment kiedy przewody zaczna wyplwac z siebie niewielkie dawki paliwa (sprobujcie zatkac palcem, zobaczycie jakie to cisnienie). Jezeli juz wszystkie wypluwaja paliwo dokrecamy je do wtryskiwaczy

- montujemy kolektro ssacy, odme oleju, pokrywe glowcy i jedziemy


W opisie pominolem wkladanie pompy vacum, wiska wentylatora i pewnie innych paru elementow lae sa one proste w montazu (jezeli je wyjmowalismy, to i wiemy jak je wlozyc)


No coz pamietajmy jeszcze o:

- PROSTOWNIK DO AKUMULATORA - musimy troszke pokrecic silnikiem zanim pompa nam sie odpowietrzy, bez prostownika zajezdzimy momentalnie akumulator

- SPAWDZMY OLEJ - jego poziom czy przypadkiem nie ucieklo cos (pompa vacum jest smarowana olejem silnikowym pod cisnieniem)

hmmmm na pewno cos jeszcze jest ale neistety minelo juz pol roku jak to zrobilem wiec nie wszystko pamietam.

Jezeli ktos ma inne pomysly jak ustawic pompe zapraszam do debaty


co do malego tuningu to zaobserwowalem ze jak mam wtrysk wczesniej okolo 4 stopnie (jeden obrot sruba regulacyjna to jakies 1/4 stopnia na kole pasowym) samochod jest slabszy ale spala ok 0.5 l/100km mnieja moze i ciut jeszcze lepiej
(na niskich obrotach mulasty)

jak zwiekszylem o 4 stopnie ponad stan normalny silnik bez zmian na wysokich obrotach (nieodczuwalne cokolwiek) natomiast na niskich obrotach lepeij idzie ciagnie juz od 2 tys (jak dawniej od 3tys) co do spalania nie wiem, trafila mi sie trasa 1000km wiec wolalem dla wszystkiego zrobic jak fabryka nakazala.

Sadze wiec ze firmy oferujace za 2 tys zlotych tuning za pomoca sterownika wlasnie zmieniaja momet wtrysku paliwa za jego pomoca
_________________
Juz od dawna nie Mercedes

Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum
 
 
_Pawel_ 

Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 65
Skąd: Walbrzych
Wysłany: 15 Lipiec 2008, 19:39   

Konradkar,

jestem pod wrazeniem manuala!!!
Mialem kiedys diesla i wymienialem oring w pompie. Wygladalo to podobnie.
Ja jednak zanim sie do tego zabralem rozebralem na czesci uszkodzona pompe, zeby sie "naumiec" :-)

'sterowanie' czy 'tuning' polega wlasnie na przestawianiu kata wtrysku.
Sa pompy, gdzie mozna to zrobic manualnie za pomoca linki w momencie rozruchu, pozniej sie przestawia na normalny tryb.

pozdrawiam
pawel
 
 
konradkar

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 436
Skąd: Ostroleka
Wysłany: 15 Lipiec 2008, 23:57   

dziki..


ja w piatek biore sie za tuning W 220D i jestem pewien ze mi sie uda :)
_________________
Juz od dawna nie Mercedes

Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum
 
 
Gość

Wysłany: 17 Lipiec 2008, 14:15   

Czołem,

Przyczepię się do Waszego wątku z pytaniem jeśli można.
Mam taką pompę w xantii i może ktoś jest w stanie mi powiedzieć co się mogło stać (bo mechanior jeszcze na urlopie).
Jadąc furą nagle zaczęło pod maską terkotać dużo głośniej niż zwykle. Taki klekot diesla, ale spotęgowany. Niestety było to 800km od domu, więc jechałem dalej po pobierznym obejrzeniu tego co pod machą widać. Po paruset km zacząło terkotać jeszcze trochę głośniej i zaczęła spadać moc. Potem już auto zaczęło kopcić i gasnąć przy odpuszczaniu pedału gazu. Do domu dojechałem, ale teraz już trudno silnik zapalić. Coś tam próbuje podawać paliwo, bo z wydechu kopci, ale nie chce zaskoczyć.

Jakiś pomysł? Czy to na 100% pompa? Bo klekot dochodzi jakby z jej okolic.

Pozdro
Dominik
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 10