Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana sterownika skrzyni biegów W202 250 TD
Autor Wiadomość
shampoo 
W202 250TD kombi

Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 25
Skąd: Grodzisk wlkp
Wysłany: 13 Wrzesień 2009, 10:34   Wymiana sterownika skrzyni biegów W202 250 TD

Witam kolegów Właśnie zakończyłem wymianę sterownika skrzyni biegów w mojej celince , objaw był taki ze skrzynia działała w trybie awaryjnym tylko jeden bieg i nie przełączała .Po diagnozie na komputerze uszkodzeniu uległ CZUJNIK LICZBY OBROTÓW WAŁKA WEJŚCIOWEGO SKRZYNI BIEGÓW Kod błedu 109 i 013 . Niestety samego czujnika nie kupimy musimy zakupić cały sterownik skrzyni bo jest zespolony z tym czujnikiem koszt w ASO 760zł brutto plus nowa uszczelka 38zł i filtr do skrzyni 62zł no i oczywiście olej ja zakupiłem MOBIL ATF 320 po 26zł za Litr. Mieli mi to wymieniać w warsztacie ale mają takie terminy że , sam się za to zabrałem i muszę powiedzieć ze nie jest to zbyt skomplikowane .Na samym początku upuszczamy olej i odkręcamy miskę olejową skrzyni biegów, uwaga bo w misce zostanie jeszcze olej ostrożnie żeby nie poleciał na głowę.Odpinamy wtyczkę od skrzyni biegów i odkręcamy śrubkę znajdującą się wewnątrz gniazda skrzyni po środku klucz 7".Następnie odkręcamy 9 śrub na klucz torx ostrożnie odchylamy cała część co odkręciliśmy i pociągamy do tyłu auta musi wyskoczyć z gniazda skrzyni.układamy na stole na czystym kartonie lub czymś podobnym i odkręcamy blaszki dociskające zaworki sterujące są na wcisk . Robimy to po kolei i układamy tak żeby nie pomylić odczepiamy stary sterownik od płyty sterującej i wkładamy nową tak żeby zaskoczyły plastikowe zaczepy wciskamy zaworki sterujące dokręcamy blaszki dociskające i dalej postępujemy jak przy rozbieraniu tylko w odwrotnej kolejności .zakładamy nowy filtr przykręcamy miskę olejową i wlewamy olej.wlewamy tyle ile zlaliśmy .No i po tym zabiegu nie panikować bo nadal nie będzie przełączać biegów musimy się udać do jakiegoś warsztatu na komputer diagnostyczny w celu skasowania błędów w komputerze i teraz cieszymy się skrzynią działającą jak nowa .Na sam koniec sprawdzamy poziom oleju w skrzyni biegów ale robimy to najpierw na zimnej skrzyni następnie rozgrzewamy olej w skrzyni (proponuje zrobić z 10km) i mierzymy ponownie poziom oleju i dolewamy różnice miedzy stanem zimnym a ciepłym. W ten sposub zrobimy to prawidłowo.
Mam nadzieje że komuś się to przyda bo jak szukałem to nie znalazłem opisu wymiany tego sterownika.
_________________
W115 300D 1975 r
W123 300D 1977 r
W123 200D AUTOMAT 1977 R
W126 280SE 1984 r
W202 250TD 1997 r AUTOMAT WDB 2021881F602442
Ostatnio zmieniony przez shampoo 14 Wrzesień 2009, 17:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Mila odpowiedz 
to ja, Jareklbn

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 223
Skąd: Lublin
Wysłany: 13 Wrzesień 2009, 11:54   

to kolega słabo szukał:
http://www.w202.pl/viewto...=5848&start=135
5 post.
wkleję opis:
oj to trochę będzie
foto na samy dole
opisze samo czyszczenie sterownika 8)
1. jedziemy do sklepu motoryzacyjnego i kupujemy sprej do czyszczenia "gaźników bez rozbierania" x3
2. wjeżdżamy na kanał lub podnośnik
3. poczekajmy aż ostygnie skrzynia - sterownik będzie gorący
4. spuszczamy olej ze skrzyni
5. zdejmujemy miske
6. odpinamy kostkę sterowania skrzyni(okrągła)- 14 godzina
7.odkręcamy śrubę która która znajduje się w skrzyni tam gdzie jest wpięta kostka
8. odkręcamy sterownik na (chyba 12 śrub typu torx)- tylko jego wyjmiemy bez wyciągania skrzyni na wieszk
9. wyciągamy prosto w dól sterownik
10. zdejmujemy osłonki sterowników(żółte) i odkręcamy wszystkie
11. podnosimy czarna płytkę - trochę trudno ze względu na czujnik temperatury oleju
12. odkręcamy resztę widocznych śrubek - dużo :lol:
13. obracamy o 180 stopni całość
14. podnosimy powoli i trzymamy płytę dzieląca
15.wyjmujemy z kanalików poszczególne śruty sprężynki itp.(pamiętamy gdzie były)
16.myjemy
17. odkręcamy zboku blaszki i wyciągamy wszystko i myjemy.
18. to samo dotyczy drugiej części myjemy 2 czujniki prędkości i składamy

45.GIF
Plik ściągnięto 3380 raz(y) 226,93 KB

 
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 30 Październik 2009, 11:28   

Ponieważ temat się odświeżył przy innej okazji, dodam jeszcze od siebie, że pod zaworami y1 i y2 są maleńkie filterki (różne), które przy okazji należałoby wymienić. Niestety nie są dostępne w ASO "od ręki" (kiedyś sprawdzałem, nawet na Daimlera nie mieli). Koszt ok 5 zł sztuka. Wyczyszczenie ich jest trudne, bo są na takie malutkie zatrzaski, które się łamią przy wyjmowaniu, więc wyjmując praktycznie niszczy się filtr. A bez wyjęcia filtra czyszczenie sterowania może okazać się mało skuteczne.
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,189 sekundy. Zapytań do SQL: 13