Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Adaptacja 722.6
Autor Wiadomość
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 24 Wrzesień 2009, 12:10   Adaptacja 722.6

Poniżej kilka uwag oraz procedura adaptacji skrzyni 722.6 garażową metodą.

Procedura serwisowego przeprowadzania adaptacji jest opisana w WISie, więc nie będę jej tu przytaczał. Praktycznie do przeprowadzenia adaptacji zgodnie z wymogami producenta niezbędna jest hamownia, dlatego wiele serwisów jej nie robi, lub robi metodą drogową (wtedy niechętnie, bo to procedura dla cierpliwych), co wymaga specyficznych warunków drogowych w zasadzie nieosiągalnych w mieście, więc często adaptacje tak robione są wciąż dalekie od doskonałości. No, ale coś za coś.

Jeśli mechanik nie wyjeżdżając autem z garażu mówi „zaadoptowałem panu skrzynię”, to jest oszustem. Jeśli wyjedzie z garażu, to zrobi co najwyżej adaptację dla 1 i 2 biegu (bardzo powszechna praktyka) i jest bardzo możliwe, że to wystarczy do prawidłowego działania skrzyni. Lepiej jednak mając warunki i sporo czasu, zrobić to samemu.

Pamiętaj, adaptację skrzyni wykonujesz na własne ryzyko!

NIE WOLNO przeprowadzać adaptacji w przypadku wystąpienia JAKICHKOLWIEK objawów nieprawidłowego działania skrzyni innych niż nieprawidłowa zmiana biegów lub w przypadku występowania jakichkolwiek błędów w skrzyni. W takim przypadku, skrzynia nie będzie potrafiła zaadaptować się prawidłowo i można tylko pogorszyć sprawę.

Natomiast koniecznie trzeba przeprowadzić adaptację w przypadku:
- wymiany skrzyni lub elementów wykonawczych
- wymiany komputera skrzyni
- jeśli jakość zmiany biegów pogorszyła się po odłączeniu/rozładowaniu akumulatora.
Dodatkowo, można przeprowadzać adaptację w celu generalnej poprawy jakości zmiany biegów.

Podstawowe zasady adaptacji:
- adaptację przeprowadza się dla każdego biegu osobno
- wartości adaptacyjne są określane dla granicznie minimalnych obciążeń. Tylko tak ustawiona skrzynia będzie pracowała prawidłowo w pełnym zakresie obciążeń
- należy powtarzać procedurę od 4 do 8 razy w stabilnych i powtarzalnych warunkach aby adaptacja mogła się udać
- po zakończeniu procedury adaptacji należy bezwzględnie pozostawić silnik włączony na luzie na co najmniej 10 minut, inaczej nowe wartości adaptacyjne się nie zapiszą
- należy zapewnić do przeprowadzenia adaptacji absolutnie płaską, pustą drogę na odcinku kilku kilometrów.

Warunki procedury:
- skrzynia rozgrzana do temperatury roboczej 80 C
- klimatyzacja WYŁĄCZONA
- ekstremalnie delikatne i powolne posługiwanie się gazem
- absolutnie nie wolno przekraczać obrotów 2400 dla benzyny i 1800 dla diesli.

Dobrze jest poniżej opisaną procedurę przećwiczyć najpierw „na sucho”, aby np. poznać graniczną wartość obrotów redukcji biegów na niższe itd…

Procedura:
- kasujemy stare adaptacje jakimkolwiek dostępnym interfejsem (może być nawet Carsoft). Można w necie znaleźć jakieś opisy kasowania adaptacji typu „przekręć kluczyk, naciśnij gaz” ale to bajki. Teoretycznie, adaptacje powinny się skasować po bardzo długotrwałym odcięciu zasilania, ale to niepewna metoda, no i jak w takim układzie zapewnić warunek rozgrzanej skrzyni…?
- natychmiast zaczynamy proces adaptacji (przejechanie po skasowaniu nawet kilku metrów może nam zakłócić całą robotę)
- blokujemy skrzynię na 1, ruszamy bardzo powoli i delikatnie naciskając gaz aż do osiągnięcia opisanych wyżej obrotów (lub nawet ciut niżej), puszczamy gaz i pozwalamy obrotom spaść do ok. 1000-1200 (tak, aby przy wyższych biegach nie zmienił się bieg na niższy), następnie powtarzamy to samo 4 razy
- za ostatnim razem po osiągnięciu granicznych obrotów ręcznie przełączamy skrzynię na 2 i powtarzamy 4 razy procedurę jak dla 1
- w ten sam sposób postępujemy dla każdego następnego biegu
- po zakończeniu procedury dla 5, delikatnie zatrzymujemy się i pozwalamy silnikowi popracować 10 minut na P.

Po zakończeniu, gasimy silnik, odpalamy i sprawdzamy, czy jakość zmiany biegów się poprawiła. Jeśli nie, procedurę należy powtórzyć zmniejszając o 100-200 obrotów maksymalny zakres opisany powyżej.
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,129 sekundy. Zapytań do SQL: 10