Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
12 Styczeń 2012, 15:15
tuleje belki tylnej
Autor Wiadomość
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 9 Kwiecień 2010, 20:57   

Daniel, heheh, pojeździj sobie z rozjechanymi tulejami wózka, które jeszcze nie stukają. Powodzenia na mokrym :mrgreen: O wahaczach to już nie wspominam... Jak stuka to bój się boga... :mrgreen:
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 9 Kwiecień 2010, 21:28   

Camel- napisał/a:
Daniel, heheh, pojeździj sobie z rozjechanymi tulejami wózka, które jeszcze nie stukają. Powodzenia na mokrym :mrgreen: O wahaczach to już nie wspominam... Jak stuka to bój się boga... :mrgreen:


Może stan stukania tulei jako "do wymiany" określiłem zbyt dosłownie. Ale wprawne oko diagnosty (mechanika) jest w stanie określić, czy tuleja jest "miękka" czy "sztywna" - czy jeszcze trzyma czy już nie. Natomiast uważam, że wymienianie tulei tylko dlatego, że ma kilkanaście lat i "pewnie już nie trzyma" za niepotrzebne wydawaniem pieniędzy.

Taka sama sytuacja dotyczy wahaczy - ich "stukanie" oznacza krańcowe zużycie kwalifikujące je do natychmiastowej wymiany. Natomiast stan przedzawałowy jest możliwy do wychwycenia tylko podczas kontroli geometrii lub doświadczonego mechanika który ma pojęcie nie tylko o W123 ;)
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 9 Kwiecień 2010, 21:31   

Daniel napisał/a:
Wprawdzie niektórzy użytkownicy tego Forum wymieniali tuleje "prewencyjnie", ale jakoś nie widzę powodu aby takie praktyki miały sens.

Sens czy nie ale jak masz wolny pln to profilaktycznie można wymienić element który, jak by nie patrzeć ma już minimum 10 lat :)
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 9 Kwiecień 2010, 21:38   

Łukasz napisał/a:
Sens czy nie ale jak masz wolny pln to profilaktycznie można wymienić element który, jak by nie patrzeć ma już minimum 10 lat :)


Teoretycznie masz rację - w praktyce lepiej by było kupić nowy samochód 8)
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 9 Kwiecień 2010, 21:54   

Daniel napisał/a:
Teoretycznie masz rację - w praktyce lepiej by było kupić nowy samochód 8)

Nie popadajmy w skrajności ;)
Koszt samych gum belki nie jest duży, można sobie to wymieniać na raty.
Najpierw przednie a potem tylne czy odwrotnie :)
 
 
kristofer55 
bajo -.-


Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Lipiec 2010, 17:55   

A ja mam takie pytanko co to jest: Tulejki wahaczy sprężystych - TYŁ i jaki jest tego koszt?
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 19 Marzec 2011, 20:58   

Jestem po wymianie tulei tylnego wózka.
Czytałem cały ten temat i nikt nie napisał, że tuleje przednie są olejowe (te mniejsze). Natomiast tylne są "zwykłe" gumowo-metalowe.
O ile przednie tuleje miałem dobre (BOGE 94'), to tylna lewa (od strony kierowcy) była popękana / pokruszona. I był popękany w tulei metal (a raczej aluminium - bo tak mi to wyglądało - nie było zardzewiałe lecz zaśniedziałe). Moje zdziwienie było o tyle duże ponieważ ta uszkodzona tuleja tylna (wszystkie z 94') miała uszkodzenia metalu, natomiast guma była niepopękana / niestrachciała / nieporozruwana. itp.
Czyli guma do metalu była tak dobrze zwulkanizowana, że okazała się trwalsza od metalu / aluminium
Miałem uszkodzoną tylną lewą ale wymieniłem wszystkie 4szt. W oryginale były 4x BOGE, natomiast ja załażyłem 4x Lemforder. Zobaczymy ile te pociągną...

Ktoś wcześniej pisał, że przy przebiegu ok 200kkm powinno się tuleje wymienić 2x. Dziwne... :|

Ja stwierdzam: tuleje wózka wymieniłem przy 283kkm i wszystkie 4szt. były oryginale - tzn z wytłoczką roku prod. 94' . W moim przypadku wystarczyłoby wymienić tylną lewą (tą pokruszoną) a resztę zostawić i do przejechania byłoby spokojnie jeszcze drugie tyle :!:
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Marzec 2011, 20:21   

Marcin Pop., A jak auto jeździło? Ja wymieniłem po paru miesiącach od kupna auta, bo zaczęło strasznie pływać na mokrym. Przednie BOGE, tylne Lemforder... Jeszcze się trzymają ;)
Maurycy też ma niski przebieg, a jest po wymianie całej zawiechy... starość nie radość...
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 20 Marzec 2011, 21:08   

Camel- napisał/a:
Maurycy też ma niski przebieg, a jest po wymianie całej zawiechy... starość nie radość...


No tak - następny na forum z kilkunastoletnim :mb: z bardzo niskim przebiegiem...

Maurycy nie jest łosiem i jeździ V8 :wink: - a tam te tulejeczki pracują troszeczkę pod innym obciążeniem i troszeczkę inne siły przenoszą. :wink: . Także z racji dużego motoru będą się zużywały szybciej.
Camel- napisał/a:
Marcin Pop., A jak auto jeździło? Ja wymieniłem po paru miesiącach od kupna auta, bo zaczęło strasznie pływać na mokrym. Przednie BOGE, tylne Lemforder... Jeszcze się trzymają

U mnie po wymianie tych tulei auto jeszcze pływa (choć mniej) ale przyczyna leży po stronie odwulkanizowanej gumy w tulejekach (2szt.) na wahaczach po stronie lewej (oczywiście z tyłu). Gum nie zdziera, ale wzorowego prowadzenia nie ma. Szczególnie to czuć przy bocznym silnym wietrze.
Jak uzbieram trochę $$$ to będę chciał wymienić wszystkie tuleje (L+P) i ustawić kompletną geometrię P+T, a w międzyczasie założyć kpl hamulce tył (klocki / szczęki / tarcze). Dopiero wtedy będzie miarodajna regulacja zawiasu. Pożyjemy, zobaczymy :wink:

U ciebie przednie tuleje wózka były olejowe? - bo jakoś na forum nikt o tym nie pisze (albo przeoczyłem) - i przy jakim przebiegu wymieniałeś?
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
artek88 


Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 259
Skąd: Jarosław
Wysłany: 20 Marzec 2011, 21:29   

Mnie przednie rozleciały się przy 220 tys. km , a w drugim c220 diesel są do wymiany 333 tys. km :)
_________________
Mercedes C180 , 96r WDB2020181A459269, BRC SEQUENT 24
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Marzec 2011, 22:31   

Marcin Pop., oczywiście olejowe. Rozsypały się (rozpłynęły) przy wyjmowaniu.
Jak mówisz, że auto pływa trochę mniej po wymianie, to ja już widzę, jak one te 280 tys wytrzymały. Zakładam, że skończyły się ładny pare tysięcy wcześniej :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 21 Marzec 2011, 18:46   

Camel- napisał/a:
Marcin Pop., oczywiście olejowe. Rozsypały się (rozpłynęły) przy wyjmowaniu.
Jak mówisz, że auto pływa trochę mniej po wymianie, to ja już widzę, jak one te 280 tys wytrzymały. Zakładam, że skończyły się ładny pare tysięcy wcześniej


Ty nadal nierozumiesz.... :?

Pzryczyną pływania auta była tuleja wózka - popękany matal - i nadal tulejki gumowo metalowe na wahaczach lewego koła.
3 pozostałe tuleje wózka po 280kkm nie wykazywały śladu zużycia i nie są przyczyną myszkowania auta.
Przy mocy 122KM te tulejki wytrzymują drugie tyle.

Maurycy ma 3-krotnie mocniejszy silnik - więc te tulejki może wynieniać częściej.

Jest ktoś na forum kto te tuleje wymieniał w C200D (75KM)?
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Marzec 2011, 20:59   

Marcin Pop., znałem jedną C-klasę... Przebieg myśle 200-300 tys (na zegarach 180, a ile? :D ). Jedna tuleja była tak wywalona, że automat przy zmianie biegu "walił w karoserie". Znany przypadek nawet na forum. Z drugiej strony był to Esprit, więc zawiecha stosunkowo sztywna.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 2 Listopad 2011, 20:15   

Podejrzewam, że u siebie te tuleje mam do wymiany.
Jestem po wstępnym sprawdzeniu tych poduch. O ile tylne sa na wierzchu to podważyłem je tylko łomem i wyglądają na całe. Przednie sa schowane i ciężko cos zobaczyć. Zrobiłem jednak pewien test, tylko nie wiem na ile wiarygodny. Wsadziłem dziewczyne do auta i kazałem zaciągnąć ręczny. Nastepnie na biegu do przodu puszczac lekko i szybko sprzęgło. Ja stałem na dole i obserwowałem całą belkę. No i na przednich poduszkach ta rama dość mocno się podnosi góra-dół- szczególnie ta z prawej. Czy tak ma byc, czy poduchy do wymiany?
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 2 Listopad 2011, 20:19   

Moim zdaniem do wymiany. Ale poczekajmy na kogoś z takim doświadczeniem :)
Tak sobie teraz przypominam, że przednie poduchy są mniejsze, olejowe i częściej padają :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,233 sekundy. Zapytań do SQL: 10