Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomoc w montażu elektryczych szyb
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: 13 Wrzesień 2006, 18:15   Pomoc w montażu elektryczych szyb

Mam takie pytanie czy ktos z Was juz montował szyby elektryczne w swoim mietku. Wlasnie zakupilem oryginalne drewienko z przelacznikami i szukam kogos kto wie i ma jakis schemat skad ciagnac kable i jak je wszystkie polaczyc.
Z gory dziekuje za wszelka pomoc.
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 14 Wrzesień 2006, 08:10   Re: Pomoc w montażu elektryczych szyb

Max napisał/a:
Mam takie pytanie czy ktos z Was juz montował szyby elektryczne w swoim mietku. Wlasnie zakupilem oryginalne drewienko z przelacznikami i szukam kogos kto wie i ma jakis schemat skad ciagnac kable i jak je wszystkie polaczyc.
Z gory dziekuje za wszelka pomoc.


Niestety, ja się dopiero przymierzam do elektryfikacji tylnych szyb, ale oprócz drewienka i przełączników potrzebne są siłowniki eektryczne oraz przede wszystkim moduł sterujący!
Pozdrawiam,
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
Gość

Wysłany: 16 Wrzesień 2006, 17:48   

a czy nie mozna tego zrobic bez modulu??
 
 
andrzej 

Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 80
Skąd: ok Katowic
Wysłany: 17 Wrzesień 2006, 11:08   

Jak dobrze pokombinujesz to uda sie podlaczyc ale jest duze ryzyko ze po jakims czasie spalisz silniki . Powodzenia :D
_________________
W 202 C 1.8 1994 LPG
 
 
 
adrian.s 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 126
Skąd: Spoza PL
Wysłany: 26 Wrzesień 2006, 23:35   Re: Pomoc w montażu elektryczych szyb

Witajcie,

ja mam inne pytanie dot. szyb sterowanych elektronicznie. Otóż zauważyłem, że po wejściu do samochodu wystarczy krótko przycisnąć przycisk opuszczania szyby (i puścić) i ona cała się schowa. Po jakimś czasie jazdy - szyba się chowa tak długo jak długo trzyma się przycisk. Czy ktoś może wie czym to jest spowodowane?

Pozdrawiam!
Adrian S.
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 27 Wrzesień 2006, 08:19   Re: Pomoc w montażu elektryczych szyb

adrian.s napisał/a:
Witajcie,

ja mam inne pytanie dot. szyb sterowanych elektronicznie. Otóż zauważyłem, że po wejściu do samochodu wystarczy krótko przycisnąć przycisk opuszczania szyby (i puścić) i ona cała się schowa. Po jakimś czasie jazdy - szyba się chowa tak długo jak długo trzyma się przycisk. Czy ktoś może wie czym to jest spowodowane?

Pozdrawiam!
Adrian S.


U mnie sterowanie jest dwustopniowe, I stopień (naciśnięty do lekkiego oporu) - szyba się przesuwa tak długo jak trzymam przycisk, II stopień (do końca naciśnięty) - szyba otwiera/zamyka się do końca.
Sądziłem, że tak jest we wszystkich....
Pozdrawiam.
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 27 Wrzesień 2006, 08:57   

andrzej napisał/a:
jest duze ryzyko ze po jakims czasie spalisz silniki .


Możesz to przybliżyć? Czyżby nagle miało się na silnikach pojawić 24V?
To właśnie przełączniki nie są przystosowane do bezpośredniego sterowania silników - ich styki wytrzymują tylko niewielkie prądy sterujące modułem. Poza tym (zwłaszcza po roku 97) sygnał wychodzący z tych przełączników jest trochę mało przydatny, gdyż z uwagi na wymagania systemu jest kodowany (multipleksowany). Tak więc trzeba by wyprowadzać sygnały bezpośrednio ze styków - a to już KOSMICZNA RZEŹBA :?
 
 
adrian.s 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 126
Skąd: Spoza PL
Wysłany: 27 Wrzesień 2006, 18:15   

Gerri napisał/a:
andrzej napisał/a:
jest duze ryzyko ze po jakims czasie spalisz silniki .


Możesz to przybliżyć? Czyżby nagle miało się na silnikach pojawić 24V?
To właśnie przełączniki nie są przystosowane do bezpośredniego sterowania silników - ich styki wytrzymują tylko niewielkie prądy sterujące modułem. Poza tym (zwłaszcza po roku 97) sygnał wychodzący z tych przełączników jest trochę mało przydatny, gdyż z uwagi na wymagania systemu jest kodowany (multipleksowany). Tak więc trzeba by wyprowadzać sygnały bezpośrednio ze styków - a to już KOSMICZNA RZEŹBA :?


IMVHO moze nie az kosmiczna... Ale zapewne bez FPGA bylo by to wyzwanie.

Pozdrawiam!
Adrian S.
 
 
andrzej 

Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 80
Skąd: ok Katowic
Wysłany: 27 Wrzesień 2006, 20:05   

Codzilo mi raczej o to ze w przypadku polaczen tkz. partyzantki podczas dosuwania badz opuszczania szyb przytrzymujac za dlugo przycisk przegrzeja sie silniki i za ktoryms razem moze cos niewytrzymac , tylko jak powiedziales styki mogą byc pierwsze.
Ale jak sie myle to mnie popraw. :D Pozdrawiam Andrzej.
_________________
W 202 C 1.8 1994 LPG
 
 
 
toart 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 260
Skąd: opole
Wysłany: 27 Wrzesień 2006, 20:21   

Wszyscy piszą, że maja dwie funkcje przycisków opuszczania szyb
1. lekkie - płytkie naciśnięcie powodujące działanie tek długo jak trzymamy przycisk
2. odczuwalne pstryknięciem mocne dociśnięcie powodujące maksymalne zamkniecie/otwarcie szyby bez przytrzymywania
Tu pojawia się mój dylemat. W moim przypadku opuszczanie szyb działa w obu funkcjach natomiast podnoszenie tylko w pierwszej funkcji. Czy to zależy wyłącznie od samych "przycisków" ? Czy można tą funkcje "dołożyć"?
Pozdrawiam
_________________
C180 classic 4/97 (before FL)
 
 
 
Kowal 
Moderator
Mercedes C220D


Pomógł: 33 razy
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1046
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Wrzesień 2006, 21:50   

U mnie tak samo przy podnoszeniu szyb do gory trzeba trzymac az sie calkiem podniosa
Pozdro
_________________
Mercedes C220 Diesel '94 ESPRIT body kit from Carlsson

Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki, a na cuda trzeba czekać tydzień :mrgreen:



:!: Odzież motocyklowa :!:
 
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 27 Wrzesień 2006, 21:58   

andrzej napisał/a:

Ale jak sie myle to mnie popraw.


W zasadzie się nie mylisz, ale przecież kiedyś szybki nie miały automatyki, były sterowane bezpośrednio z przełączników, i jakoś to działało, a motorki się nie paliły (przeważnie)

[ Dodano: 27 Wrzesień 2006, 22:02 ]
toart napisał/a:
W moim przypadku opuszczanie szyb działa w obu funkcjach natomiast podnoszenie tylko w pierwszej funkcji.

Najpierw rozpoznaj, czy zarówno przy naciskaniu "w dół" , jak i "do góry" każdy z przycisków ma dwa położenia: "po lżejszym naciśnięciu" i "naciśnięcie mocniejsze"
-sprawdzić
-zameldować
 
 
toart 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 260
Skąd: opole
Wysłany: 27 Wrzesień 2006, 23:54   

Może niezbyt jasno to opisałem.
Mam tak:
-Otwieranie szyb w przycisku 2 pozycje
-Zamykanie 1 pozycja
(przy zamykaniu nie ma tego "glebszego" pstrykniecia jakie jest przy otwieraniu.
Tak mam i jestem zdziwiony, ze inni maja inaczej.

A jeśli mi pomożesz to nie będę mógł dać Ci PLUSIKA bo to nie mój post ;) )))

Pozdrawiam
_________________
C180 classic 4/97 (before FL)
 
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 28 Wrzesień 2006, 21:08   

Były też takie wersje...
 
 
andrzej 

Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 80
Skąd: ok Katowic
Wysłany: 28 Wrzesień 2006, 21:22   

Gerri napisał/a:
Były też takie wersje...







Dokladnie jest tak jak mowisz ja tez mam taka wersje ze w gore musze przytrzymywac przelacznik bo jest jednostopniowy.
_________________
W 202 C 1.8 1994 LPG
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,061 sekundy. Zapytań do SQL: 5