Pomoc w montażu elektryczych szyb |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 13 Wrzesień 2006, 18:15 Pomoc w montażu elektryczych szyb
|
|
|
Mam takie pytanie czy ktos z Was juz montował szyby elektryczne w swoim mietku. Wlasnie zakupilem oryginalne drewienko z przelacznikami i szukam kogos kto wie i ma jakis schemat skad ciagnac kable i jak je wszystkie polaczyc.
Z gory dziekuje za wszelka pomoc. |
|
|
|
|
topol
Moderator wiochmen
Pomógł: 40 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 4027 Skąd: dalej od Warszawy
|
Wysłany: 14 Wrzesień 2006, 08:10 Re: Pomoc w montażu elektryczych szyb
|
|
|
Max napisał/a: | Mam takie pytanie czy ktos z Was juz montował szyby elektryczne w swoim mietku. Wlasnie zakupilem oryginalne drewienko z przelacznikami i szukam kogos kto wie i ma jakis schemat skad ciagnac kable i jak je wszystkie polaczyc.
Z gory dziekuje za wszelka pomoc. |
Niestety, ja się dopiero przymierzam do elektryfikacji tylnych szyb, ale oprócz drewienka i przełączników potrzebne są siłowniki eektryczne oraz przede wszystkim moduł sterujący!
Pozdrawiam, |
_________________ topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....
Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...
Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
|
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 16 Wrzesień 2006, 17:48
|
|
|
a czy nie mozna tego zrobic bez modulu?? |
|
|
|
|
andrzej
Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 80 Skąd: ok Katowic
|
Wysłany: 17 Wrzesień 2006, 11:08
|
|
|
Jak dobrze pokombinujesz to uda sie podlaczyc ale jest duze ryzyko ze po jakims czasie spalisz silniki . Powodzenia |
_________________ W 202 C 1.8 1994 LPG |
|
|
|
|
adrian.s
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 126 Skąd: Spoza PL
|
Wysłany: 26 Wrzesień 2006, 23:35 Re: Pomoc w montażu elektryczych szyb
|
|
|
Witajcie,
ja mam inne pytanie dot. szyb sterowanych elektronicznie. Otóż zauważyłem, że po wejściu do samochodu wystarczy krótko przycisnąć przycisk opuszczania szyby (i puścić) i ona cała się schowa. Po jakimś czasie jazdy - szyba się chowa tak długo jak długo trzyma się przycisk. Czy ktoś może wie czym to jest spowodowane?
Pozdrawiam!
Adrian S. |
|
|
|
|
topol
Moderator wiochmen
Pomógł: 40 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 4027 Skąd: dalej od Warszawy
|
Wysłany: 27 Wrzesień 2006, 08:19 Re: Pomoc w montażu elektryczych szyb
|
|
|
adrian.s napisał/a: | Witajcie,
ja mam inne pytanie dot. szyb sterowanych elektronicznie. Otóż zauważyłem, że po wejściu do samochodu wystarczy krótko przycisnąć przycisk opuszczania szyby (i puścić) i ona cała się schowa. Po jakimś czasie jazdy - szyba się chowa tak długo jak długo trzyma się przycisk. Czy ktoś może wie czym to jest spowodowane?
Pozdrawiam!
Adrian S. |
U mnie sterowanie jest dwustopniowe, I stopień (naciśnięty do lekkiego oporu) - szyba się przesuwa tak długo jak trzymam przycisk, II stopień (do końca naciśnięty) - szyba otwiera/zamyka się do końca.
Sądziłem, że tak jest we wszystkich....
Pozdrawiam. |
_________________ topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....
Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...
Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
|
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 27 Wrzesień 2006, 08:57
|
|
|
andrzej napisał/a: | jest duze ryzyko ze po jakims czasie spalisz silniki . |
Możesz to przybliżyć? Czyżby nagle miało się na silnikach pojawić 24V?
To właśnie przełączniki nie są przystosowane do bezpośredniego sterowania silników - ich styki wytrzymują tylko niewielkie prądy sterujące modułem. Poza tym (zwłaszcza po roku 97) sygnał wychodzący z tych przełączników jest trochę mało przydatny, gdyż z uwagi na wymagania systemu jest kodowany (multipleksowany). Tak więc trzeba by wyprowadzać sygnały bezpośrednio ze styków - a to już KOSMICZNA RZEŹBA |
|
|
|
|
adrian.s
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 126 Skąd: Spoza PL
|
Wysłany: 27 Wrzesień 2006, 18:15
|
|
|
Gerri napisał/a: | andrzej napisał/a: | jest duze ryzyko ze po jakims czasie spalisz silniki . |
Możesz to przybliżyć? Czyżby nagle miało się na silnikach pojawić 24V?
To właśnie przełączniki nie są przystosowane do bezpośredniego sterowania silników - ich styki wytrzymują tylko niewielkie prądy sterujące modułem. Poza tym (zwłaszcza po roku 97) sygnał wychodzący z tych przełączników jest trochę mało przydatny, gdyż z uwagi na wymagania systemu jest kodowany (multipleksowany). Tak więc trzeba by wyprowadzać sygnały bezpośrednio ze styków - a to już KOSMICZNA RZEŹBA |
IMVHO moze nie az kosmiczna... Ale zapewne bez FPGA bylo by to wyzwanie.
Pozdrawiam!
Adrian S. |
|
|
|
|
andrzej
Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 80 Skąd: ok Katowic
|
Wysłany: 27 Wrzesień 2006, 20:05
|
|
|
Codzilo mi raczej o to ze w przypadku polaczen tkz. partyzantki podczas dosuwania badz opuszczania szyb przytrzymujac za dlugo przycisk przegrzeja sie silniki i za ktoryms razem moze cos niewytrzymac , tylko jak powiedziales styki mogą byc pierwsze.
Ale jak sie myle to mnie popraw. Pozdrawiam Andrzej. |
_________________ W 202 C 1.8 1994 LPG |
|
|
|
|
toart
Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Cze 2006 Posty: 260 Skąd: opole
|
Wysłany: 27 Wrzesień 2006, 20:21
|
|
|
Wszyscy piszą, że maja dwie funkcje przycisków opuszczania szyb
1. lekkie - płytkie naciśnięcie powodujące działanie tek długo jak trzymamy przycisk
2. odczuwalne pstryknięciem mocne dociśnięcie powodujące maksymalne zamkniecie/otwarcie szyby bez przytrzymywania
Tu pojawia się mój dylemat. W moim przypadku opuszczanie szyb działa w obu funkcjach natomiast podnoszenie tylko w pierwszej funkcji. Czy to zależy wyłącznie od samych "przycisków" ? Czy można tą funkcje "dołożyć"?
Pozdrawiam |
_________________ C180 classic 4/97 (before FL) |
|
|
|
|
Kowal
Moderator Mercedes C220D
Pomógł: 33 razy Dołączył: 03 Kwi 2006 Posty: 1046 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Wrzesień 2006, 21:50
|
|
|
U mnie tak samo przy podnoszeniu szyb do gory trzeba trzymac az sie calkiem podniosa
Pozdro |
_________________ Mercedes C220 Diesel '94 ESPRIT body kit from Carlsson
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki, a na cuda trzeba czekać tydzień
Odzież motocyklowa |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 27 Wrzesień 2006, 21:58
|
|
|
andrzej napisał/a: |
Ale jak sie myle to mnie popraw. |
W zasadzie się nie mylisz, ale przecież kiedyś szybki nie miały automatyki, były sterowane bezpośrednio z przełączników, i jakoś to działało, a motorki się nie paliły (przeważnie)
[ Dodano: 27 Wrzesień 2006, 22:02 ]
toart napisał/a: | W moim przypadku opuszczanie szyb działa w obu funkcjach natomiast podnoszenie tylko w pierwszej funkcji. |
Najpierw rozpoznaj, czy zarówno przy naciskaniu "w dół" , jak i "do góry" każdy z przycisków ma dwa położenia: "po lżejszym naciśnięciu" i "naciśnięcie mocniejsze"
-sprawdzić
-zameldować |
|
|
|
|
toart
Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Cze 2006 Posty: 260 Skąd: opole
|
Wysłany: 27 Wrzesień 2006, 23:54
|
|
|
Może niezbyt jasno to opisałem.
Mam tak:
-Otwieranie szyb w przycisku 2 pozycje
-Zamykanie 1 pozycja
(przy zamykaniu nie ma tego "glebszego" pstrykniecia jakie jest przy otwieraniu.
Tak mam i jestem zdziwiony, ze inni maja inaczej.
A jeśli mi pomożesz to nie będę mógł dać Ci PLUSIKA bo to nie mój post )))
Pozdrawiam |
_________________ C180 classic 4/97 (before FL) |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 28 Wrzesień 2006, 21:08
|
|
|
Były też takie wersje... |
|
|
|
|
andrzej
Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 80 Skąd: ok Katowic
|
Wysłany: 28 Wrzesień 2006, 21:22
|
|
|
Gerri napisał/a: | Były też takie wersje... |
Dokladnie jest tak jak mowisz ja tez mam taka wersje ze w gore musze przytrzymywac przelacznik bo jest jednostopniowy. |
_________________ W 202 C 1.8 1994 LPG |
|
|
|
|
|