Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
bagażnik rowerowy na klape w kombi - jaki?
Autor Wiadomość
silverhammer12 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 289
Skąd: Śląsk
Wysłany: 18 Maj 2008, 11:34   bagażnik rowerowy na klape w kombi - jaki?

Witam

Kwestia jak w temacie czy ktoś z Szanownych Kolegów używał bagaznika rowerowego mocowanego na klape (w kombi)?. Jezeli tak to podzielcie sie opiniami. Czy warto pakowac sie w orginalne rozwiazania (koszt?) czy moze jakas inna firma. Acha mam kombi w wersji bez haka wiec bagazniki hakowe odpadaja. Dzieki
 
 
comza 

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 605
Skąd: Batumi
Wysłany: 18 Maj 2008, 11:42   

Ja po oblukaniu wszelkich opcji założyłem hak i kupiłem jakiś tani bagażnik na hak w Piasecznie (w Auchan jest na placu jakiś market motoryzacyjny)

Wyszło to wszystko tak: hak z montażem około 350 PLN + bagażnik niecałe 160 PLN
Ceny z roku 2006
Zrobiłem tak ponieważ była to najbardziej korzystna opcja w kryterium uzyteczność/cena.
Dziś zrobił bym tak samo.
 
 
zmichal 
Moderator


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 736
Skąd: lubelskie
Wysłany: 18 Maj 2008, 12:17   

Woziłem kilka razy rowery na bagażniku montowanym do tyłu auta (u mnie akurat sedan), ale uważam, że to kiepskie rozwiązanie. Po pierwsze - brak dostępu do bagażnika, po drugie - rowery może Ci ktoś buchnąć razem z bagażnikiem, a po trzecie - poobijałem sobie auto na wybojach (rowery dotykały).

Obecnie sukam bagażnika na dach + uchwyty na rowery do niego.
Ostatnio był fajny na allegro, ale jakiś ..... sprzątnął mi go zprzed nosa (nie przypilnowałem aukcji) :mrgreen:

I pamiętam, też, że Motor robił kiedyś test różnych metod przewożenia rowerów i metoda "na dachu" wychodziła bardzo korzystnie jeśli chodzi np. o zużycie paliwa!
_________________
E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
 
 
silverhammer12 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 289
Skąd: Śląsk
Wysłany: 18 Maj 2008, 15:55   

Ok dzieki Panowie za opinie, poszukam jeszcze jakiegos testu i potem na allegro :)

Kolego comza a jak wyglada ta sprawa z zalozeniem haku? robiles to w ASO czy jakos wlasnymi silami (tzn: znajomy warsztat)
 
 
Jarek_W 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 47
Skąd: Sz-cin
Wysłany: 18 Maj 2008, 16:49   

silverhammer12 napisał/a:
poszukam jeszcze jakiegos testu i potem na allegro :)

Jedna uwaga. Niech taki stojak ma atest chociaż. Ja już leciałem końcem pasa awaryjnego na autostradzie w Niemczech gdyż, z auta przedemną zdmuchnęło rowerek :shock:
Gdyby doszło do wypadku w takiej sytuacji a stojaczek to produkcja domowa podejrzewam, że ubezpieczyciel nie byłby chętny do wypłaty pieniędzy.
_________________
W210 E300 T DT - Italanka
 
 
art-34 
C220 Elegant D 16V

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 251
Skąd: LB
Wysłany: 18 Maj 2008, 23:08   

Witam!
Wszystki bagazniki mają wady i zalety, użytkowałem na passacie kombi bagaznik dachowy i myslałem ze lepszej opcji nie ma.
Teraz nie mam relingów i musiałem pokombinować z bag. zdecydowałem się na bag. na hak.
Polecam Thule 945 (na 2 rowery), jest odchylany do tyłu jeśli chcesz dostać sie do bagażnika, montuje sie go w przeciągu kilku minut, wymieniłem zwykłe pokrętła na pokrętła zamykane na kluczyk. Użytkuję go około 30 dni ale już zrobiłem około 1k km i sprawuje się znakomicie.
Wszystko super tylko cena powala na kolana ale czego się nie robi dla MB ;)
Pozdrawiam art!
 
 
comza 

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 605
Skąd: Batumi
Wysłany: 18 Maj 2008, 23:32   

Hak do mojego :mb: był zakładany w ASO.......... w ASO Daewoo :lol:
Dali gwarancję, zrobili solidnie - 100% zadowolenia. A cena za założenie normalna.

Bagażnik na hak ma wszystkie zalety o których napisał art-34 a od siebie dodam jeszcze:
Na mój bagaznik przeciętna kobieta rower założy i zdejmie samodzielnie.
Na dachowy - nie ma szans. Rowery są zbyt ciężkie (dla mojej żony).
Tak wysoko nie podniesie. A czasem trafia się że jedzie sama.
Bagażnik który mam pomimo "low price" jest naprawdę OK
Zabiera 3 rowery i przy 150 km/h wszystko sie kupy trzyma.
Klapę otwieram bezproblemowo nawet z załadowanymi rowerami.
I to ustrojstwo ma jakis atest.
 
 
pip 

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 479
Skąd: W-wa
Wysłany: 19 Maj 2008, 12:02   

to teraz moje doświadczenia:
wożę rowery średnio kilka-kilkanaście razy w roku (od 2 do 4 szt).
1. bagażnik na hak obciąża tył samochodu (każdy rower to ok 15-20 kg + waga bagażnika daleko za tylną osią), jeżeli mamy mocno załadowany samochód (wakacje) to może to być duży problem. Bagażnik musi mieć oświetlenie i tablicę rej. Nie jestem pewny czy te bagażniki nie są teraz rejestrowane. Pamiętajmy, że rowery wystają często za obrys lusterek!
2. bagażnik na klapę to PORAŻKA! na naszych dołach można tylko urwać klapę, a na pewno nadwerężyć zamek i zawiasy.
3.bagażnik na dach. To równowaga środka ciężkości (niestety bardzo wysoko). Ale nie jest to duży problem dla tej wielkości samochodu. I tak przekraczanie 120 km/h to głupota.

ja wożę rowery na dachu lub w bagażniku, gdy jadę na długą trasę i będę jechał bardzo szybko, i mam miejsce.
_________________
W202 DT T 250 Automat '97 ellegance
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 19 Maj 2008, 12:20   

Z bagażnikami na hak jest problem - rzeczywiście zasłaniają tablicę rejestracyjną, a urzędy nie chcą wydawać trzeciej tablicy. Jak by tego było mało, blachy z auta nie można zdjąć i przewiesić na bagażnik. Dorobić we własnym zakresie dodatkowej rejestracji też nie wolno. Bubel prawny, nikt się nie kwapi aby to poprawić. Za to zdecydowanie jest to najlepsze miejsce do wożenia rowerów (na dachu rowery stawiają większy opór niż na haku), tyle że.. nielegalne :(
 
 
silverhammer12 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 289
Skąd: Śląsk
Wysłany: 19 Maj 2008, 18:44   

zarzucilem temat dolozenia haka do ASO i czekam na odpowiedz, jak sie dowiem i nie spadne z krzesla to dam znac na forum ile to kosci, a co do naszego prawa to nie jest to pierwszy przypadek totalnego niedostosowania i sredniowiecza :) a tak btw to moze wyswietlacz lcd z wgranym zdjeciem rejestracji :P hehehe http://www.noteo.pl/produ...sID=40803&cID=1
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 19 Maj 2008, 19:07   

Ostatnio temat bagażnika na haku przerabiał Auto-Świat. Jako, że aby przeczytać artykuł, trzeba się zalogować, pozwoliłem sobie zrobić zrzut ekranu :-)

 
 
silverhammer12 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 289
Skąd: Śląsk
Wysłany: 19 Maj 2008, 20:01   

a dzieki dzieki, ja juz mam tam usera wiec artykul tez sobie zassam :D
 
 
comza 

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 605
Skąd: Batumi
Wysłany: 19 Maj 2008, 20:04   

Światła mój bagażnik ma.
A tablicę wyciagam z ramki na klapie i zakładam w ramkę na bagażniku.
Kontrole już były i ŻADEN policjant nie miał zastrzeżeń w tej kwestii.
Pewnie sami nie byli pewni, czy wszystko jest OK i się woleli nie czepiać... :lol:

Co do obciążenia tyłu auta: 3 rowery + bagaznik nie robią problemu.
Auto może wieźć 5 doroslych osob a ja śmigam z żoną i 2 dzieci więc mam spory zapas ładowności. Zawieszenie od sporta jest zresztą nieugięte. :P
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 19 Maj 2008, 20:51   

Dodam jeszcze, że padł kiedyś pomysł, aby rejestrować taki bagażnik jako.. przyczepę (sic!). W niektórych wydziałach komunikacji się to udaje, większość jednak odmawia rejestracji, gdyż wg przepisów przyczepa musi mieć przynajmniej jedną oś. Człowiek chce dobrze, a tu wszyscy stają okoniem ;-)
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 25 Maj 2008, 03:10   

Gomezio napisał/a:
Za to zdecydowanie jest to najlepsze miejsce do wożenia rowerów (na dachu rowery stawiają większy opór niż na haku)


Wbrew temu co na zdrowy chłopski rozum by się wydawało, tak nie jest, ponieważ za samochodem jest przepływ turbulentny a nie laminarny jak (z grubsza) nad dachem samochodu. Poza tym, jak sądzisz, czy wystające poza obrys samochodu pół (albo i więcej) koła ma znacząco mniejszą powierzchnię "czołową" od poierzchni czołowej roweru na dachu?

Poza tym o ile mi wiadomo, z punktu widzenia aerodynamiki dalece ważniejsza jest część tylna samochodu niż przednia, właśnie z pwodu ograniczania turbulencjiza samochodem.... IMHO. 8)
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,128 sekundy. Zapytań do SQL: 10