Przesunięty przez: Łukasz 10 Luty 2012, 11:58 |
Przegub elastyczny wału |
Autor |
Wiadomość |
GREG
Pomógł: 12 razy Dołączył: 05 Mar 2007 Posty: 76 Skąd: INOWROCŁAW
|
Wysłany: 19 Maj 2008, 20:33 Przegub elastyczny wału
|
|
|
Witam.
W piątek wymianiłem olej w ASB. Skrzynia chodzi dużo płynniej co mnie ogromnie cieszy, ale to jeszcze chyba nie to, co powinno być. Zauważyłem, że jest jeszcze coś nie tak z wałem.
Dziś wszedłem do kanału i zauważyłem duży luz na wale. Po pokręcaniu wałem w jedną i drugą stronę okazało się, że mam luz na przegubie elastycznym przy skrzyni biegów ( automat ).
Czy ciężko jest wymienić samemu ten przegub? Miejsca jest dość mało a i rączki pianisty by się przydały . Może robiliście to już u siebie i macie jakieś cenne uwagi ? Czy coś trzeba albo można zdemontować z okolic przegubu, żeby było lepsze dojście ( zaraz pod przegubem jest podpora skrzyni ). Może jakieś specjalne narzędzia ?
Pozdrawiam i dzięki |
_________________ GREG
C180 Classic 96' + LPG Stag 200
|
|
|
|
|
Borat
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 166 Skąd: Berlin/Zgierz
|
Wysłany: 19 Maj 2008, 21:28
|
|
|
W sumie temat nie jest trudny, ale jest tam dosc malo miejsca. NA pewno podpore skrzyni musisz zdemontowac, później luzujesz śruby przy przegubie i je wykrecasz.
Wszystko jest pieknie jak wał na łączeniu nie jest zapieczony i da sie spokojnie cofnąć, jak nie to zaczynają sie jaja.
Pamietaj aby dobrze wsadzić nowy łącznik (będziesz miał napisy która strona od strony skrzyni). Jak sie uda zmienic, to skrecamy i po sprawie.
Rysuneczek poglądowy - klik |
_________________ W202 200CDI 10.1998 |
|
|
|
|
GREG
Pomógł: 12 razy Dołączył: 05 Mar 2007 Posty: 76 Skąd: INOWROCŁAW
|
Wysłany: 19 Maj 2008, 21:35
|
|
|
Dzięki za podpowiedź Borat |
_________________ GREG
C180 Classic 96' + LPG Stag 200
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 19 Maj 2008, 22:11
|
|
|
uważam, że nie powinno byc problemu, pamiętaj tylko aby śruby od łącznika (właściwie to powinno się mówic - sprzęgło podatne) wału posmarowc zapiekaczem do gwintow, lub najlepiej kupic nowe (i tez posmarowac zapiekaczem)
i jeszcze jedna uwaga - po zmontowaniu wału napędowego nie skręcasz nakrętki na łączeniu, tylko robisz runde w koło komina (tak ze 2-3 km, najlepiej po lekkich dziurach) to spowoduje zniwelowanie naprężeń na łącznikach właśnie - to bardzo ważne!!
potem dokręcenie nakrętki - i kolejne kilometry przed toba |
|
|
|
|
Hubertus
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 71 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 20 Maj 2008, 07:48
|
|
|
Czy ten tzw. "VIBRATION ABSORBER " jest taki sam dla wszystkich modeli? |
_________________ MB C220D 1995 WDB2021211A281913
|
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 20 Maj 2008, 23:35
|
|
|
Hubertus napisał/a: | Czy ten tzw. "VIBRATION ABSORBER " jest taki sam dla wszystkich modeli? |
NIE - zobacz w ruskie EPC jaki numer i typ potrzebujesz...
Mała uwaga - przed dokręceniem śrub należy zwrócić uwagę, by kołnierze tulejek łącznika weszły dobrze w zatoczenia (ranty) otworów na krzyżaku/ach - wtedy nie potrzeba robić rundek, bo naprężeń nie będzie - tulejki wejdą właściwie na swoje miejsce. |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 21 Maj 2008, 07:30
|
|
|
jjankiello napisał/a: | Hubertus napisał/a: | Czy ten tzw. "VIBRATION ABSORBER " jest taki sam dla wszystkich modeli? |
NIE - zobacz w ruskie EPC jaki numer i typ potrzebujesz...
Mała uwaga - przed dokręceniem śrub należy zwrócić uwagę, by kołnierze tulejek łącznika weszły dobrze w zatoczenia (ranty) otworów na krzyżaku/ach - wtedy nie potrzeba robić rundek, bo naprężeń nie będzie - tulejki wejdą właściwie na swoje miejsce. |
zle mnie zrozumiales - rundę "w koło komina" robi sie juz po skręceniu łącznika z krzyżakami a przed dokręceniam nakrętki która "spina" obydwie połówki wału. pewnie gdyby zastosowac obydwa łączniki nowe, to nie trzeba by tego robic, ale nigdy to nie zaszkodzi.
[ Dodano: 21 Maj 2008, 12:25 ]
wracając jeszcze raz do wału napędowego:
z likwidacja naprężeń w łącznikach jest podobnie jak z likwidacją naprężeń w tulejach stabilizatora (pisał o tym sewan) - podczas montażu tuleje centrujące mogą ciasno wchodzić w krzyżaki i to może powodować wykrzywienia w łącznikach (poosiowe). wiec po skręceniu lączników z krzyżakami a przed skręceniem nakrętki na wale warto przejechać parę metrów.
to nic nie kosztuje, a w zamian jest pewność, że wszystko sie "ułożyło" - zresztą jest to zalecenie o którym jest napisane w książce naprawczej |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 22 Maj 2008, 19:53
|
|
|
Daniel napisał/a: | zresztą jest to zalecenie o którym jest napisane w książce naprawczej | Spoko |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Hubertus
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 71 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 23 Maj 2008, 08:56
|
|
|
jjankiello napisał/a: | zobacz w ruskie EPC jaki numer i typ potrzebujesz... |
092 2024100747 001 M VIBRATION ABSORBER PARTS KIT,FRONT
092 2024100247 001 M VIBRATION ABSORBER PARTS KIT,FRONT
092 2024100147 001 M VIBRATION ABSORBER PARTS KIT,FRONT
092 2024100947 001 A VIBRATION ABSORBER PARTS KIT,FRONT *007
092 2024101047 001 A VIBRATION ABSORBER PARTS KIT,FRONT *009
A czy mogę prosić o podpowiedz na jakiej zasadzie mam to dobrać? Na podstawie nr. VIN? |
_________________ MB C220D 1995 WDB2021211A281913
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 23 Maj 2008, 09:50
|
|
|
tak, na podstawie VIN |
|
|
|
|
tadziu
c220
Dołączył: 28 Gru 2013 Posty: 17 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 5 Luty 2014, 18:03
|
|
|
Witam, pozwolę sobie na odgrzanie kotleta.
Czas przyszedł na sprzęgła wału i podporę. O ile z podporą nie ma problemu to sprzęgieł jest sporo.
Jest ktoś, kto mi poda numery katalogowe sprzęgieł, jakie powinienem kupić. Wszędzie podają różne i radzą wyciągnąć i podać wymiary, ale ja za bardzo nie mogę sobie pozwolić na rozdłubanie auta na dwa dni.
Jeszcze pytanie czy inwestować w tuleje centrujące czy one raczej się nie psują/zużywają? |
_________________ c220D
WDB2021211A313315 |
|
|
|
|
Aloiz
Pomógł: 28 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 754 Skąd: Sanok
|
|
|
|
|
Krzyś
Pomógł: 20 razy Dołączył: 16 Sty 2012 Posty: 1033 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 5 Luty 2014, 20:51
|
|
|
Aloiz, chyba chodziło o sprzęgło podatne (pot. przegub elastyczny wału).
tadziu, ja jakoś dobrałem sobie przy użyciu triangulacji źródeł: katalog febi, mbpartsworld.com i sklep inter cars |
_________________
Pleśniak
Dziadek |
|
|
|
|
Aloiz
Pomógł: 28 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 754 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 5 Luty 2014, 21:17
|
|
|
Krzyś, mój błąd, złe zrozumiałem posta
tadziu,
przegub elastyczny walu:
Przedni: A2024100715
Tylni: A2024101015 |
_________________ Ex: C180 Elegance '94
WDB2020181A089266
E320 CDI Avantgarde '99
WDB2100261A988449 |
|
|
|
|
asasyn18
Pomógł: 79 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 1264 Skąd: Koszalin
|
|
|
|
|
|