Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Camel-
13 Styczeń 2012, 12:12
Jaki olej nalać kiedy nie wiem co było lane wcześniej?
Autor Wiadomość
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3312
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 25 Styczeń 2012, 18:05   

Anti22, Dobry będzie też 229.3. Nie ma co przedobrzyć i lać oleje o przedłużonych przebiegach, bo i tak po 15 tys. "klucz"Ci będzie migał.
 
 
carlos 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 1055
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 25 Styczeń 2012, 18:09   

madzara31 napisał/a:
, bo i tak po 15 tys. "klucz"Ci będzie migał.

W CDI będzie dopiero przy 20kkm klucz migał :mrgreen:
_________________
ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3312
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 25 Styczeń 2012, 18:11   

Święta prawda. :wink:
 
 
Anti22

Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 52
Skąd: LDZ
Wysłany: 25 Styczeń 2012, 18:14   

carlos napisał/a:
madzara31 napisał/a:
, bo i tak po 15 tys. "klucz"Ci będzie migał.

W CDI będzie dopiero przy 20kkm klucz migał :mrgreen:

Dziękuję Wam bardzo, ale, kurcze, gdzie ten magiczny klucz się wyświetla? Ja mam tylko wyświetlacz z ogólnym przebiegiem oraz z przebiegiem od wciśnięcia "0" ? :) Wiem że to jest ASSYST, ale u siebie jakoś nie mogę go " przebadać" :)
_________________
C200 CDI Classic 1998r. VIN WDB2021341A707956
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3312
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 25 Styczeń 2012, 18:15   

http://www.w202.pl/dload....n=category&id=1 ściągnij i druknij :wink:
 
 
Anti22

Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 52
Skąd: LDZ
Wysłany: 25 Styczeń 2012, 18:19   

madzara31 napisał/a:
http://www.w202.pl/dload.php?action=category&id=1 ściągnij i druknij :wink:

Dziękuję Wam bardzo :) Piwko wiszę :D zabieram się do lektury :)
PS szukałem tego działu, ale nigdzie go nie widziałem :{
_________________
C200 CDI Classic 1998r. VIN WDB2021341A707956
 
 
Shaggy 

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 540
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15 Luty 2012, 13:08   

Witam zakupiłem CDI i olej był wymieniany dość dawno :? Ostatnie wywieszka z 2009 roku i niby zalany 5w/30. Silnik przebieg 240k km dość dobrze działający nie dymi itp. Pozostać przy 5w/30 czy lepiej 5w/40, ponieważ lepszy zakres pracy. 2 sprawa jeżeli CDI ma assystenta domyślnie co 20k km to znaczy że olej powinno się zmieniać co 20k km :?:
_________________
Opel Vectra C 1,9CDTi 2008 180KM Automat
Mercedes S211 2,2 CDi WDB2112061A587714 $$2019
Mercedes S202 2,2 CDI WDB2021931G000019 $$2016
Peugeot 405 Signature 1,9TD 1995 $$2012
Mercedes w202 2,2D Classic 1994 sedam $$2015
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 15 Luty 2012, 16:00   

Spróbuj z 5W40, jak będzie brał olej, to zmiana na gorszej klasy i tak nie pomoże...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
carlos 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 1055
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 15 Luty 2012, 18:30   

Shaggy napisał/a:
2 sprawa jeżeli CDI ma assystenta domyślnie co 20k km to znaczy że olej powinno się zmieniać co 20k km

Tak
_________________
ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 18 Luty 2012, 01:31   

Ja bym został przy 5W30 :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 18 Luty 2012, 20:53   

Druga liczba mówi o lepkości (odporność na zrywanie filmu) w wysokich temperaturach... 5W30 w upały będzie kiepski...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Luty 2012, 12:08   

jjankiello, w upały? A co to za różnica. Póki silnik nie przekracza 100°C będzie dobrze... a i tarcie niższe :) Taki motor jak CDI wątpie by przekraczał 120°C t. oleju.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 19 Luty 2012, 13:02   

Jakby nie było różnicy, to byśmy się po du*ach całowali :mrgreen:

A tak na poważnie - jest 30-kilka C na dworze - Ty po intensywnie przejechanej trasie wjeżdżasz do miasta i stoisz w korku, temp silnika, który w tej sytuacji jest chłodzony jedynie wentylami, oscyluje w granicach 100C, masz włączoną klimatyzację. Jak myślisz, jaką temp. ma wtedy olej w silniku?
Jest różnica?
Wtedy właśnie ma znaczenie druga liczba w oznaczeniu klasy lepkości oleju. Im wyższa, tym wyższe temperatury toleruje olej, zanim zacznie zrywać film olejowy - nie tylko na ściankach cylindrów, ale i między czopami i panewkami wału...

Wyciągałeś kiedyś bagnet oleju z tak rozgrzanego silnika? Olej skapuje jak woda...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Luty 2012, 14:58   

jjankiello napisał/a:
Wtedy właśnie ma znaczenie druga liczba w oznaczeniu klasy lepkości oleju. Im wyższa, tym wyższe temperatury toleruje olej, zanim zacznie zrywać film olejowy - nie tylko na ściankach cylindrów, ale i między czopami i panewkami wału...


Oczywiscie masz rację. Olej 5W30 ma niższy współczynnik lepkości kinematyznej w 100 st. niż 5W40. Tworzy zatem cieńszy, a więc łatwiejszy do zerwania film olejowy, ale za okoliczności jego zerwania nie są odpowiedzialne tylko własności oleju, ale także konstrukcja silnika. Jesli producent silnika dopuszcza stosowanie tego typu olejów, to znaczy, że w normalnych warunkach eksploatacyjnych (a korek w upale to nie są jakieś ekstremalne warunki) w naszej strefie klimatycznej nie zachodzi obawa zerwania filmu olejowego.
Olej 5W30 to olej energooszczędny i jego stosowanie w silnikach do tego przystosowanych spowoduje spadek oporów ruchu, a co za tym idzie również jakiś drobny spadek zuzycia paliwa.
Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby lać 5W40. Zwłaszcza jeśli ktoś lubi często "dać ognia" lub wybiera się w lecie autem w rejon zatoki perskiej (bo w Europie południowej też 5W30 da sobie radę) :wink:
Jednak w normalnych warunkach stosując 5W40 nie wykorzysta się poprostu pełni potencjału silnika.

Oczywiście należy dodać, że nie wolno lać 5W30 do silników których producent nie przewiduje lania takich olejów, bo tu zagrożenie łatwego zerwania filmu olejowego jest jak najbardziej realne.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Luty 2012, 20:48   

jjankiello napisał/a:
Wyciągałeś kiedyś bagnet oleju z tak rozgrzanego silnika? Olej skapuje jak woda...

To nie jest uzasadnienie tego, że taki olej nie sprawdzi się w warunkach o których napisałeś. Myslę, że t. oleju i tak nie przekroczy 120-130°C. CDI to "zimny" motor.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,171 sekundy. Zapytań do SQL: 10