Przesunięty przez: Camel- 13 Styczeń 2012, 12:25 |
Kontrolka EPC brak mocy |
Autor |
Wiadomość |
greg1231
Greg
Dołączył: 24 Maj 2008 Posty: 9 Skąd: Kamienna Góra
|
Wysłany: 24 Maj 2008, 16:01 Kontrolka EPC brak mocy
|
|
|
WItam serdecznie od wczoraj swieci mi sie Kontrolka EPC Mercedes 202 CDI 99 rok. Byłem dziś w ASO i powiedzieli ze z komputera wynika błąd numer P1622 i konieczna wymiana Abshaltventil, podobno jest to zawór przy pompie wysokiego cisnienia. Dodam że silnik pracuje idealnie tylko wczesniej powyzej 2000 tyś obr. dostawał kopa, teraz tego nie ma i swieci się non stop EPC.Prosze o rady - czy ktoś już kiedys wymieniał ten zawór lub miał taki problem jak ja pozdr. |
|
|
|
|
sir_dario
Darek
Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 33 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 25 Maj 2008, 08:36
|
|
|
Witam.
ASO ma rację. Jeżeli kontrolka świeci się i możesz jechać to jesteś jeszcze szczęściarzem...
ja miałem taki objaw kilka dni temu i to zlekceważyłem ze względu na brak czasu. Auto jeżdziło ale nie miało mocy. na drugi dzień kontrolka zgasła i było OK. wczoraj zapaliła się w czasie jazdy i auto stanęło.... Kupiłem zawór w ASO w Jeleniej Górze za 655 PLN i zmieniłem na drodze. Na pewno znajdziesz taniej, ale ja nie miałem wyboru bo była sobota. Auto odpaliło od kopa i dalej jeździ.
Nie czekaj i od razu szukaj zaworu. Poszukaj mojego postu 2,2CDI pali tylko na zimno. dopisze dziś tam wyjaśnienie, aby wszyscy którzy spotkają sie z czyms takim wiedzieli o co chodzi.
Pozdrawiam
[ Dodano: 25 Maj 2008, 08:43 ]
Dla sprostowania pisze że chodzi o zawór na listwie wysokiego ciśnienia.
Ale szukaj go i wymień albo Twoja C spotka sie z lawetą lub sznurkiem.
Przeszukaj jeszcze dokładnie inne posty, na pewno ktoś o tym pisał.
Wpisuj w wyszukiwarce różne słowa kluczowe.
Coś na pewno znajdziesz. |
_________________ C220 CDI Classic 98'
W202 2.0D 86' |
|
|
|
|
greg1231
Greg
Dołączył: 24 Maj 2008 Posty: 9 Skąd: Kamienna Góra
|
Wysłany: 25 Maj 2008, 14:04
|
|
|
Sir_dario lokknij na rachunek lub na ten zawór - jaki jest jego numer fabryczny mi zalecają wymienić zawór, który jest przy pompie wysokiego ciśnienia a nie na listwie wtryskowej numer tego zaworu to A 611 078 00 49, no i oczywiście po wymianie podobno muszę wstawić sie na kompa aby skasować błąd i wtedy kontrolka EPC podobno zgaśnie.
Ewentualnie proszę podaj mi do siebie komórkę.
Pozdr
Greg
[ Dodano: 25 Maj 2008, 17:55 ]
znajomy twierdzi ze to na pewno przepływomierz skoro nie ma tzw kopa ??? może ktoś zna objawy uszkodzonego przepływomierza?? |
|
|
|
|
sir_dario
Darek
Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 33 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 26 Maj 2008, 15:40
|
|
|
Tak wymieniłem zawór na listwie. Ten przy pompie mam jeszcze sprawny. Nie mam numeru tej części. A ile kosztuje taki zawór w ASO z wymianą?
Myślę, że nie masz na co czekać... ma jeździć a nie stać.
Chyba nie dawno go kupiłeś?
Pozdrawiam |
_________________ C220 CDI Classic 98'
W202 2.0D 86' |
|
|
|
|
greg1231
Greg
Dołączył: 24 Maj 2008 Posty: 9 Skąd: Kamienna Góra
|
Wysłany: 27 Maj 2008, 09:39
|
|
|
Witam dzis bylem w serwisie diesla, zmienilem ten zawór co pokazywał KTS i problem nie znikł, może ktoś miał już takie przeboje z 220 CDI??
[ Dodano: 30 Maj 2008, 15:36 ]
no i juz wiadome uszkodzony zwór w pompie wysokiego cisnienia - zalecenia - wymiana pompy koszt w ASO 3000 |
|
|
|
|
diagnosta.mb
diagnosta.mb
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Cze 2008 Posty: 89 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 8 Czerwiec 2008, 22:15
|
|
|
Zawór paliwowy "STOP" chyba nie znajduje się na pompie wysokiego ciśnienia !!! więc prawdopodobnie wymieniliście nie ten zawór co trzeba !!! no i problem nie zniknął . Na pompie wysokiego ciśnienia znajduje się zawór odcinający trzecią sekcję tłoczącą pompy aby ograniczyć przegrzewanie się paliwa . Zobacz www.mercdiagnose.eu - tam znajdziesz tester który Ci pomoże !!! |
_________________ SPRINT12 - Najlepszy tester do MB na polskim rynku
Dzwoń ERA 666520959 |
|
|
|
|
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 5 Grudzień 2011, 20:15
|
|
|
chciałbym zachować lucasa i dlatego duzo pytam. Jak przestał mi gasić auto zawór stop P1622 to normalnie przekraczałem 3000rpm ale od jakiegoś czasu ma tryb awaryjny. byłem na kompie i wtedy się dowiedziałem jaki to kod, wykasował mi błąd ale nadal nie mogłem przekroczyc 120km/h. Po kilku tygodniach auto ożyło czyli koniec trybu awaryjnego bo znowu przekraczał 120km/h ale to przez kilka dni. i problem powrócił czyli max 120km/h. Cały czas auto nie gaśnie odrazu ale to mi tak nie przeszkadza jak tryb awaryjny. odkręcałem zaworki i tłoczek sam wypadł z cylinderka zaworku czy to normalne? czy może problem tkwi w instalacji elektr ? |
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
|