Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 19:13 |
Czujnik położenia pompy |
Autor |
Wiadomość |
Rado818
Rado
Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 31 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 28 Czerwiec 2008, 12:16 Czujnik położenia pompy
|
|
|
Witam. Dziś podłączyłem swojego C220 D 1997r pod komputer, który wykazał usterkę w postaci błędu czujnika położenia pompy.
Objawia się to tym, że przy każdym zapaleniu muszę podgrzać świece, a następnie zgasić zapłon i odpalić samochód.
Co robić, bo nie mam zielonego pojęcia. Za pomoc dziękuję |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 29 Czerwiec 2008, 13:38
|
|
|
Rado818 napisał/a: | Co robić, bo nie mam zielonego pojęcia. |
Zacznij od wyczyszczenia wszystkich połączeń elektrycznych w tym rejonie |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Rado818
Rado
Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 31 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 29 Czerwiec 2008, 19:49
|
|
|
Dziękuję, jutro przeczyszczę i zobaczę czy sie poprawi
[ Dodano: 30 Czerwiec 2008, 19:51 ]
Wyczyściłem wszystkie połączenia elektryczne i niestety nie ma poprawy |
|
|
|
|
emo25
mercedes w202
Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 9 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 5 Lipiec 2008, 19:44
|
|
|
i co kolego dalej z tym fantem i błędem.mam taki sam problem. |
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 6 Lipiec 2008, 08:11
|
|
|
hmmm co do polaczen elektrycznych w tejanie pompy.... to mozesz mi wyjasnic jakie znalazles tam skoro NIE MA TAM ZADNYCH POLACZEN
z pompy wychodzi tylko jeden przewod elektryczny (sterowniczy) do komputera po drugiej stronie maski. Wiec wydaje mi sie ze zadnych polaczen nie czysciles.
Co do przyczyny Twojej awarii
Na innym forum chlopak mial podobny problem.
Przyczyna bardzo prosta rozciagniety lancuch rozrzadu- pompa przestawila sie wzgledem czujnika polozenia walu korbowego.
Nie napisales nic na temat ewentualnego innego zachowania silnika. Napisales ze musisz ponopwnie wlaczyc zaplon ale... czemu to sluzy (silnik nie chce inaczej zapalic czy tylko kontrolka awarii silnika nie gasnie)
Wiecej konkretow poprosze a nie tylko mini info...
Do mechanika jak pojedziesz to tez musisz mu wyltlaczyc w czym tkwi sedno problemu a nie tylko powiesz
WIEC PAN POPROSTU MUSZE ZNOWU WLACZYC ZAPLON A TAK NEI CHCE ciekawe czy znajdzie przyczyne (a on jest w lepszej sytuacji bo moze sam wlaczyc ten zaplon i zobaczyc co jest nie tak a My jak mamy Ci pomoc nie majac takiejmozliwosci??) |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
Rado818
Rado
Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 31 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 12 Lipiec 2008, 17:52
|
|
|
co do cztszcenia, to przejrzałem wszystkie połączenia w pojeździe. Silnik pracyje bardzo dobrze, jednak tak jak wcześniej pisałem muszę podgrzać świece następnie przekręcić kluczyk do momenty wygaszenia kontrolek (do pozycji wyjęcia kluczyka) a następnie silnik odpala i pracuje bez zastrzeżeń. Jeżeli odpalę silnik od razu po podgrzaniu świec to pali się kontrolka EPC i solnik nie może wejść na obroty, dochodzi do 2000 obr i to wszystko. Tak jakby nie pracował na wszystkie "gary". Sam nie wiem co robić |
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 12 Lipiec 2008, 19:13
|
|
|
a moze to nie jest wina pompy tylko wasnie swiec a tym bardziej automatu nimi sterujacego.
Aby diesel zimny rowno pracowal musi miec odpowiednia tem do zaplonu.
Po uruchomieniu silnika nadal swiece grzeja (pomimo ze kontrolka zgasla). Wlasnie moze poprzez drugie odpalenie swiec automat sie zalacza.
Latwo to zdiagnozowac.. podpinasz sie pod jedna swiece jak silnik jest zimny..
Grzejesz swiece, patrzysz czy dostaje ona prad, krecisz silnikiem, obserwujesz czy swieca dostaje prad.
Jezeli nie dostaje- masz przyczyne
Jeli dostaje- wina lezy po stronie koma sterujacego praca pompy najprawdopodobniej
Tylko czemu to blad czujnika polozenia pompy?? |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
Rado818
Rado
Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 31 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 14 Lipiec 2008, 11:54
|
|
|
Swiece wymieniłem gdy ta usterka już była, tak jak kolega pisze może faktycznie świeca nie dostaje prądu. Tylko, że za drugim razem nie podgrzewam świec tylko od razu zapalam.
Jednak dlaczego komputer wykazał czujnik położenia pompy?
Sprawdzę dziś dojście prądu do świecy i będę wiedział.
Dzięki |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 14 Lipiec 2008, 12:24
|
|
|
Rado818 napisał/a: | Sprawdzę dziś dojście prądu do świecy i będę wiedział. |
Napewno nie zaszkodzi, podmień jeszcze na próbę kostkę stacyjki |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Funek
W202 220D sedan
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 201 Skąd: Pułtusk/Warszawa
|
Wysłany: 14 Lipiec 2008, 15:35
|
|
|
czy błąd ten po angielsku nazywa się camshaft position sensor i ma kod 1402(czy jakos tak) |
_________________ WIN WDB2021211A463889
Bez gwiazdy nie ma jazdy
R.A.F |
|
|
|
|
Rado818
Rado
Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 31 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 14 Lipiec 2008, 20:51
|
|
|
Powiem szczerze, że nie wiem jaki ma kod ten błąd, komputer wykazał błąd w czujniku położenia pompy, tak gościu powiedział obsługujący komputer,
Sprawdziłem świece i jest wszystko ok. Tak więc stoję miejscu
[ Dodano: 14 Lipiec 2008, 20:52 ]
A gdzie jest ta kostka stacyjki? |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 14 Lipiec 2008, 20:59
|
|
|
Rado818 napisał/a: | A gdzie jest ta kostka stacyjki? |
Na dole stacyjki , musisz zdjąć pokrywę pod tablicą rozdzielczą (nad nogami kierowcy) |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 15 Lipiec 2008, 15:59
|
|
|
stacyjka??
a co jej moze dolegac skoro silnik ma wlaczony zaplon i nie gasnie??
i co ma stacyjka do bledu:)
fakt faktem stoimy w miejscu |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
Rado818
Rado
Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 31 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 15 Lipiec 2008, 17:43
|
|
|
Może trzeba podjechać do serwisu Mercedesa i może zrobią, ale i słono skasują |
|
|
|
|
emo25
mercedes w202
Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 9 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 15 Lipiec 2008, 21:22 POMPA LUCAS
|
|
|
Witam. Pisałem kilka postów temu o moim takim samym problemie z czujnikiem położenia w pompie sprawa załtwiona i zrobiona pompa była w naprawie w firmie PEZAL w Gdańsku koszt 2400 zł takie są realia naprawy tej pompy także nie warto kupowac pompy używanej za 2000 czy 2500 tyś bo nie wiadomo jak długo pochodzi a tu jest sprawdzona wymieniony czujnik położenia pompy na nowy wszystkie uszczzelki i gwarancja na rok jest. |
|
|
|
|
|