Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Camel-
13 Styczeń 2012, 12:25
C200 Dziwna praca silnika (Film)
Autor Wiadomość
TheBiT

Dołączył: 04 Gru 2011
Posty: 3
Skąd: Gdynia
Wysłany: 4 Grudzień 2011, 15:39   C200 Dziwna praca silnika (Film)

Witam otóż mam problem z c-klasą kolegi

Jest to 2 litrowa benzyna, której oznaczenia kodowego nie mogę odczytać z vinu ale wydaje mi się ze to najpewniej m111 od wczoraj zaczął dziwnie pracować jakby klekotać i tłuc się z mojej skromnej wiedzy mechanicznej wywnioskowałem iż problemem może być układ zapłonowy ale po wymianie świec problem nie ustał, zastanawiałem się także nad filtrem paliwa ale to raczej mało prawdopodobne. Dodatkowo zapach spalin przypomina ten gdy w starych samochodach był źle wyregulowany gaźnik czyli samo paliwo.

a oto film prezentujący pracę silnika, bez dodawania gazu na początku gaśnie

http://youtu.be/uQiox0yX_2k


Any ideas ? Nie chciałbym zostać orznięty u mechanika i dodatkowo czy w ogóle można awaryjnie jechać do warsztatu ~20km? czy lepiej holować

Pozdrawiam
 
 
dobermannn


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 362
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Grudzień 2011, 16:04   

oj coś się rozleciało i to raczej poważna sprawa.
Dźwięk przypomina pukanie tak jak coś przypadkiem wpadnie do cylindra. Nie wpadło ci tam coś przypadkiem czy to się wrobiło samo z siebie ??
_________________
Mercedes C200 "Czarna Perła" - Szlachetny i wykwintny rocznik `94
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15094
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15741
 
 
TheBiT

Dołączył: 04 Gru 2011
Posty: 3
Skąd: Gdynia
Wysłany: 4 Grudzień 2011, 16:32   

Raczej nie możliwe żeby cokolwiek tam wpadło no chyba że razem z paliwem. Nie mam innych pomysłów co to może jeszcze być

a cała usterka zdarzyła się z dnia na dzień
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 4 Grudzień 2011, 16:52   

popychacz hydrauliczny się rozsypał/zaciął? dziwne to. bo jeśli by w związku z tym zawór ssący nie chodził to by powietrza nie ciągnął no i wtedy by dobrze nie przepalał dawki wtryśnietej do cylindra. jak myślicie?
Ostatnio zmieniony przez polofix 4 Grudzień 2011, 16:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3313
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 4 Grudzień 2011, 16:54   

Takie odgłosy ma silnik w którym są złe proporcje paliwo- powietrze :D . Stawiam że jest przedliftingowy i padł moduł zapłonowy.Na filmie chodzi na dwóch cylindrach(dopiero co przerabiałem taki rodzaj pracy M 111 :wink: ).Smród niespalonego paliwa jak wspomniałeś potwierdzać może że dwa gary nie robią.Na to stawiam i życzę powodzenia w poszukiwaniu modułu - najlepiej od Siemens-a, bo pewnie tam Bosch jeszcze siedzi.
Ostatnio zmieniony przez madzara31 4 Grudzień 2011, 16:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Darek51085 


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 603
Skąd: Zagórze/Chrzanów
Wysłany: 4 Grudzień 2011, 16:57   

Mi się wydaje czy te stuki są tylko na wolnych obrotach, a po dodaniu gazu znikają??
_________________
MB W202 250TD 1996r
NR VIN WDB2021281F475953

Cześć Gość Miłej jazdy, z logiem gwiazdy.
 
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 4 Grudzień 2011, 16:58   

madzara31 napisał/a:
Takie odgłosy ma silnik w którym są złe proporcje paliwo- powietrze :D . Stawiam że jest przedliftingowy i padł moduł zapłonowy.Na filmie chodzi na dwóch cylindrach(dopiero co przerabiałem taki rodzaj pracy M 111 :wink: ).Smród niespalonego paliwa jak wspomniałeś potwierdzać może że dwa gary nie robią.Na to stawiam i życzę powodzenia w poszukiwaniu modułu - najlepiej od Siemens-a, bo pewnie tam Bosch jeszcze siedzi.

czyli pozostaje sprawdzić starym sposobem czy jest iskra na każdej świecy
 
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3313
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 4 Grudzień 2011, 17:02   

polofix, Dokładnie po zabiegu odpalenia i zgaszeniu, dwie świece powinny być czarne.TheBiT, jeśli to moduł ,to powiedz koledze że jeśli znajdzie Siemensa o odpowiednim numerze ( nie wiem jaki numer bosch jest u niego) np. za 1 tys. zł i z gwarancją rozruchową, to niech się nie zastanawia tylko kupuje.
Ps.W aucie bywały wahnięcia obrotów np. po wciśnięciu hamulców czy coś w tym stylu ?
 
 
TheBiT

Dołączył: 04 Gru 2011
Posty: 3
Skąd: Gdynia
Wysłany: 4 Grudzień 2011, 17:06   

Darek51085 napisał/a:
Mi się wydaje czy te stuki są tylko na wolnych obrotach, a po dodaniu gazu znikają??


Jakby tak tzn są po prostu znacznie mniej słyszalne


polofix napisał/a:
popychacz hydrauliczny się rozsypał/zaciął? dziwne to. bo jeśli by w związku z tym zawór ssący nie chodził to by powietrza nie ciągnął no i wtedy by dobrze nie przepalał dawki wtryśnietej do cylindra. jak myślicie?


Przy wymianie świec sprawdziłem to i powiem ze zasysa powietrze

polofix napisał/a:
madzara31 napisał/a:
Takie odgłosy ma silnik w którym są złe proporcje paliwo- powietrze :D . Stawiam że jest przedliftingowy i padł moduł zapłonowy.Na filmie chodzi na dwóch cylindrach(dopiero co przerabiałem taki rodzaj pracy M 111 :wink: ).Smród niespalonego paliwa jak wspomniałeś potwierdzać może że dwa gary nie robią.Na to stawiam i życzę powodzenia w poszukiwaniu modułu - najlepiej od Siemens-a, bo pewnie tam Bosch jeszcze siedzi.

czyli pozostaje sprawdzić starym sposobem czy jest iskra na każdej świecy



Tzn? i ile może kosztować taka przyjemność wymiany modułu?

i tak poza tym jest to esprit z 1995r

madzara31 napisał/a:
po wciśnięciu hamulców czy coś w tym stylu ?


tak wahania obrotów są zauważalne , dodatkowo zaczyna sam z siebie gasnąć na jałowym no i oczywiście znaczny spadek mocy ale to wiadomo jak samochód pracuje na dwóch garach
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 4 Grudzień 2011, 17:29   

moduł zapłonowy to jedna z najdroższych części w naszych celinkach. więcej kasy trzeba dać jak za cały silnik w dobrym stanie.
 
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3313
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 4 Grudzień 2011, 19:49   

polofix napisał/a:
moduł zapłonowy to jedna z najdroższych części w naszych celinkach
Ja po wykręceniu uszkodzonego, wpisałem jego nr. A... w cennik mercmanii, fakt że nie jest aktualizowany, ale chciałem mieć obraz ile kosztuje nowy.....9 tysi :shock: Wpisałem nr. Bosch- na ich stronie z cennikiem - wyskoczyło info. aby zadzwonić i dogadywać się do ceny :D
Ostatnio zmieniony przez madzara31 22 Styczeń 2012, 12:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 4 Grudzień 2011, 20:11   

a cewka to nie jest też podejrzana?
 
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3313
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 4 Grudzień 2011, 20:15   

polofix, Pewnie że też. Kol.TheBiT, nie pisze nic o kablach.Może to one się skończyły ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,075 sekundy. Zapytań do SQL: 7