Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 19:19 |
Filtr (filtry) paliwa |
Autor |
Wiadomość |
karol77
karol
Dołączył: 05 Mar 2007 Posty: 54 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Październik 2008, 19:52
|
|
|
odświeżę trochę temat... Panowie czy w moim aucie jest filtr wstępny paliwa? Facet w sklepie oprócz głównego filtra sprzedał mi też wstępny, czytałem w "sam naprawiam..." że gdzieś przy zbiorniku paliwa... ja takiego nie znalazłem:( czy ktoś z Was znalazł w 220d taki filtr? |
_________________ :mb:C220D, 1994rok, Elegance |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 11 Październik 2008, 21:11
|
|
|
karol77 napisał/a: | .. ja takiego nie znalazłem: |
Szukaj przy filtrze głównym |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
karol77
karol
Dołączył: 05 Mar 2007 Posty: 54 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Październik 2008, 10:12
|
|
|
Jary napisał/a: | Szukaj przy filtrze głównym |
też nie ma... |
_________________ :mb:C220D, 1994rok, Elegance |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 12 Październik 2008, 10:31
|
|
|
Silnik 604 (w "Sam naprawiam" taki model silnika wymieniany jest w C220) ma wstępny filtr paliwa w podłodze, obok zbiornika paliwa. Jeśli go nie możesz znaleźć, może źle szukasz albo.. poprzedni właściciel go zdemontował? |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 12 Październik 2008, 11:17
|
|
|
karol77 napisał/a: | też nie ma... |
To tak jak pisze Gomezio kolo zbiornika paliwa w podłodze musi być
(jest pod pokrywą, może dlatego nie możesz znaleźć) |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
karol77
karol
Dołączył: 05 Mar 2007 Posty: 54 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Październik 2008, 14:02
|
|
|
Jary napisał/a: | To tak jak pisze Gomezio kolo zbiornika paliwa w podłodze musi być
(jest pod pokrywą, może dlatego nie możesz znaleźć) |
Ale jak go szukać, pod samochodem, czy w środku pod siedzeniami, pod spodem odkręciłem dwie plastikowe zaślepki ale tam były tylko chyba czujniki poziomu paliwa |
_________________ :mb:C220D, 1994rok, Elegance |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 12 Październik 2008, 17:42
|
|
|
karol77 napisał/a: | Ale jak go szukać, pod samochodem, |
Pod podłogą i to z prawej strony |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 20 Październik 2008, 11:46
|
|
|
To ja pozwolę sobie znowu odświeżyć
Mianowicie zastanawia mnie jeden fakt. W książce serwisowej wyczytałem, że filtry paliwa powinno się zmieniać co 80000km lub co 4 lata. Trochę to dla mnie dziwne, że interwał jest taki duży:
I teraz zasadnicze pytanie: te 80kkm/4 lata to tak ma być? Przyznam, że chciałem wymieniać filtry paliwowe przy każdej zmianie oleju. Wiem, że to byłoby zdrowe dla silnika, ale skoro nie ma takiej potrzeby.. I nie, nie chcę oszczędzać Tylko nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu, stąd moje pytanie. |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 20 Październik 2008, 12:48
|
|
|
Tak, to prawda. Filtry wymienia się co 80tkm (paliwa, powietrza). Można oczywiście skrócić ten czas do wymiany, ale na pewno nie co każdą zmianę oleju (np. co 60tkm - myślę, że to jest kompromis pomiędzy zaleceniami producenta a naszymi polskimi warunkami). Te zalecenia dotyczą CDI - nie wiem czy w przypadku Twojego silnika jest tak samo.
Filtr powietrza możesz przy wymienia oleju przedmuchać powietrzem - to jest praktyka dopuszczona przez producenta. Taka ciekawostka - nowy filtr powietrza (i paliwa też) ma gorszą charakterystykę filtracji niż używany, więc jego zbyt częste wymiany (niż przewiduje producent) nie są do końca słuszne. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 20 Październik 2008, 12:54
|
|
|
Daniel, ja chyba przestanę z Tobą dyskutować. Jakie przedmuchiwanie sprężonym powietrzem? To jest proszenie się o kłopoty. I nie muszę Ci chyba tłumaczyć dlaczego
A poza tym filtr powietrza należy wymieniać przy każdym serwisie (czyli co 15kkm). To po pierwsze. A po drugie pytanie dotyczy filtrów paliwa |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 20 Październik 2008, 12:55
|
|
|
Gomezio napisał/a: | A poza tym filtr powietrza należy wymieniać przy każdym serwisie (czyli co 15kkm) |
Szczególnie przy silnikach z turbodoładowaniem.
Ja wymieniam co 10 tyś |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 20 Październik 2008, 13:03
|
|
|
Gomezio napisał/a: | Daniel, ja chyba przestanę z Tobą dyskutować. Jakie przedmuchiwanie sprężonym powietrzem? To jest proszenie się o kłopoty. I nie muszę Ci chyba tłumaczyć dlaczego
|
Panie Kolego! Ja rozumiem, że masz swoje zdanie, ale nie zawsze jest one zgodne z praktyką warsztatową, czytaj na spokojnie posty i staraj się je analizować. OK - napisałem o filtrze powietrza (nie oto pytałeś - przepraszam) który też się wymienia co 80tkm (przynajmniej w CDI - napisałem o tym) i rzeczą zupełnie normalną jest aby co 20tkm wyjąć go z obudowy i "wydmuchać" - czyli oczyścić go z brudów typu liście i inne paprochy.
Gdybym napisał, że po 80tkm nie należy kupować nowego filtra, tylko go wyprać i założyć znowu, to rozumiem, że możesz mieć pretensje.
Mam nadzieje, że rozwiałem Twoje wątpliwości dotyczące zarówno filtra paliwa jak i powietrza (choć nie oto pytałeś)
[ Dodano: 20 Październik 2008, 13:07 ]
!Łukasz! napisał/a: | Gomezio napisał/a: | A poza tym filtr powietrza należy wymieniać przy każdym serwisie (czyli co 15kkm) |
Szczególnie przy silnikach z turbodoładowaniem.
Ja wymieniam co 10 tyś |
"Sam naprawiam" str. 272 - masz odpowiedź co do filtra powietrza co ile się wymienia (wg producenta)
[ Dodano: 20 Październik 2008, 13:08 ]
Mniej kłótni - więcej spokoju. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 20 Październik 2008, 13:31
|
|
|
Daniel napisał/a: | Mniej kłótni - więcej spokoju. |
Jak widzę poradę w stylu "przedmuchaj powietrzem", to mi witki opadają. Ja wiem jaka jest "praktyka warsztatowa", wrzucałem już kiedyś link do tego forum:
http://forum.tdi-tuning.p...t=434&start=120
Masz tutaj pełno przykładów "warsztatowych praktyk"
Swoją drogą, rzeczywiście - również dla filtra powietrza jest podane 80000km/4 lata. Gdybym pozwolił sobie na wymianę filtra po upływie tylu kilometrów, z obudowy wyciągnąłbym nie filtr, a smolistą masę. Czym zatem kierowali się konstruktorzy MB? Przecież większość producentów zakłada interwały 10-15kkm. Czyżby filtry MB działały lepiej? Nie sądzę.. |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 20 Październik 2008, 13:49
|
|
|
Gomezio napisał/a: | Czym zatem kierowali się konstruktorzy MB? |
Interesem swoich serwisów przecie |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 20 Październik 2008, 14:08
|
|
|
Jary napisał/a: | Interesem swoich serwisów przecie |
Głupi ja.. jak mogłem się nie domyśleć
Zatem co ile powinno się zmieniać rzeczone filtry paliwa: co 80kkm (jak rzecze serwis)? co 60kkm (zgodnie z sugestią Daniela)? czy może przy każdej zmianie oleju? albo co drugą wymianę? |
|
|
|
|
|