|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Umarłe zegary w C200D |
Autor |
Wiadomość |
intel386
intel386
Dołączył: 27 Lut 2007 Posty: 52 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27 Maj 2008, 21:51 Umarłe zegary w C200D
|
|
|
Witam kolegów. Może ktoś miał ten problem?
Problem narastał z czasem. Po przekręceniu kluczyka nie gasły mi kontrolki i świeciły się parenaście sekund. Pojeżdziłem parę dni i po problemie. Ale znów to samo co 50-te odpalenie. I co pewien czas na 2 miuty zanik prędkości i obrotów.
Potem: nie włączał się obrotomierz i prędkościomierz (wskazują zero). Dodatkowo zaświeca się kontrolka ABS. Po paru km gasnie i zegary wstają w czasie jazdy, tzn wskazują co potrzeba.
Dziś w czasie jazdy przy 60km/h padły mi zegary - tzn nie ma obrotów i prędkości i znów ten ABS się świeci. Pomyślałem że po pracy jak zwykle wstaną, ale nie. Rozebrałem deskę - wtyczki zegarów siedzą. Moduły w komorze silnika są obsadzone OK, prysnąłem kontaktem. Nic nie pomogło.
Napięcie akku jak trzeba. Pali z pół kluczyka. Dziesięć uruchomień i nic. Nadal kontrolka ABS i zero wskazań.
Kolejny objaw: gdy zegary mi leżą to nie mam liczenia km (przebieg ten sam). Ciekłe kryształy wskazują stary przebieg - gdy stanęły zegary.
Nie wygląda to na problemy z ładowaniem akku. Może się konczy moduł w komorze silnika - ten olbrzymi? Ale jaki? A może to wada zegarów? Prosiłbym kolegów o pomoc.
Kupowałem auto bez komputerów - silnik OM601.913 działa na 100%. Tylko te liczniki lubiły się zawieszać a teraz umarły.... |
_________________ Śpiesz się powoli! W202 C200D OM601 1994 75KM nautic blue niebieskie wnętrze, skórzane boczki i kierownica... Samodzielnie dołożone: spojler, podłokietnik, ciemne lampy po lifcie, szyba tylna z anteną. 10 głośników. Średnie spalanie to max 6,5l 100km.
|
|
|
|
|
Kowal
Moderator Mercedes C220D
Pomógł: 33 razy Dołączył: 03 Kwi 2006 Posty: 1046 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Maj 2008, 22:16
|
|
|
Prędkościomierz bierze informacje z czujników od ABS'u, sprawdź je |
_________________ Mercedes C220 Diesel '94 ESPRIT body kit from Carlsson
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki, a na cuda trzeba czekać tydzień
Odzież motocyklowa |
|
|
|
|
intel386
intel386
Dołączył: 27 Lut 2007 Posty: 52 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13 Sierpień 2008, 23:03
|
|
|
Wiele wiele czasu upłynęło i już wiem co to... Srebrny przekaźnik montowany na podszybiu (pasażer) wiesza się. Czyszczenie nic mi nie dało.
Gdy się go stuknie - włączają sie zegary i ABS. Koszt takiego modułu 95 zł w Auto Zatoka we Wrocławiu. Nie kupujcie takich modułów na allegro: to stare zaśniedziałe graty - a cena ? 99 zł !
MVC-823F.JPG
|
|
Plik ściągnięto 1805 raz(y) 132,49 KB |
|
_________________ Śpiesz się powoli! W202 C200D OM601 1994 75KM nautic blue niebieskie wnętrze, skórzane boczki i kierownica... Samodzielnie dołożone: spojler, podłokietnik, ciemne lampy po lifcie, szyba tylna z anteną. 10 głośników. Średnie spalanie to max 6,5l 100km.
|
|
|
|
|
t82
Dołączył: 24 Lut 2009 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Luty 2009, 00:20
|
|
|
czy wymiana tego przekaźnika rozwiązała problem?
w moim mercedesie ( C 250 `96 Kombi) mam podobne objawy. Nie działają mi zegary (prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik temp i wskaźnik poziomu paliwa) działa natomiast licznik. Zegary nie działają wybiórczo, jak już raz się uruchomią to działają aż do momentu kiedy zgaszę silnik, a jeżeli przy odpalaniu nie reagują - to w czasie całej podróży nie działają. Nie zdarzyło się żeby w trakcie jazdy przestało lub zaczęło działać.
Inne pytanie - gdzie znajdę ten przekaźnik w samochodzie? Jak go wymontować? może ktoś wspomoże mnie zdjęciem ...
dzięki za pomoc
pozdrawiam |
_________________ W202 2.5TD `96 Kombi |
|
|
|
|
Pawel2111
Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 15 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 1 Marzec 2009, 18:26
|
|
|
Też mam taki problem to gdzie szukać tego sreberka? |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 1 Marzec 2009, 19:16
|
|
|
Pawel2111 napisał/a: | gdzie szukać tego sreberka? |
t82 napisał/a: | gdzie znajdę ten przekaźnik w samochodzie? |
Oj ludzie ludzie:
intel386 napisał/a: | Wiele wiele czasu upłynęło i już wiem co to... Srebrny przekaźnik montowany na podszybiu (pasażer) wiesza się. Czyszczenie nic mi nie dało. |
|
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
slawan1
2,3 kompressor
Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 27 Skąd: Opole
|
Wysłany: 1 Marzec 2009, 19:55
|
|
|
przekaznik znajduje sie niedaleko szyby po stronie pasazera pod czarna zasłono obok gniazda do kompa a wyjmuje sie go w 5 sek tam sa tylko blaszki trzymajace go i po kłopocie |
|
|
|
|
Pawel2111
Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 15 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 3 Marzec 2009, 11:11
|
|
|
Nie moge znalezc tego czegos to jest napewno tam kolo gniazda? |
|
|
|
|
t82
Dołączył: 24 Lut 2009 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Marzec 2009, 16:24
|
|
|
może jestem głupi albo ślepy, ale nie mogę znaleźć tego przełącznika.
Odkręciłem tą pokrywkę gdzie się wtyczka do kompa znajduje i zrobiłem zdęcie, jeżeli go tam widzicie to powiedzcie mi gdzie to jest.
a moze nie mam tego przełącznika (w co trudno mi uwierzyć, skoro od czasu do czasu zegary działają) albo jest gdzieć indziej, albo mam jeszcze coś innego. Czy ktoś może mi pomóc?
inna sprawa, że niezależnie od tego czy zegary działają (powtórzę - jeżeli nie działa to prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik temp i poziomu paliwa) to kilometry nalicza mi i na dziennym i ogólnym, więc nigdy nie jest tak że nic nie działa.
czytałem, że może być jakieś połączenie tego z ABS, więc sprawdziłem raz gdy zegary nie działały - ABS działał bez zarzutu, więc to nie wina ABS
dodam, że ten jeden przełącznik który tam jest nie wygląda podobnie do tego srebrnego i jestem pewny, że to nie o niego chodzi
DSC07512m.jpg czy ktoś ma pomysł gdzie tego szukać pod tą maską? |
|
Plik ściągnięto 1498 raz(y) 189,91 KB |
DSC07505m.jpg to ten przełącznik w przybliżeniu |
|
Plik ściągnięto 677 raz(y) 92,35 KB |
DSC07498m.jpg moja "czarna" skrzynka na podszybku |
|
Plik ściągnięto 1367 raz(y) 185,04 KB |
|
_________________ W202 2.5TD `96 Kombi |
|
|
|
|
piotrekzc
Dołączył: 10 Mar 2009 Posty: 7 Skąd: zc
|
Wysłany: 12 Marzec 2009, 00:11
|
|
|
witam,miałem taki sam problem z zegarami,brak wskazań temperatury i paliwa,wieszający się szybkościomierz i obrotomierz,raz działały,a raz nie,okazało się że poprzedni właściciel auta tak plakował(czyścił)jakimś środkiem kokpit że doszło do przyklejania się wskazówek do podpieraczy,rozebranie i wyczyszczenie całości zlikwidowało problem,mod 200D Z 1994,pozdro Piotr |
|
|
|
|
papulator
Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 84 Skąd: Częstochowa / Łódź
|
Wysłany: 12 Marzec 2009, 14:42
|
|
|
Intel 386, ja miałem podobny problem. Ten przekaźnik najlepiej rozebrać i przelutować wszystkie ścieżki, bo po prostu zimne luty się robią ze starości. Używki nie ma po co brać, bo za chwilę zrobi się to samo. Przekaźnik odpowiada za abs i zegary. U mnie też się kleją wskazówki, ale nie da się z tym żyć. A w modelu '96 jest już inna instalacja elektryczna i tu muszą się wypowiedzieć właściciele tych roczników. |
_________________ była MB C 200D '94
jest Opel Vectra 2.0 DTI '00 |
|
|
|
|
t82
Dołączył: 24 Lut 2009 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Marzec 2009, 16:17
|
|
|
czy może więc wypowiedzieć się ktoś kto ma mercedesa z `96 lub `97? ponoć mój mimo, że rok 96 to model na rok 97 cokolwiek to znaczy.
Bardzo zależy mi na rozwiązaniu tego problemu, pomóżcie!
mogę wystawić więcej fotek o ile komuś może to pomóc w rozwiązaniu tej zagadki |
_________________ W202 2.5TD `96 Kombi |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 12 Marzec 2009, 20:17
|
|
|
piotrekzc napisał/a: | okazało się że poprzedni właściciel auta tak plakował(czyścił)jakimś środkiem kokpit że doszło do przyklejania się wskazówek do podpieraczy |
No takie wytłumaczenie pierwszy raz czytam
W modelach przed liftem nie ma żadnego klejenia się wskazówek To tylko tak wyglada...
Zwyczajnie trzeba wyjąć zegary (piotrekzc pewnie też wyjmował przed rozebraniem) i przeczyścić wszelkie styki w kostkach z tyłu, bo zwyczajnie z biegiem czasu pokrywają się nalotem (śniedzieją), który stopniowo zaczyna działać jak izolator. (piotrekzc zapewne nie czyścił styków, ale na pewno zdjął i założył ponownie kostki elektryczne - to przetarło powierzchnię styków z nalotu, polepszając kontakt elektryczny).
Każdy izolator ma jakąś wytrzymałość prądową lub napięciową na przebicie. Uogólniając - cieńszy mniejszą, grubszy większą, do tego dochodzi jeszcze rodzaj materiału, z jakiego jest zrobiony.
Przy małych prędkościach auta sygnał doprowadzany do prędkościomierza ma wartość na tyle małą, że przy lekkim zaśniedzeniu styków, nie ma na nich kontaktu elektrycznego.
Ze wzrostem prędkości auta wartość sygnału dostarczanego do prędkościomierza staje się w pewnym momencie wystarczająca do przebicia izolatora (w postaci nalotu) i mamy wtedy efekt nagłego "odklejenia się" wskazówki od kołka oporowego... To, przy jakiej prędkości wskazówka się odklei, zależy od grubości nalotu na stykach elektrycznych...
Chyba dość zrozumiałe...
Na koniec - jeśli sygnał prędkości do prędkościomierza nie dochodzi, to i elektroniczny licznik kilometrów nie ma jak ich zliczać... Heh... niby nie ma linki, a dalej wszystko zależne od siebie... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
pulsarus
Mercedes C200D
Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 30 Skąd: Świecie
|
Wysłany: 12 Marzec 2009, 22:00
|
|
|
No a jakaś rada na sam obrotomierz ? Już tyle razy wyciągałem zegary że nie mam już siły na to, objaw mam taki że bardzo rzadko obrotomierz zadziała lub od czasu do czasu podskoczy i od razu opadnie. Gdzie szukać przyczyny ? W przekaźniku pod maską czy w kostkach od zegarów ? Zaznaczam że wszystkie pozostałe wskaźniki i prędkościomierz działają zawsze. No i często mam tak że kontrolki nie gasna od razu tylko palą sie przez kilkadziesiąt sekund. |
_________________
Mercedes Benz C200 Diesel '93 manual 75HP |
|
|
|
|
t82
Dołączył: 24 Lut 2009 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Marzec 2009, 22:51
|
|
|
dzięki jjankiello za odpowiedź,
pozwolę sobie tylko podkreślić, że u mnie ciągle kilometry liczą się bez zarzutu, a oprócz tego nigdy nie zdażyło się żeby wskazówki przestały albo zaczęły działać w trakcie jazdy. Jeżeli załapią przy odpaleniu to działa aż do zgaszenia silnika, jeżeli przy odpaleniu nie załapie to aż do końca podróży też nie działa.
pozatym w przeciwieństwie do pulsarusa u mnie działają albo wszystkie albo żadna, nie zdażyło się, żeby działała tylko jedna albo dwie.
Nieraz jak mam do przejechania gdzieś dalej to próbuję po kilka razy aż zaskoczy, czasem za 4-5 razem zaskoczy i działa, innym razem poddaję się i jadę w ciemno. |
_________________ W202 2.5TD `96 Kombi |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,174 sekundy. Zapytań do SQL: 7
| |
|