Przesunięty przez: Camel- 18 Czerwiec 2012, 15:54 |
Kluczyk scyzroyk - problemy z działaniem |
Autor |
Wiadomość |
svine
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 88 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 7 Marzec 2010, 09:49
|
|
|
Proponuje Ci zakupić na allegro oryginalny kluczyk scyzoryk do mercedesa...
ze swojego wyjmujesz grot i płytkę z nadajnikiem przekładasz do tego co kupiłeś i wszystko gra
A jeśli dobrze widzę i masz 2 przyciskowy kluczyk to tam nie ma podczerwieni
Tam jest nadajnik 433MHz a z przodu miga ci czerwona dioda |
_________________ W202 C220 Automat 150KM - Grecia
WDB2020221A019259
Becker BE7920 - Indianapolis
Przód: Hertz EV 165S + Hertz HT 18
Piec - Pioneer GM-X802
Tył: 2 x Infinity Reference 6002i + 2 x Infinity Woofer
Piec - Pioneer GM-X904
|
|
|
|
|
grabor8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 120 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 7 Marzec 2010, 10:06
|
|
|
Na pilocie mam jeden duży okrągły guzik do otwierania drzwi , i jeden malutki do wyciągania grotu . Jeżeli to coś rozjaśni to C180 Elegance z czerwca 1997r.
Tak on wygląda:
http://www.allegro.pl/ite...ot.html#gallery
A co do dorobienia drugiego kluczyka?? tylko zostaje mi aso , czy jakieś z allegro da radę jakoś zaprogramować?
a tak off top to Na dniach wrzucę fotki samochodu, bo na razie za zimno na pucowanie go |
_________________ "To, co warto zrobić, zasługuje też na to, aby zrobić to dobrze" |
|
|
|
|
svine
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 88 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 7 Marzec 2010, 10:20
|
|
|
Gdzieś na forum jest temat jak zaprogramować 2 kluczyk...
Żeby ten co masz tak Ci się nie rozłaził musisz go rozebrać
Może trochę pomoże Ci foto rozebranego kluczyka, niestety 2 przyciskowego
[ Dodano: 7 Marzec 2010, 10:23 ]
A tu masz jak zaprogramować kluczyk
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=11607 |
_________________ W202 C220 Automat 150KM - Grecia
WDB2020221A019259
Becker BE7920 - Indianapolis
Przód: Hertz EV 165S + Hertz HT 18
Piec - Pioneer GM-X802
Tył: 2 x Infinity Reference 6002i + 2 x Infinity Woofer
Piec - Pioneer GM-X904
|
|
|
|
|
grabor8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 120 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 7 Marzec 2010, 11:38
|
|
|
dzięki wszystkim , którzy pofatygowali się pomóc, kluczyk już jest złożony, trzeba było go lepiej po prostu poskładać
SVINE a co do tego zaprogramowania kluczyka, to nie zaprogramuję każdego z allegro , czy jak to jest?? każdy kluczyk da się tak zaprogramować? bo szukajka mi nie pogada tego znaleźć;/ |
_________________ "To, co warto zrobić, zasługuje też na to, aby zrobić to dobrze" |
|
|
|
|
Lorenz
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 255 Skąd: LBL-SCZ
|
Wysłany: 7 Marzec 2010, 11:57
|
|
|
Dołączę się do tematu. Posiadam identyczny kluczyk jak grabor8. W zapasie mam niestety tylko sam grot (pilot został zgubiony). I tu pytanie czy chcąc dokupić pilot do tego kluczyka mogę dokupić dowolny pilot i go zaprogramować metodą jaką podał Camel w swoim temacie? |
_________________ C180 Esprit '94 LPG Stag 300
VIN WDB2020181A202255
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10192 |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 7 Marzec 2010, 12:08
|
|
|
Co innego jest zaprogramowanie, a co innego synchronizacja.
Kluczyk ma wewnątrz 250 kodów, które powtarzają się sekwencyjnie (tzn. dochodzi do ostatniego i zaczyna znowu od pierwszego)
Procedura synchronizacji dotyczy klucza który należy do danego samochodu, ale z jakiegoś powodu wypadł z "łańcucha kodów" - np. wskutek zbyt długiej wymiany baterii. W czasie synchronizacji sterownik i kluczyk uzgadniają, od którego kodu zaczynają działalność: słuchaj, zaczynamy od kodu 120, następny będzie 121 (przykładowo oczywiście) i od tego momentu się rozumieją.
Jeżeli kupisz kluczyk na Allegro, to będzie miał wewnątrz zestaw ZUPEŁNIE INNYCH KODÓW!!! - i nic tu nie pomoże synchronizacja. Nawet jak niektóre kody się powtarzają - to będą prawie na pewno w innych miejscach łańcucha. Jeżeli natomiast kupisz kluczyk nowy - to nie będzie miał wewnątrz żadnego kodu i synchronizacja też mu nie pomoże.
Tak więc oficjalnie tylko zakup nowego w ASO, a nieoficjalnie podzwoń po kolesiach którzy ogłaszają się również na Allegro -"naprawa stacyjek elektronicznych" |
|
|
|
|
Lorenz
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 255 Skąd: LBL-SCZ
|
|
|
|
|
olo
Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 3 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 28 Marzec 2010, 09:54
|
|
|
Mam podobny problem. Dziś rano wysiadłem z auta pod sklepem i zamknąłem go jak zawsze. Po powrocie ze sklepu naciskając kluczy (rybak lub scyzoryk) diody w klamce od drzwi kierowcy reagowały ale zamek nie otwierał centralnego zamka. Nie mogłem się również dostać do samochodu otwierając go normalnie kluczykiem od pasażera. Po kilkunastu próbach w końcu przestały mrugać diody w drzwiach i mogłem otworzyć drzwi pasażera poprzez kluczyk jednak nie mogę odpalić silnika. Kontrolki się zapalają ale po przekręceniu kluczyka brak reakcji. Moje autko to cklasa, 94 r., elegance, 1.8 benzna. najgorsze jest to ze dziś niedziela. sklepy z bateriami zamknięte a auto w środku miasta pod sklepem. czy ma ktoś może jakąś radę ... co może być i jak go ruszyć ??
dzięki za pomoc z góry |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 28 Marzec 2010, 11:11
|
|
|
olo napisał/a: | naciskając kluczy (rybak lub scyzoryk) |
To który masz? Z tego co piszesz - to możemy sobie wybrać?
olo napisał/a: | diody w klamce od drzwi kierowcy reagowały ale zamek nie otwierał centralnego zamka. |
Tutaj ważne jest, czy równocześnie załączyła się pompka? Po otwarciu klapy bagażnika pracę pompki dobrze słychać. Ale to jest pytanie na później.
olo napisał/a: | Nie mogłem się również dostać do samochodu otwierając go normalnie kluczykiem od pasażera. |
To jest mało możliwe - słabo się starałeś albo słabo dbałeś o zamki. To, co opisałeś powyżej nie ma żadnego wpływu na mechaniczne otwieranie zamka
olo napisał/a: | Kontrolki się zapalają ale po przekręceniu kluczyka brak reakcji. |
Skoro kontrolki się zapalają - to reakcja jednak jest - tak więc jakiej reakcji nie ma?
olo napisał/a: | czy ma ktoś może jakąś radę ... co może być i jak go ruszyć ?? |
Wcześniejsze wersje immobilizera blokowały tylko rozrusznik. Jeżeli problem polega tylko na tym, że nie kręci rozrusznik (czego nie napisałeś!) to jest szansa że przemieścisz auto podając plus na rozrusznik po załączeniu zapłonu lub w sposób prymitywny "na pych" |
|
|
|
|
olo
Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 3 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 28 Marzec 2010, 11:24
|
|
|
kluczyk z jednym przyciskiem jak dwa posty wyżej gdzie kolega załączył link do aukcji na allegro. Pompka się załącza, przynajmniej słychać ją po przekręceniu kluczyka. Kontrolki się zapalają a brak reakcji jest w tym sensie że nie uruchamia się rozrusznik. Faktycznie muszę spróbować na pchnięcie i do elektryka. wymiana baterii nic nie dała. |
_________________ Mercedes Cklasa, 94 r, 1.8 benzyna+gaz, elegance |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 28 Marzec 2010, 11:59
|
|
|
No to mamy chyba problem z rozrusznikiem lub stykiem w stacyjce podającym prąd na rozrusznik. Ale ostateczną diagnozę postawi elektryk.
Pytanie tylko dlaczego pilot nie otwiera centralnego zamka skoro pompka jest sprawna i lampki migają? |
|
|
|
|
Speedy
Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 4 Skąd: MIŃSK MAZOWIECKI
|
Wysłany: 28 Marzec 2010, 22:07
|
|
|
Witam,
mam podobny problem ze swoja Celina. Centralny zamek nie odryglowuje i nie zamyka drzwi mimo, ze pompka jest sprawna - diody na lusterku i zaslepce migaja 5 czy 6 razy (kiedys byly trzy migniecia), kluczyk jest poprawnie zsynchronizowany, z drugim analogiczna sytuacja. Immobilizer dziala bez problemu, jezdzic sie da ale... glupio tak za kazdym razem otwierac drzwi od pasazera... no chyba, ze sie akurat jakas kobiete wiezie
Szukam sprawdzonego, niedrogiego elektryka z kompem w Warszawie a najlepiej w okolicach (na wschod). Bede wdzieczny za wszelkie kontakty...
Pozdrawiam
Speedy |
_________________ C180 Elegance '95 |
|
|
|
|
kostek
ważne jest serce
Pomógł: 27 razy Dołączył: 10 Kwi 2008 Posty: 1381 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2010, 11:20
|
|
|
witam, jeden z kluczyków (scyzoryk) po upadku strajkuje i nie działa. Czy ma ktos namiary i cene gdzie w Warszawie lub okolicach moge go naprawić. ASO mnie nie interesuje. |
_________________ c-180, W202, 1996r, LPG EX
w210, 2.0 b, 1997r sedan, avangarde
Gość, twardy bądź jak żelki z Biedronki
Gość nie pisz do mnie skąd Twój nick w moim podpisie |
|
|
|
|
majster4
Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 42 Skąd: Lewin Brzeski
|
Wysłany: 6 Maj 2010, 20:11
|
|
|
Proszę o pomoc ponieważ szukam i nie bardzo mogę znaleźć ..
Upadł mi kluczyk(scyzoryk) i zaczął świrować, raz otwierał raz nie, diody na lusterku od tego momentu zaczęły migać razem przez dość długi czas po zamknięciu czy tez po otwarciu i odpaleniu auta.Rozebrałem kluczyk okazało się ze oderwany jest "guzik" mikrostyk od ścieżki, wiec przylutowałem go za pomocom odpowiedniego sprzętu powiększającego itd. wtedy kluczyk zaczął działać poprawnie ale diody nadal migały razem przez dłuższy czas, wiec odłączyłem akumulator na ok 20 min. po tym zabiegu zaczęło być ok, jak otwierałem zielona dioda, jak zamykałem czerwona, ale tylko przez ok 3-4 h potem znowu zaczęły migać razem..Dlaczego?? co może być powodem?? skoro kluczy jest już sprawny to skąd jak podejrzewam bierze się błąd?? próbowałem rożnych sposobów łącznie z wymiana baterii i kodowaniem kluczyka jak opisano na forum..z góry dziękuje za pomoc |
_________________ Przesiadka na W203 C200 2.2 CDI |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 6 Maj 2010, 20:14
|
|
|
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=11607 |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
|