|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
PMS Siemens- brak sterowania silnikiem przepustnicy |
Autor |
Wiadomość |
gall21
Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 9 Skąd: kielce
|
Wysłany: 14 Maj 2013, 23:01 PMS Siemens- brak sterowania silnikiem przepustnicy
|
|
|
Witam wszystkich.
Jak do tej pory radzilm sobie sam z moja C200, ale przyszedl czas ze potrzebuje Waszej pomocy. Na 100% uszkodzony pms (problemy z uruchomieniem zimngo silnika, po wlaczeniu klimy i swiatel silnik ma ok 600obr). Po podstawieniu innego sprawnego wszystko jest ok. Udalo mi sie otworyc ten sterownik wg opisu z forum a pytanie moje dotyczy ktory uklad jest odpowiedzialny za sterowani silnikiem przepustnicy i co za niego podstawic ? |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15 Maj 2013, 10:50
|
|
|
Nie to, zebym Cię zniechęcał, bo nie wiem jaką wiedzą i jakim sprzętem dysponujesz, ale w warunkach chałupniczych, z tego co kojarzę, jedyną rzeczą jaką można w tym module wymienić, przy nieco więcej niż odrobinie wprawy, są tranzystory sterujące cewkami. Reszta podzespołów jest na tyle trwale związana z tą ceramiczną płytką, że szanse na powodzenie ich wymiany są raczej niewielkie.
Co do tego który układ jest odpowiedzialny za sterowanie silnikiem przepustnicy, to ja niestety nie wiem, i nie wiem, czy ktoś na tu forum dysponuje taką wiedzą (a ci którzy wiedzą, zazwyczaj koszą grubą kasę na naprawie tych modułów, więc nie licz na podzielenie się tą wiedzą ), ale płytka mimo, że dwuwarstwowa, jest jednostronna, więc benedyktyńska cierpliwość, dobre szkło powiększające i jest to do rokminienia
W każdym razie podziel się doświadczeniami jeśli takowe zdobędziesz. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
gall21
Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 9 Skąd: kielce
|
Wysłany: 15 Maj 2013, 12:06
|
|
|
Nie zniechecasz mnie lubie wyzwania. Jesli chodzi o doswiadczenie ok 15 lat jako elektronik obecnie serwis MAN (przywracalem do zycia juz sterowniki EDC, EBS,ECAS itd), sprzet to dwie stacje lutownicze z goracym powietrzem do smd, pomiarowego tez troche jest. |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15 Maj 2013, 14:37
|
|
|
No chyba, że tak
Co do wymiany podzespołów, to jednak część półprzewodników na tej płytce to nawet nie typowe smd, ale same struktury bez obudów, więc wymiana mimo wszystko będzie trudna. O ewentualnej mozliwości ustalenia typu np. uszkodzonego tranzystora w takiej formie, nawet nie będę wspominał |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
gall21
Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 9 Skąd: kielce
|
Wysłany: 15 Maj 2013, 15:01
|
|
|
Mialem nadzieje ze ktos juz ten temat przerabial i cos podpowie, jeszcze troche poczekam moze ktos da znac na pw. Ewentualnie bede musial dzwonic od pinow i trafie do tego ukladu. Pisze ukladu bo jak wiadomo dwa tranzystory mocy sa na cewki. |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20 Maj 2013, 18:04
|
|
|
A Siemens nie pływa cały w żelu w środku? |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Maj 2013, 09:40
|
|
|
Pływa, ale jeśli kolega go już otworzył, to jest tego świadom i zdaje się, że go to nie przeraża |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21 Maj 2013, 10:31
|
|
|
W Boschu w tym żelu były normalnie ścieżki, miedziane druciki, także my jakgo rozebraliśmy metodą hałupniczą (był sklejany, a nie skręcany jak Siemens) to już było po ptakach |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
gall21
Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 9 Skąd: kielce
|
Wysłany: 21 Maj 2013, 12:00
|
|
|
Siemens tez jest sklejany. Dopiero po odkreceniu srubek mozemy go rozrywac na pol, a lekko to nie idzie |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 11
| |
|