Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
PMS Siemens- brak sterowania silnikiem przepustnicy
Autor Wiadomość
gall21

Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 9
Skąd: kielce
  Wysłany: 14 Maj 2013, 23:01   PMS Siemens- brak sterowania silnikiem przepustnicy

Witam wszystkich.
Jak do tej pory radzilm sobie sam z moja C200, ale przyszedl czas ze potrzebuje Waszej pomocy. Na 100% uszkodzony pms (problemy z uruchomieniem zimngo silnika, po wlaczeniu klimy i swiatel silnik ma ok 600obr). Po podstawieniu innego sprawnego wszystko jest ok. Udalo mi sie otworyc ten sterownik wg opisu z forum a pytanie moje dotyczy ktory uklad jest odpowiedzialny za sterowani silnikiem przepustnicy i co za niego podstawic ?
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Maj 2013, 10:50   

Nie to, zebym Cię zniechęcał, bo nie wiem jaką wiedzą i jakim sprzętem dysponujesz, ale w warunkach chałupniczych, z tego co kojarzę, jedyną rzeczą jaką można w tym module wymienić, przy nieco więcej niż odrobinie wprawy, są tranzystory sterujące cewkami. Reszta podzespołów jest na tyle trwale związana z tą ceramiczną płytką, że szanse na powodzenie ich wymiany są raczej niewielkie.
Co do tego który układ jest odpowiedzialny za sterowanie silnikiem przepustnicy, to ja niestety nie wiem, i nie wiem, czy ktoś na tu forum dysponuje taką wiedzą (a ci którzy wiedzą, zazwyczaj koszą grubą kasę na naprawie tych modułów, więc nie licz na podzielenie się tą wiedzą :wink: ), ale płytka mimo, że dwuwarstwowa, jest jednostronna, więc benedyktyńska cierpliwość, dobre szkło powiększające i jest to do rokminienia :mrgreen:
W każdym razie podziel się doświadczeniami jeśli takowe zdobędziesz.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
gall21

Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 9
Skąd: kielce
Wysłany: 15 Maj 2013, 12:06   

Nie zniechecasz mnie lubie wyzwania. Jesli chodzi o doswiadczenie ok 15 lat jako elektronik obecnie serwis MAN (przywracalem do zycia juz sterowniki EDC, EBS,ECAS itd), sprzet to dwie stacje lutownicze z goracym powietrzem do smd, pomiarowego tez troche jest. :D
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Maj 2013, 14:37   

No chyba, że tak :)
Co do wymiany podzespołów, to jednak część półprzewodników na tej płytce to nawet nie typowe smd, ale same struktury bez obudów, więc wymiana mimo wszystko będzie trudna. O ewentualnej mozliwości ustalenia typu np. uszkodzonego tranzystora w takiej formie, nawet nie będę wspominał ;)
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
gall21

Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 9
Skąd: kielce
Wysłany: 15 Maj 2013, 15:01   

Mialem nadzieje ze ktos juz ten temat przerabial i cos podpowie, jeszcze troche poczekam moze ktos da znac na pw. Ewentualnie bede musial dzwonic od pinow i trafie do tego ukladu. Pisze ukladu bo jak wiadomo dwa tranzystory mocy sa na cewki.
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Maj 2013, 18:04   

A Siemens nie pływa cały w żelu w środku?
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Maj 2013, 09:40   

Pływa, ale jeśli kolega go już otworzył, to jest tego świadom i zdaje się, że go to nie przeraża :wink:
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Maj 2013, 10:31   

W Boschu w tym żelu były normalnie ścieżki, miedziane druciki, także my jakgo rozebraliśmy metodą hałupniczą (był sklejany, a nie skręcany jak Siemens) to już było po ptakach :mrgreen:
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
gall21

Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 9
Skąd: kielce
Wysłany: 21 Maj 2013, 12:00   

Siemens tez jest sklejany. Dopiero po odkreceniu srubek mozemy go rozrywac na pol, a lekko to nie idzie :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 11