|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
klimatyzacja w Mercedes-Benz 200C |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 24 Wrzesień 2006, 13:33 klimatyzacja w Mercedes-Benz 200C
|
|
|
mam pytanie. pare dni temu kupilam mercedesa. podczas jazdy (bez wlaczonego EC ) auto chlodzi powietrze wewnatrz (kołka w ogrzewaniu na niebiesko sa ustawione) czy moge wylaczyc to chlodzenie? jak? przestawiajac tylko kołka na biało? jak bedzie gdy na dworze bedzie chlodniej? tez bedzie chlodził?
czytałam o funkcji przycisku EC. wiem,ze to tryb oszczedny chlodzenia. ale czy istnieje mozliwosc wylaczenia chlodzenia np. wieczorem? czy nie ma mozliwosci by auto pobierało temperature z zewnatrz (nie chlodzilo)- gdy EC sie nie swieci. gdy EC sie swieci wydaje mi sie, ze powietrze mniej chlodzi.Bardzo prosze o odpowiedz.Kasia
heizung_1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 412 raz(y) 28,53 KB |
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24 Wrzesień 2006, 14:52
|
|
|
Od temperatury masz te dwa pokrętła po skrajnych stronach (na tym zdjęciu mają na sobie biało czerwoną barwe i regulujesz je jakby do góry lub na dół). Niebieskie oznacza zimne, czerwone cieple. Jeżeli jest ci za zimno to nie ustawiaj odrazu na czerwone, ustaw mniejwiecej na białe, gdyż to nie jest jak w samochodach ciepło/zimno, tylko to jest termostat temperatury. Ustawiasz białe, a samochód sam utrzymuje temperature i nie będzie ani ciepło ani zimno.
Do regulacji siły nawiwu masz te pokrętło po lewej od 0 do 4. 0 wyłączone, potem masz półbieg, no i 4 pozostałe biegi.
Tym po prawej ustawiasz źródło nawiewu. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 24 Wrzesień 2006, 14:59 cd klima
|
|
|
dzieki. czyli rozumiem,ze nic nie jest popsute. on chlodzi (na niebieskich pokretlach -chlodniej niz na zew) i nie moge tego naturalnie wylaczyc? to jest klima? jaki jest sens wobec tego przycisku EC? wiem,ze to moze banalne pytania:) ale wydawało mi sie ze klime uruchamia sie za pomoca przycisku AC lub EC jak w innych autach. |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 24 Wrzesień 2006, 16:05
|
|
|
Przycisk "EC" WYLACZA kompresor klimatyzacji (lampka swieci)
Calosc dziala wtedy jak zwyczajne ogrzewanie (bez klimatyzacji) |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 24 Wrzesień 2006, 16:09
|
|
|
ok. a jakie zalecie jak zacznie sie okres zimowy. włączone EC i podgrzewanie (pokretłami) czy bez EC podgrzewanie, chyba wtedy EC nie spełnia zadnej funkcji? |
|
|
|
|
endriu72
esprit'98-1.8B+G
Dołączył: 12 Sie 2006 Posty: 49 Skąd: lublin
|
Wysłany: 24 Wrzesień 2006, 16:16
|
|
|
czesc nie jestem moze ekspertem ale wytlumaczenie tego przycisku jest dosc proste. jak czerwona lampa siweci! sie to znaczy EC jest "aktywne" jedziesz ekonomiczniej bez wlaczonej klimatyzacji ktora jak wiadomo podnosi spalanie i wtedy jak masz pokretla ustawione na niebiesko to dostajesz do kabiny takie samo powietrze jakie jest na zewnatrz i im bardziej krecisz w dol w kierunku pola czerwonego to dostajesz powietrze nagrzane przez auto. natomiast kiedy czerwona lampa sie nie swieci masz wlaczona klime i robisz to poto aby wewnatrz bylo zimno dlatego niebieskie pokretla powinny byc maksymalnie wychylone do gory, jednak osoba siedzaca obok moze nie chciec aby jej bylo zimno to wtedy kreci pokretlem umiszczonym po jego stronie i ma powietrze cieplejsze. tyle co moglem to podpowiedzialem mam nadzieje ze bardzo nie pokrecilem. a najlepiej pobawic sie klima w cieply dzien to wtedy latwo dojsc co jest do czego. aha jesli osoby stylu tez chca czuc zimne powietrze to ustawiaj nawiew na nogi powinny byc im chlodniej. pozdrawiam. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 24 Wrzesień 2006, 17:33
|
|
|
czyli generalnie jak na dworze nie jest za cieplo i zima mam miec wlaczone EC?ekonomiczniej ? i wtedy ustawiac pokretlami temperature? dzieki za odpowiedzi .pozdarwiam |
|
|
|
|
toart
Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Cze 2006 Posty: 260 Skąd: opole
|
Wysłany: 24 Wrzesień 2006, 21:51
|
|
|
To ja juz nie wiem czy jest ci za cieplo, czy za zimno.... ;o)
Witamy na forum.
PS jak ochoczo wszyscy odpowiadają a przecież to juz było ) |
_________________ C180 classic 4/97 (before FL) |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 25 Wrzesień 2006, 09:28
|
|
|
toart napisał/a: |
...jak ochoczo wszyscy odpowiadają a przecież to juz było ) |
Bo Kasia to ładne imię....
W tym przypadku to jest tak: klimatyzacja jest półautomatyczna. Oznacza to, że domyślnie jest ona zawsze włączona. W samochodzie przy lusterku wstecznym jest czujnik temperatury, który ma za zadanie regulować dopływ zarówno zimnego, jak i ciepłego powietrza tak, by temperatura w aucie była mniej więcej 22°C - niezależnie od temperatury zewnętrznej - przy ustawieniu pokręteł na białe pola.
Regulując pokrętłami na niebiesko lub czerwono, zmieniamy tę charakterystykę na zimniej lub cieplej. Kompresor klimatyzacji sam się wyłączy, jak nie bedzie potrzebny (np. w zimie).
Przycisk EC służy do wyłączenia klimatyzacji, gdy nie chcemy by działała w sposób automatyczny (czyli np w lecie). Nie ma potrzeby włączania go, gdy i tak jest zimno na zewnątrz i kompresor się po prostu nie włączy.
I odwrotnie - przycisk służący do ogrzewania tylnej szyby włącza jednocześnie klimatyzację, gdy w trybie automatycznym byłaby normalnie wyłączona (czyli jak jest zimno na zewnątrz). Ten tryb nazywany jest w instrukcji "osuszaniem".
PS. Od w pełni automatycznej klimatyzacji (popularnie zwanej "klimatronikiem") klima półautomatyczna różni się w zasadzie tylko tym, że ręcznie reguluje się siłę nadmuchu, więc de facto prędkośc schładzania. |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 25 Wrzesień 2006, 10:01
|
|
|
Dziękuję Panowie za odpowiedzi. Już wszystko wiem
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Marek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Gru 2005 Posty: 115 Skąd: Bielsk
|
Wysłany: 27 Wrzesień 2006, 21:40
|
|
|
sewan napisał/a: | toart napisał/a: |
...jak ochoczo wszyscy odpowiadają a przecież to juz było ) |
Bo Kasia to ładne imię....
W tym przypadku to jest tak: klimatyzacja jest półautomatyczna. Oznacza to, że domyślnie jest ona zawsze włączona. W samochodzie przy lusterku wstecznym jest czujnik temperatury, który ma za zadanie regulować dopływ zarówno zimnego, jak i ciepłego powietrza tak, by temperatura w aucie była mniej więcej 22°C - niezależnie od temperatury zewnętrznej - przy ustawieniu pokręteł na białe pola.
Regulując pokrętłami na niebiesko lub czerwono, zmieniamy tę charakterystykę na zimniej lub cieplej. Kompresor klimatyzacji sam się wyłączy, jak nie bedzie potrzebny (np. w zimie).
Przycisk EC służy do wyłączenia klimatyzacji, gdy nie chcemy by działała w sposób automatyczny (czyli np w lecie). Nie ma potrzeby włączania go, gdy i tak jest zimno na zewnątrz i kompresor się po prostu nie włączy.
I odwrotnie - przycisk służący do ogrzewania tylnej szyby włącza jednocześnie klimatyzację, gdy w trybie automatycznym byłaby normalnie wyłączona (czyli jak jest zimno na zewnątrz). Ten tryb nazywany jest w instrukcji "osuszaniem".
PS. Od w pełni automatycznej klimatyzacji (popularnie zwanej "klimatronikiem") klima półautomatyczna różni się w zasadzie tylko tym, że ręcznie reguluje się siłę nadmuchu, więc de facto prędkośc schładzania. |
Witam wszystkich zainteresowanych tematem, mam małe pytanie do kolegi: mógłbyś dokładniej sprecyzować gdzie jest ten czujnik temp przy lusterku? - szukałem u siebie i coś nie znalazłem. P.S. jaką masz wersję?
Pozdrawiam |
_________________ Czarna gwiazda C180 99r. |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 28 Wrzesień 2006, 08:50
|
|
|
Na podstawie lusterka jest takie "cuś" okrągłe kratkowane.... |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
topol
Moderator wiochmen
Pomógł: 40 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 4027 Skąd: dalej od Warszawy
|
Wysłany: 28 Wrzesień 2006, 11:39
|
|
|
sewan napisał/a: | Na podstawie lusterka jest takie "cuś" okrągłe kratkowane.... |
U mnie jest tam mikrofon zestawu głośnomówiącego... a czujnik klimy mam w obudowie lampki oświetlenia wnętrza. |
_________________ topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....
Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...
Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
|
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 28 Wrzesień 2006, 15:25
|
|
|
A próbował ktoś dostać sie do tego czujnika? U mnie cały czas słychać jakby wentylatorek tam jakis pracował, czy inni też go słyszą? Da rade go jakoś wyciszyć? może WD40 - ktoś próbował. Dzieki za poradę |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,068 sekundy. Zapytań do SQL: 9
| |
|