|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 15:15 |
zbieżność |
Autor |
Wiadomość |
Lukas
Moderator
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Gru 2005 Posty: 440 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 22 Wrzesień 2006, 11:18 zbieżność
|
|
|
Witam.
Po wymianie drążków kierowniczych chyba godzine walczyłem z ustawieniem zbiezności i kierownicy na wprost. W końcu ze względu na duzy ruch sam wjechałem na drugie stanowisko i zabrałem się za regulację.
Wynik: kierownica OK, a zbieżność chyba +1
Diagnoista postanowił tak zostawić.
Co Wy na to?? |
_________________ 202 200D '93 - Aż żal się spieszyć |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Wrzesień 2006, 14:21
|
|
|
Jezeli samochod się dziwnie nie zachowuje na gwałtowne i małe ruchy kierownicą, a opony się nie zjeżdzają zbyt mocno po jednej stronie to możesz zostawić. Choć ja w swoim poprzednim W124 rozbieżniłem przednie zawieszenie do 0 i też można jeżdzić przecież
Zbieżność w RWD jest po to, żeby przy hamowaniu koła się za bardzo nie rozjeżdzały i wyjeżdzały na pozycje +/- zerową |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Lukas
Moderator
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Gru 2005 Posty: 440 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 5 Październik 2006, 20:21
|
|
|
Jak wg Was najlepiej sprawdzać zbieżność i jak to robicie?
W 3 stacjach robią na inny sposób, na kija+plyta najazdowa, która podobno jak jest żle to ma się poruszyć , płyta najazdowa i odczyt na wyświetlaczu, pomiar optyczny(laser). Każdy twierdzi, że ich pomiar jest najlepszy. |
_________________ 202 200D '93 - Aż żal się spieszyć |
|
|
|
|
TomeK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Sty 2006 Posty: 112 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 5 Październik 2006, 22:10
|
|
|
mój z kolei jest bardzo czuły na delikatne ruchy kierownica az za bardzo chyba ,poprzednie opony cioł [lewa przednia] teraz mam nowe opony i nie wiem czy bedzie cielo czy nie
Mechanik powiedział eby zostawic no to zostawiłem
hm |
_________________ C180 1995r ; Pb |
|
|
|
|
Lukas
Moderator
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Gru 2005 Posty: 440 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 5 Październik 2006, 22:38
|
|
|
Skoro darł opony to musiała być jakaś przyczyna! Warto sprawdzić luzy w zawieszeniu i geometrie. Szkoda opon. Gdy kupiłem moją ściągał mi na prawo i zdarł brzegi opon. Okazało się, że zużyte były chyba końcówki wahaczy albo swożnie. od razu pomogło. A wrażliwość na gwałtowne ruchy mogą właśnie oznaczać problem ze zbieżnością.
Pozdrawiam |
_________________ 202 200D '93 - Aż żal się spieszyć |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 8 Październik 2006, 16:03
|
|
|
Tak wyglądają pomiary na porzadnym sprzęcie. Macie pomiary przed i po, oraz te, jakie powinny być
Przy tym nie ma problemow z krzywo stojąca kierownicą. Ona jest prosta i koniec
|
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
Ostatnio zmieniony przez Camel- 13 Styczeń 2012, 11:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
zmichal
Moderator
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 736 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 19 Sierpień 2008, 12:52
|
|
|
A co myślicie o takim problemie:
Ustawili mi zbieżność wg czujników zakładanych na koła i kierownica jest lekko w prawo podczas jazdy na wprost.
Ostatnio jak obszywałem kierownicę postanowiłem przestawić koło kierownicy o jeden ząbek na wielowypuście. Tylko czy tak można?
Wiem, że powinno się to regulowac na końcówkach drążków kier., ale czy przestawienie kierownicy o ten jesden ząbek może mieć jakiś wpływ na prowadzenie auta? |
_________________ E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
|
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 19 Sierpień 2008, 13:21
|
|
|
zmichal napisał/a: | .....czy przestawienie kierownicy o ten jesden ząbek może mieć jakiś wpływ na prowadzenie auta? |
Nie może mieć żadnego wpływu |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Sierpień 2008, 15:00
|
|
|
Jary, może mieć wpływ, jeśli nei masz równych skrętów w obie strony, a to oznaczy, że przekładnia jest źle ustawiona. Powinni wziąc to pod uwagę na "zbiezności". Zobaczcie skan "geom-merc.jpg", które wrzuciłęm wcześniej. Standardowo przyjmuje się, że jazda jest na wprost, czyli dostosowują koła do kierownicy stojącej prosto, ale można sobie zażyczyć i wtedy nie sugerują się kierownicą a ustawiają przekładnie na wprost. Na karcie kątów wypełniona jest ostatnia tabelka "Pomiar maksymalnego kąta skrętu". |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 19 Sierpień 2008, 16:59
|
|
|
zmichal napisał/a: | A co myślicie o takim problemie:
Ustawili mi zbieżność wg czujników zakładanych na koła i kierownica jest lekko w prawo podczas jazdy na wprost.
Ostatnio jak obszywałem kierownicę postanowiłem przestawić koło kierownicy o jeden ząbek na wielowypuście. Tylko czy tak można?
Wiem, że powinno się to regulowac na końcówkach drążków kier., ale czy przestawienie kierownicy o ten jesden ząbek może mieć jakiś wpływ na prowadzenie auta? |
Uważam, że w takiej sytuacji przestawienie kierownicy na wielowypuście jest błędem w sztuce. Przecież w takiej sytuacji przekładnia kierownicza nie będzie pracowac w "zerze"!
Kierownica powinna byc regulowana podczas zbieżności - ja bym po prostu samochodem po takiej fuszerce nie wyjechał - zresztą mechanicy doskonale o tym wiedzą, muszą tylko chciec porządnie zrobic swoją robotę. |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 19 Sierpień 2008, 21:50
|
|
|
Camel Kolega pisał o kierownicy nie o przekładni |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Sierpień 2008, 22:43
|
|
|
Jary, no to jeśli ustawili dobrze do przekładki, to trzeba potem poprawić kierownice. To się zgadza |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
artek88
Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 259 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 19 Marzec 2010, 22:36
|
|
|
Gdzie dokładnie znajduje sie "karb na przekładni kierowniczej" ( pozycja środkowa ) , bo nie widze u siebie wycięcia tylko jest ten duzy karb na obudowie.
Przekładnie mam prawdopodobnie zle ustawianą , w lewo wiekszy skręt , ma to wpływ na prowadzenie auta?
aswexd.JPG
|
|
Plik ściągnięto 21839 raz(y) 24,23 KB |
941814477.jpeg
|
|
Plik ściągnięto 373 raz(y) 56,96 KB |
|
_________________ Mercedes C180 , 96r WDB2020181A459269, BRC SEQUENT 24
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 22 Marzec 2010, 08:25
|
|
|
artek88 napisał/a: | ma to wpływ na prowadzenie auta? |
Zasadniczy.
Zwłaszcza na powrót kół do położenia środkowego. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
kamill09
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 104 Skąd: BSU
|
Wysłany: 22 Marzec 2010, 12:12
|
|
|
Mam podobny problem, skręt w lewo jest jest większy... ale problemu powrotu kół do położenia środkowego nie ma. Co jest tego przyczyna ? Źle ustawiona ta przekładnia? Co zrobić, żeby wyrównać promień skrętu |
_________________ C200 Esprit 95r mały lifting
WDB2020201A345890 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,199 sekundy. Zapytań do SQL: 14
| |
|