Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 15:15 |
zbieżność |
Autor |
Wiadomość |
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26 Grudzień 2014, 20:06
|
|
|
seba0201 napisał/a: | Karol82 napisał/a: | Seba0201 też mnie rzuca w koleinach, wręcz kierownicę wyrywa. Na przeglądzie byłem i oczywiście wszystko ok, wymieniłem z tyłu przednie tulejki pływające i tył jest stabilny. Ale mam lekko zużyte amorki i to może być przyczyna. |
Dziś wracałem ze szczecina i powiem tak, jest minimalna różnica po ustawieniu zbieżność, lecz przy hamowaniu trochę mocniejszym bardzo ściąga go w lewo.
Wiem tylko, że minimalnie jest krzywe jedna alufelga, opony ostatnio 4 wymieniałem i zaczyna minimalnie kierownica mi drżeć.
W poprzednim Mercedesie ściągało masakrycznie. Była to wina jeśli dobrze pamiętam chińskich tylnych łącznikach, niby nowe ale się poddawały. Wysunąłem wtedy wniosek że lepiej dołożyć 2 dyszki i jeździć bezpiecznie oraz dłużej
pozdr |
Wnioskuje ze coś masz z tarczami skoro jak hamujesz to zaczyna telepać |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 26 Grudzień 2014, 20:06
|
|
|
Żeby to zawsze była różnica tych 'dwóch dyszek'.... |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
seba0201
Dołączył: 24 Gru 2014 Posty: 66 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 26 Grudzień 2014, 20:11
|
|
|
zgadza się nieraz jest większa różnica ...
tarcze i klocki są w bdb stanie |
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26 Grudzień 2014, 20:14
|
|
|
seba0201, Napisałem tak bo u siebie wymieniałem i niby na oko było okej a jednak jedna była minimalnie krzywa i przy hamowaniu i rzucało i czułem to na kierze |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
seba0201
Dołączył: 24 Gru 2014 Posty: 66 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 26 Grudzień 2014, 22:54
|
|
|
A gdzie to można sprawdzić?
Byłem u mechanika i tak powiedział, nawet pokazywał w jakim są stanie.
Ale dzwoniłem ostatnio i mówił że to może być cylinderek. |
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27 Grudzień 2014, 11:08
|
|
|
seba0201 napisał/a: |
A gdzie to można sprawdzić?
Byłem u mechanika i tak powiedział, nawet pokazywał w jakim są stanie.
Ale dzwoniłem ostatnio i mówił że to może być cylinderek. |
Ja to wyczułem sam która strona mi pulsujie przy hamowaniu jak nie dojdziesz sam to na jaqkąś maszyne krzywizna wyjdzie |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
seba0201
Dołączył: 24 Gru 2014 Posty: 66 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 27 Grudzień 2014, 18:57
|
|
|
wiskontii napisał/a: | seba0201 napisał/a: |
A gdzie to można sprawdzić?
Byłem u mechanika i tak powiedział, nawet pokazywał w jakim są stanie.
Ale dzwoniłem ostatnio i mówił że to może być cylinderek. |
Ja to wyczułem sam która strona mi pulsujie przy hamowaniu jak nie dojdziesz sam to na jaqkąś maszyne krzywizna wyjdzie |
Ale jaką maszynę ?
Przy hamowaniu nic nie wyczuwam niestety :/
Nie drżało tylko po wymianie opon bo kapcia złapałem i od tamtej pory tak dziwnie chodzi, ale wyważali ... |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 28 Grudzień 2014, 23:20
|
|
|
Podepnę się do tematu zbieżności. Szukam i szukam i nie mogę znaleźć co gdzie jest nie tak i w czym jest problem.
Parę dni temu dokładnie 23 grudnia br. robiłem zbieżność ze względu na przekrzywioną kierownicę w lewą stronę podczas jazdy na wprost. Żeby samochód jechał prosto kierownica musi być przekręcona nie co w lewą stronę, jak ustawię kierownicę prosto, samochód jedzie/ściąga na prawą stronę.
Zbieżność została zrobiona, odkręcone śruby, wcześniej zostało sprawdzone zawieszenie wszystko dobrze, nie ma luzów, stuków itp.
Na tylnych kołach zostały położone chorągiewki, zostało ustawione wszystko na 25 według wytycznych z literatury, zrobiłem jazdę testową i po 20 km wróciłem że dalej jest kierownica przekręcona w lewą stronę. Poprawili, miało być dobrze, ale nie jest. Nadal kierownica jest przekręcona w lewą stronę chcąc jechać prosto samochodem.
Co może być tego powodem?. Sam już nie wiem co o tym wszystkim myśleć i jak do tego podejść żeby rozwiązać problem. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
Abdul
Pomógł: 195 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 3893 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29 Grudzień 2014, 10:54
|
|
|
asziatko napisał/a: | Co może być tego powodem?. Sam już nie wiem co o tym wszystkim myśleć i jak do tego podejść żeby rozwiązać problem. |
Czy sprawdzałeś ciśnienie w kołach? Próbowałeś zamienić koła tył-przód?
Często przyczyna są takie szczegóły... |
_________________ EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek
EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil
S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord
Pomogłem? |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 29 Grudzień 2014, 15:04
|
|
|
Abdul, ciśnienie w kołach było sprawdzane w czterech było - 2.3.
Zostały zamienione koła dalej problem był.
Dzisiaj byłem jeszcze raz na zbieżności tylko u innych macherów, przejechał się najpierw jeden z mechaników ze mną jak samochód ściąga i jak jest kierownica.
Później wzięli samochód na płyty, wy sprawdzali, zrobili zbieżność, znów się przejechał mechanik a potem ja żebym zrobił jazdę testową.
Póki co jest dobrze, przejechałem się jako na jeździe testowej a później jeszcze jeździłem.
Zobaczymy jak będzie dalej.
Jak pytałem co było przyczyną to dowiedziałem się że źle zrobiona zbieżność, że na jednym z kół było 5 stopni więcej a powinno być 0.
Poprzednio zapłaciłem 60 zł teraz 50 zł także że 110 zł mnie to wszystko kosztowało i nie potrzebnie 60 zł wyrzucone jest i robota zepsuta. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
Abdul
Pomógł: 195 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 3893 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29 Grudzień 2014, 16:39
|
|
|
asziatko, ok, super Wolałem się upewnić co do takich szczegółów
Co do ceny... to w Krk za jednorazową wizytę płaciłem bodajże 90 zł, ale nie trzeba było poprawiać, więc nie jest tak źle Ważne, że Ty jesteś zadowolony. |
_________________ EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek
EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil
S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord
Pomogłem? |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 29 Grudzień 2014, 16:51
|
|
|
asziatko napisał/a: | Abdul, ciśnienie w kołach było sprawdzane w czterech było - 2.3.
Zostały zamienione koła dalej problem był.
Dzisiaj byłem jeszcze raz na zbieżności tylko u innych macherów, przejechał się najpierw jeden z mechaników ze mną jak samochód ściąga i jak jest kierownica.
Później wzięli samochód na płyty, wy sprawdzali, zrobili zbieżność, znów się przejechał mechanik a potem ja żebym zrobił jazdę testową.
Póki co jest dobrze, przejechałem się jako na jeździe testowej a później jeszcze jeździłem.
Zobaczymy jak będzie dalej.
Jak pytałem co było przyczyną to dowiedziałem się że źle zrobiona zbieżność, że na jednym z kół było 5 stopni więcej a powinno być 0.
Poprzednio zapłaciłem 60 zł teraz 50 zł także że 110 zł mnie to wszystko kosztowało i nie potrzebnie 60 zł wyrzucone jest i robota zepsuta. |
Ja zrobiłem przyrząd i jak wymieniam jakiś element to sobie sam reguluję zbieżność i praktycznie zawsze jest dobrze.
Geometrii się tym nie zrobi ale do zbieżności nadaje się super. |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 29 Grudzień 2014, 16:51
|
|
|
Abdul, jak będę miał dalszą jazdę będę bardziej testował jak to wygląda po tej zbieżności.
Odzyskać 60 zł od tych pierwszych partaczy i udowodnić że było źle zrobione to graniczy z cudem. Spróbować zawsze mogę i zobaczę co z tego wyjdzie.
Mimo że odległość jednych od drugich jest koło 5 km to u tych drugich jest taniej o 10 zł a widać że wiedzą co robić choćby nawet przejechanie się z klientem jak samochód jedzie.
Coż... człowiek uczy się na błędach.
[ Dodano: 29 Grudzień 2014, 16:53 ]
polofix,
Cytat: | Ja zrobiłem przyrząd i jak wymieniam jakiś element to sobie sam reguluję zbieżność i praktycznie zawsze jest dobrze |
A co to za przyrząd zrobiłeś?. Zdradzisz nam?. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 29 Grudzień 2014, 17:40
|
|
|
Cienka rurka lub profil jakiś około 1 metr, dospawane na końcach prostopadle też rurki czy coś innego po około 20cm. Na ich końcach dospawane nakrętki, tak aby wkręcone w nie śruby [szpilki] były równolegle to tej rury. Mają one za zadanie regulować odległość. Znaczy gdy ustawiamy zbieżność to musimy tak wyregulować te śrubki ażeby cały przyrząd można było przystawić do wewnętrznych rantów felg np od przodu. Po czym ściągamy go i przystawiamy z drugiej strony felg do tyłu i widzimy różnice. Patrzymy czy przyrząd wchodzi ciasno, nie chce wejść, czy może jest luz. wtedy korygujemy regulacją itd.
Całość po zespawaniu wygląda jak duże ''C'' Można to określić jako jakiś ''odległościomierz''. Sprawdziło się to praktycznie przy każdym samochodzie. FSO Polonez, Daewoo tico, [W201 W202 W203, przód i tył], Rover 400. Z tym że trzeba mieć kanał albo podnośnik. |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 29 Grudzień 2014, 17:47
|
|
|
polofix, ciekawy patent przyznam się opracowałeś.
A jesteś w stanie zrobić fotki i wrzucić na Forum jak to wygląda?. Bo nic tak nie działa na wyobraźnie odbiorcy jak zdjęcia . |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
|