|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 15:15 |
zbieżność |
Autor |
Wiadomość |
matioldi
Dołączył: 15 Lis 2014 Posty: 37 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 28 Luty 2015, 15:52
|
|
|
Witam, podepnę się pod istniejący wątek. Samochód mi lekko ucieka w lewo, nie mam luzów w zawieszeniu, amortyzatory z przodu 74% lewy 64% prawy, tył po 73%.
Byłem dziś na sprawdzeniu zbieżność na maszynie laserowej. Wklejam zdjęcie wyników. Diagnosta powiedział, że zbieżność jest w normie, i że kąta pochylenia koła się nie da ustawić tak samo jak kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Mam założone felgi 17 z jakimiś starymi oponami (takie kupiłem) chcę kupić nowe opony. Jedna opona z prawej strony z przodu wydaje dziwny dźwięk przy toczeniu. Powiedzcie mi jak doprowadzić wartości do zalecanych? Z tyłu pewnie siedzi bo tył jest niżej niż przód, pewnie przez sprężyny. Proszę o pomoc znawców. Może być tak, że ściąga tylko przez opony? Pozdrawiam.
http://fotowrzut.pl/RY1HY6S9BX tutaj wykres.
Dodam, że diagnosta ustawił maszynę dla classic wersji ja mam classic ale z kodem 653- sportowa karoseria, przez co mam obniżone zawieszenie. |
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 28 Luty 2015, 16:24
|
|
|
Czyli masz Classic i zawieszenie Sport? To powinien maszynke na sport ustawić, bo o to tylko chodzi, a nie jak wygląda Twoje wnętrze czy z zewnątrz klamka. |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
matioldi
Dołączył: 15 Lis 2014 Posty: 37 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 28 Luty 2015, 16:38
|
|
|
Greg_G, no na to wygląda. No ale chyba pomiary są jakie są i tutaj też można coś wnioskować? |
_________________ W202 2.0 kompressor 1996r |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 1 Marzec 2015, 16:45
|
|
|
matioldi napisał/a: | Witam, podepnę się pod istniejący wątek. Samochód mi lekko ucieka w lewo, nie mam luzów w zawieszeniu, amortyzatory z przodu 74% lewy 64% prawy, tył po 73%.
Byłem dziś na sprawdzeniu zbieżność na maszynie laserowej. Wklejam zdjęcie wyników. Diagnosta powiedział, że zbieżność jest w normie, i że kąta pochylenia koła się nie da ustawić tak samo jak kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Mam założone felgi 17 z jakimiś starymi oponami (takie kupiłem) chcę kupić nowe opony. Jedna opona z prawej strony z przodu wydaje dziwny dźwięk przy toczeniu. Powiedzcie mi jak doprowadzić wartości do zalecanych? Z tyłu pewnie siedzi bo tył jest niżej niż przód, pewnie przez sprężyny. Proszę o pomoc znawców. Może być tak, że ściąga tylko przez opony? Pozdrawiam.
http://fotowrzut.pl/RY1HY6S9BX tutaj wykres.
Dodam, że diagnosta ustawił maszynę dla classic wersji ja mam classic ale z kodem 653- sportowa karoseria, przez co mam obniżone zawieszenie. |
Zmieniaj opony przód na tył i zobacz jak się prowadzi. A sprawa tyłu to najprawdopodobniej trzeba zmienić amortyzatory a nie sprężyny. |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10 Marzec 2015, 20:07
|
|
|
polofix, fajna to opcja ten przyrząd "C" a raczej "[" jak regulujesz sobie jedną oś. Bo tym przyrządem nie jesteś w stanie zmierzyć odchylenia osi jazdy od osi samochodu.
No i tym przyrządem nie kompensujesz bicia kół.
Chociaż w praktyce wiem jak jest i sam się tym posiłkuję jak trzeba (nie w ASO) |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10 Marzec 2015, 20:13
|
|
|
matioldi, w zasadzie to wróżenie z fusów.
Na dobry początek załóż inne koła. Może zimówki? Pochylenia kół i zbieżności da się wyregulować.
Trzeba by zmierzyć jeszcze kąt PSZ, żeby wyeliminować skrzywienie zwrotnicy albo karoserii |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 22 Marzec 2015, 20:20
|
|
|
Odnośnie zbieżności to potwierdzam po raz drugi żeby była dobrze zbieżność zrobiona nie da się tak jechać od przypadku do warsztatu XYZ bo mają urządzenie tylko trzeba wiedzieć gdzie jechać.
Ostatnio robiłem zbieżność po wymianie końcówek drążków kierownicy i naprawę jestem zadowolony. Może nie co cena troszkę wyższa jak w samym Tarnowie a robiłem poza Tarnowem 15 km (wyższa cena + dojazd) ale wiedziałem że tam robią dobrze z polecenia znajomego mechanika.
Widać ze znają się na rzeczy i nie robią na odwal się. I oczywiście jazda testowa po zakończeniu zbieżności przez mechanika i mnie osobiście.
Tylko tyle że nie mam wydruku zbieżności bo drukarka odmówiła współpracy ale może jak bym do nich napisał to by mi podesłali w PDF i bym Wam pokazał jak co jest ustawione. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
Czak_89
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Mar 2015 Posty: 60 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 23 Marzec 2015, 11:12
|
|
|
Kolego a można wiedzieć ile kosztowało Cię zrobienie zbieżności? |
_________________ Mercedes W202 C230 Kompressor 1996r
Stan Kolekcjonerski |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 23 Marzec 2015, 12:12
|
|
|
Czak_89, dokładnie 80 zł mnie kosztowała ostatnio zbieżność.
[ Dodano: 19 Kwiecień 2015, 10:12 ]
W piątek 17 kwietnia 2015 roku byłem na reklamacji zbieżności co wykonywałem ją 17 marca 2015 roku po wymianie drążków kierowniczych.
Coś nie jest mi pisana ta zbieżność. Ta reklamowana poprzednio mi wrócili 60 zł.
W tej podziało się tak że początkowo było dobrze, było no powiedzmy do jazdy ale z czasem i po wymianie opon na letnie kierownica "opadła" w prawą stronę i żeby utrzymać prosty tor jazdy to kierownica musiała być lekko w prawą stronę.
Kombinowałem przemieniałem zmieniałem opony przód tył lewa prawa strona nic to nie dało. Może minimalnie i nic więcej.
W końcu zadzwoniłem że zbieżność jest źle ustawiona to żeby podjechać na termin.
Została jeszcze raz zrobiona zbieżność, ustawiona kierownica i jest OK. Zobaczę jak długo. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,152 sekundy. Zapytań do SQL: 10
| |
|