|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Łukasz 1 Luty 2012, 21:31 |
Otwieranie modułu silnika benzynowego PMS - BOSCH, SIEMENS |
Autor |
Wiadomość |
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 1 Czerwiec 2008, 14:16 Otwieranie modułu silnika benzynowego PMS - BOSCH, SIEMENS
|
|
|
Witam,
może ktoś z Was próbował naprawić, albo chociaż zajrzeć do uszkodzonego modułu (komputera) silnika?
Mój jest uszkodzony - jak się domyśliłem po firmach naprawiających - bardzo "fajnie" bo popularnie, czyli sterowanie jedną cewką uległo w gruzach
Mam problem ze ściągnieciem tego wierzchniego plastiku. Proszę o pomoc
|
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Przemek
Site Admin W202 C180 LPG Esprit
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 405 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 1 Czerwiec 2008, 18:51
|
|
|
Czesc
Kiedy sie uszkodzil? teraz czy jeszcze przed zlotem w Boszkowie ? Ja w c180 mam taki sam modul i niewiem czy w nim twki problem czy w przepustnicy ze nie ma sterowania na wolnych obrotach obrotow biegu jalowego - tak wyszlo po diagnostyce firmowym testerem Mercedesa.
Jakie objawy sa u Ciebie ? Na allegro widzialem aukcje z oferta naprawy takich sterownikow ale nie mam pojecia ile moze to kosztowa ?
Slyszalem ze moduly nie sa rozbieralne i potrzebna jest wiedza i sprzet aby rozsciac ten sterownik i dostac sie do srodka.....
Pisz na bierzaco jak sytuacja wyglada bo jestem ciekaw
PS
Na zlot mialem zabrac juz klucze torx i poprosic kogos z forumowiczow a chwilowa zamianke modulu i sprawdzenie czy wlasnie on jest powodem braku pelnego wysterowania obrotow - ALE ZAPOMNIALEM |
_________________ W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 1 Czerwiec 2008, 19:19
|
|
|
Przemek, w zeszłą środę.
Od C180 do 220 w zasadzie są takie same moduły, tylko troche z innymi bebechami i ewentualnie jeszcze z opcją immobilizera.
Jak tak patrzę na tąfotkę (moduł Siemens) to są cztery torxy jak mówisz, więc pewnie otworzyć go to żaden problem, a ja mam Boscha i wygląda identycznie, tylko kompletnie nie ma tych czterech śrub od góry.
Co do wolnych obrotów - powiem szczerze, że to nie pierwszy przypadek właśnie takich problemów i ponoć też inni mówią, że to problem komputera. Moim zdaniem nie. Trzeba sprawdzać wszystko, a na końcu komputer
U mnie to brak iskry na dwóch cylindrach, czyli sterowanie jednej z cewek (1 i 4 cyl).
[ Dodano: 1 Czerwiec 2008, 19:27 ]
Przydałyby mi się fotki rozebranego Boscha. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 1 Czerwiec 2008, 19:39
|
|
|
Ja bym opalarką podgrzał- jezeli jest klejony łątwiej będzie go otworzyć, zapewne także ma zatrzaski - jednym słowem nie otworzysz bez uszkodzenia obudowy w mniejszym lub większym stopniu. Tak samo jak ja naprawiałem swój moduł wentylatora - otworzyć żaden problem, ale złożyć juz gorzej |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Przemek
Site Admin W202 C180 LPG Esprit
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 405 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 1 Czerwiec 2008, 21:47
|
|
|
Ja mam Siemensa ale nie ma śrubek ktorymi mozna rozkrecic obudowe i dostac sie do srodka. Kiedys czytalem na necie ze robi to kilka firm w kraju i ze roscinaja obudowe. Pisali ze poczatki byly ciezkie i wiele razy uszkodzili modul wiec lepiej moze nie probowac .....
Co do mojego problemu z obrotami to jest to najprawdopodniej wina modulu albo elektroniki przepustnicy. Dwa przewody co ida do przpeustnicy bezposrednio do silniczka krokowego nie daja impulsow i wysterowania. Reszta funkcji przepustnicy dziala prawidlow- tzn widzi polozenie, dziala styk biegu jalowego itp. Potwierdzil to drugi fachowiec co ma Star Diagnose - diagnozowalismy i wszsytkie parametry czytalo ale brak wysterowania i pracuje w trybie awaryjnym. Co do konkretnej diagnozy to musialby pogrzebac w instalacji i zrobic bezposrednie pomiary miernikiem i oscyloskopem ale nie bylo czasu na to i odpuscilem sobie.
Auto jezdzi i pali - problemy sa na zimnym silniku - jak odpalam to musze noge na gazie trzymac i chwile go rozgrzac aby nie przygasal.
Moze ktos mial takie problemy ? |
_________________ W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24 |
|
|
|
|
ozim
C180 Esprit '94
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Sty 2007 Posty: 48 Skąd: Płock
|
Wysłany: 1 Czerwiec 2008, 22:20
|
|
|
Jak go otworzysz to możesz od razu szukać drugiego.
Miałem taki moduł z tym samym numerem. Był uszkodzony mechanicznie więc już tylko z ciekawości go rozkręciłem. Po zdjęciu pokrywy porozrywasz wszystkie druciki (a jest ich sporo).
Zdecydowanie odradzam. |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2008, 05:39
|
|
|
Dzięki Ale jeszcze troche powalcze z nim i najwyżej go odeśle do firmy "regenerującej"... |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Przemek
Site Admin W202 C180 LPG Esprit
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 405 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2008, 09:54
|
|
|
a ile magicy chca za regeneracje ? |
_________________ W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24 |
|
|
|
|
ozim
C180 Esprit '94
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Sty 2007 Posty: 48 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2008, 10:05
|
|
|
Zapytaj w Autoelektronika Piaseczno. |
|
|
|
|
papuga911
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Wrz 2006 Posty: 66 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 13 Sierpień 2008, 01:13
|
|
|
Z Piaseczna chciał 1800zł poźniej chciał 2200zł więc go olałem bo strasznie ściemniał,a kupiłem za 1400zł z anglika od uczciwego kolegi z okolic Torunia. |
|
|
|
|
dj_bovorta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 237 Skąd: Tarnow/okolice
|
Wysłany: 13 Sierpień 2008, 08:12
|
|
|
Przemek, Ja mam to samo kolego , komputer diagnoza brak zasilania silniczka wolnych obrotów borykam sie z tym problemem dłuższy czas i właśnie chciałem zrobić podmiankę żeby sprawdzić czy sterownik silnika jest dobry czy to jego wina braku zasilania, może kolega Przemek, już doszedł cokolwiek co i jak byłbym niezmiernie wdzięczny za jakieś podpowiedzi co i jak .Mój to jeszcze tak miał że w ogóle nie miał wolnych obrotów musiałem podkręcać na śrubie zdeżakowej od przepustnicy ( innej opcji nie było a autem musiałem jeżdzić a nie żeby stał pół roku u mechanika i sie drapać po głowie o co chodzi ) wiem że przez te podkręcenie obrotów bede musiał coś tam ustawiać jak już silniczek regulujący wolne obroty zadziała ale kiedy zadziała za jaką przyczyną i czy w ogóle kiedykolwiek dojdę co jest przyczyną BRAKU ZASILANIA |
_________________ Mercedes-Benz W202 C180 Esprit '93 LPG
|
|
|
|
|
Przemek
Site Admin W202 C180 LPG Esprit
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 405 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 13 Sierpień 2008, 15:51
|
|
|
Czesc
Dokładnie to samo u mnie jest i tez lekko podkręciłem śrubę w przepustnicy aby miał większe obroty jak jest zimny i nie gasl.
Na razie jeżdżę tak jak jest - nie zauważyłem aby palil wiecej czy cos tego typu. Jedyny dyskomfort to brak "ssania " uciazliwy na zimnym silniku bo auto w pierwszej minucie pracy na wolnych obrotach potrafi przygasać. |
_________________ W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13 Sierpień 2008, 16:29
|
|
|
Mówiłem sobie przed zlotem, że wezme mój stary rozebrany komputer, wezme wezme i nie wziąłem
Musze go teraz poszukac i zrobić zdjęcia |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
gumolyt
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 234 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 15 Wrzesień 2008, 18:12
|
|
|
Panowie mam pytanie tej zaznaczony przeze mnie element do czego służy bo jakoś nie moge dojść co to za ustrojstwo? |
_________________ Mercedes C180 '96 Esprit LPG |
Ostatnio zmieniony przez Przemek 15 Wrzesień 2008, 20:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Przemek
Site Admin W202 C180 LPG Esprit
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 405 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 15 Wrzesień 2008, 20:10
|
|
|
To jest "kapsel" - kiedys bylo opisywane na forum, chodzi chyba o rodzaj tanoowanego paliwa, jest kilka rodzai tych kapsli - oczywscie sa one wymienne. W Polsce przy kiepskich paliwach nie ma sensu zmieniac na taki stosowany do bardziej wysokooktanowych paliw np PB98 czy inne lepsze Vipover .
Na podstawie tego kapselka ( w srodku to chyba opornik) sterownik dobiera lepsze parametry wtrysku wprzypadku tankowania paliwa lepszej jakosci. |
_________________ W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,146 sekundy. Zapytań do SQL: 11
| |
|