Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Camel-
29 Styczeń 2012, 11:33
Czy ktoś zakładał tempomat
Autor Wiadomość
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3313
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 1 Grudzień 2009, 19:40   

btx napisał/a:
madzara31, http://allegro.pl/item820...ktor_ssacy.html
Wszystko pięknie ale to co mnie interesuje zakryte jest pokrywą pod którą wchodzi linka :D
Szukam wyraźnych fot na portalach aukcyjnych i czekam na foty od Kol. Batman Który ma w swoim starszą przepustnicę z nastawnikiem :wink:

[ Dodano: 1 Grudzień 2009, 19:42 ]
Dźwignia która dzisiaj doszła jest jak nówka i z okularnika 2,0 na starej przepustnicy-jeden punkt planu z głowy.
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 1 Grudzień 2009, 20:51   

madzara31
Cytat:
Wszystko pięknie ale to co mnie interesuje zakryte jest pokrywą

:) zapomnialem dodac, ze to auto z tempomatem :) zadzwon, moze jest jeszcze przepustnica na stanie :) .
_________________
C180 1999r WDB2020182F845343
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3313
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 1 Grudzień 2009, 21:02   

Nie chcę dokupywać przepustnicy, tylko do swojej nastawnik elektryczny.Właśnie foto takiego tandemu jest mi potrzebne.
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 2 Grudzień 2009, 09:44   

Cytat:
Nie chcę dokupywać przepustnicy
, wiem nie ma sensu, ale mysle, ze sam nastawnik powinni sprzedac jak maja
_________________
C180 1999r WDB2020182F845343
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3313
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 2 Grudzień 2009, 19:52   

Podzwoniłem dzisiaj w pare miejsc.gdzie oferują części z tempomatem z roczników 93-98 z manualem.Mało czjący temat ludzie. :?
Tak czy owak nadal szukam po aukcjach wyraźnych fot silników-a może któryś będzie z widoczną przepustką.W najbliższych dniach jadę oglądać C 200,ale M111 941 czyli z przepustnicą w poziomie.W moim M111 945 jest w pionie.....Na dzień dzisiejszy walczę,nie wymiękam :D .Czekam na foty od Batmana....Kol. Batman-zdejmij pokrywę przepustki i cyknij jedną fotę..... :wink:
 
 
grzesik1 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 188
Skąd: zielona góra
Wysłany: 2 Grudzień 2009, 21:42   

madzara31 napisał/a:
jadę oglądać C 200,ale M111 941 czyli z przepustnicą w poziomie.


Cyknij fotke :)
_________________
WDB2020181A192442 <-- Moja :MB:702 smoke silver metallic

 
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 3 Grudzień 2009, 19:32   

No panowie, tempomat z limiterem zakupiony :]
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 3 Grudzień 2009, 22:19   

Dostałem PW od Adaśka z prośbą o opisanie zasady działania tempomatu i limitera :-) A dokładniej pytanie brzmiało: "czy jak wciśnie się limiter i jedziesz z aktywną tą funkcją, to tempomatu nie ustawisz". Postanowiłem więc opisać tutaj - dla ogółu - jak w mojej :mb: zachowują się oba "wypasy" :-)

Przede wszystkim: jeśli włączony jest tempomat, limiter nie funkcjonuje. I odwrotnie: włączenie limitera powoduje wyłączenie tempomatu. Jest to logiczne, gdyż obie funkcje obsługuje się jedną dźwignią.

Wszyscy (mam nadzieję) wiedzą, jak działa tempomat, przejdę więc od razu do limitera. Po jego uaktywnieniu na dźwigni zapala się stosowna kontrolka - to znak, że działa ona w trybie limitu. Po przełączeniu dźwigni "w górę" na desce rozdzielczej zapala się kontrolka LIM, a w miejscu przebiegu dziennego wyświetla się aktualnie ustalony limit. Limit można ustalić zarówno na postoju, jak i w trakcie jazdy. Różnica jest taka, że na postoju domyślna prędkość to 30 km/h, natomiast w trakcie jazdy limit zostanie ustalony od razu na poziomie aktualnej prędkości (oczywiście również pow. 30 km/h - mniej się nie da). Możemy go zwiększyć popychając dźwignię do góry (o 10 km/h) lub ciągnąc ją do siebie (o 1 km/h), jak również zmniejszyć pchając dźwignię w dół (-10 km/h).
Limiter ogranicza prędkość maksymalną samochodu, przydatne jest to zwłaszcza w mieście, gdy chcemy trzymać się dozwolonej prędkości. Auto nie rozpędzi się ponad zadeklarowaną wartość, chyba że wciśniemy pedał gazu do oporu (kick down). Wtedy kontrolka LIM gaśnie, limiter zostaje wyłączony. Aby ponownie ustalić limit, ponownie trzeba pogmerać dźwignią.
Nieprawdą jest, że w momencie przekroczenia zadeklarowanej prędkości zapala się kontrolka z trójkątem (ASR) oraz rozlega brzęczyk. W takiej sytuacji samochód jedynie zwalnia do prędkości ograniczonej limitem i tyle. Próbowałem rozpędzać auto z górki (nie udało się, hamował silnikiem) oraz zmniejszać limit w trakcie jazdy poniżej aktualnej prędkości. Nic się nie działo poza zwolnieniem do danego limitu.

Osobiście, przez prawie dwa lata jazdy :mb: tempomatu użyłem kilka razy, na naszych wspaniałych autostradach, limitera - nigdy. Ot taka informacja dla tych, którzy zastanawiają się nad dołożeniem LIM do swojego auta :-)

Acha.. nie mam zielonego pojęcia jak wygląda przekroczenie limitu (kick down) w autach wyposażonych w manualne skrzynie biegów. Być może jest to realizowane w inny sposób. Jaki? Tutaj musi wypowiedzieć się właściciel manualnej :mb: z limiterem :-)
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 3 Grudzień 2009, 22:33   

Dzięki Gomezio, teraz jasno to jest opisane i wiem jak do tego podejść i sprawdzić jak już doprowadzę do porządku i uda się u mnie uruchomić ten limiter (mam nadzieję :wink: )
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 4 Grudzień 2009, 00:29   

Jutro montaż :twisted:
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
janucha78 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 727
Skąd: skarzysko
Wysłany: 4 Grudzień 2009, 20:56   

No i w sprawie CDI nastala cisza.Skoro wcisniecie pedalu sprzegla powoduje wylaczenie tempomatu to gdzie jest zamontowany wlacznik?Pod pedalem?W epc go nigdzie nie znalazlem. :(
_________________
C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067
 
 
 
mlody192 
C200 EspritSelection

Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 124
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 4 Grudzień 2009, 21:15   

Ja czekam do wtorku-wtedy pojade do ASO,moze cos zaradza. Czujnik sprzegla tez jest (bynajmniej u mnie cos podobnego do tego jest),jak sie odkreci oslone nad pedalami to widac,ale trzeba gleboko spojrzec,bo chyba znajduje sie wysoko nad pedalem o ile kojarze. A ktos jeszcze podlaczal manetke i zadzialalo,czy jak narazie tylko jednej osobie dziala??
 
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 4 Grudzień 2009, 21:17   

janucha78 napisał/a:
Skoro wcisniecie pedalu sprzegla powoduje wylaczenie tempomatu
wciśnięcie sprzęgła nie wyłącza tempomat, sprawdzałem to można przełączać biegi, lekko na gazie przytrzymać po przełączeniu i dalej tempomat trzyma, tylko hamulec wyłącza tempomat. Podczas wciśnięcia sprzęgła zachowuje się jak podczas hamowania silnikiem, czyli obroty spadają i zachowuje się jakbyś jechał z górki-brak obciążenia, po spadku obrotów do jakiejś wartości spowoduje wyłączenie tempomatu. Tyle co udało mi się sprawdzić. Jeżeli masz ustawiony tempomat np na 90 km/h, ruszasz i po przekroczeniu 40km/h np na II-gim biegu włączasz tempomat, wtedy samochód przyśpiesza, przełączasz na trójkę, lekko puszczasz sprzęgło i naciskasz na gaz, przechodzi łagodnie i znowu zaczyna sam przyśpieszać itd, tak że w skrzyni manualnej wygląda podobnie jak jazda automatem, różnica tylko taka, że trzeba odpowiednio gazem manipulować i sprzęgłem. W moim jest naprawdę frajda, moc robi swoje i pokazuje jeszcze bardziej swojego pazura :twisted:
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
janucha78 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 727
Skąd: skarzysko
Wysłany: 4 Grudzień 2009, 21:29   

U mnie w instrukcji jest napisane ze wcisniecie pedalu sprzegla powyzej 4 sekund powoduje wylaczenie tempomatu.
_________________
C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067
 
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 4 Grudzień 2009, 21:47   

Adaśko napisał/a:
W moim jest naprawdę frajda, moc robi swoje i pokazuje jeszcze bardziej swojego pazura

Fakt, tempomat nie szczypie się z dodawaniem gazu ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,236 sekundy. Zapytań do SQL: 7