Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Camel-
26 Styczeń 2012, 12:17
Drgania, wibracje na kierownicy
Autor Wiadomość
Godziu 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 53
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 21 Listopad 2012, 10:20   

u mnie zadziałała zmiana felg. Powyżej 120 km/h miałem takie drgania, że jak ojcu auto pożyczyłem to stwierdził, że " tym ku... można beton wibrować". Po zmianie felg (akurat na stalowe z zimówkami) mam minimalne drżenie dopiero w okolicacfh 140 - 150 km/h.
 
 
PLEBSON 

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 394
Skąd: Lublin
Wysłany: 21 Listopad 2012, 12:43   

Bardzo często jest też tak od opon. ja miałem tak samo . zmieniłem ogumienie i masło jest teraz.
_________________
C 180 ELEGANCE 1993

OCEN
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=11162

http://www.youtube.com/wa...I&v=aMOo4324FCA

http://www.youtube.com/wa...v=pbyCZRX8YCs#!
 
 
gibaj 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 268
Skąd: LBL
Wysłany: 21 Listopad 2012, 13:21   

ja na letnich oponach miałem wibracje a teraz założyłem zimówki i jest git
bardzo dużo zależy od opon też
 
 
marasik 
marasik

Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 23
Skąd: inowrocław
Wysłany: 24 Grudzień 2012, 10:11   

C klasa,1997r.2.2D,kombi - wyważyłem koła,felgi mam dobre,luzy w zawieszeniu wyeliminowałem,a pomimo tego jadąc w zakresie prędkości 40-70 samochód "podskakuje",tak jak bym jechał na drodze z płyt betonowych,drgania są na tyle wyczuwalne,że czuje się je siedząc z przodu i z tyłu,pojechałem do wulkanizatora i stwierdził pęknięcie siatki stalowej bieżnika w nowej oponie zimowej z września 2012 (komplet nowych opon był uszkodzony - albo wadliwa partia albo firma do du...) ,wymieniłem wszystkie 4 sztuki na letnie i dzieje się to samo tylko trochę mniej się te drgania odczuwa - co może być przyczyną takiego "podskakiwania"?
_________________
marasik
 
 
tomi382 
;)

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 643
Skąd: Ząbkowice Śląskie
Wysłany: 24 Grudzień 2012, 12:11   

felgi masz ori mercedesa?
bo możesz mieć skopany otwór centralny lub zły rozstaw śrub i fela dobrze nie dochodzi do piasty. Wymieniałeś tarcze?
_________________
C220 98r na boschu
WDB2021211A601521

ROZBITY :(
 
 
 
marasik 
marasik

Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 23
Skąd: inowrocław
Wysłany: 24 Grudzień 2012, 13:13   

felgi mam stalowe na zimę,oryginalne 4 sztuki - sprawdzałem na maszynie u wulkanizatora - są dobre,otwory centralne są dobre bo mierzyłem z felami nowymi w serwisie,tarcze wymieniłem w lecie razem z klockami,te drgania dopiero odczułem jak założyłem nowe opony zimowe,jak wyżej napisałem - 4 sztuki są walnięte - w jednej pęknięta siatka stalowa bieżnika opony - pozostałe mają tzw."garba" ale nie takiego jak ta pęknięta - teraz wyczuwam lekkie drgania na letnich też,może i letnie są walnięte,bo jeżdżę na nich już 4 lata,co może być przyczyną - może górne wahacze - mam tam lekki luz,może amory padły?? - ale dwa na raz!!!luzów poza tymi górnymi wahaczami(minimalnie wyczuwalnymi) nie ma...co może być przyczyną,opony oddałem na gwarancji do sklepu,czekam za ekspertyzą,teraz mam letnie i jestem uziemiony na święta,procedura gwarancyjne jak mi powiedziano potrwa 2-3 tygodnie- co robić?
_________________
marasik
 
 
tomi382 
;)

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 643
Skąd: Ząbkowice Śląskie
Wysłany: 24 Grudzień 2012, 13:41   

Powiem Ci że w polonezie po dziadku gdzie auto stało 5 lat w garażu na betonie druty puściły i tak przejeździłem na nich kilkanaście km to była masakra bo takie banie wielkie że przy 50km/h był darmowy masaż wibracyjny wszystkich części ciała. Przy 100km/h koło by odpadło, dlatego dziwię się że masz te wibracje tylko do 70km/h. Przy 100km/h powinny być nasilone. Na letnich nalewkach przy 120km/h miałem lekkie wibracje poniżej 100km/h była cisza.
Amortyzatory ani wahacze nie dadzą Ci wibracji.
Najlepiej jakbyś podmienił z kimś całe koła choćby letnie i wtedy wiedziałbyś czy winne są opony
_________________
C220 98r na boschu
WDB2021211A601521

ROZBITY :(
 
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 24 Grudzień 2012, 15:39   

marasik, wiem, ze dziwnie by było ale moze cos z ukladem przeniesienia napedu, u mnie wibracje do 60-80km/h po czym po przekroczeniu 90 bylo ok. Winna okazala sie podpora walu ktora zreszta po wymianie nie wygladala na zuzyta. Jedz te 60km/h tak abys mial wibracje poczym wcisniej sprzeglo do konca i daj sie autu toczyc, jesli wibracje zmaleją obstawiam podpore.
Mozesz jeszcze jadac z wibracjami wciasnac sprzeglo ok2-3cm tak zby nie łapalo ale, zebyś wysunal wysprzegilk, jesli poczujesz jednostajne wibracje tak jak na aucie to na pewno uklad napedowy.
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
marasik 
marasik

Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 23
Skąd: inowrocław
Wysłany: 24 Grudzień 2012, 19:35   

w czwartek sprawdzę Wasze przypuszczenia,poza tym czekam na nowe opony ze sklepu w ramach gwarancji,podejrzewam ,że te letnie co je mam ponad 4 lata też mogą nieć balona...czekam - jak się uda wyeliminować tą przypadłość w celinie niezwłocznie odpiszę.
_________________
marasik
 
 
adamd

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 443
Skąd: Brzesko
Wysłany: 15 Kwiecień 2013, 14:11   

Ja w tym tygodniu wymieniam tarcze z przodu. Strasznie bije kierownica przy hamowaniu przy 130 km/h a przy niższych prędkościach samochód trochę dziwnie hamuje. Myślę że tylne są ok, bo wystarczy leciutkie naciśnięcie na pedał i już bije więc chyba przednie. Oby to były tarcze a nie coś innego.
 
 
marcinns1991 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1540
Skąd: Wlkp < Pleszew
Wysłany: 15 Kwiecień 2013, 16:33   

Kolego miałem podobnie, przy hamowaniu pow 100 km/h strasznie coś pukalo na przewodzie, jestem miesiąc po wymianie przednich tarcz i pukanie ustało, teraz jak z kimś jadę nie muszę wstydzić się odglosu łup łup łup przy hamowaniu
_________________
KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był
 
 
adamd

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 443
Skąd: Brzesko
Wysłany: 17 Kwiecień 2013, 08:59   

Wczoraj wymieniłem tarcze. Przejechałem kawałek żeby się wszystko ułożyło, oczywiście bez ostrego hamowania ale mam pytanie: czy nowa tarcza może trochę śmierdzieć po hamowaniu ?
 
 
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 97 razy
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5420
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 17 Kwiecień 2013, 09:29   

tak.. a wymieniłeś od razu klocki ??
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
 
 
adamd

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 443
Skąd: Brzesko
Wysłany: 17 Kwiecień 2013, 09:44   

Nie wymieniałem, bo nie widzę sensu wymieniać. Są jeszcze grube, rok temu zakładałem. Wiem, że niby powinno się ale moim zdaniem to jest tylko chwyt marketingowy.

Też mi się wydaje że tarcza śmierdzi po prostu nowością, trzeba pojeździć i wszystko się dotrze :)
 
 
iron-eddie

Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 7 Maj 2013, 08:34   

Czy luz na środkowym drążku kierowniczym może mieć wpływ na drgania kierownicy w zakresir prędkości 100 - 125 kmh?

Felgi wyważone u różnych wulkanizatorów, ponoć są OK, proste. Ale mam luz właśnie na środkowym drążku i jeden z mechaników mi powiedział, że to właśnie może być od tego.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,124 sekundy. Zapytań do SQL: 6