Przesunięty przez: Camel- 26 Styczeń 2012, 12:17 |
Drgania, wibracje na kierownicy |
Autor |
Wiadomość |
Godziu
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Maj 2010 Posty: 53 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 21 Listopad 2012, 10:20
|
|
|
u mnie zadziałała zmiana felg. Powyżej 120 km/h miałem takie drgania, że jak ojcu auto pożyczyłem to stwierdził, że " tym ku... można beton wibrować". Po zmianie felg (akurat na stalowe z zimówkami) mam minimalne drżenie dopiero w okolicacfh 140 - 150 km/h. |
|
|
|
|
PLEBSON
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Lis 2009 Posty: 394 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
gibaj
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 268 Skąd: LBL
|
Wysłany: 21 Listopad 2012, 13:21
|
|
|
ja na letnich oponach miałem wibracje a teraz założyłem zimówki i jest git
bardzo dużo zależy od opon też |
|
|
|
|
marasik
marasik
Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 23 Skąd: inowrocław
|
Wysłany: 24 Grudzień 2012, 10:11
|
|
|
C klasa,1997r.2.2D,kombi - wyważyłem koła,felgi mam dobre,luzy w zawieszeniu wyeliminowałem,a pomimo tego jadąc w zakresie prędkości 40-70 samochód "podskakuje",tak jak bym jechał na drodze z płyt betonowych,drgania są na tyle wyczuwalne,że czuje się je siedząc z przodu i z tyłu,pojechałem do wulkanizatora i stwierdził pęknięcie siatki stalowej bieżnika w nowej oponie zimowej z września 2012 (komplet nowych opon był uszkodzony - albo wadliwa partia albo firma do du...) ,wymieniłem wszystkie 4 sztuki na letnie i dzieje się to samo tylko trochę mniej się te drgania odczuwa - co może być przyczyną takiego "podskakiwania"? |
_________________ marasik |
|
|
|
|
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 24 Grudzień 2012, 12:11
|
|
|
felgi masz ori mercedesa?
bo możesz mieć skopany otwór centralny lub zły rozstaw śrub i fela dobrze nie dochodzi do piasty. Wymieniałeś tarcze? |
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
marasik
marasik
Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 23 Skąd: inowrocław
|
Wysłany: 24 Grudzień 2012, 13:13
|
|
|
felgi mam stalowe na zimę,oryginalne 4 sztuki - sprawdzałem na maszynie u wulkanizatora - są dobre,otwory centralne są dobre bo mierzyłem z felami nowymi w serwisie,tarcze wymieniłem w lecie razem z klockami,te drgania dopiero odczułem jak założyłem nowe opony zimowe,jak wyżej napisałem - 4 sztuki są walnięte - w jednej pęknięta siatka stalowa bieżnika opony - pozostałe mają tzw."garba" ale nie takiego jak ta pęknięta - teraz wyczuwam lekkie drgania na letnich też,może i letnie są walnięte,bo jeżdżę na nich już 4 lata,co może być przyczyną - może górne wahacze - mam tam lekki luz,może amory padły?? - ale dwa na raz!!!luzów poza tymi górnymi wahaczami(minimalnie wyczuwalnymi) nie ma...co może być przyczyną,opony oddałem na gwarancji do sklepu,czekam za ekspertyzą,teraz mam letnie i jestem uziemiony na święta,procedura gwarancyjne jak mi powiedziano potrwa 2-3 tygodnie- co robić? |
_________________ marasik |
|
|
|
|
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 24 Grudzień 2012, 13:41
|
|
|
Powiem Ci że w polonezie po dziadku gdzie auto stało 5 lat w garażu na betonie druty puściły i tak przejeździłem na nich kilkanaście km to była masakra bo takie banie wielkie że przy 50km/h był darmowy masaż wibracyjny wszystkich części ciała. Przy 100km/h koło by odpadło, dlatego dziwię się że masz te wibracje tylko do 70km/h. Przy 100km/h powinny być nasilone. Na letnich nalewkach przy 120km/h miałem lekkie wibracje poniżej 100km/h była cisza.
Amortyzatory ani wahacze nie dadzą Ci wibracji.
Najlepiej jakbyś podmienił z kimś całe koła choćby letnie i wtedy wiedziałbyś czy winne są opony |
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
TraczU
Michał
Pomógł: 106 razy Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 3854 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 24 Grudzień 2012, 15:39
|
|
|
marasik, wiem, ze dziwnie by było ale moze cos z ukladem przeniesienia napedu, u mnie wibracje do 60-80km/h po czym po przekroczeniu 90 bylo ok. Winna okazala sie podpora walu ktora zreszta po wymianie nie wygladala na zuzyta. Jedz te 60km/h tak abys mial wibracje poczym wcisniej sprzeglo do konca i daj sie autu toczyc, jesli wibracje zmaleją obstawiam podpore.
Mozesz jeszcze jadac z wibracjami wciasnac sprzeglo ok2-3cm tak zby nie łapalo ale, zebyś wysunal wysprzegilk, jesli poczujesz jednostajne wibracje tak jak na aucie to na pewno uklad napedowy. |
_________________
Lowered KOMPRESSOR AMG
|
|
|
|
|
marasik
marasik
Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 23 Skąd: inowrocław
|
Wysłany: 24 Grudzień 2012, 19:35
|
|
|
w czwartek sprawdzę Wasze przypuszczenia,poza tym czekam na nowe opony ze sklepu w ramach gwarancji,podejrzewam ,że te letnie co je mam ponad 4 lata też mogą nieć balona...czekam - jak się uda wyeliminować tą przypadłość w celinie niezwłocznie odpiszę. |
_________________ marasik |
|
|
|
|
adamd
Pomógł: 13 razy Dołączył: 19 Cze 2012 Posty: 443 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2013, 14:11
|
|
|
Ja w tym tygodniu wymieniam tarcze z przodu. Strasznie bije kierownica przy hamowaniu przy 130 km/h a przy niższych prędkościach samochód trochę dziwnie hamuje. Myślę że tylne są ok, bo wystarczy leciutkie naciśnięcie na pedał i już bije więc chyba przednie. Oby to były tarcze a nie coś innego. |
|
|
|
|
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2013, 16:33
|
|
|
Kolego miałem podobnie, przy hamowaniu pow 100 km/h strasznie coś pukalo na przewodzie, jestem miesiąc po wymianie przednich tarcz i pukanie ustało, teraz jak z kimś jadę nie muszę wstydzić się odglosu łup łup łup przy hamowaniu |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
adamd
Pomógł: 13 razy Dołączył: 19 Cze 2012 Posty: 443 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 17 Kwiecień 2013, 08:59
|
|
|
Wczoraj wymieniłem tarcze. Przejechałem kawałek żeby się wszystko ułożyło, oczywiście bez ostrego hamowania ale mam pytanie: czy nowa tarcza może trochę śmierdzieć po hamowaniu ? |
|
|
|
|
maurycy
C43 ///AMG
Pomógł: 97 razy Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5420 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 17 Kwiecień 2013, 09:29
|
|
|
tak.. a wymieniłeś od razu klocki ?? |
_________________ MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355
nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami |
|
|
|
|
adamd
Pomógł: 13 razy Dołączył: 19 Cze 2012 Posty: 443 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 17 Kwiecień 2013, 09:44
|
|
|
Nie wymieniałem, bo nie widzę sensu wymieniać. Są jeszcze grube, rok temu zakładałem. Wiem, że niby powinno się ale moim zdaniem to jest tylko chwyt marketingowy.
Też mi się wydaje że tarcza śmierdzi po prostu nowością, trzeba pojeździć i wszystko się dotrze |
|
|
|
|
iron-eddie
Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 7 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 7 Maj 2013, 08:34
|
|
|
Czy luz na środkowym drążku kierowniczym może mieć wpływ na drgania kierownicy w zakresir prędkości 100 - 125 kmh?
Felgi wyważone u różnych wulkanizatorów, ponoć są OK, proste. Ale mam luz właśnie na środkowym drążku i jeden z mechaników mi powiedział, że to właśnie może być od tego. |
|
|
|
|
|