Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Camel-
26 Styczeń 2012, 12:25
C 180 - dławi się i strzela na zimnym silniku.
Autor Wiadomość
coolcat 
CoolCat

Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 22
Skąd: Jabłonna k. Warszawy
Wysłany: 15 Czerwiec 2008, 21:03   C 180 - dławi się i strzela na zimnym silniku.

Witam Wszystkich Gorąco,
temat wyżej zapisany był po części poruszany na Forum w różnych wątkach, jednakże ja nie znalazłem odpowiedzi na problem związany z moim Mesiem. Postanowiłem więc przedstawić ponownie temat do ogólnej dyskusji.
A problem wygląda następująco:
Jeżdżę C 180 z 1994 r. Silnik po uruchomieniu rano jest mułowaty, dławi się przy wciskaniu gazu i ma tendencję do strzelania. Dopiero po osiągnięciu właściwej temperatury (eksploatacyjnej) jest wszystko ok. Tak to wygląda z grubsza.

Do tej pory zrobiłem już:
1) wymieniłem cewki zapłonowe na nowe (oryginalne)
2) wymieniłem świece na nowe
3) wymieniłem przewody zapłonowe na nowe (Beru ZEF 642)
4) resetowałem kompa przez odłączenie zacisków akumulatora na dłuższy czas
5) czyściłem przepustnicę
6) wstawiałem Gwiazdę do serwisu Mercedesa gdzie podłączali ją do kompa, po czym rozkładali ręce i wskazywali na to, że na kompie jest wszystko O.K. i to może być moduł silnika ale tego się nie dowiem jeśli nie sprawdzę przez założenie nowego:-(

Moje wnioski z dotychczasowych poszukiwań przyczyny awarii:
Na pewien trop zostałem naprowadzony przez osobę, od której kupowałem przewody wysokiego napięcia. Kupiłem je, ponieważ Gwiazda zaczęła mieć dokładnie takie same objawy na gazie, na wolnych obrotach. Zaznaczam, że mam sekwencję Landi Renzo, przejechałem na niej bez żadnych problemów 20.000 km., tzn. nie było różnicy w jeździe na benzynie i gazie. Niestety zaczął występować ten sam objaw dławienia się silnika przy gwałtownym wciśnięciu gazu na wolnych obrotach. Pojechałem więc do gazownika aby ten sprawdził instalację pod kątem awarii. Ten powiedział, żebym wymienił przewody zapłonowe bo mam stare i to może być przyczyną. Powiedział, że w jego ocenie nie spala się cała mieszanka wtryskiwanego gazu i dlatego dławi się i strzela. Po wymianie przewodów na Beru ZEF642 objaw całkowicie ustał. Mało tego Gwiazda na zimnym silniku cały czas się dławi ale już nie strzela tak bardzo jak wcześniej. Natomiast koleś, od którego kupowałem (za bardzo atrakcyjną cenę) przewody powiedział, że przewody te zakładał u siebie tylko raz bo miał podobny problem do mojego, tylko, że przez cały czas niezależnie od temperatury silnika. Jak się okazało, że po założeniu nowych przewodów nie było żadnej poprawy, postanowił założyć z powrotem stare przewody a Beru ZEF 642 sprzedać mi (za rozsądną cenę:)). Zaciekawiony tym co było przyczyną Jego usterki powiedział mi, że problem tkwił w listwie paliwowej. Powiedział, że znajdują się tam dwa zaworki, które u niego puściły, i silnik dławił się bo przez cały czas bo był zalewany zbyt dużą ilością paliwa. Powiedział, że było tak jakby przez cały czas jeździł na ssaniu.

Powyższe naprowadziło mnie na pewien trop ale ja jestem laikiem w tych sprawach i dlatego postanowiłem na Forum sprawdzić czy dobrze myślę.

Otóż wydaje mi się, że w moim przypadku może być podobnie jak u tego gościa. Poprawcie mnie proszę jeśli jestem w błędzie, ale czy hipotetycznie przyczyną dławienia się silnika na zimno może być awaria listwy paliwowej (np. tych dwóch zaworów), co powoduje zwiększoną ilość paliwa wtryskiwanego do silnika, która w połączeniu z automatycznym ssaniem powoduje zalanie silnika i takie właśnie objawy?

Jak silnik się rozgrzeje objawy znikają, natomiast nie jestem pewien ale wydaje mi się, że obroty na luzie są trochę za wysokie. U mnie będzie to z 800/min. Czy takie obroty są właściwe?
W końcu powiedzcie mi moi drodzy co sądzicie o tym, co zasugerowali mi w serwisie Mercedesa, że to może być wina modułu silnika?

Nadmieniam, że w mojej wersji silnikowej nie ma przepływomierza więc jego awaria odpada, a szkoda bo bym go w piz.. wymienił i byłoby po sprawie... :-)

Pozdrawiam
_________________
Mercedes-Benz W 202 Elegance C 180 1994 r. + LPG Sekwencja Landi Renzo WDB2020181F193058
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Czerwiec 2008, 21:52   

Powiem Ci tylko tak, że jak mechanicy nie wiedzą co to jest, to mówią ze to moduł ;)

Pojedź może do innego mechanika, może oni coś wymyślą, bo przez internet to raczej ciężko naprawić samochód :P

Nie doczytałem - oba zjawiska na gazie i benzynie? Spróbuj pojeździć troche na benzynie.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Przemek 
Site Admin
W202 C180 LPG Esprit

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 405
Skąd: lubuskie
Wysłany: 15 Czerwiec 2008, 22:19   

Kolego jesli chodzi o te zaworki - sa 2 na listwie wtryskowej;

Moze tak byc ze przecieka i paliwo idzie wezykiem do przepustnicy i zalewa, u mnie tak bylo i przepuszczał benzyne i mialem problem z odpalaniem cieplego silnika juz po 10 minutowym postoju.
Sprawdz czy w wezykach ktore dochodza do tych zaworkow nie ma benzyny.
Poczytaj inne posty na forum bo problem byl opisywany
_________________
W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24
 
 
Domestos_WC 
fizyk budowlaniec ;)

Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 9
Skąd: kostrzyn nad odrą!
Wysłany: 15 Czerwiec 2008, 23:41   

obrot 800/min jest jak najbardziej prawidlowy. na ssaniu jest to czesto 1100/min.
_________________
brak podpisu:(
 
 
 
ozim 
C180 Esprit '94

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 48
Skąd: Płock
Wysłany: 16 Czerwiec 2008, 10:08   

Witam. Mam dokładnie ten sam problem i dzieje się tak na benzynie.
Sprawdziłem te wężyki od podciśnienia i rzeczywiście cieknie z nich paliwo.
Mam w związku z tym pytanie:
Czy te zawory podciśnienia da się zregenerować (chyba są rozbieralne bo jest tam taki pierścień segera)?
Czy obydwa spełniają tą samą funkcję ? (mają przecież inne numery katalogowe)
 
 
dj_bovorta 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 237
Skąd: Tarnow/okolice
Wysłany: 16 Czerwiec 2008, 10:37   

Moim zdaniem wina stoi po stronie silniczka krokowego , ja też tak mam na benzynie na zimnym silniku jak dodam gas to buuuuu i pyk pyk strzela , ja stawiam na silnik krokowy tj caly ten mechanizm przy przepustnicy dlatego ze po wpieciu w komputer stwierdzono ze brak zasilania silniczka krokowego jak narazie nie znalazlem przyczyny czemu tego zasilania nie mam , moze tez byc wina czujnika przepływu powietrza ktorego u mnie nie ma a u Ciebie moze byc uszkodzony
_________________
Mercedes-Benz W202 C180 Esprit '93 LPG
 
 
 
coolcat 
CoolCat

Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 22
Skąd: Jabłonna k. Warszawy
Wysłany: 16 Czerwiec 2008, 11:13   

ozim napisał/a:
Witam. Mam dokładnie ten sam problem i dzieje się tak na benzynie.
Sprawdziłem te wężyki od podciśnienia i rzeczywiście cieknie z nich paliwo.
Czytałem Twój post w w temacie z 6 lipca 2007 r."Strzał na benzynie ?!" na Forum Mercedes W202. Nie wiem czy pamiętasz ale wywiązała się wtedy dyskusja, która nie zakończyła się postawieniem konkretnej diagnozy. M.in. użytkownik Jerusalem napisał wtedy: W mojej C200 jest dokładnie to samo (duszenie się i dławienie, strzały rzadko - i tylko przy naprawde mocnym wciśnięciu pedału gazu), ale tylko wtedy, jak jest zimny i tylko przy zmuszaniu go do większego wysiłku przed upływem 1 minuty od odpalenia. Potem wszystko jest OK. Moge tylko podejrzewać, że padło podgrzewanie sondy Lambda i zanim się nie nagrzeje od spalin, motor chodzi na sygnałach czujników, które zapewne oszukują.
Podejrzewam też, że przy zbyt zimnym silniku jest kłopot z odpowiednia dawką paliwa - o czym zresztą wspomina instrukcja serwisowa, napominając o konieczności odpowiedniego rozgrzania silnika przed korzystaniem z jego pełnych możliwości.
Po prostu potrzymaj go chwilę na benzynie, przynajmniej minutę, zanim wciśniesz pedał w podłogę.... ". Warto by zapytać Jerusale czy zdiagnozował już u siebie ten problem...

Panowie mi już naprawdę ręce opadają. Ta usterka to jest niby pierdoła ale jaka wkurzająca!!! Konia z rzędem dla tego kto pomoże nam zdiagnozować ten problem:-)
_________________
Mercedes-Benz W 202 Elegance C 180 1994 r. + LPG Sekwencja Landi Renzo WDB2020181F193058
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 16 Czerwiec 2008, 11:28   

ozim napisał/a:
Czy te zawory podciśnienia da się zregenerować (chyba są rozbieralne bo jest tam taki pierścień segera)?
Czy obydwa spełniają tą samą funkcję ? (mają przecież inne numery katalogowe)
Z tego co kiedyś czytałem oba zawory są różne, one regulują ciśnienie w listwie wtryskowej (bodajże) i jak paliwo przecieka przez nie do wężyków to nie można ich niestery regenerować, trzeba kupić nowe (ja mam jeden taki zawór).
coolcat napisał/a:
Panowie mi już naprawdę ręce opadają. Ta usterka to jest niby pierdoła ale jaka wkurzająca!!! Konia z rzędem dla tego kto pomoże nam zdiagnozować ten problem:-)
To prawda.

[ Dodano: 16 Czerwiec 2008, 12:14 ]
Może przyczyna tkwi w tym, że dużo jest sterowania na podciśnienie w :mb: i najmniejsza nieszczelność prowadzi do takiego zachowania? Kiedyś podobne objawy miałem w opelku, tam okazał się klejący zawór recyrkulacji spalin.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Przemek 
Site Admin
W202 C180 LPG Esprit

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 405
Skąd: lubuskie
Wysłany: 16 Czerwiec 2008, 14:34   

Zaworki oczywscie sa demontowalne - trzeba tylko sciagnac pierscien segera i mozna je wyjac. Trzeba wymienic na nowy bo zregenerowac sie nie da bo jest nie rozbieralny.
Cena >200

Moge powiedziec ze skutkiem nieszczelnosci byly jeszcze smierdzace spaliny i podwyzszona amisja spalin na analizatorze jak robilem przeglad.

O jakie gazowanie na wolnych obrotach wam chodzi ? Na wolnych obrotach nie wkrecicie go wysoko sterownik odcina obroty przy ok 4 tys ( nie jestem pewny dokladnej wartosci) - wtedy potrafi szczelic i spasc z obrotow
_________________
W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24
 
 
coolcat 
CoolCat

Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 22
Skąd: Jabłonna k. Warszawy
Wysłany: 16 Czerwiec 2008, 15:16   

Przemek napisał/a:

O jakie gazowanie na wolnych obrotach wam chodzi ? Na wolnych obrotach nie wkrecicie go wysoko sterownik odcina obroty przy ok 4 tys ( nie jestem pewny dokladnej wartosci) - wtedy potrafi szczelic i spasc z obrotow
Na zimnym silniku wystarczy, że delikatnie wciśnie się gaz i ma tendencje do strzelania i dławi się. Wcale nie trzeba go piłować na 4 tys. Tak przez kilka pierwszych kilometrów a potem już jedzie normalnie, jak gdyby nic go nie bolało...
_________________
Mercedes-Benz W 202 Elegance C 180 1994 r. + LPG Sekwencja Landi Renzo WDB2020181F193058
 
 
Maxsim 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 40
Skąd: Łuków
Wysłany: 18 Czerwiec 2008, 20:32   

Witam wszystkich!
Postanowiłem wypowiedzieć sie po raz pierwszy na forum - proszę o wyrozumiałość.
Mam problem opisany w temacie, po czyszczeniu przepustnicy troszeczkę sie poprawiło ale rano jest nadal trochę mułowaty. Paliwa wężykach podciśnienia - ja mam jeden - nie znalazłem.Planuje zatankować paliwa na Shelu i wtedy podzielę się spostrzeżeniami.
Co ciekawe na zimnym silniku automat przeciąga biegi i zmiana następuje dość twardzo - graniczy z szarpnięciem - ale po nagrzaniu do ok 40 st. wszystko jest ok - i automat i silnik - może to wina czujnika temaperatury płynu chłodzącego - zmieniał go ktoś - jakieś spostrzeżenia?
_________________
MB C180 Aut. Sport '96 + LPG sekwencja ZAVOLI
WDB2020181A438279
 
 
coolcat 
CoolCat

Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 22
Skąd: Jabłonna k. Warszawy
Wysłany: 19 Czerwiec 2008, 10:25   

A czy w Twojej Celince jest zamontowany przepływomierz? Jeździmy praktycznie takim samym modelem ale Twój jest młodszy i ja mam manuala. Nie wiem od którego dokładnie roku montowali przepływomierze ale jeśli go masz to proponowałbym zacząć sprawdzanie właśnie od niego. W moim zamiast przepływki jest zamontowany tylko ten czujnik temp. powietrza. Więcej info znajdziesz w zakładce szukaj, hasło: przepływomierz.
_________________
Mercedes-Benz W 202 Elegance C 180 1994 r. + LPG Sekwencja Landi Renzo WDB2020181F193058
 
 
Przemek 
Site Admin
W202 C180 LPG Esprit

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 405
Skąd: lubuskie
Wysłany: 19 Czerwiec 2008, 12:26   

Jesli chodzi o c180 to:

silniki typu 111.920 - to pierwsze wypusty bez przeplywki i na PMS, tak jak klega pisze mialy na dolocie tylko czujnik temp. masy powietrza zasysanego

silniki typu 111.921 - mialy juz przeplywke i system sterowania HFM

Niejestem pewny ale zmiana nastapila okolo 1996 roku i montowano 111,921
_________________
W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24
 
 
Maxsim 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 40
Skąd: Łuków
Wysłany: 19 Czerwiec 2008, 18:43   

Silnik ma typu 111921 - przepływomierz działa - po odpięciu wtyczki silnik zaczyna chodzić nierówno i szarpie nim na wolnych obrotach - moim zdaniem nie ma nic wspólnego z usterką
Mój MB to rok modelowy 97 :)
_________________
MB C180 Aut. Sport '96 + LPG sekwencja ZAVOLI
WDB2020181A438279
 
 
Gość

Wysłany: 27 Czerwiec 2008, 10:16   Nierówna praca poranna

Witam wszystkich od 3 dni mam identyczny problem jak powyżej opisany. Rano gaśnie po odpaleniu i nierówno chodzi po rozgrzaniu jest lepiej ale i tak odczuwam spadek mocy. Wymieniłem świece i zastanawiam się nad wyczyszczeniem przepustnicy tylko gdzie jest ta przepustnica ? Czujnik przepływu powietrza znalazłem i wyczyściłem ale nie pomogło. Kiedyś miałem podobny problem tylko nie strzelał a był b.słaby i wahały się obroty pomogło przelanie denaturatem czujnik powietrza koło filtra i przedmuchanie powietrzem. a teraz jest coś innego ponieważ jest ta nierówna praca silnika.

P.S. Czy przepustnica to jest ta część z gory silnika co do niej wchodzi rura plastikowa od filtra powietrza ? Zauważyłem że lekko jest zabrudzona olejem. Silnik oleju nie bierze ale przy prędkościach 140-160 to możę trochę pluć. Jak wyczyściś przepustnicę

Pozdrawiam użytkowników C-klasse Marcin

(C-180 kombi, 1997, GAZ)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,116 sekundy. Zapytań do SQL: 6