Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
12 Styczeń 2012, 01:35
Automat szarpie - TEMAT ZBIORCZY :: olej, filtr, wymiana,itp
Autor Wiadomość
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 9 Lipiec 2008, 16:03   

dzik, napisz jeszcze co to za ASO, bo w Warszawie jest ich z 5....
Chociaż sądząc z opisu, bardzo mi pasuje Daimlera.... :wink:
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 9 Lipiec 2008, 16:19   

sewan, na Daimlera pracuje niejaki Dariusz Kwiatkowski, on załatwiał mi klucz d samochodu.... ja byłem zadowolony. :mrgreen:
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
dzik 

Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 19
Skąd: Białystok
Wysłany: 9 Lipiec 2008, 17:20   

sewan napisał/a:
dzik, napisz jeszcze co to za ASO, bo w Warszawie jest ich z 5....
Chociaż sądząc z opisu, bardzo mi pasuje Daimlera.... :wink:


faktycznie na Daimlera - kluczyk to nie to samo co lewarek zmiany biegów a mianowicie sterownik. Facet zdiagnozował usterkę przed podłączeniem do komputera (w ciągu powiedzmy 20 sek)- ustalił cenę, zaufałem mu - potem wszystkiego się wyparł a płacić trzeba. A z tym kluczykiem to może jest jego specjalizacja bo u mnie kazał też rozebrać stacyjkę. Normalnie można się pochlastać .......
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 9 Lipiec 2008, 17:24   

dzik napisał/a:
sewan napisał/a:
dzik, napisz jeszcze co to za ASO, bo w Warszawie jest ich z 5....
Chociaż sądząc z opisu, bardzo mi pasuje Daimlera.... :wink:


faktycznie na Daimlera - kluczyk to nie to samo co lewarek zmiany biegów a mianowicie sterownik. Facet zdiagnozował usterkę przed podłączeniem do komputera (w ciągu powiedzmy 20 sek)- ustalił cenę, zaufałem mu - potem wszystkiego się wyparł a płacić trzeba. A z tym kluczykiem to może jest jego specjalizacja bo u mnie kazał też rozebrać stacyjkę. Normalnie można się pochlastać .......

nie no bez dwóch zdań, wzięli zamówili, jak przyszedł to go aktywowali i wszystko....
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 10 Lipiec 2008, 07:58   

No cóż.. to tak jak większość domorosłych "informatyków" potrafi aktywować zainstalowany system. Ale jak trzeba naprawić np. rejestry, to się wykładają ;-)

Z tej historii można wyciągnąć wniosek, że nic na tzw. "gębę". Auta nie oddawać do naprawy, jeśli nie mamy na piśmie co jest uszkodzone i co będzie naprawiane. Smutne, ale prawdziwe :(
 
 
Marian25td 
Marian25td

Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 167
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 14 Lipiec 2008, 12:13   

wIYAM czym to jest spowodowane,że automat szarpie np z niskich obrotów /
 
 
 
Funek 
W202 220D sedan


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 201
Skąd: Pułtusk/Warszawa
Wysłany: 14 Lipiec 2008, 15:43   

voshon napisał/a:
Kolego funek, mądry to ja jestem jak sobie poczytam forum, a w momencie zakupu :mb: i automatu kierowałem się wskazówkami kolegi, który mi ten warsztat polecił :evil: (swoją drogą też był w niewiedzy, autko które tam serwisował wprawdzie sprzedał, ale pół roku po zakupie skrzynia w nim zdechła, ciekawe dlaczego ...) Jeśli zaś chodzi o teksty, typu "chciałeś sobie przyoszczędzić" to daruj sobie bo nie mam węża w kieszeni i gwiazdce staram się dawać to co najlepsze czyli oryginały :mb: :lol: To nie moje skąpstwo ale partactwo pewnego "fachowca" od ASB z Krakowa (taki na S ...) oraz moja ówczesna niewiedza o mało co nie spowodowały większej awarii w mojej :mb:


proszę nie :evil: się
chodzi o to że możesz znich kasę na naprawę zciągnąć.

Ja kupiłem w komisie swoją :mb: z walniętą pompą czego mi niepowiedzieli i odzyskałem każdego złotego z 3500 za naprawę.

jeżeli ten zakład jest takiego "typu" jak myślę to masz duże szanse :wink:
_________________
WIN WDB2021211A463889

Bez gwiazdy nie ma jazdy
R.A.F
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Lipiec 2008, 10:24   

Marian25td napisał/a:
wIYAM czym to jest spowodowane,że automat szarpie np z niskich obrotów /


Gęstym, zimnym olejem ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Marian25td 
Marian25td

Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 167
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 15 Lipiec 2008, 11:59   

Czyli rozumnie,że olej juz do zmiany. Dodam,że szarpie jak wrzuca z jedynki na dwujkie
 
 
 
Jawelkiewicz 
Paweł_S.


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 217
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Lipiec 2008, 05:28   

Marian25td napisał/a:
Dodam,że szarpie jak wrzuca z jedynki na dwujkie

Chyba, ... na dwójkę.
_________________
C 220 CDI kombi automat 1999-był
W210 2.2CDI 2001
Każdy inżynier wie, że matematyka jest jak kobieta - trzeba ją umieć wykorzystać, a nie zrozumieć.
 
 
Marian25td 
Marian25td

Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 167
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 16 Lipiec 2008, 08:52   

Ale Pan MĄDRY tak na dwójke masz racje
 
 
 
dzik 

Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 19
Skąd: Białystok
Wysłany: 16 Lipiec 2008, 10:28   

dzik napisał/a:
Tekst jest przestrogą głupoty i nieodpowiedzialności ze strony ASO MB w Warszawie.

W 100% rozumiem jak się czujesz. Wczoraj miałem awarie skrzyni automat trip-tonic, oczywiście z mojej winy. nieopatrznie wylałem herbatę na lewarek. Jestem z Białegostoku a sytuacja miała miejsce w Warszawie. Zadzwonilem do swojego mechanika w Białym powiedział mi ze elektronika padła i nic nie poradzi przez telefon.Zacząłem dzwonić po elektrykach w Warszawie ale nikogo nie znalazłem.Zrezygnowany zadzwoniłem do ASO w Wawie i powiedziałem ze skrzynia mi padła, włączył się tryb awaryjny i nie mogę jechać a on mi na to że czegoś takiego nie ma i trzeba zaholować auto (holowanie 180 zł). Następnie w ASO przyszedł taki Pan "Doradca " Dariusz Kwiatkowski i zaczoł stukać pięścią w lewarek w celu jego odblokowania. bez skutku. Oczywiści powiedziałem o herbacie i ze chce jechać do domu (silnik normalnie pracuje ale nie mogę wrzucić biegu). Więc poszliśmy do biurka i Pan poinformował mnie, że do wymiany jest cięgno blokady skrzyni.
Pomyślałem ok.Po 2 godzinach zachodzę i widzę polowe rozebranego swojego auta - cala elektryka na wierzchu. I mam informacje wymieniamy dźwignie i sterowanie skrzyni tylko 1300 zł netto. nie zgodziłem się i spytałem się czy mogę jakoś wrzucić bieg. Pan mi pokazał mi jak odblokować skrzynie (śrubokręt w rękę i odblokowana). Zapłaciłem tylko 500 zł brutto za nic.Zapewniono mnie ze dojadę do domu. Wsiadam do samochodu a auto przy zmianie na D i R szarpie. Zaczynam jechać a tu auto jedzie tylko na 2-gim biegu. to z powrotem do ASO i pytam się co się dzieje. Dostaje informacje padła skrzynia biegów. Już jestem zagotowany i zaczynam składać reklamacje. Przychodzi jeszcze trzech "DORADCÓW" - JEDEN DOBIJA TAK AUTO ZE NAWET NIE MOŻNA GO ZAPALIĆ. MÓWI ŻE TO ZŁOM I ŻE TRZEBA NA NIEGO WYDAĆ 5 TYS ŻEBY BYŁO WSZYSTKO DOBRZE. nie rezygnuje , znowu (juz trzeba pchać auto) przepychamy go na kompa. i tu ku mojemu szczęściu dali drugiego kumatego pracownika i pięciu "doradców". mówili mi ze to wina ASP , jakichś czujników oleju i wymyślali wszystko co popadło, a najbardziej mnie wkurzyli jak powiedzieli ze wymienia skrzynie i zobaczą co wtedy. zrobiłem z zoną takie piekło że większość błędów zniknęło - auto zaczęło palić dowiedziałem się że auto jest w stanie awaryjnym i ze skrzynia wtedy nie działa i trzeba tylko wysuszyć elektronikę ewentualnie przeczyścić wszystkie styki (wszystko od mechanika) no i najważniejsze ŻEBY TEGO NIE ROBIĆ U NICH !!!! tylko u elektryka. Obrażony "doradca " (po zruganiu i wytknięciu błędów) powiedział czyszczenie 400 zł netto - zrezygnowałem z usługi. nic nie zapłaciłem za drugą diagnostykę i postanowiłem jechać do domu (210 km ) na 2-gim biegu. dojechałem.


Brak kompetencji, lekceważenie klienta, robienie z niego debila tego ich uczą na szkoleniach.NIGDY WIĘCEJ ASO. prędzej wynajmę lawetę, skombinuje transport do domu niż będę u nich naprawiał auto.

przestroga dla innych:
1."Doradca" - powinien dopasowywać kolor tapicerki do koloru oczów a nie diagnozować przyczyny usterki.
2. najpierw komp a potem przyczyna - u mnie było odwrotnie
3. jak coś jest nie tak zadzwonić do znajomego - ewentualnie składać zażalenie,reklamacje iść do szefa -"doradcy" boją się jak ognia
4. jak nic nie pomaga zrobić przy wszystkich piekło - tylko za dużo nie wyzywać bo się obrażają.
5. iść do szefa - jeszcze raz
6.wogule tam nie zajeżdżać bo nikt na niczym się nie zna (kto naprawia S klasę ? - komp wymienić części i wziąć 10 k zł.) - zajebista polityka firmy.


ps 195 zł netto roboczogodzina.

auto czeka na elektryka w domu - za tydzień będzie gotowe - max wariant 350 zł (moduł 250 zł + robocizna ale możne być sama robocizna)

i tak wypiłem -albo raczej nie wypiłem najdroższej i najdłuższej herbaty w moim życiu.


Finał sprawy rozwiązałem sam z niewielką pomocą mechanika. Rozkręciłem przełącznik skrzyni, wyjąłem moduł sterujący (pod przełącznikiem W/S) i wyczyściłem płytkę scaloną pod ciśnieniem wodą destylowaną, zmontowałem wszystko. Od razu nie było efektu, ale po dwóch dniach działa jak nowe. KOSZT 0 ZŁ. i nauczyłem się rozbierać panel.
Ostatnio zmieniony przez Camel- 8 Styczeń 2009, 21:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
voshon 
C200, CLK 320 Cabrio


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 379
Skąd: Bytom
  Wysłany: 8 Styczeń 2009, 19:52   

Witam!

Mam niestety niewesołą nowinę :cry: Dzisiaj moja żonka wzięła Celinkę, odjechała do pracy, po drodze jeszcze kilka razy odwiedziła parę miejsc i przy ostatnim odpaleniu autka jak już chciała wracać do domu zonk :cry: Minęło może pół roku jak napisałem pierwszego posta, że automat szarpie. Otóż już nie szarpie.... Został mi jeden bieg "N" :? Autko sholowane na parking, czeka teraz na lawetę i pojedzie do kliniki ASB. Ja czekam na wyrok :|
_________________
Gość zobacz moje damy WDB2020801F799122, WDB2084651T009322
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 8 Styczeń 2009, 21:14   

dzik napisał/a:
Finał sprawy rozwiązałem sam z niewielką pomocą mechanika. Rozkręciłem przełącznik skrzyni, wyjąłem moduł sterujący (pod przełącznikiem W/S) i wyczyściłem płytkę scaloną pod ciśnieniem wodą destylowaną, zmontowałem wszystko. Od razu nie było efektu, ale po dwóch dniach działa jak nowe. KOSZT 0 ZŁ. i nauczyłem się rozbierać panel.

Pod W/S? Chodzi o problem ze ściągnięciem lewarka? Sama skrzynia dalej działa dobrze? :)

voshon, :? Współczuje... zastanawiam się co powoduje takie zachowanie skrzyni jak u Ciebie... szarpanie a potem biegi mówią cześć. Nieprawidłowy poziom oleju...?
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
voshon 
C200, CLK 320 Cabrio


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 379
Skąd: Bytom
Wysłany: 8 Styczeń 2009, 21:47   

Camel w międzyczasie miałem płukankę układu ASB w ASO, po której szarpanie ustało i biegi chodziły jak dawniej. Sewan dobrze napisał, że to tylko odwleka w czasie to co nieuniknione. A powodem tego zachowania i dzisiejszej awarii było wlanie przez pewnego partacza złego oleju :evil: :evil:
_________________
Gość zobacz moje damy WDB2020801F799122, WDB2084651T009322
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,383 sekundy. Zapytań do SQL: 11