Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 01:35 |
Automat szarpie - TEMAT ZBIORCZY :: olej, filtr, wymiana,itp |
Autor |
Wiadomość |
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 10 Marzec 2015, 00:41
|
|
|
barto125 napisał/a: | Jak się rozgrzeje, delikatne szarpnięcie przy przełączeniu z P na D/R z nogą na hamulcu. |
Luzy w układzie napędowym.
Arch napisał/a: | są to szarpnięcia jak przy "strzelaniu" ze sprzęgła w manualu |
Arch napisał/a: | biegi zmieniane są płynnie. |
To albo zmienia płynnie albo nie. Na to wychodzi, że masz spory luz w układzie napedowym, ale ja i tak obstawiam sama skrzynie, która jednak nie zmienia biegów płynnie |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Arch
Dołączył: 06 Paź 2012 Posty: 26 Skąd: Oberschlesien
|
Wysłany: 10 Marzec 2015, 19:17
|
|
|
perzu126 napisał/a: |
Arch napisał/a: | są to szarpnięcia jak przy "strzelaniu" ze sprzęgła w manualu |
Arch napisał/a: | biegi zmieniane są płynnie. |
To albo zmienia płynnie albo nie. |
Bawisz się w polityka, że wycinasz wyrazy z kontekstu i przekazujesz dalej?
to jak padnie 1 świeca to albo jedzie albo nie, nieważne czy na 3 gary?
przecież napisałem, a wydaje mi się, że dość jasno:
Arch napisał/a: | na wysokich obrotach rzędu 5-6 tys. biegi zmieniane są płynnie. |
oraz
Arch napisał/a: |
są to szarpnięcia jak przy "strzelaniu" ze sprzęgła (...) występują: przy mało wciśniętym gazie (1/4 - 1/2) przy jeździe na wprost (D), przy puszczeniu gazu podczas dojeżdżania |
skupię się układzie napędowym, skrzynia raczej daje jeszcze radę. Może ktoś sobie radził z takim przypadkiem, a jak tak to ma wyglądać, to faktycznie lepiej usuwać posty niż je pisać |
_________________ W202 C200 722422 744/001A 02.95
Ex - W124 300D, W124 200E, S124 E200, W208 CLK 200 Kompressor |
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 10 Marzec 2015, 19:38
|
|
|
Arch, Siedzę w automatach dość długo,jeśli olej wymieniłeś ,przegląd pozytywny łączników wału i podpory oraz poduszki skrzyni jest okej.O moście i nie pisze bo to normalne to skrzynia Ci się kończy.
Zapytam jak sprawuje się wsteczny pod Górę czy nie słyszysz metalicznych dźwięków.I czy Ciągnie długo czy krótko |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
Arch
Dołączył: 06 Paź 2012 Posty: 26 Skąd: Oberschlesien
|
Wysłany: 11 Marzec 2015, 19:13
|
|
|
@wiskontii: metalicznych dźwięków nie słyszę. Próbowałem pod górkę +/- 15% nachylenia, wsteczny zapina się 1 - 1,5 s (zarówno z pozycji D wybieraka jak i N), te ostatnie pół sekundy to w zasadzie skrzeczenie tyłu/tylnego zawiasu (?).
Przy zapięciu wstecznego i natychmiastowym puszczeniu hamulca, auto zaczyna toczyć się na wstecznym pod górę w zasadzie w 1 sekundę.
Na PN umówiłem się z mechanikiem na przetrzepanie elementów, które wypisałeś. |
_________________ W202 C200 722422 744/001A 02.95
Ex - W124 300D, W124 200E, S124 E200, W208 CLK 200 Kompressor |
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 11 Marzec 2015, 19:42
|
|
|
Arch, To czekam na diagnozę bo nie będziemy filozofować sprawdź w moście olej i luzy na półośkach jak będziesz u niego |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
Arch
Dołączył: 06 Paź 2012 Posty: 26 Skąd: Oberschlesien
|
Wysłany: 18 Marzec 2015, 09:04
|
|
|
no i tak: diagnosta nie widzi luzów na elementach zawieszenia ani na wale. Podejrzewam zatem, ze to faktycznie koniec skrzyni
@wiskontii: a elektryczne/elektroniczne sterowniki skrzyni? obiło mi się o uszy, że coś takiego tam siedzi, ale nie wiem z czym to się je. |
_________________ W202 C200 722422 744/001A 02.95
Ex - W124 300D, W124 200E, S124 E200, W208 CLK 200 Kompressor |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18 Marzec 2015, 10:17
|
|
|
Arch napisał/a: | a elektryczne/elektroniczne sterowniki skrzyni? obiło mi się o uszy, że coś takiego tam siedzi, ale nie wiem z czym to się je. |
Twoja skrzynia nie ma jeszcze elektronicznego sterowania. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Arch
Dołączył: 06 Paź 2012 Posty: 26 Skąd: Oberschlesien
|
Wysłany: 18 Marzec 2015, 10:21
|
|
|
@Javoreczek: przed samodzielną wymianą oleju wyceniałem usługę u mechanika. Poinformował mnie o jakimś czujniku/sterowniku, cena śmieszna 30/50 zł. Nie wiem co to mogło być, ale na pewno dobrane było pod moją skrzynię 722.422. |
_________________ W202 C200 722422 744/001A 02.95
Ex - W124 300D, W124 200E, S124 E200, W208 CLK 200 Kompressor |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18 Marzec 2015, 10:27
|
|
|
Ja też nie wiem. Przy wymianie oleju wymienia się jeszcze filtr i uszczelkę, i te rzeczy owszem, kosztują takie pieniądze. O żadnym czujniku/sterowniku, do tego w takiej cenie, w tej skrzyni nie słyszałem. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Arch
Dołączył: 06 Paź 2012 Posty: 26 Skąd: Oberschlesien
|
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18 Marzec 2015, 10:34
|
|
|
To nie jest czujnik, tylko zdaje się elektrozawór kick-down'u.
Nie sądze, żeby miało związek z Twoimi problemami i na pewno nie podlega obligatoryjnej wymianie przy wymianie oleju. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Arch
Dołączył: 06 Paź 2012 Posty: 26 Skąd: Oberschlesien
|
Wysłany: 18 Marzec 2015, 10:37
|
|
|
Zatem pozostaje mi kompletna diagnoza w serwisie skrzyń i albo zmiana auta albo naprawa tego co wyjdzie, dzięki za porady. |
_________________ W202 C200 722422 744/001A 02.95
Ex - W124 300D, W124 200E, S124 E200, W208 CLK 200 Kompressor |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18 Marzec 2015, 10:40
|
|
|
Szczelności przewodów podciśnieniowych bym się jeszcze przyjrzał, zanim skrzynie wymienisz. Brak podciśnienia sterującego modulatorem w skrzyni będzie powodował "twardą" zmianę biegów i szarpanie. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Arch
Dołączył: 06 Paź 2012 Posty: 26 Skąd: Oberschlesien
|
Wysłany: 18 Marzec 2015, 11:10
|
|
|
@Javoreczek: czy jestem w stanie zrobić to sam dysponując kanałem i potrzebnymi narzędziami? Znasz może jakiś temat omawiający przebieg tych przewodów i sposób by się do nich dostać? |
_________________ W202 C200 722422 744/001A 02.95
Ex - W124 300D, W124 200E, S124 E200, W208 CLK 200 Kompressor |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18 Marzec 2015, 12:00
|
|
|
Z kanału powinieneś dać rade. Modulator jest z boku skrzyni i dochodzi do niego wężyk podciśnienia bezpośrednio z kolektora. U mnie był biały (bo są jeszcze zielony i fioletowy, ale te są mniej ważne). Kiedyś chyba wiskontii wrzucał na forum zdjęcie skrzyni, gdzie dobrze było widać modulator. Musiałbyś poszukać, albo może wrzuci jeszcze raz jak tu zajrzy. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
|