sprawdzanie łańcucha/ślizgacza(efekt jest ale marny) |
Autor |
Wiadomość |
Lukas
Moderator
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Gru 2005 Posty: 440 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 19 Maj 2008, 23:59 sprawdzanie łańcucha/ślizgacza(efekt jest ale marny)
|
|
|
Witam.
W związku z dziwnymi odgłosami silnika muszę sprawdzić łańcuch i ślizgacz.
Jak najłatwiej dostać się tam i sprawdzić napinacz ze ślizgaczem i łańcuch??
Pozdrawiam |
_________________ 202 200D '93 - Aż żal się spieszyć |
Ostatnio zmieniony przez Lukas 24 Maj 2008, 19:30, w całości zmieniany 5 razy |
|
|
|
|
Marcin13736
MBmiłośnik
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Lut 2007 Posty: 466 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 20 Maj 2008, 11:56
|
|
|
Zapraszam do lektury książki- do ściągnięcia w dziale "download". |
_________________ C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA |
|
|
|
|
Lukas
Moderator
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Gru 2005 Posty: 440 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 20 Maj 2008, 12:54
|
|
|
Dzięki- ale mam tę książkę w domu. Nie znalazłem jasno napisane jak sprawdzić łyżwę prowadzącą łańcuch-czy trzeba rozbierać kawał silnika czy nie. Z napinaczem jakoś sobie poradzę |
_________________ 202 200D '93 - Aż żal się spieszyć |
|
|
|
|
Marcin13736
MBmiłośnik
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Lut 2007 Posty: 466 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 21 Maj 2008, 10:48
|
|
|
Jesli chodzi o łyżwę, to wystarczą według mnie oględziny wzrokowe. Jak jest w znaczącym stopniu wytarty- do wymiany. |
_________________ C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA |
|
|
|
|
Lukas
Moderator
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Gru 2005 Posty: 440 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 21 Maj 2008, 15:19
|
|
|
Marcin13736 napisał/a: | Jesli chodzi o łyżwę, to wystarczą według mnie oględziny wzrokowe. Jak jest w znaczącym stopniu wytarty- do wymiany. |
Zgadza się, tylko czy żeby to uczynić wystarczy zdjąć pokrywę zaworów czy trzeba przód silnika rozbebeszyć? |
_________________ 202 200D '93 - Aż żal się spieszyć |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 21 Maj 2008, 18:45
|
|
|
Lukas napisał/a: | Zgadza się, tylko czy żeby to uczynić wystarczy zdjąć pokrywę zaworów czy trzeba przód silnika rozbebeszyć? |
Nawet jak zdejmiesz pokrywę zaworów i zdejmiesz koło/a łańcuchowe z wałka rozrządu, to i tak łyżwę napinającą zobaczysz tylko częściowo w jej górnym odcinku. Poza tym są tam jeszcze dwie inne prowadnice łańcucha po drugiej stronie silnika, czyli między kołem rozrządu a kołem pompy i między kołem pompy a kołem wału.
Ja bym powiedział, że listwami (łyżwami) napinającymi nie ma co sie przejmować. One były robione z bardzo wytrzymałego materiału i chodzą w oleju. Chyba, że ktoś jeździł długi czas ze zwalonym napinaczem i łańcuch mu wytłukł rowki w listwach.
W moim starym aucie podczas zmiany łańcucha rozrządu (metodą przeciągania) przyjrzałem się listwie właśnie od góry i specjalnych wytarć nie zauważyłem. Przebieg wynosił wówczas ok. 320kkm. |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Lukas
Moderator
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Gru 2005 Posty: 440 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 21 Maj 2008, 20:06
|
|
|
Już mi nerwy puszczają.
Słychać stukanie na rozgrzanym silniku. Szklanki zmieniane. Chwile po rozruchu silnika słychać bardzo mocno i wolno cichnie (ale nie do końca). Po zwiększeniu obrotów cichną lub wtapiają się w tło. Dochodzą z przodu silnika - okolice rozrządu, pompy wtryskowej itp.
Obskoczyłem kilku mechaników i wizje nie są optymistyczne. Generalnie skończy się rozebraniem kawałka silnika. Stuki się nasilają i nikt nie wie skąd są. Jedna z wersji to była pompa vacum ale trzech kolejnych mechaników obaliło tezę. Kolejny stawia na zawór, ale silnik nie dymi, zapala idealnie i na zimnym silniku stuki są znikome. Za to na gorącym są co raz mocniejsze i delikatnie buja samochodem w ich rytm. Wtryskiwacze sprawdzone a łańcuch ma 30tyś. km. i nie słychać hałasów z łańcucha.
Może macie jeszcze jakieś pomysły?? |
_________________ 202 200D '93 - Aż żal się spieszyć |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 21 Maj 2008, 21:52
|
|
|
wydaje mi sie, ze zanim zaczniesz rozbierac pół silnika, powinieneś sprawdzic kompresję na poszczególnych cylindrach
wtedy będziesz wiedział jak sie ma spreżanie - ja przynajmniej bym tak zrobił - no bo co innego ci pozostaje
gdyby okazalo sie, ze sprezanie jest w normie i przedewszystkim ROWNOMIERNE na wszystkich cylindrach, to zostaje jeszcze pompa - regulacja tłoczenia na poszczególnych sekcjach
oczywiście, jak bedziesz mierzył kompresję, to przy okazji sprawdzisz wtryskiwacze
i chyba na tyle |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 22 Maj 2008, 15:36
|
|
|
Zanim zaczniesz grzebać w pompie, to bez zbędnego nakładu pracy i rozbierania połowy silnika wymontuj i obadaj przyspieszacz kąta wtrysku na przednim końcu wałka pompy wtryskowej (piszesz, że stamtąd dochodzi stuk). Dostaniesz się do niego po odkręceniu pompy Vacum. Śruba na wałku ma lewy gwint.
Wentylator i chłodnicę lepiej jest wyjąc dla wygody patrzenia. |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Lukas
Moderator
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Gru 2005 Posty: 440 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 24 Maj 2008, 17:39
|
|
|
Witam
Mechanik pogłówkował i znalazł przyczynę stukania. Był to napinacz łańcucha.
Wsadził nowy SWAG i pukanie przestało ale nie całkowicie. Gdy rozgrzany silnik chwilę pochodzi na wolnych obrotach to znów pojawiają się stuki i po chwili znikają i tak w kółko. Co dziwne po wsadzeniu napinacza od innego mercedesa i rozciągnięciu sprężyny o ok 1,5cm stukanie całkowicie zniknęło.
I teraz co o tym myśleć?? Jedną z opcji jest zmienić łyżwy łańcucha a to już nie taki prosty zabieg. Może olej jest zbyt rzadki lub ciśnienie za małe??
Mechanik proponuje w tym nowym napinaczu trochę wyciągnąć sprężynę.
Dodam, że gdy silnik nie stuka to chodzi bardzo cicho i przyjemnie. (słychać jak pompy szumią )
Pozdrawiam |
_________________ 202 200D '93 - Aż żal się spieszyć |
|
|
|
|
mark
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 126 Skąd: Kluczbork
|
Wysłany: 24 Maj 2008, 19:30
|
|
|
Może zawór przelewowy w pompie oleju ( regulujący zbyt wysokie ciśnienie ) zawiesił się i może Twoje przypuszczenia o zbyt niskim ciśnieniu są prawidłowe Jedynie wpięcie w układ smarowania czujnika dałoby odpowiedż o wysokości ciśnienia na biegu jałowym silnika ( wtedy najbardziej ujawnia się usterka )
Pzdr. |
_________________ W220 S500 1999r.
+W210/96r-E280 automat
+ W168 / 2001r. 1,6 automat
i kilka sztuk MB poprzednio |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24 Maj 2008, 19:36
|
|
|
Lukas mam to samo u siebie w benzynie. Puka na zimnym, na ciepłym troche mniej, ale cały czas puka, a po zwiększeniu obrotów jakby znikało.
Napinacz + łańcuch do wymiany? |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Lukas
Moderator
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Gru 2005 Posty: 440 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 1 Lipiec 2008, 21:33
|
|
|
Temat stary ale aktualny - stukanie ciągle jest.
Właśnie mechanik rozebrał kawał silnika więc potrzebuję szybkiej rady:
ślizgacz ma rowek ok. 1,5 mm i w miejscu napinacza jest wyklepany. Pompa oleju ze smokiem i zaworkiem sprawdzone - wyglądają bardzo dobrze. Łańcuch jest OK-ma 30 tyś.km.
Czy tak wyrobiony ślizgacz może powodować stukanie??
Jak sprawdzić ciśnienie oleju?? - w miejscu gdzie powinien być czujnik jest zaślepka.
Proszę o szybką odpowiedź - we czwartek mechanik składa silnik.
Pozdrawiam |
_________________ 202 200D '93 - Aż żal się spieszyć |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 1 Lipiec 2008, 21:39
|
|
|
Lukas napisał/a: | Temat stary ale aktualny - stukanie ciągle jest.
Właśnie mechanik rozebrał kawał silnika więc potrzebuję szybkiej rady:
ślizgacz ma rowek ok. 1,5 mm i w miejscu napinacza jest wyklepany. Pompa oleju ze smokiem i zaworkiem sprawdzone - wyglądają bardzo dobrze. Łańcuch jest OK-ma 30 tyś.km.
Czy tak wyrobiony ślizgacz może powodować stukanie??
Jak sprawdzić ciśnienie oleju?? - w miejscu gdzie powinien być czujnik jest zaślepka.
Proszę o szybką odpowiedź - we czwartek mechanik składa silnik.
Pozdrawiam |
zdaje mi się, że na takie pytania powinien mechanik odpowiedziec, ale może się mylę...... |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 3 Lipiec 2008, 23:36
|
|
|
Jak już macie tak rozgrzebane to wstaw nowy ślizgacz i nie będziesz potem zachodził w głowę ani w brodę sobie pluł, że "mogłem wymienić". Nawet książka pisze o nie-wymienianiu ślizgaczy, gdy nie mają widocznych śladów zużycia.
Wytarty 1,5mm rowek to wg mnie zdecydowanie oznaka zużycia...
Lukas napisał/a: | Czy tak wyrobiony ślizgacz może powodować stukanie?? | Stukać może i nowy, gdy napinacz jest do niczego. Jeśli w miejscu, gdzie naciska napinacz jest spore wytarcie to owszem...
Lukas napisał/a: | Jak sprawdzić ciśnienie oleju?? - w miejscu gdzie powinien być czujnik jest zaślepka. | Wyjąć zaślepkę i wkręcić manometr... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
|