Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
7 Marzec 2012, 19:52
Prędkości obrotowe dla długich tras!!!
Autor Wiadomość
rutkam 

Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 155
Skąd: Łomża, Zambrów
Wysłany: 19 Lipiec 2008, 15:35   Prędkości obrotowe dla długich tras!!!

Witam. Na początku sierpnia czeka mnie podróż moją celinką z Włoch do Polski. Będzie to trochę więcej niż 1700km. W związku z tym, że większość trasy pokonam autostradami mam pytanie jakie prędkości obrotowe dla mojego silnika nie zaszkodzą w tak długiej trasie. Mogę dodać, że 140km/h mam przy 3000rpm, 150 przy ok. 3250 i 160 przy ok 3500rpm. Którą z tych prędkości utrzymywać, aby nie szkodzić autu i jak najszybciej pokonać ten dystans?
_________________
C200T CDi => 2000r. Tiptronic

Alpine 7893R => Sinuslive HighEnd => Hifonics Son of Aphrodite => Ground Zero GZTC 165T + Kicker Comp w BR
 
 
 
dzikidaniel 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 68
Skąd: Stara Kiszewa
Wysłany: 19 Lipiec 2008, 18:46   

Jak chcesz to gaz w deche i lecisz te 180 przy ok 4krpm. Ale nie wiem czy kieszeń by na to pozwoliła. W trasie można lecieć te 140-160km/h bez żadnej szkody dla silnika.
_________________
C200CDI 1999r WDB2021941F879501
 
 
Jarek_W 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 47
Skąd: Sz-cin
Wysłany: 19 Lipiec 2008, 18:55   Re: Prędkości obrotowe dla długich tras!!!

rutkam napisał/a:
Którą z tych prędkości utrzymywać, aby nie szkodzić autu i jak najszybciej pokonać ten dystans?

Producent podaje max prędkość samochodu. (Czasem max prędkość jest na niższym biegu niż najwyższy :D ). Jeżeli masz auto sprawne techniczne to możesz jechać V max i nie przejmować się obrotami. Uprzedzając pytanie - jak długo? - to najdłużej możesz jechać do czasu aż ci się nie skończy benzyna w baku, że tak powiem :wink:
_________________
W210 E300 T DT - Italanka
 
 
Przemek 
Site Admin
W202 C180 LPG Esprit

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 405
Skąd: lubuskie
Wysłany: 19 Lipiec 2008, 22:18   

Czesc
Zakladam ze lecisz na Zgorzelec, Nurunberg, Munchen, Kufstein, Brennero i dalej ?
W Niemczech teoretycznie ograniczen na autostradzie nie ma, chyba ze znaki nakazuja np jak sa roboty drogowe lub zapalaja sie swietlne przy zlej pogodzie i w tym przypadku radze uważać bo szczegolnie na zwezkach stawiaja radary i urzadzenia mierzace odleglosc od pojazdu jadacego z przodu.

W Austrii lepiej uwazaj bo kasztany nie lubia polakow i mozesz miec problemy ktore slono kosztuja ;) na Wloszech rowniez radze uwazac.
Najwazniejsze to jak bedziesz ostro gonil i przed postojem i zgaszeniem silnika auto musi troche popracowac na wolnych oborotach aby schlodzic turbo.

moja rada to taka ze nie warto gonic mimo wszystko np 200 km/h bo chwila nieuwagi i lezysz a trase masz dluga wiec zmeczenie bedzie sie dawalo we znaki.

W niemczech lec nie wiecej jak 150-160 a u kasztana i makarona to najlepiej jechac 130-140, gdzie dokladnie lecisz na Italie ? we wloszech uwazaj na pedałow i zlodzieji bo kradna, tam w niektórych regionach jest duzo gorzej pod wzgledem bezpieczenstwa niz u nas !

U niemcow nie placisz nic za autostrady, w austri musisz kupic winetke ktora naklejasz na szybe, we wloszech na autostradach masz bramki i na nich oplacasz.
granica austriacko-wloska to przelecz brennero i za nia sie troche placi ale mozna ominac dolem zjezdzajac ostatnim zjazdem w austrii
Jak cos jeszcze chcesz wiedziec to pisz
_________________
W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Lipiec 2008, 22:43   

Należało by nacisnąć "podziękuj" Przemkowi ;)

Ja od siebie dodam, że Vmax to Vmax, ale czy jest sens lecieć cały czas z nim? Od czasu do czasu, można sobie wrzepić do tych dwustu, ale osobiście bym sobie jechał spacerowo 120-130 ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
zetef 
miłośnik MB


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 144
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 20 Lipiec 2008, 08:11   

dzikidaniel napisał/a:
Jak chcesz to gaz w deche i lecisz te 180 przy ok 4krpm. Ale nie wiem czy kieszeń by na to pozwoliła. W trasie można lecieć te 140-160km/h bez żadnej szkody dla silnika.


Ja przeleciałem całe niemcy od Zgorzelca pod Francje z gazem w dechę i z włączoną klimą i spalanie wyszło równe 8 L, a więc kieszeń pozwoliła.
Mam sprawny silnik zalany najwyższej klasy olejem syntetycznym i max prędkości są niestraszne.
W Polsce ja jeżdzę normalnie, nawet na pseudo drogach ekspresowych staram się nie przekraczać 140-150.

W Niemczech miałem momentami spokojnie 200km/h ( odczyt z GPS). Wtedy miałem 4200 obrotów.
_________________
Srebrna Gwiazda C200 CDI Esprit 99r.
 
 
wojtas_p 
NYC TAXI 4.6 V8


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 353
Skąd: PL
Wysłany: 20 Lipiec 2008, 08:47   

1. na ile dobrym kierowcą się czujesz
2. stan techniczny auta
3. warunki drogowe
4. ograniczenia prędkości
5. ekonomia

3 tyg. temu jechałem przez Austrię i Czechy i Słowenię. Słowenia zatłoczona trochę i gliniarze "wredni z twarzy". W Austrii raz widziałem Policję "od szybkości", jechałem koło nich 140 na autostradzie i nie reagowali, w Czechach do Brna 140/150 i dalej na Kłodzko - spokojniej do 120.

Swoim :mb: c200D jechałem prawie cały czas z gazem w podłodze, ale mam słabszy silnik. Ważne, żeby nie przegrzać silnika i jak Przemek napisał, pilnuj tylko przed zjazdami na odpoczynek, żeby już parę minut wcześniej odpuścić turbince bez deptania, niech wytraci obroty i troszkę obniży swoją temperaturę. Przy gazie często w podłodze i prędkości 140-150 km/h spalił mi ok. 6,5/100, Twój jest mocniejszy, ale chyba nie powinno być dużej różnicy. Szerokiej drogi!
_________________
https://nyc-taxi-wroclaw.pl/
 
 
rutkam 

Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 155
Skąd: Łomża, Zambrów
Wysłany: 20 Lipiec 2008, 10:00   

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. We Włoszech mieszkam od jakiegoś roku i będę wracał do Mojego Kraju :) Będę jechał na Brenner, potem Wiedeń, Brno Cieszyn i Łomża :) Wczoraj zrobiłem 400km i spalanie wyszło mi 7,3 l/100km. Muszę dodać, że 80 km z tych było robione w cyklu miejskim, reszta na autostradzie z prędkością 140km/h. To chyba nie jest zły wynik jak na automata czy się mylę? :)
_________________
C200T CDi => 2000r. Tiptronic

Alpine 7893R => Sinuslive HighEnd => Hifonics Son of Aphrodite => Ground Zero GZTC 165T + Kicker Comp w BR
 
 
 
Przemek 
Site Admin
W202 C180 LPG Esprit

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 405
Skąd: lubuskie
Wysłany: 20 Lipiec 2008, 10:07   

Cytat:
Ja przeleciałem całe niemcy od Zgorzelca pod Francje z gazem w dechę i z włączoną klimą i spalanie wyszło równe 8 L, a więc kieszeń pozwoliła.
Mam sprawny silnik zalany najwyższej klasy olejem syntetycznym i max prędkości są niestraszne.
W Polsce ja jeżdzę normalnie, nawet na pseudo drogach ekspresowych staram się nie przekraczać 140-150.

W Niemczech miałem momentami spokojnie 200km/h ( odczyt z GPS). Wtedy miałem 4200 obrotów.


Wyszlo 8 litrow a masz jeden z najoszczędniejszych silnikow, jak bys jechal caly czas spokojnie 120-130 to pewnie spalil by jakies 5 gora 6 litrow, wiec przy takiej jezdzie przepal to dobre 2 litry = 10 zl na kazdych 100 km, jak kolega wyzej ma trase 1700 km to oszczednosc = 170 zl w jeda tylko strone i za to kupi winiete na Austri i straczy jeszcze na bramki we Wloszech i wypicie dobrej kawy na stacji w kazdym z krajow twojej podrozy ;)

Przy silnikach benzynowych przepaść miedzy spokojna jazda do 120 km/h a np 200 km/h jest jeszcze większa.[/quote]
_________________
W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24
 
 
volcanoadam 
Zdobywca!

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 185
Skąd: Birmingham UK
Wysłany: 20 Lipiec 2008, 11:58   

Jak jedziesz na Cieszyn to polecam jechac przez Slowacje. Droga trocze dluzsza niz przez Czechy, ale za to nowiutka, piekna autostrada - czyli to co trasz lubi najbardziej.
Wlasnie mialem urlop, bylem w Kornwalii, wyszlo ok 600km. Trzymajac miedzy 130-150km/h spalanie wyszlo ok 7.2l/100km, co w moim przypadku wyszlo nieco powyzej codziennej sredniej 6.2-6.7l w jezdzie mieszanej.
Jezeli masz wszystko sprawne, to nawet wskazowka temperatury nie podniesie Ci sie powyzej normy, co najwyzej jak koledzy wczesniej wspomnieli odcisnie sie to na kieszeni. Warto oczywiscie sie do trasy przygotowac, dobrze miec wymieniony olej (lepiej silnik znosi wszelkie obciazenia, a i uszy odczuja), sprawdzic cisnienie w oponach, uzupelnic plyny, etc.
Aha! Pamietaj, ze w Austrii i Slowacji musisz wykupic winiete na autostrady.
_________________
VA

Obecnie:
W124 E 300 TD, auto, '99
WDB1241902F252289

Rozbity, sprzedany:
W202 C 220 CDi kombi, manual, '99
 
 
Mercedesik 
C 200D


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 112
Skąd: opolskie
Wysłany: 17 Luty 2009, 21:08   

Jaikś czas temu "próbowałem" swoją :mb: na autostradce i w związku z tym nasunęło mi się pytanie związane z powyższym tematem.
Czy utrzymywanie wysokich obrotów silnika, rzędu 4,6k obr lub wyższych - powiedzmy do 4,9 k - nie wpływa negatywnie na jego żywotność w dalszej perspektywie? Mam na myśli np. sytuację, gdy pokonujemy autostradą dystans powiedzmy 250 km z gazem w podłodze i przy wyżej wymienionych obrotach (diesel).
Przyznam, że spotkałem się z odmiennymi opiniami niż te wyżej zamieszczone, chciałem je ze sobą skonfrontować i stąd moje pytanie. Dodam, że moja malutka :mb: ma już trochę latek, a i na liczniku już trójka z przodu, a chciałbym żeby jeszcze trochę pojeździła :wink:
Czy taka jazda może powodować w dłuższej perspektywie np. wyższy pobór oleju, czy inne efekty "uboczne"?
_________________
WDB2021201A164901 - piękne wspomnienia :-)
Teraz: E46 :-)
 
 
mrrocky 
Grupa 3-miasto


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 1571
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17 Luty 2009, 21:16   

Na pewno dluga jazda z gazem w podlodze moze miec niekorzystny wplyw na silnik. Odejmik 30km/h od predkosci maksymalnej podawanej przez producenta i mysle ze bedzie w miare bezbolesnie, taka moja teoria.
_________________
s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 17 Luty 2009, 21:17   

Mercedesik napisał/a:
4,6k obr lub wyższych - powiedzmy do 4,9 k -


mrrocky napisał/a:
Na pewno dluga jazda z gazem w podlodze moze miec niekorzystny wplyw na silnik. Odejmik 30km/h od predkosci maksymalnej podawanej przez producenta i mysle ze bedzie w miare bezbolesnie, taka moja teoria.


W naszych dieselkach nie ma sensu utrzymywać takiej prędkości obrotowej, przy 4,9obr/min moc i moment obrotowy dawno już poleciały w "dół" co może mieć negatywny wpływ na silnik w dłuższym okresie czasu :D

Mój przy 4,4 tyś obrotów na minutę osiąga moc maksymalną i raczej tej wartości nie przekraczam (zazwyczaj od 3,5 do 4 ) na "bahnie"
Jednak nie zawsze da się jechać tak szybko(250td) nawet na autostradzie :D
 
 
Mercedesik 
C 200D


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 112
Skąd: opolskie
Wysłany: 17 Luty 2009, 21:24   

mrrocky napisał/a:
Odejmik 30km/h od predkosci maksymalnej podawanej przez producenta i mysle ze bedzie w miare bezbolesnie, taka moja teoria.


Dobrze, że próba wypadła pozytwnie i wiem na co jeszcze stać mojego Mercedesika :wink: , a w związku z tym następny "pomiar" nie będzie konieczny i bez wyrzutów sumienia :wink: będę mógł zastosować się do Twojej rady :)

!Łukasz! napisał/a:
W naszych dieselkach nie ma sensu utrzymywać takiej prędkości obrotowej, przy 4,9obr/min moc i moment obrotowy dawno już poleciały w "dół"


To fakt, ale chodziło mi o sprawdzenie :mb: - oczywiście wraz z prędkością rosły także obroty :wink:
_________________
WDB2021201A164901 - piękne wspomnienia :-)
Teraz: E46 :-)
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 17 Luty 2009, 21:27   

Mercedesik napisał/a:
To fakt, ale chodziło mi o sprawdzenie :mb: - oczywiście wraz z prędkością rosły także obroty


Sprawdzać można ale na tym koniec ;) Szkoda klekota :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,182 sekundy. Zapytań do SQL: 10