|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przepięcia |
Autor |
Wiadomość |
michele
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2009 Posty: 253 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 6 Listopad 2009, 22:30 Przepięcia
|
|
|
Problem dotyczy C250 Diesel z 93 roku:
Próbowałem coś znaleźć, ale nic nie wychodzi. A mianowicie pół miesiąca temu zgasła mi kontrolka EDC. Wymieniłem filtry, kupiłem nową ropkę i nic. W końcu auto trafiło do mechanika, który bawił się 3 tygodnie i w końcu dzisiaj go odebrałem. Cieszyłem się nim około pół dnia, bo wieczorem problem powrócił. Mechanik stwierdził, że sterownik padł od przepięcia - naprawili go oraz padł mi zabezpieczenie przed przepięciowe. (taka niebieska kostka z dwoma bezpiecznikami) i w ASO kosztuje ponoć 800zł - więc zrobili mi obejście, abym tymczasowo mógł jeździć. Teraz się zastanawiam, co może być tą przyczyną, że tak się dzieje. Czy może mieć wpływ na to ta rosa co się utrzymuje wieczorem? Mechanik obstawił przepięcia z wysokich prądów cokolwiek to znaczy.
Ma ktoś pomysł gdzie szukać przyczyny? |
Ostatnio zmieniony przez michele 8 Listopad 2009, 11:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 7 Listopad 2009, 08:42
|
|
|
michele napisał/a: | W końcu auto trafiło do mechanika, który bawił się 3 tygodnie i w końcu dzisiaj go odebrałem. |
Co zrobił przez ten czas? |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 7 Listopad 2009, 10:15 Re: Przepięcia
|
|
|
michele napisał/a: | mianowicie pół miesiąca temu zgasła mi kontrolka EDC |
Ja bym się cieszył. Tak nawiasem: może byś napisał, jakie masz auto. Jak byś nie napisał o EDC - to by nawet nie było wiadomo, że to diesel... |
|
|
|
|
michele
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2009 Posty: 253 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 8 Listopad 2009, 11:19
|
|
|
@Daniel: czas to najmniejszy pikuś, bo nie oto chodzi.
@Gerri: sorry, myślałem, że mam w podpisie:) Ale nie jest do śmiechu, bo teraz można kręcić i kręcić, a on nawet nie jąknie.
Tak myślę i szukam przyczyny takich przepięć, bo kupować i codziennie wymieniać to nie ma sensu. Z początku myślałem, że immobilizer nie puszcza napięcia, ale on jest sprawny - stąd trochę im w serwisie zajęło, bo gość co go instalował "postarał" się zrobić tak, aby człowieka zalało przy sprawdzaniu. Teraz myślę nad tym, bo dwa razy mi się to popsuło, gdy było sporo rosy (wczesne rano, w nocy), czyli jakby gdzieś jakieś zwarcie. Podejrzewam regulator napięcia, że coś szwankuje (tu bym myślał o rosie i powstających przebiciach gdy na wszystko siada), bo szczerze to nie wiem co to może być. Może aku, który nie jest w super stanie. |
_________________ C250 Diesel '93 WDB2021251A010620 |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 8 Listopad 2009, 12:27 Re: Przepięcia
|
|
|
michele napisał/a: | padł mi zabezpieczenie przed przepięciowe. (taka niebieska kostka z dwoma bezpiecznikami) i w ASO kosztuje ponoć 800zł - więc zrobili mi obejście, |
Nie 800 tylko ok. 450 i poza tym prościej jest to naprawić, niż robić jakiekolwiek obejścia.
A jaką masz pompę? W tym roczniku była chyba stara, dobra "rzędówka"
Jeżeli tak - to lepiej zmień mechanika, bo ten to szczyt niekompetencji. Pompa rzędowa powinna odpalić nawet jak wyrzucisz komputer do śmietnika... |
|
|
|
|
michele
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2009 Posty: 253 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 8 Listopad 2009, 21:52
|
|
|
Masz więcej Gerri doświadczenia niż ja z MB od strony kuchni, ale jeśli ma działać pompa bez sterownika, to po kiego grzyba on w tym aucie jest instalowany? Druga sprawa, to pompa jest przecież zasilana napięciem, stąd jeśli jest przerwa nie powinno działać. A silnik mam 125, to chyba OM605. |
_________________ C250 Diesel '93 WDB2021251A010620 |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 8 Listopad 2009, 22:01
|
|
|
michele napisał/a: | jeśli ma działać pompa bez sterownika, to po kiego grzyba on w tym aucie jest instalowany? |
Do regulacji wolnych obrotów. |
|
|
|
|
michele
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2009 Posty: 253 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 9 Listopad 2009, 09:21
|
|
|
Pięknie:) To teraz nie wiem co o tym myśleć. Dzisiaj mi zapalił, wkręcił się na obroty i zgasł po sekundzie. Później już nie zapalił. Popołudniu do niego zajrzę, bo holować do tego mechanika, to nie mam ochoty.
[ Dodano: 12 Listopad 2009, 21:21 ]
Nie wiem, co o tym myśleć. Popołudniu zapalił mi i brak problemów (Zapala bez problemów). Jedna różnica jest taka, że aku trochę podładowałem, bo rano go trochę wykończyłem przez próbę zapalania.
Mam obawy, z tym związane, bo w końcu nie wiem co było przyczyną tego, że nie przestał ot tak zapalać i jak sam się naprawił... |
_________________ C250 Diesel '93 WDB2021251A010620 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,136 sekundy. Zapytań do SQL: 11
| |
|