Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przepięcia
Autor Wiadomość
michele

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 253
Skąd: Gliwice
Wysłany: 6 Listopad 2009, 22:30   Przepięcia

Problem dotyczy C250 Diesel z 93 roku:

Próbowałem coś znaleźć, ale nic nie wychodzi. A mianowicie pół miesiąca temu zgasła mi kontrolka EDC. Wymieniłem filtry, kupiłem nową ropkę i nic. W końcu auto trafiło do mechanika, który bawił się 3 tygodnie i w końcu dzisiaj go odebrałem. Cieszyłem się nim około pół dnia, bo wieczorem problem powrócił. Mechanik stwierdził, że sterownik padł od przepięcia - naprawili go oraz padł mi zabezpieczenie przed przepięciowe. (taka niebieska kostka z dwoma bezpiecznikami) i w ASO kosztuje ponoć 800zł - więc zrobili mi obejście, abym tymczasowo mógł jeździć. Teraz się zastanawiam, co może być tą przyczyną, że tak się dzieje. Czy może mieć wpływ na to ta rosa co się utrzymuje wieczorem? Mechanik obstawił przepięcia z wysokich prądów cokolwiek to znaczy.

Ma ktoś pomysł gdzie szukać przyczyny?
Ostatnio zmieniony przez michele 8 Listopad 2009, 11:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 7 Listopad 2009, 08:42   

michele napisał/a:
W końcu auto trafiło do mechanika, który bawił się 3 tygodnie i w końcu dzisiaj go odebrałem.


Co zrobił przez ten czas?
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 7 Listopad 2009, 10:15   Re: Przepięcia

michele napisał/a:
mianowicie pół miesiąca temu zgasła mi kontrolka EDC


Ja bym się cieszył. Tak nawiasem: może byś napisał, jakie masz auto. Jak byś nie napisał o EDC - to by nawet nie było wiadomo, że to diesel...
 
 
michele

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 253
Skąd: Gliwice
Wysłany: 8 Listopad 2009, 11:19   

@Daniel: czas to najmniejszy pikuś, bo nie oto chodzi.

@Gerri: sorry, myślałem, że mam w podpisie:) Ale nie jest do śmiechu, bo teraz można kręcić i kręcić, a on nawet nie jąknie.

Tak myślę i szukam przyczyny takich przepięć, bo kupować i codziennie wymieniać to nie ma sensu. Z początku myślałem, że immobilizer nie puszcza napięcia, ale on jest sprawny - stąd trochę im w serwisie zajęło, bo gość co go instalował "postarał" się zrobić tak, aby człowieka zalało przy sprawdzaniu. Teraz myślę nad tym, bo dwa razy mi się to popsuło, gdy było sporo rosy (wczesne rano, w nocy), czyli jakby gdzieś jakieś zwarcie. Podejrzewam regulator napięcia, że coś szwankuje (tu bym myślał o rosie i powstających przebiciach gdy na wszystko siada), bo szczerze to nie wiem co to może być. Może aku, który nie jest w super stanie.
_________________
C250 Diesel '93 WDB2021251A010620
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 8 Listopad 2009, 12:27   Re: Przepięcia

michele napisał/a:
padł mi zabezpieczenie przed przepięciowe. (taka niebieska kostka z dwoma bezpiecznikami) i w ASO kosztuje ponoć 800zł - więc zrobili mi obejście,

Nie 800 tylko ok. 450 i poza tym prościej jest to naprawić, niż robić jakiekolwiek obejścia.
A jaką masz pompę? W tym roczniku była chyba stara, dobra "rzędówka"
Jeżeli tak - to lepiej zmień mechanika, bo ten to szczyt niekompetencji. Pompa rzędowa powinna odpalić nawet jak wyrzucisz komputer do śmietnika...
 
 
michele

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 253
Skąd: Gliwice
Wysłany: 8 Listopad 2009, 21:52   

Masz więcej Gerri doświadczenia niż ja z MB od strony kuchni, ale jeśli ma działać pompa bez sterownika, to po kiego grzyba on w tym aucie jest instalowany? Druga sprawa, to pompa jest przecież zasilana napięciem, stąd jeśli jest przerwa nie powinno działać. A silnik mam 125, to chyba OM605.
_________________
C250 Diesel '93 WDB2021251A010620
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 8 Listopad 2009, 22:01   

michele napisał/a:
jeśli ma działać pompa bez sterownika, to po kiego grzyba on w tym aucie jest instalowany?


Do regulacji wolnych obrotów.
 
 
michele

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 253
Skąd: Gliwice
Wysłany: 9 Listopad 2009, 09:21   

Pięknie:) To teraz nie wiem co o tym myśleć. Dzisiaj mi zapalił, wkręcił się na obroty i zgasł po sekundzie. Później już nie zapalił. Popołudniu do niego zajrzę, bo holować do tego mechanika, to nie mam ochoty.

[ Dodano: 12 Listopad 2009, 21:21 ]
Nie wiem, co o tym myśleć. Popołudniu zapalił mi i brak problemów (Zapala bez problemów). Jedna różnica jest taka, że aku trochę podładowałem, bo rano go trochę wykończyłem przez próbę zapalania.

Mam obawy, z tym związane, bo w końcu nie wiem co było przyczyną tego, że nie przestał ot tak zapalać i jak sam się naprawił...
_________________
C250 Diesel '93 WDB2021251A010620
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,136 sekundy. Zapytań do SQL: 11