Tylny most wymiana zimeringu problem!!! |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 5 Grudzień 2007, 15:20 Tylny most wymiana zimeringu problem!!!
|
|
|
Witam serdecznie
Tak jak w temacie wymieniam zimering na tylnym moście i mam problem z odkręceniem śruby. Może wydawać się to śmieszne ale próbowałem z całej siły i wszystko tylko trzeszczy a śruba dalej nic. Nie chce próbować jeszcze mocniej bo boje się żebym czegoś nie urwał. No i tu pytanie czy może jest tam lewy gwint albo... no już sam nie wiem. Po prostu kieruje się z prośbą do kogoś kto może już to wymieniał i będzie coś na ten temat wiedział. Dziękuję za wszelkie porady
[ Dodano: 5 Grudzień 2007, 16:49 ]
Dobra już po problemie zrobiłem przedłużkę i powiedziałem niech się dzieje co chce. Z hukiem ale poszło |
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 24 Lipiec 2008, 16:27
|
|
|
witaj mozesz mi udzielic troszke info jak sie dobrac do tej uszczelki na walku atakujacym?? |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
kudek5
kudek5
Dołączył: 01 Lip 2007 Posty: 15 Skąd: zduńska wola
|
Wysłany: 24 Lipiec 2008, 19:07
|
|
|
witam serdecznie i mam takie pytanko: wymieniales ten zimering w miejscu gdzie przykrecony jest wal? i ile kosztowal zimering. z gory wielkie dzieki |
_________________ w202 250D 20V 93r ELEGANCE |
|
|
|
|
dzik
Dołączył: 21 Maj 2007 Posty: 19 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 24 Lipiec 2008, 19:46
|
|
|
wlasnie wymienilem u siebie zimering , bo cieklo, w mercedesie zaplacilem 26 zł a wymienialem u mechanika. |
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 24 Lipiec 2008, 20:44
|
|
|
a mechanior ile wzial?? Dlugo mu to zajelo??
dales do pierwszego lepszego czy do takiego, ktory sie na tym zna "fachowiec" |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 24 Lipiec 2008, 22:10
|
|
|
konradkar napisał/a: | a mechanior ile wzial?? Dlugo mu to zajelo??
dales do pierwszego lepszego czy do takiego, ktory sie na tym zna "fachowiec" |
osoba która wymienia zimmering wałka atakującego musi znac się na tej robocie - radził bym poszukac takiego co już to robił w MB
dobra rada dla wszystkich - przed odkręceniem należy zaznaczyc położenie nakrętki - po wymianie uszczelnienia nakrętkę należy przykręcic w tym samym miejscu!!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 25 Lipiec 2008, 00:39
|
|
|
czytalem wlasnie na ten temat, ze trzeba wiedziec jaki ustawic luz na lozyskach walka atakujacego (czy to sie dotyczy luzu na obwodzie walu??) |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 25 Lipiec 2008, 09:24
|
|
|
konradkar napisał/a: | czytalem wlasnie na ten temat, ze trzeba wiedziec jaki ustawic luz na lozyskach walka atakujacego (czy to sie dotyczy luzu na obwodzie walu??) |
Trzeba wiedzieć, ale to żadna filozofia, łożysko na wałku ataku ustawia się jak każde inne łożysko - ani za mocno, ani za słabo.
Trzeba natomiast wiedzieć, jak ustawia się luz na łożyskach kół talerzowych, bo jednocześnie za pomocą nakrętki reguluje się luz międzyzębny pomiędzy talerzem a atakiem. Bez duuuużego doświadczenia i specjalistycznych urządzeń lepiej do tego nie podchodzić.
Dlatego jest tak mało firm, które podejmują się naprawy przekładni.... |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
dzik
Dołączył: 21 Maj 2007 Posty: 19 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 25 Lipiec 2008, 14:01
|
|
|
tylni most - wymiana uszczelniacza wałka ataku 81,98 netto - robilem u dobrym zakladzie , sam bym tego nie robil - od razu wymienilem lozysko w tylnim kole (stare jak wyjmowali to sie rozpadlo) - na prasie koszt 163 zł netto i wymiana klockow tylnich z przetoczeniem tarcz 16 zł netto. a tak na marginesie mam dwóch mechaników jeden "podwórkowy" z malym zakladem i drugi profesjonalny zaklad. W zależności co chce robić jade do odpowiedniego mechanika. |
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 25 Lipiec 2008, 16:27
|
|
|
witaj jestem z Ostroleki wiec tak daleko nie jest do Bialego zreszta i tak w przyszlym tygodniu tam lece wiec moge zajechac i wymienic tylko... ile to czasu trwa. Pae godzinek czy na noc auto zostawiasz??
Mozesz dac namiary na tego mechanika to bym sie z nim umowil co i jak |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 25 Lipiec 2008, 18:59
|
|
|
sewan napisał/a: | konradkar napisał/a: | czytalem wlasnie na ten temat, ze trzeba wiedziec jaki ustawic luz na lozyskach walka atakujacego (czy to sie dotyczy luzu na obwodzie walu??) |
Trzeba wiedzieć, ale to żadna filozofia, łożysko na wałku ataku ustawia się jak każde inne łożysko - ani za mocno, ani za słabo.
Trzeba natomiast wiedzieć, jak ustawia się luz na łożyskach kół talerzowych, bo jednocześnie za pomocą nakrętki reguluje się luz międzyzębny pomiędzy talerzem a atakiem. Bez duuuużego doświadczenia i specjalistycznych urządzeń lepiej do tego nie podchodzić.
Dlatego jest tak mało firm, które podejmują się naprawy przekładni.... |
zasada jest prosta:
dobra rada dla wszystkich - przed odkręceniem należy zaznaczyc położenie nakrętki - po wymianie uszczelnienia nakrętkę należy przykręcic w tym samym miejscu!!!!!!!!!!!
wystarczy czytac posty..... |
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 25 Lipiec 2008, 19:18
|
|
|
to tez juz wyczytalem. Jednak (o ile Dzik da mi namiary na ten warsztat w Bialym) za 80 zeta robocizny nie bede sie diablil u sasiada w kanale (pol litra wskazane a nawet 0.7, wiec juz 30 zl bo i czyms zapic trzeba), do tego klucze od kolegi (bo jest potrzebny chyba duzy i mocny klucz) pierdzielenie sie przez kilka godzin i to wszystko 2 tygodnie przed wlasnym weselem... wole dac do mechanika (sila wyzsza), chociaz znacie mnie ze lubie sam wszystko zrobic w samochodzie
pompa lucasa |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
Mifał
Szerokiej drogi :)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Cze 2008 Posty: 121 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 25 Lipiec 2008, 20:08
|
|
|
siema, o prosze jest ktos z bialego tez bym poprosil o informacje do tego mechanika (zakladu), tez z mostem bo sie spocil, jedni , mowia nie zaczepiaj poki nie bedzie kapac a drudzy zebym robil juz nie wiem sam ale adres zawsze mozna zapisac bo napewno sie przyda, pozdro |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 26 Lipiec 2008, 00:50
|
|
|
Mifał napisał/a: | bo sie spocil, jedni , mowia nie zaczepiaj poki nie bedzie kapac | ... i tych posłuchaj. |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 26 Lipiec 2008, 08:35
|
|
|
jjankiello napisał/a: | Mifał napisał/a: | bo sie spocil, jedni , mowia nie zaczepiaj poki nie bedzie kapac | ... i tych posłuchaj. |
też mi się tak wydaje na wszelki wypadek sprawdził bym poziom oleju |
|
|
|
|
|