Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 20:56 |
220 cdi tuning 125KM--->143KM |
Autor |
Wiadomość |
taksiarz83
Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 72 Skąd: Police
|
Wysłany: 1 Sierpień 2008, 07:02 220 cdi tuning 125KM--->143KM
|
|
|
jest taki gość w mojej wiosce co jest gotowy podjąć się tego jeśli tylko jego sprzet mu na to pozwoli za 500 zl, tzn. gosc nic nie wklada bo twierdzi ze nie trzeba (zaprogramuje komputer "inaczej" zeby "dawki-mapa" paliwa byla inna) i dzieki jego ingerencji autko bedzie mocniejsze, oczywiscie zastanawiam sie nad tym bo mam automatyczna skrzynie i moze ona tego nie przezyc pod moja 25 letnią nogą, ale chce takze poznac wasze zdanie moze ktos juz tego probowal, moze gosc odwali prowizore zeby bylo czuc buta tyle ze nie starczy mi na dlugo ASB lub silnik |
_________________ W124 230E 89'
W124 250D 93'
W202 C220 CDI '99 Classic vin:WDB2021931F858133 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 1 Sierpień 2008, 07:06
|
|
|
Jednym słowem cudotwórca, nie wkładając niczego dokłada 20 kucyków - no, no ,no |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
taksiarz83
Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 72 Skąd: Police
|
Wysłany: 1 Sierpień 2008, 07:17
|
|
|
twierdzi ze wszystko co robi to zmienia jakas mape paliwa a to wszystko w komputerze sie miesci jakos tak to zrozumialem |
_________________ W124 230E 89'
W124 250D 93'
W202 C220 CDI '99 Classic vin:WDB2021931F858133 |
|
|
|
|
Ali-En
C36 AMG
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2008 Posty: 234 Skąd: Opole
|
Wysłany: 1 Sierpień 2008, 07:49
|
|
|
Klasyczny chiptuning, tylko przez zlacze. Zapewne podniesie cisnienie doladowania, zwiekszy troche dawke paliwa przy wyzszych obrotach aby powietrze ktorego bedzie wiecej mialo sie z czym spalac. Zywotnosc turbiny moze spasc. |
|
|
|
|
grzesiekx
Pomógł: 95 razy Dołączył: 11 Paź 2006 Posty: 1441 Skąd: słupsk
|
Wysłany: 1 Sierpień 2008, 09:46
|
|
|
O nie cale 20 KM (pewnie jakies 30Nm) to skrzynia nie powinna nawet poczuc roznicy ale jak gosc robi to od niedawna to ja bym nie ryzykowal Porzadne firmy ktore sie tym zajmuja biora okolo 800-1000zl ale daja gwarancje na to co robia Ten gość ma wogole hamownie zeby sprawdzic o ile wzrosla moc i moment ?? |
_________________ VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
|
|
|
|
|
pip
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 479 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 1 Sierpień 2008, 14:57
|
|
|
rozmawiałem z poważną firmą zajmującą się tego typu zagadnieniem i odradzili mi to w moim samochodzie: '97 automat 2,5l
jak dołożysz mocy będziesz mocniej cisnął - a będziesz!
poleci stara turbina - bo jest już stara,
poleci automat - bo jak ma 200 tys. to przy dobrej eksploatacji średnio powinien dożyć 300 tys. - nie dożyje.
a sam silnik i jego zużycie to już inna bajka,
musisz zadecydować - a była mowa o moim silniku, który podobno jak na 200 tys. jest w bardzo dobrej kondycji
gwarancję w dobrej firmie dostaniesz, ale nie na skrzynię i cieknącą turbinę ani wypaloną głowicę silnika |
_________________ W202 DT T 250 Automat '97 ellegance |
|
|
|
|
carlos
Pomógł: 30 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 1055 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 1 Sierpień 2008, 18:18
|
|
|
pip napisał/a: | poleci automat - bo jak ma 200 tys. to przy dobrej eksploatacji średnio powinien dożyć 300 tys. - nie dożyje |
Chyba nie jest mowa o Mercedesie bo tu automaty są wytrzymałe i żyją znacznie dłużej niż 300kkm, pomijam fakt, że 2,2 CDI to jednak inny silnik niż 2,5TD i tu już zmiana intercoolera na większy daje spore efekty |
_________________ ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14 |
|
|
|
|
Oleandro
Pomógł: 8 razy Dołączył: 21 Cze 2007 Posty: 526 Skąd: Szczecin / Hull UK
|
Wysłany: 1 Sierpień 2008, 19:10
|
|
|
taksiarz83,
u specjalisty w szopie to lekkie ryzyko a z drugiej strony czemu nie? roznica spora bo chce 500 pln a w renomowancyh chip tuningowniach wyja po 1600pln minimalnie...
carlos,
wymiana IC nie dodaje mocy
powoduje, ze przy zwiekszeniu mocy i dynamicznej jezdzie auto przyslowiowo nie puchnie |
_________________ C220 CDi Sport, Vin: WDB 2021331A787606
C220 CDi Elegance, Vin: WDB 2021332F798929 |
|
|
|
|
carlos
Pomógł: 30 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 1055 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2 Sierpień 2008, 10:25
|
|
|
Oleandro, o widzisz człowiek się całe życie uczy coś nowego |
_________________ ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14 |
|
|
|
|
dzikidaniel
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lut 2008 Posty: 68 Skąd: Stara Kiszewa
|
Wysłany: 2 Sierpień 2008, 12:56
|
|
|
Oleandro, pewien? Dobrze dobrany IC może zmiejszyć LAG i poprawić przepływ i temperature powietrza a co za tym idzie to lepsze spalanie a lepsze spalanie powoduje większy moment.
I co rozumniesz przez zwrot "nie puchnie"?
Co do chipa do CDI to znajomy miał w Vito silnik (właśnie CDI) zchipowane na 150KM i tak jeździł sporo. I dobrze zrobiony nie powinien zwiększyć awaryjności samochodu i równiez spalanie może spaść. Nawet turbina przy odpowiednim traktowaniu nie powinna dostać w dupe. Zresztą złe obchodzenie się z silnikiem jest gorsze niż podnoszenie mocy silnika poprzez zwiększanie doładowania.
Poza tym to można spotkać BOXy które bez ingerencji w kompa/chip zwiększają moc a też kosztują ok 500-1000zł. Ale box to nie program robiony przez fachowca pod konkretny samochód i konkretne wymagania. |
_________________ C200CDI 1999r WDB2021941F879501 |
|
|
|
|
bubu_piotr
TAXI DRIVER
Pomógł: 153 razy Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 1174 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 2 Sierpień 2008, 15:52
|
|
|
Na Allegro jest gostek z Poznania, który za 750 zł. zmienia oprogramowanie sterownika. Ma hamownie i dość pochlebne komentarze. Myślę, że robi to dobrze. Przy C klasie i E klasie są takie same motory a różnią się ponoć tylko sterownikami silnika. (C200 CDI-102KM, C220 CDI-125KM, E200 CDI-116KM, E220 CDI-143KM) Decyzja należy do Ciebie. Poszukaj namiarów na allegro i zadzwoń to Ci gość wyjaśni w czym jest rzecz. |
_________________ C200 CDI' 1999 SEDAN w ELEGANCIE
VIN : WDB2021341A794554
|
|
|
|
|
grzesiekx
Pomógł: 95 razy Dołączył: 11 Paź 2006 Posty: 1441 Skąd: słupsk
|
Wysłany: 2 Sierpień 2008, 17:08
|
|
|
Hmm wlasnie zauwazyl ktos, ze 2,2 CDI w c-klasie ma pojemnosci 2151, a 2,2 CDI w e-klasie 2148 Dlaczego tak jest ?? |
_________________ VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
|
|
|
|
|
MikiPOZ
Klubowicz
Pomógł: 59 razy Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: Poznań-Czmoniec
|
Wysłany: 2 Sierpień 2008, 17:24
|
|
|
bubu_piotr, C-klasy po lifcie mialy juz 145KM jesli chodzi o 220CDI |
_________________ W123 300D 1978r
W123 280CE 1979r.
W123 230C 1977r.
w123 230TE 1984r
w107 560AMG 1972r.
w210 320CDI T 2000r. Avantgarde
w211 320CDI T 2003r. Avantgarde |
|
|
|
|
dzikidaniel
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lut 2008 Posty: 68 Skąd: Stara Kiszewa
|
Wysłany: 2 Sierpień 2008, 17:55
|
|
|
bubu_piotr, nie byłbym pewien czy osprzęt taki jak sprężarki i dolot jest identyczny w tych silnikach. Na 90% pewien jestem że wersja 140KM już miała inne turbo.
grzesiekx, wystarczy że uszczelka jest niższa/wyższa i już jest różnica.
MikiPOZ, o jakich Cklasach po lifcie mówisz? |
_________________ C200CDI 1999r WDB2021941F879501 |
|
|
|
|
MikiPOZ
Klubowicz
Pomógł: 59 razy Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: Poznań-Czmoniec
|
Wysłany: 2 Sierpień 2008, 18:06
|
|
|
dzikidaniel, o w203 po lifcie od 2004 roku był Lifting. i 2,2CDI miały 145 i 150KM |
_________________ W123 300D 1978r
W123 280CE 1979r.
W123 230C 1977r.
w123 230TE 1984r
w107 560AMG 1972r.
w210 320CDI T 2000r. Avantgarde
w211 320CDI T 2003r. Avantgarde |
|
|
|
|
|