Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 20:56 |
220 cdi tuning 125KM--->143KM |
Autor |
Wiadomość |
dzikidaniel
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lut 2008 Posty: 68 Skąd: Stara Kiszewa
|
Wysłany: 2 Sierpień 2008, 19:39
|
|
|
To trzeba było napisać że chodzi Ci o w203 Ale te silniki mają już inny osprzęt. Więc wiadomo wydajniejsza turbina=wyższy moment i moc. |
_________________ C200CDI 1999r WDB2021941F879501 |
|
|
|
|
Oleandro
Pomógł: 8 razy Dołączył: 21 Cze 2007 Posty: 526 Skąd: Szczecin / Hull UK
|
Wysłany: 2 Sierpień 2008, 22:04
|
|
|
dzikidaniel,
zapytak jakiekogolwiek tunera zajmujacego sie remapami
zamiana IC na wiekszy nie powoduje zadnego przyrosut mocy
ten dobrany fabrycznie bez kombinacji przy mapie spelnia swoje zadanie i przy dynamicznej jezdzie caly czas jest w stanie chlodzic powietrze
przy zwiekszaniu mocy fabryczny IC nie wystarczy. osobiscie testowalem A3 po chipie bez zmienionego IC na wiekszy, efelt byl taki ze auto rwalo sie do pewnego momentu, pozniej IC nie chlodzil jak trzeba i ze 160 koni robilo sie nagle 90...trzeba bylo odgasic auto i poczekac kilka minut i od nowa. Problem sie skonczyl gdy wstawiono wiekszY ic
jak tylko dojade do kraju sam robie remape w CDi, obiecuje ze zrobie posta o chiptuningu bo tu na forum straszna bida
pozdro |
_________________ C220 CDi Sport, Vin: WDB 2021331A787606
C220 CDi Elegance, Vin: WDB 2021332F798929 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 2 Sierpień 2008, 22:11
|
|
|
Oleandro napisał/a: | obiecuje ze zrobie posta o chiptuningu bo tu na forum straszna bida
pozdro |
dokładnie - tutaj wszyscy piszą: "podobno, byc może, ktos widział" ale jakoś nikt nie pisze, że ma cdi z podniesiona mocą |
|
|
|
|
taksiarz83
Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 72 Skąd: Police
|
Wysłany: 3 Sierpień 2008, 06:17
|
|
|
Wychodzi na to ze mojemu magikowi raczej brakuje:
-hamowni,
-wiedzy (chyba ze zataił) ze potrzebny bylby wiekszy IC.
Gosc sam jezdzi okularem pewnie po tunningu, a co jest potzrebne do takiego manewru - komp, soft, kabel no i wiedza, a z tych trzech to najtrudniej bylo by zdobyc wiedze. Musze sie wybrac do niego zobaczyc jego "stodole" bo jesli chodzi o sprzet i podejscie to wygladal profesjonalnie, a w tych serwisach co to daja gwarancje to wymieniaja moze IC na wiekszy przystosowany do wiekszej mocy? |
_________________ W124 230E 89'
W124 250D 93'
W202 C220 CDI '99 Classic vin:WDB2021931F858133 |
|
|
|
|
Oleandro
Pomógł: 8 razy Dołączył: 21 Cze 2007 Posty: 526 Skąd: Szczecin / Hull UK
|
Wysłany: 3 Sierpień 2008, 10:54
|
|
|
taksiarz83,
przy podnoszeniu mocy nie zawsze jest potrzebny wiekszy IC. mysle ze w wiekszosci przypadkow przy seryjnej chlodnicy powietrza gdy auto jest zmodyfikowane i ostro sie paluje to predzej czy pozniej spuchnie...
...jesli ktos chipuje aby palowac z pod swiatel co 5 min to owszem, wiekszy IC bedzie potrzebny
...jesli ktos natomiast chce bezpieczniej wyprzedzic w trasie i jezdzic bezpieczniej po polskich beznadziejnych drogach (np wyprzedzajac traktor i ciagnik z naczepa) to przy kekkiej modyfikacji dolotu i zmianie mapy 160 km w 2.2 CDi 125 km to nie problem i obedzie sie bez wymiany chlodnicy
obecnie na rynku jest sporo zawodnikow, ktorzy zrobia ci remap za mniej niz 1000pln - profesjonalnie
bez hamowni i wykresu w nic nie mozna wierzyc, pamietaj
pozdro |
_________________ C220 CDi Sport, Vin: WDB 2021331A787606
C220 CDi Elegance, Vin: WDB 2021332F798929 |
|
|
|
|
Borat
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 166 Skąd: Berlin/Zgierz
|
Wysłany: 3 Sierpień 2008, 18:13
|
|
|
jakby ktos mial namiar w Łodzi na takiego dobrego fachmana to prosze o wstawienie.
Linki na allegro również mile widziane, bo jakos nie moge nic znaleźć... |
_________________ W202 200CDI 10.1998 |
|
|
|
|
dzikidaniel
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lut 2008 Posty: 68 Skąd: Stara Kiszewa
|
Wysłany: 3 Sierpień 2008, 18:18
|
|
|
Borat, na allegro możesz znajść chipy co najwyżej domowej roboty przez osoby mające co najwyżej blade pojęcie (wyjatki potwierdzają regułę). Lepiej szukaj gdzie indziej. |
_________________ C200CDI 1999r WDB2021941F879501 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 3 Sierpień 2008, 21:35
|
|
|
Oleandro napisał/a: | przy podnoszeniu mocy nie zawsze jest potrzebny wiekszy IC. |
Gdyby tak było to Stuttgarcie też robiliby cuda a jednak tak nie jest i wszelkie tunningi, to jedna wielka kraina ułudy - poprostu działanie na ego delikwenta dla zarobienia kasy |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 4 Sierpień 2008, 10:02
|
|
|
Jary napisał/a: | Gdyby tak było to Stuttgarcie też robiliby cuda a jednak tak nie jest i wszelkie tunningi, to jedna wielka kraina ułudy - poprostu działanie na ego delikwenta dla zarobienia kasy |
Ależ właśnie wręcz przeciwnie.
Tuning silnikowy w nowoczesnym silniku to jak najbardziej realna i pełna możliwości sfera.
Większość konserwatystów, którzy tego nie rozumieją posługują się jednak pojęciem "poprawianie" fabryki, a to jest już duże nadużycie. Tuning nie ma nic wspólnego z "poprawianiem". To modyfikacje mające na celu doprowadzenie silnika do granic, do których producenci nawet nie śmią się zbliżyć. Są bowiem ograniczeni normami spalania, ochrony środowiska, hałasu, kosztami napraw gwarancyjnych i wreszcie zapewnieniem jakości i niezawodności swoich wyrobów, o ochronie wiarygodności marki nie wspominając.
Natomiast dobrze zaprojektowany tuning zbliża się do tych granic praktycznie bezkarnie, wykorzystując podarowany im przez fabrykę zapas.
Oczywiście wniosek jest taki, że każdy tuning powoduje jakieś dodatkowe koszty (np wcześniejsze zużycie silnika), ale te koszty ponosi już użytkownik na własną rękę, a nie fabryka. I są one na tyle trudne do określenia, że większość tunerów nawet nie bierze ich pod uwagę.
Jeździłem dwa tygodnie Octawią TDI podkręconą tylko remapingiem ze 130 na ok 170 KM - dokładnie nie pamiętam (moc była zmierzona na hamowni). Różnica w jeździe była KOLOSALNA. Więc to nie jest kraina ułudy.
Każdy jednak musi mieć świadomość, na co się decyduje. |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
pip
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 479 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 4 Sierpień 2008, 11:22
|
|
|
wszystko cacy, tylko pamiętajmy
nasze auta to już starocie z przebiegami często dwa razy większymi niż licznik,
wyeksploatowane, składane z dziesięciu , z częsci o różnych stanach zużycia - wystarczy poczytać forum jakie mamy problemy, więc dodanie mocy na pewno przełoży się w jakiś sposób na szybsze zużycie jakiś elementów silnika lub przeniesienia napędu.
jeżeli ktoś bierze to pod uwagę i liczy się z tym to nie ma problemu.
nowe samochody i chip tuning to co innego, ale tu trzeba się zastanowić nad kosztami
moc można podnosić bez problemu - diesel to najwdzięczniejszy do tego obiekt
zrobienie z mojego 2,5 TD ze 150 KM na 180 KM (z 300 Nm na 360 Nm) nie jest problemem, widziałem ten efekt na innym W202 na hamowni, ale właściciel na pytanie jak się sprawuje odpowiedział z uśmiechem, że automata to on by przerabiał, wystarczająco miał zabawy z innymi elementami.
niestety to był koniec rozmowy bo nie miałem już czasu,
PS 150 KM to miał może nowy (aktualnie przed modyfikacją 139KM) po ok. 170 KM |
_________________ W202 DT T 250 Automat '97 ellegance |
|
|
|
|
Oleandro
Pomógł: 8 razy Dołączył: 21 Cze 2007 Posty: 526 Skąd: Szczecin / Hull UK
|
Wysłany: 4 Sierpień 2008, 12:27
|
|
|
Jary,
prawisz nieprawde
hamownia obciazeniowa nie klamie
sewan,
racja
warto wspomniec ze nowe auta robione sa pod kazdy rodzaj uzytkowanika...nadmienie ze moj kolega w nowym pasacie firmowym nie uznaje czegos takiego jak serwis, jak auto wypali olej to dolewa 15w40 (dodam, ze passat ma 1.5 roku)
na podstawie powyzszego przykladu mozna smialo powiedziec, ze jesli ktos dba o auto to po chiptuningu zrobi wiecej kilometwow niz ktos kto nowy silnik zalewa mineralem a starego oleju nie zlewa
pip,
przed jakomkolwiek modyfikacja elektroniczna auto zawsze jest dokladnie badane, turbo, wtryski i inne rzeczy
gdybym mial automata to nicbym nie chipowal, tu swieta racja, ze w zwyklych gwiazach automaty nie nadaja sie do katowania (chyba ze w AMG)
pozdro |
_________________ C220 CDi Sport, Vin: WDB 2021331A787606
C220 CDi Elegance, Vin: WDB 2021332F798929 |
|
|
|
|
Ali-En
C36 AMG
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2008 Posty: 234 Skąd: Opole
|
Wysłany: 4 Sierpień 2008, 20:28
|
|
|
pip napisał/a: |
moc można podnosić bez problemu - diesel to najwdzięczniejszy do tego obiekt
| Blad, turbodiesle. A tak naprawde to doladowane jednostki, niekoniecznie diesle. |
|
|
|
|
pip
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 479 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 5 Sierpień 2008, 14:03
|
|
|
tak, turbo diesle - zapomniałem już że wolnossące jeszcze istnieją (przepraszam wszyskich forumowiczów )
na dieslach jest większy skok mocy w porównaniu do przeprowadzonych przeróbek |
_________________ W202 DT T 250 Automat '97 ellegance |
|
|
|
|
dzikidaniel
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lut 2008 Posty: 68 Skąd: Stara Kiszewa
|
Wysłany: 5 Sierpień 2008, 14:14
|
|
|
pip, niekoniecznie. Masz u VW silnik 2,0 TDI 170KM i dużego wzrostu mocy już nie uzyskasz. No ale przy takim 102KM CDI można już konkretną różnice odczuć po zchipowaniu na powiedzmy 140KM. |
_________________ C200CDI 1999r WDB2021941F879501 |
|
|
|
|
Borat
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 166 Skąd: Berlin/Zgierz
|
Wysłany: 5 Sierpień 2008, 21:10
|
|
|
Napisaliscie ze jak automat to strach tunowac... to moze chociaz wskoczyc na moc 220 cdi tzn do 125 km? nie spowoduje to zepsucia automatu? jak na razie chodzi idealnie |
_________________ W202 200CDI 10.1998 |
|
|
|
|
|