zaczeła przeciekać chłodnica przy tych upałach?! |
Autor |
Wiadomość |
qbapascal
-=qban=-
Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 102 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 1 Sierpień 2008, 19:42 zaczeła przeciekać chłodnica przy tych upałach?!
|
|
|
hej , chcialem tylko sie dowiedziec czy ktos z Was też tak teraz miał ze przy sporym upale zaczela gdzieś ciec chlodnica jak patrze to z góry raczej w okolicy tego walca plastikowego przymocowanego do chłodnicy właściwej , tam gdzie zbiornik wyrównawczy. myslicie ze ten płyn uszczelniający załatwi sprawe czy raczej zniszczy chlodnice do konca ?! a moze ktos inaczej sobie z tym poradził , pewnie trzeba bedzie sciagnac cala chlodnice i wtedy patrzeć co sie dzieje.... dajcie znac jak macie cos w tym temacie, pozdrawiam!! |
_________________ -=qban=-
w202 '95 elegance 1,8 benz , lpg
MONDEO 96' TDi
MITSUBISHI COLT 89' 1,8D
GOLF MK1 79' 1.1 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 1 Sierpień 2008, 19:45 Re: zaczeła przeciekać chłodnica przy tych upałach?!
|
|
|
qbapascal napisał/a: | hej , chcialem tylko sie dowiedziec czy ktos z Was też tak teraz miał ze przy sporym upale zaczela gdzieś ciec chlodnica jak patrze to z góry raczej w okolicy tego walca plastikowego przymocowanego do chłodnicy właściwej , tam gdzie zbiornik wyrównawczy. myslicie ze ten płyn uszczelniający załatwi sprawe czy raczej zniszczy chlodnice do konca ?! a moze ktos inaczej sobie z tym poradził , pewnie trzeba bedzie sciagnac cala chlodnice i wtedy patrzeć co sie dzieje.... dajcie znac jak macie cos w tym temacie, pozdrawiam!! |
dobra rada - wymień chłodnice
i jeszcze lepsza - nigdy nie stosuj uszczelniaczy |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 1 Sierpień 2008, 19:59
|
|
|
Daniel napisał/a: | nigdy nie stosuj uszczelniaczy | To może pociągnąć za sobą więcej kłopotów i szkód niż wymiana samej chłodnicy. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
dj_bovorta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 237 Skąd: Tarnow/okolice
|
Wysłany: 2 Sierpień 2008, 07:58
|
|
|
Te chłodnice tak mają ciekną na połączeniu zbiorniczka wyrównawczego (tego walca ) z radiatorem i niuc poza wymianą nie da sie zrobić poszukaj pisałem posta kiedyś o tym i tam podałam gdzie kupiłem chłodnice najtaniej bo sam miałem przyjemność zmieniać chłodnicę |
_________________ Mercedes-Benz W202 C180 Esprit '93 LPG
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 2 Sierpień 2008, 13:19
|
|
|
dj_bovorta napisał/a: | Te chłodnice tak mają ciekną na połączeniu zbiorniczka wyrównawczego (tego walca ) z radiatorem |
większośc chłodnic tak ma |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2 Sierpień 2008, 14:16
|
|
|
To może czas wymienić chłodnice od wersji z klima + przeniesiony zbiorniczek? |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
dj_bovorta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 237 Skąd: Tarnow/okolice
|
Wysłany: 2 Sierpień 2008, 14:43
|
|
|
Camel- napisał/a: | To może czas wymienić chłodnice od wersji z klima + przeniesiony zbiorniczek? |
Myślałem o tym , za dużo przeróbek |
_________________ Mercedes-Benz W202 C180 Esprit '93 LPG
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 2 Sierpień 2008, 14:56
|
|
|
Po prostu trzeba kupic nową chłodnice i będzie na 10 lat spokój - nie ma sensu kombinowac |
|
|
|
|
karlpeter
Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 39 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2 Sierpień 2008, 15:05
|
|
|
WITAM
Mam ten sam przypadek z chlodnica nic sie nie da zrobic musze nowa kupic a to wszystko przez WISCO i duze korki nad morze.
POZDRAWIAM |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 2 Sierpień 2008, 20:49
|
|
|
karlpeter napisał/a: | WITAM
Mam ten sam przypadek z chlodnica nic sie nie da zrobic musze nowa kupic a to wszystko przez WISCO i duze korki nad morze.
POZDRAWIAM |
visco i korki nic tutaj nie maja do rzeczy |
|
|
|
|
zmichal
Moderator
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 736 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2 Sierpień 2008, 21:26
|
|
|
Daniel napisał/a: | visco i korki nic tutaj nie maja do rzeczy |
Mylisz się kolego.
Ja przez niesprawne wisco musiałem wymienić chłodnicę, która się przegrzała i pękła
I też Cię muszę zmartwić qbapascal - nie ma sensu łatać rozszczelnionej chłodnicy - to bardzo krótkotrwały zabieg.
Poszukaj nowej. Mi się udało kupić nówkę sztukę i to oryginał na allegro za 350,-zł. |
_________________ E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 2 Sierpień 2008, 21:45
|
|
|
zmichal napisał/a: | Daniel napisał/a: | visco i korki nic tutaj nie maja do rzeczy |
Mylisz się kolego.
Ja przez niesprawne wisco musiałem wymienić chłodnicę, która się przegrzała i pękła
|
wydaje mi sie jednak, ze to ty sie mylisz - gdyby twoja chlodnica byla sprawna to po prostu silnik by sie zagotowal - chlodnica jest zaprojektowana tak aby wytrzymac wysokie cisnienie
to jest prawda numer 1
a teraz druga prawda - jest jeszcze jedna przyczyna "wywalenia" chlodnicy - uszkodzony korek - gdyby zadzialal prawidlowo, to cisnienie poszlo by bokiem przez rurke przelewowa |
|
|
|
|
zmichal
Moderator
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 736 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 3 Sierpień 2008, 12:31
|
|
|
Daniel, teoretycznie rzecz ujmując - zgadza się. Ale weź pod uwagę, że większość nas ma auta ponad 10-cio letnie i plastik, z którego jest wykonany zbiornik wyrównawczy (nie wiedziecz czemu jest on zespolony razem z chłodnicą) - nie ma już takich właściwości jak nowy.
Zresztą najczęściej rozszczelnia się on w miejscu łączenia z chłodnicą.
Ale jakby nie patrzeć - musi być sprawne wisco. Wtedy nie ma problemu z przerzewaniem się. Nawet w korkach w upale. |
_________________ E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 3 Sierpień 2008, 19:14
|
|
|
zmichal napisał/a: | Daniel, teoretycznie rzecz ujmując - zgadza się. Ale weź pod uwagę, że większość nas ma auta ponad 10-cio letnie i plastik, z którego jest wykonany zbiornik wyrównawczy (nie wiedziecz czemu jest on zespolony razem z chłodnicą) - nie ma już takich właściwości jak nowy.
Zresztą najczęściej rozszczelnia się on w miejscu łączenia z chłodnicą.
Ale jakby nie patrzeć - musi być sprawne wisco. Wtedy nie ma problemu z przerzewaniem się. Nawet w korkach w upale. |
sprawne musi byc zawsze wszystko - i chłodnica i wisko - zanim chłodnica "wywali" to zawsze daje wyraźne sygnały - nalot pomiędzy rdzeniem a górnym zbiornikiem. Lub po prostu poci się na dole. Taki objaw jest sygnałem, że trzeba kupic nową chłodnice.
natomiast zgadzam się z tobą - wiekszośc samochodów na tym forum to rupiecie
[ Dodano: 3 Sierpień 2008, 19:17 ]
I jeszcze jedna rzecz o której rzadko pisze się na tym forum - termostat. Bardzo często pisane są elaboraty o przyczynach przegrzewania sie silnika, zamiast po prostu wymienic termostat - najczęstsza przyczyna problemów z utrzymaniem prawidłowej temperatury. |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 3 Sierpień 2008, 21:27
|
|
|
Daniel napisał/a: | ...natomiast zgadzam się z tobą - wiekszośc samochodów na tym forum to rupiecie.... |
Ale to niestety świadczy o ich właścicielach |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
|