Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
8 Luty 2012, 18:04
Większa moc
Autor Wiadomość
szewcu70 
Moje początki...

Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 5
Skąd: Gdynia
  Wysłany: 4 Sierpień 2008, 19:09   Większa moc

Witamzakupiłem c180 z 98r. Co można zmienić ( FILT, WYDECH CZY TAKIE TAM SAMEMU) żeby była większa moc. Co z chip tuningiem tymi tańszymi rzeczami . Kupiłem go od wuja z niemiec za bardzo okazyjną cenę tylko nie chcę żeby był taki jak większość. Czekam na propozycję dzięki
acha ile ma koni w dowodzie 90kW przez ile przeliczyć
Ostatnio zmieniony przez Camel- 8 Czerwiec 2009, 15:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 4 Sierpień 2008, 19:11   

90Kw X 1,36=122,4Km
 
 
Aloiz 


Pomógł: 28 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 754
Skąd: Sanok
Wysłany: 4 Sierpień 2008, 19:14   

90 KW = 122 KM
1 KW = 1.36 KM

Swoją drogą w twoim roczniku był montowany silnik M111.921, wiec moc to 89 KW czyli 121 KM 8)
_________________
Ex: C180 Elegance '94
WDB2020181A089266
E320 CDI Avantgarde '99
WDB2100261A988449
 
 
 
Ali-En 
C36 AMG


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 234
Skąd: Opole
Wysłany: 4 Sierpień 2008, 20:17   

Aby wyciagnac wiecej koni z silnika wolnossacego trzeba sie troche napocic. Generalnie zmiana wydechu (kompletnego, nie tlumika koncowego), poprawienie dolotu moze przyniesc jakies efekty. Tanie chipy sobie odpusc, moga tylko zepsuc.
Dla przykladu podam moje poprzednie projekty.
Honda CRX ED9 fabrycznie 124 KM z 1.6l Zmienilem dolot, kompletny uklad wydechowy samorobka, lacznie z kolektorem rurowym. Wynikow na hamowni nie mierzylem ale przyspieszenie do 60 mil na g-techu poprawilo sie o ponad pol sek.
Drugi CRX EE8 fabrycznie 150 KM z 1.6l Zmieniony uklad wydechowy na fujitsubo, bez kolektora i poprawiony dolot. Wynik na hamowni 170 KM.
Z tym ze trzeba sie liczyc z tym ze wbrew obiegowej opini ze silniki hondy sa "wysilone" do granic mozliwosci to konie dosc latwo sie tam zbiera.
Tutaj nie masz zadnych gratow aftermarketowych do zabawy, wiec wszystko musisz robic sam.
Musisz sie liczyc z tym ze efekty do poniesionych kosztow beda tez dosc nikle, powinno sie poprawic tylko ciut w wyzszym zakresie obrotow, dodatkowo bedzie glosno.
Wg mnie grzebanie w tak slabym silniku mija sie z celem. Taniej swapowac na kompresora chyba.
 
 
 
oliva 


Pomógł: 122 razy
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 1074
Skąd: Siedlce
Wysłany: 4 Sierpień 2008, 20:19   

szewcu70 napisał/a:
Co można zmienić ( FILT, WYDECH CZY TAKIE TAM SAMEMU) żeby była większa moc

najlepiej samochód :mrgreen:
_________________
Był Mercedes C200 T CDI '98 AUTOMAT
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 4 Sierpień 2008, 20:26   

szewcu70 napisał/a:
Witam zakupiłem c180 z 98r. Co można zmienić ( FILT, WYDECH CZY TAKIE TAM SAMEMU) żeby była większa moc. Co z chip tuningiem tymi tańszymi rzeczami . Kupiłem go od wuja z niemiec za bardzo okazyjną cenę tylko nie chcę żeby był taki jak większość. Czekam na propozycję dzięki

Z tym podniesieniem mocy w Twoim przypadku nie jest tak różowo niestety.
Sam filtr (stożek lub wkładka) nie wiele zmieni poza dźwiękiem a trzeba wziąć pod uwagę, że ma niestety mniejszą zdolność filtracji
Wydech w przypadku wolnossącego silnika to też nie jest prosta sprawa, powinien zostać "policzony" w specjalizującym sie tym zakładzie (chodzi o pojemność układu wydechowego) założenie tak po prostu "większego" wydechu może pogorszyć osiągi i spowodować nie poprawną pracę sondy lambda./ (no chyba że trafisz gdzieś w całości dedykowany do tego silnika).
Chip w przypadku wolnossącego silnika się nie opłaca (przyrost mocy w stosunku do ceny)
Jeżeli masz jakiś zakład gdzie mogą zrobić wydech (i policzyć) i nie zedrą nie wiadomo jakiej kasy to możesz sie na to zdecydować :D

Hehe koledzy mnie uprzedzili :D :D
 
 
wojtas_p 
NYC TAXI 4.6 V8


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 353
Skąd: PL
Wysłany: 5 Sierpień 2008, 07:19   

Ja tylko raz posłuchałem rady aby amputować katalizator i wstawić strumienicę w oplu. I nie powtórzę tego błędu. Silnik zyskał większe spalanie, hałaliwość i drgania na wolnych obrotach. Nic ponadto. Tłumik jest fabrycznie "obliczany" do faz rozrządu i wytwarzającego się nadciśnienia w układzie wydechowym. Dlatego ma odpowiednie przekroje, długość itd. Uwolnienie wydechu daje dobre efekty jedynie w silnikach turbodoładowanych, w wolnossących to rzeźba. A ryczący-pierdzący mercedes... dla mnie niesmaczne. To tak jak trampki do garnituru. Dobre świece i dobry olej, to co najważniejsze.
_________________
https://nyc-taxi-wroclaw.pl/
 
 
gumolyt 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 234
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 5 Sierpień 2008, 09:42   

A co jest w wypadku zamontowania sterownika silnika np. od modelu 2,2 może mieć wpływ na zmiane mocy silnika czy to akurat nie ma najmniejszego znaczenia :?:
_________________
Mercedes C180 '96 Esprit LPG
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 5 Sierpień 2008, 09:46   

moze zalozyc kompresor :P
 
 
Ali-En 
C36 AMG


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 234
Skąd: Opole
Wysłany: 5 Sierpień 2008, 18:12   

wojtas_p napisał/a:
Ja tylko raz posłuchałem rady aby amputować katalizator i wstawić strumienicę w oplu. I nie powtórzę tego błędu. Silnik zyskał większe spalanie, hałaliwość i drgania na wolnych obrotach. Nic ponadto. Tłumik jest fabrycznie "obliczany" do faz rozrządu i wytwarzającego się nadciśnienia w układzie wydechowym. Dlatego ma odpowiednie przekroje, długość itd. Uwolnienie wydechu daje dobre efekty jedynie w silnikach turbodoładowanych, w wolnossących to rzeźba. A ryczący-pierdzący mercedes... dla mnie niesmaczne. To tak jak trampki do garnituru. Dobre świece i dobry olej, to co najważniejsze.
Bzdura! Uwolnienie wydechu da efekty w praktycznie kazdym samochodzie, tylko trzeba to robic z glowa. Fabryczny wydech jest kompromisem pomiedzy glosnoscia, ekonomia a osiagami. Przechylajac szale w ktoras ze stron musimy liczyc sie z tym ze pogorszymy pozostale, proste. Zbyt duza srednica, zbyt duzy przelot tez nie jest wskazany gdyz rozprezymy uklad wydechowy. Fakt ze w wolnossacych jednostkach nie jest to takie latwe jak w doladowanych, ale jest to jeden z najprostszych sposobow na podniesienie mocy bez ingerencji w sama jednostke napedowa.
 
 
 
art-34 
C220 Elegant D 16V

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 251
Skąd: LB
Wysłany: 8 Sierpień 2008, 01:39   

Ali-En napisał/a:
wojtas_p napisał/a:
Ja tylko raz posłuchałem rady aby amputować katalizator i wstawić strumienicę w oplu. I nie powtórzę tego błędu. Silnik zyskał większe spalanie, hałaliwość i drgania na wolnych obrotach. Nic ponadto. Tłumik jest fabrycznie "obliczany" do faz rozrządu i wytwarzającego się nadciśnienia w układzie wydechowym. Dlatego ma odpowiednie przekroje, długość itd. Uwolnienie wydechu daje dobre efekty jedynie w silnikach turbodoładowanych, w wolnossących to rzeźba. A ryczący-pierdzący mercedes... dla mnie niesmaczne. To tak jak trampki do garnituru. Dobre świece i dobry olej, to co najważniejsze.
Bzdura! Uwolnienie wydechu da efekty w praktycznie kazdym samochodzie, tylko trzeba to robic z glowa. Fabryczny wydech jest kompromisem pomiedzy glosnoscia, ekonomia a osiagami. Przechylajac szale w ktoras ze stron musimy liczyc sie z tym ze pogorszymy pozostale, proste. Zbyt duza srednica, zbyt duzy przelot tez nie jest wskazany gdyz rozprezymy uklad wydechowy. Fakt ze w wolnossacych jednostkach nie jest to takie latwe jak w doladowanych, ale jest to jeden z najprostszych sposobow na podniesienie mocy bez ingerencji w sama jednostke napedowa.


Witam!
Wnioskuję iż katalizator był pasywny inaczej sonda LAMBDA "zwróciła by" uwagę na nieprawidłowości mieszanki (stechiometryczne-spalanie stukowe), większy efekt daje polerowanie kolektorów (mniejsze zawirowania),a strumienica tutaj jest rozpatrywana pod względem "wydech rezonansowy" czy słodkie "pierdzenie" bo już słabo mnie się robi jak to czytam...
Za przeproszeniem-i jak to mówią kobiety: "Nie mylcie Ch... z palcem"
Pzdr!
_________________
Wiek średni poznajemy po tym jak szeroki umysł z wąską talią zamieniaja się miejscami... ;)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W202
WDB2021211A327558
http://www.partscatalog.ru/mercedes/ wklejamy Vin i kod do radia gratis... ;)
Ostatnio zmieniony przez art-34 10 Sierpień 2008, 23:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Ali-En 
C36 AMG


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 234
Skąd: Opole
Wysłany: 8 Sierpień 2008, 07:59   

art-34: pijesz do mnie? Bo nie kminie za bardzo ... ?
 
 
 
art-34 
C220 Elegant D 16V

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 251
Skąd: LB
Wysłany: 8 Sierpień 2008, 09:09   

Ali-En napisał/a:
art-34: pijesz do mnie? Bo nie kminie za bardzo ... ?


Witam!
Nie, to co napisałeś to samiutka prawda, piszę ogólnie na temat magicznych strumienic a akurat Twoją wypowiedź pozwoliłem sobie zacytować.
Pzdr! :mb:
_________________
Wiek średni poznajemy po tym jak szeroki umysł z wąską talią zamieniaja się miejscami... ;)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W202
WDB2021211A327558
http://www.partscatalog.ru/mercedes/ wklejamy Vin i kod do radia gratis... ;)
 
 
szewcu70 
Moje początki...

Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 5
Skąd: Gdynia
Wysłany: 8 Sierpień 2008, 11:20   

Dziękui panowie za wypowiedzi widzę że zrobił się z tego wasz post bez nerwów chyba przystanę tylko na przyciemnianych szybach pozdrawiam :mb: :mrgreen:
 
 
 
dzikidaniel 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 68
Skąd: Stara Kiszewa
Wysłany: 8 Sierpień 2008, 15:24   

szewcu70, szczerze to by myśle o konkretnym odczuciu mocy to najłatwiej by było wstawić z kompresorem. Inne próby na zwiększenie mocy to albo dadzą niewielki przyrost albo będą bardzo drogę. Na początek wymień filtry świece, oleje i zobacz czy się nie poprawiło.
Co mnie najbardziej zadziwiło to nikt nie wspomiał że z mocniejszym silnikiem muszą iść mocniejsze hamulce. Cyżby nie było odpowiedzialnych osób wśród posiadaczy MB?
_________________
C200CDI 1999r WDB2021941F879501
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,142 sekundy. Zapytań do SQL: 7