|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Łukasz 8 Luty 2012, 18:04 |
Większa moc |
Autor |
Wiadomość |
artek88
Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 259 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 1 Wrzesień 2009, 19:59
|
|
|
hmm co do kolektora wydechowego taki byl montowany od 96 roku,, ja wlasnie mam w swoim rurowy kolektor taki sam
co do hamulcow jak tarcze wentylowane to wieksze zaciski, pod tarcze 288 wejda kolka 15 ",, Ja mam tarcze i zaciski od E270 CDI Ma on tarcze 300x28 wiec musza byc fele min. 16" |
_________________ Mercedes C180 , 96r WDB2020181A459269, BRC SEQUENT 24
|
Ostatnio zmieniony przez Camel- 1 Wrzesień 2009, 21:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
gucionexia
Turbo V6 :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Cze 2009 Posty: 780 Skąd: się biorą dzieci?
|
Wysłany: 13 Wrzesień 2009, 01:43
|
|
|
Ten kolektor podszedł by do modelu sprzed liftingu? |
_________________ w202 1.8 95r ELEGANCE
WDB2020181F307308(był)
Nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
|
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 13 Wrzesień 2009, 13:07
|
|
|
gucionexia napisał/a: | Ten kolektor podszedł by do modelu sprzed liftingu? | Lifting był w '97 roku, a kolektor ponoć montowany od '96 roku.
trzeba zajrzeć do EPC, porównać numery i się wyjaśni... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
gucionexia
Turbo V6 :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Cze 2009 Posty: 780 Skąd: się biorą dzieci?
|
Wysłany: 13 Wrzesień 2009, 17:10
|
|
|
Literatura dla domowych tuningowców.
http://www.corrado.com.pl/warsztat/filtr/filtr.htm |
_________________ w202 1.8 95r ELEGANCE
WDB2020181F307308(był)
Nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
|
|
|
|
|
eldorado
LPG BLOS
Pomógł: 12 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 912 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 2 Październik 2009, 07:53
|
|
|
W przeciwieństwie do filtrów stożkowych jestem zdecydowanym zwolennikiem tego rozwiązania.
Nigdy nie stwierdziłem negatywnego wpływu na trwałość silnika po zastosowaniu tych filtrów w przeciwieństwie do opisanych poprzednio problemów wynikających czasami z powodu
o tym właśnie mowa wcześniej, wkłady sportowe - TAK, i stożki też TAK - ale zamontowane z głową (czyt. - poprawnie) - tak jak autor napisał
"We wszystkich stwierdzonych pozytywnych przypadkach filtr stożkowy nie był zamocowany bezpośrednio na kolektorze ssącym a w dużym oddaleniu od niego z zastosowaniem odpowiedniego przewodu elastycznego łączącego filtr z kolektorem . W dodatku filtr zamontowany był w części komory silnikowej gdzie jest faktycznie stosunkowo zimne powietrze, czyli maksymalnie blisko przodu samochodu i maksymalnie nisko oraz jak najdalej kolektora wydechowego jeśli znajduje się z przodu silnika ."
zapomniałem dodać : " Swoje doświadczenie z filtrami opieram na produktach K&N oraz BMC oraz sporadycznie KINGDRAGON."- o filtrach KN mówiłem wcześniej (a to nie jest jakieś allegrowe ścierwo za 60zł)
tylko, żeby nikt nie wypalał "... kto to jest Chojacki"
---------------------------------
i jeszcze mały "gwóźdź do trumny"
↑↑ Dziwne że stożek K&N wygrywa "osiągami", co nie ?? A miał to być niby "pic na wode" - bo co może dać kawałek papieru
----------------------------------
i ogólnie takie tam .....
a tu o V-Tec (niby nas to nie dotyczy, ale ukazane jest - od czego zacząć i czego można sie spodziewać)
miłego cztania |
_________________ http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2 Październik 2009, 13:20
|
|
|
Pamiętam jak znajomy do Hondy chyba D15_coś_tam (1,5 90KM), zamontował stożek. Hamownia. +6HP. Wszystko super, ale stożek przesunął po prostu wykres momentu obrotowego jednocześnie go obniżając przy maksymalnych wartościach. Nie pomagały dedykowane rury i CAI (choć to pewnie działa lepiej w praktyce niż na hamowni). Nie mniej jednak teraz jeździ na B18 i stożki montuje, bo lubi dźwięk VTECa na dwóch wałkach Ale sam przyznaje, że filtr stożkowy nie daje zbyt wiele wydajności. Tym bardziej, że zmiana długości i kształtu dolotu oraz filtru o większej przepustowości powinna dać "tak wiele".
Imho marce MB nie pasuje buczący silnik. Chociaż kto wie, może wystarczy dobry pomysł i aranżacja bym zmienił zdanie |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
eldorado
LPG BLOS
Pomógł: 12 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 912 Skąd: Lubartów
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2 Październik 2009, 20:06
|
|
|
eldorado, ale stożek w jego D15 pogorszył elastyczność. Maksymalny moment spadł i przesunął się wyżej, więc elastyczność (rozumiano jako taka) spadła |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
gucionexia
Turbo V6 :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Cze 2009 Posty: 780 Skąd: się biorą dzieci?
|
Wysłany: 2 Październik 2009, 21:24
|
|
|
Gdzieś kiedyś przeczytałem,że dobrym i cichym sposobem jest zakładanie wydechu z wiekszych wersji silnikowych.Czyli np. z 2.8 do 1.8 (oczywiście bez kolektora).Ma to jakis sens? |
_________________ w202 1.8 95r ELEGANCE
WDB2020181F307308(był)
Nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
|
|
|
|
|
eldorado
LPG BLOS
Pomógł: 12 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 912 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 3 Październik 2009, 19:40
|
|
|
gucionexia napisał/a: | Gdzieś kiedyś przeczytałem,że dobrym i cichym sposobem jest zakładanie wydechu z wiekszych wersji silnikowych.Czyli np. z 2.8 do 1.8 (oczywiście bez kolektora).Ma to jakis sens? |
sądze że przy pojemności 2.8 jest większa średnica wydechu (rury) niż w 1.8, co do kolektora - hmmm - powiem tak: wpierw robi się "downpipe" np. 2.5cala a reszta wydechu przelot (najlepiej) na 2.2cala.
http://images.google.pl/i...=title&resnum=4
Sądze też że zaraz odezwą się osoby które stwierdzą że "...inżynierowie zrobili taki a nie inny układ wydechowy, do danej pojemności silnika, i lepiej tego nie psuć bo sie pogorszy...". A ja powiem tak: nie znam sie , ale ja bede modził (do granic przyzwoitości) bo i tak jeżdże na gazie (zwykłym) to mi to tito . Blos, catch can, stożek lub wkład, kat out, może coś jeszcze z wydechem.
Podpowiem jeszcze: jak większa średnica wydechu to trzebaby jeszcze pomodzić dolot (na większą średnice)
[ Dodano: 3 Październik 2009, 19:42 ]
Camel- napisał/a: | eldorado, ale stożek w jego D15 pogorszył elastyczność. Maksymalny moment spadł i przesunął się wyżej, więc elastyczność (rozumiano jako taka) spadła |
a dobrze to zamontował (wiadomo o co biega - "zimny dolot", długość orurowania, średnica odpowiednia) ? jakiej firmy stożek ? |
_________________ http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 3 Październik 2009, 20:02
|
|
|
eldorado napisał/a: | a dobrze to zamontował (wiadomo o co biega - "zimny dolot", długość orurowania, średnica odpowiednia) ? jakiej firmy stożek ? |
Poszukać Ci zdjęć? |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
gucionexia
Turbo V6 :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Cze 2009 Posty: 780 Skąd: się biorą dzieci?
|
Wysłany: 3 Październik 2009, 21:49
|
|
|
eldorado, Mówisz o blosie, ja mam kupiony blos leży sobie w domciu i tak sie drapie w głowe jak go zmieścić pod maską |
_________________ w202 1.8 95r ELEGANCE
WDB2020181F307308(był)
Nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
|
|
|
|
|
eldorado
LPG BLOS
Pomógł: 12 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 912 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 4 Październik 2009, 09:19
|
|
|
Camel- napisał/a: | eldorado napisał/a: | a dobrze to zamontował (wiadomo o co biega - "zimny dolot", długość orurowania, średnica odpowiednia) ? jakiej firmy stożek ? |
Poszukać Ci zdjęć? |
ja tylko sie zapytałem
[ Dodano: 4 Październik 2009, 09:20 ]
gucionexia napisał/a: | eldorado, Mówisz o blosie, ja mam kupiony blos leży sobie w domciu i tak sie drapie w głowe jak go zmieścić pod maską |
u mnie sie zmieści, bo już przymierzał gazownik (swój - rozwiercony)
[ Dodano: 4 Październik 2009, 10:04 ]
jacek chojancki:
http://209.85.129.132/sea...l&ct=clnk&gl=pl
ktoś pisał jeszcze że " jeżeli strumienica jest taka dobra do dleczego jej nie montują w seryjnych autach (producenci)" - mit obalony - montują !
http://209.85.129.132/sea...l&ct=clnk&gl=pl
z mojej strony dodam taką obserwację: 7 lat temu miałem Audi 80 (2-drzwi - ale nie coupe) z 1980r z silnikiem 1.6 + gaz; paliła 16 litrów gazu, leciała na prostej max 130km/h , co tydzień z kolegami (ja + 3 osoby) jeździliśmy na disco do Puław (Lawa), po drodze zawsze była górka (jakieś 500 metrów) na której zawsze wjeżdżałem na 3 biegu (skrzynia była 4) i zawsze wytrącała się powoli prędkość, po zamontowaniu strumienicy (nie pamiętam dokładnie w którym miejscu), pokonując tą górkę już nie wytrącała się prędkosć a nawet bardzo powoli przyspieszał - to były jedyne moje doświadczenie ze strumienicami
odrazu nadmieniam - nie namawiam do strumienic niech każdy robi takie zabawy, bez pretensji do nikogo
http://obrazki.elektroda.net/10_1240945122.jpg |
_________________ http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332 |
|
|
|
|
gucionexia
Turbo V6 :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Cze 2009 Posty: 780 Skąd: się biorą dzieci?
|
Wysłany: 4 Październik 2009, 16:55
|
|
|
Co do strumienic nie wiem, nigdy nawet w kogoś autku się nie spotkałem.Jak montować to tylko w miejscu środkowego tłumika,a nie kata, tam najlebszym wyborem jest tłumik przelotowy(chyba ,ze ktoś ma nowego kata to co innego.Mój jest chyba od nowości i ma co najmniej 310000tys więc idzie sru)
[ Dodano: 4 Październik 2009, 17:03 ]
tekst z tamtego linku o strumienicach.
Strumienice, czy to jest specyfika naszego rynku? Otóż nie, gdyż to urządzenie występuje w wielu samochodach i motocyklach. Punto II w filtrze powietrza przed wkładem ma prawie klasyczną strumienicę, w Golfie II GTI 1.8l jest podobnie, przy czym zaskakiwać może fakt, że zwężka przy tej pojemności ma 35mm, gdy sam przy silniku 1.8l nigdy nie zszedłem poniżej 45mm.
W meśku u mnie w puszcze filtra była taka cieniusia rurka, wywaliłem ja i lepiej reaguje na dodanie gazu, ale jest głośniej.Dla tego troszke nie wieże w to co piszą |
_________________ w202 1.8 95r ELEGANCE
WDB2020181F307308(był)
Nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem.
|
|
|
|
|
eldorado
LPG BLOS
Pomógł: 12 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 912 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 4 Październik 2009, 18:47
|
|
|
Ja zamontuje sobie catch can:
http://209.85.129.132/sea...l&ct=clnk&gl=pl
http://www.altaperformanc...s/ampeng100.pdf
http://209.85.129.132/sea...l&ct=clnk&gl=pl
Tyle że na obrazkach jest puszka w której są 2 przewody gumowe, jeden przewód podłączony do dekla zaworów z któtego leci olej/syf i co najgorsze gorące powietrz z odmy (syf zatrzymywany jest na gąbce/filtrze), a drugi przewód leci (z gorącym powietrzem) do orurowania (filtr powietrza-przepustnica). Plus jest jeden - syf zostaje w "oil catch can" ale minus to taki że gorące powietrze wraca do orurowania filtra powietrza. I tu jest pytanie co zrobić aby "to" miało 2 Plusy ? Proste - ten drugi wąż gumowy (co leci to orurowania filtra powietrza) nie wpinać w te orurowanie, tylko poprowadzić dłuższy przewód pod auto i go schować (aby na przeglądzie nie czepiali sie co to za gumowy przewód i czemu on luźno zwisa) , i w taki sposób mamy:
- czysty dolot
- świerze chłodne powietrze zasysane non stop przez przepustnice (nie musze mówić jaki ma wpływ ciepłe powietrze na sprawność/moc silnika
- no i jak dołożymy do tego sportowy wkład powietrza np. K&N + poprowadzimy do puszki filtra powietrza elastyczną rure która bedzie lecieć na wysokości zderzaka koło kratek (gdzie jest nadmuch zimnego powietrza) - to może i powinno dać pozytywne efekty
[ Dodano: 4 Październik 2009, 18:48 ]
gucionexia napisał/a: | W meśku u mnie w puszcze filtra była taka cieniusia rurka, wywaliłem ja i lepiej reaguje na dodanie gazu, ale jest głośniej.Dla tego troszke nie wieże w to co piszą |
możesz powiedzieć co to za "cieniusia rurka" - i gdzie ona dokładnie jest, może jakie foto |
_________________ http://g2.gangsters.pl/index.php?ref=317
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=236332#236332 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,144 sekundy. Zapytań do SQL: 8
| |
|