Przesunięty przez: Łukasz 8 Luty 2012, 18:04 |
Większa moc |
Autor |
Wiadomość |
szewcu70
Moje początki...
Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 5 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 4 Sierpień 2008, 19:09 Większa moc
|
|
|
Witamzakupiłem c180 z 98r. Co można zmienić ( FILT, WYDECH CZY TAKIE TAM SAMEMU) żeby była większa moc. Co z chip tuningiem tymi tańszymi rzeczami . Kupiłem go od wuja z niemiec za bardzo okazyjną cenę tylko nie chcę żeby był taki jak większość. Czekam na propozycję dzięki
acha ile ma koni w dowodzie 90kW przez ile przeliczyć |
Ostatnio zmieniony przez Camel- 8 Czerwiec 2009, 15:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 4 Sierpień 2008, 19:11
|
|
|
90Kw X 1,36=122,4Km |
|
|
|
|
Aloiz
Pomógł: 28 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 754 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 4 Sierpień 2008, 19:14
|
|
|
90 KW = 122 KM
1 KW = 1.36 KM
Swoją drogą w twoim roczniku był montowany silnik M111.921, wiec moc to 89 KW czyli 121 KM |
_________________ Ex: C180 Elegance '94
WDB2020181A089266
E320 CDI Avantgarde '99
WDB2100261A988449 |
|
|
|
|
Ali-En
C36 AMG
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2008 Posty: 234 Skąd: Opole
|
Wysłany: 4 Sierpień 2008, 20:17
|
|
|
Aby wyciagnac wiecej koni z silnika wolnossacego trzeba sie troche napocic. Generalnie zmiana wydechu (kompletnego, nie tlumika koncowego), poprawienie dolotu moze przyniesc jakies efekty. Tanie chipy sobie odpusc, moga tylko zepsuc.
Dla przykladu podam moje poprzednie projekty.
Honda CRX ED9 fabrycznie 124 KM z 1.6l Zmienilem dolot, kompletny uklad wydechowy samorobka, lacznie z kolektorem rurowym. Wynikow na hamowni nie mierzylem ale przyspieszenie do 60 mil na g-techu poprawilo sie o ponad pol sek.
Drugi CRX EE8 fabrycznie 150 KM z 1.6l Zmieniony uklad wydechowy na fujitsubo, bez kolektora i poprawiony dolot. Wynik na hamowni 170 KM.
Z tym ze trzeba sie liczyc z tym ze wbrew obiegowej opini ze silniki hondy sa "wysilone" do granic mozliwosci to konie dosc latwo sie tam zbiera.
Tutaj nie masz zadnych gratow aftermarketowych do zabawy, wiec wszystko musisz robic sam.
Musisz sie liczyc z tym ze efekty do poniesionych kosztow beda tez dosc nikle, powinno sie poprawic tylko ciut w wyzszym zakresie obrotow, dodatkowo bedzie glosno.
Wg mnie grzebanie w tak slabym silniku mija sie z celem. Taniej swapowac na kompresora chyba. |
|
|
|
|
oliva
Pomógł: 122 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 1074 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 4 Sierpień 2008, 20:19
|
|
|
szewcu70 napisał/a: | Co można zmienić ( FILT, WYDECH CZY TAKIE TAM SAMEMU) żeby była większa moc |
najlepiej samochód |
_________________ Był Mercedes C200 T CDI '98 AUTOMAT |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 4 Sierpień 2008, 20:26
|
|
|
szewcu70 napisał/a: | Witam zakupiłem c180 z 98r. Co można zmienić ( FILT, WYDECH CZY TAKIE TAM SAMEMU) żeby była większa moc. Co z chip tuningiem tymi tańszymi rzeczami . Kupiłem go od wuja z niemiec za bardzo okazyjną cenę tylko nie chcę żeby był taki jak większość. Czekam na propozycję dzięki |
Z tym podniesieniem mocy w Twoim przypadku nie jest tak różowo niestety.
Sam filtr (stożek lub wkładka) nie wiele zmieni poza dźwiękiem a trzeba wziąć pod uwagę, że ma niestety mniejszą zdolność filtracji
Wydech w przypadku wolnossącego silnika to też nie jest prosta sprawa, powinien zostać "policzony" w specjalizującym sie tym zakładzie (chodzi o pojemność układu wydechowego) założenie tak po prostu "większego" wydechu może pogorszyć osiągi i spowodować nie poprawną pracę sondy lambda./ (no chyba że trafisz gdzieś w całości dedykowany do tego silnika).
Chip w przypadku wolnossącego silnika się nie opłaca (przyrost mocy w stosunku do ceny)
Jeżeli masz jakiś zakład gdzie mogą zrobić wydech (i policzyć) i nie zedrą nie wiadomo jakiej kasy to możesz sie na to zdecydować
Hehe koledzy mnie uprzedzili |
|
|
|
|
wojtas_p
NYC TAXI 4.6 V8
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 353 Skąd: PL
|
Wysłany: 5 Sierpień 2008, 07:19
|
|
|
Ja tylko raz posłuchałem rady aby amputować katalizator i wstawić strumienicę w oplu. I nie powtórzę tego błędu. Silnik zyskał większe spalanie, hałaliwość i drgania na wolnych obrotach. Nic ponadto. Tłumik jest fabrycznie "obliczany" do faz rozrządu i wytwarzającego się nadciśnienia w układzie wydechowym. Dlatego ma odpowiednie przekroje, długość itd. Uwolnienie wydechu daje dobre efekty jedynie w silnikach turbodoładowanych, w wolnossących to rzeźba. A ryczący-pierdzący mercedes... dla mnie niesmaczne. To tak jak trampki do garnituru. Dobre świece i dobry olej, to co najważniejsze. |
_________________ https://nyc-taxi-wroclaw.pl/ |
|
|
|
|
gumolyt
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 234 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 5 Sierpień 2008, 09:42
|
|
|
A co jest w wypadku zamontowania sterownika silnika np. od modelu 2,2 może mieć wpływ na zmiane mocy silnika czy to akurat nie ma najmniejszego znaczenia |
_________________ Mercedes C180 '96 Esprit LPG |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 5 Sierpień 2008, 09:46
|
|
|
moze zalozyc kompresor |
|
|
|
|
Ali-En
C36 AMG
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2008 Posty: 234 Skąd: Opole
|
Wysłany: 5 Sierpień 2008, 18:12
|
|
|
wojtas_p napisał/a: | Ja tylko raz posłuchałem rady aby amputować katalizator i wstawić strumienicę w oplu. I nie powtórzę tego błędu. Silnik zyskał większe spalanie, hałaliwość i drgania na wolnych obrotach. Nic ponadto. Tłumik jest fabrycznie "obliczany" do faz rozrządu i wytwarzającego się nadciśnienia w układzie wydechowym. Dlatego ma odpowiednie przekroje, długość itd. Uwolnienie wydechu daje dobre efekty jedynie w silnikach turbodoładowanych, w wolnossących to rzeźba. A ryczący-pierdzący mercedes... dla mnie niesmaczne. To tak jak trampki do garnituru. Dobre świece i dobry olej, to co najważniejsze. | Bzdura! Uwolnienie wydechu da efekty w praktycznie kazdym samochodzie, tylko trzeba to robic z glowa. Fabryczny wydech jest kompromisem pomiedzy glosnoscia, ekonomia a osiagami. Przechylajac szale w ktoras ze stron musimy liczyc sie z tym ze pogorszymy pozostale, proste. Zbyt duza srednica, zbyt duzy przelot tez nie jest wskazany gdyz rozprezymy uklad wydechowy. Fakt ze w wolnossacych jednostkach nie jest to takie latwe jak w doladowanych, ale jest to jeden z najprostszych sposobow na podniesienie mocy bez ingerencji w sama jednostke napedowa. |
|
|
|
|
art-34
C220 Elegant D 16V
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Maj 2008 Posty: 251 Skąd: LB
|
Wysłany: 8 Sierpień 2008, 01:39
|
|
|
Ali-En napisał/a: | wojtas_p napisał/a: | Ja tylko raz posłuchałem rady aby amputować katalizator i wstawić strumienicę w oplu. I nie powtórzę tego błędu. Silnik zyskał większe spalanie, hałaliwość i drgania na wolnych obrotach. Nic ponadto. Tłumik jest fabrycznie "obliczany" do faz rozrządu i wytwarzającego się nadciśnienia w układzie wydechowym. Dlatego ma odpowiednie przekroje, długość itd. Uwolnienie wydechu daje dobre efekty jedynie w silnikach turbodoładowanych, w wolnossących to rzeźba. A ryczący-pierdzący mercedes... dla mnie niesmaczne. To tak jak trampki do garnituru. Dobre świece i dobry olej, to co najważniejsze. | Bzdura! Uwolnienie wydechu da efekty w praktycznie kazdym samochodzie, tylko trzeba to robic z glowa. Fabryczny wydech jest kompromisem pomiedzy glosnoscia, ekonomia a osiagami. Przechylajac szale w ktoras ze stron musimy liczyc sie z tym ze pogorszymy pozostale, proste. Zbyt duza srednica, zbyt duzy przelot tez nie jest wskazany gdyz rozprezymy uklad wydechowy. Fakt ze w wolnossacych jednostkach nie jest to takie latwe jak w doladowanych, ale jest to jeden z najprostszych sposobow na podniesienie mocy bez ingerencji w sama jednostke napedowa. |
Witam!
Wnioskuję iż katalizator był pasywny inaczej sonda LAMBDA "zwróciła by" uwagę na nieprawidłowości mieszanki (stechiometryczne-spalanie stukowe), większy efekt daje polerowanie kolektorów (mniejsze zawirowania),a strumienica tutaj jest rozpatrywana pod względem "wydech rezonansowy" czy słodkie "pierdzenie" bo już słabo mnie się robi jak to czytam...
Za przeproszeniem-i jak to mówią kobiety: "Nie mylcie Ch... z palcem"
Pzdr! |
_________________ Wiek średni poznajemy po tym jak szeroki umysł z wąską talią zamieniaja się miejscami...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W202
WDB2021211A327558
http://www.partscatalog.ru/mercedes/ wklejamy Vin i kod do radia gratis... |
Ostatnio zmieniony przez art-34 10 Sierpień 2008, 23:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Ali-En
C36 AMG
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2008 Posty: 234 Skąd: Opole
|
Wysłany: 8 Sierpień 2008, 07:59
|
|
|
art-34: pijesz do mnie? Bo nie kminie za bardzo ... ? |
|
|
|
|
art-34
C220 Elegant D 16V
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Maj 2008 Posty: 251 Skąd: LB
|
Wysłany: 8 Sierpień 2008, 09:09
|
|
|
Ali-En napisał/a: | art-34: pijesz do mnie? Bo nie kminie za bardzo ... ? |
Witam!
Nie, to co napisałeś to samiutka prawda, piszę ogólnie na temat magicznych strumienic a akurat Twoją wypowiedź pozwoliłem sobie zacytować.
Pzdr! |
_________________ Wiek średni poznajemy po tym jak szeroki umysł z wąską talią zamieniaja się miejscami...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W202
WDB2021211A327558
http://www.partscatalog.ru/mercedes/ wklejamy Vin i kod do radia gratis... |
|
|
|
|
szewcu70
Moje początki...
Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 5 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 8 Sierpień 2008, 11:20
|
|
|
Dziękui panowie za wypowiedzi widzę że zrobił się z tego wasz post bez nerwów chyba przystanę tylko na przyciemnianych szybach pozdrawiam |
|
|
|
|
dzikidaniel
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lut 2008 Posty: 68 Skąd: Stara Kiszewa
|
Wysłany: 8 Sierpień 2008, 15:24
|
|
|
szewcu70, szczerze to by myśle o konkretnym odczuciu mocy to najłatwiej by było wstawić z kompresorem. Inne próby na zwiększenie mocy to albo dadzą niewielki przyrost albo będą bardzo drogę. Na początek wymień filtry świece, oleje i zobacz czy się nie poprawiło.
Co mnie najbardziej zadziwiło to nikt nie wspomiał że z mocniejszym silnikiem muszą iść mocniejsze hamulce. Cyżby nie było odpowiedzialnych osób wśród posiadaczy MB? |
_________________ C200CDI 1999r WDB2021941F879501 |
|
|
|
|
|