|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 01:31 |
Korozja - czym ją powstrzymać? |
Autor |
Wiadomość |
silverhammer12
Pomógł: 6 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 289 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 7 Wrzesień 2008, 09:27
|
|
|
bubu_piotr napisał/a: | silverhammer12,
Tylko nie pomyl z nitro ! Po zmyciu benzyną ekstrakcyjną umyj auto wodą z mydłem lub szamponem i nawoskuj. |
Spoko kupilem pedzelek "0", benyznka odtluscilem wpuscilem cortanin i za 2 dni zakropie podklad i lakier zaprawkowy. Jeszcze raz dzieki za pomoc |
|
|
|
|
wojtas_p
NYC TAXI 4.6 V8
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 353 Skąd: PL
|
Wysłany: 8 Wrzesień 2008, 19:24
|
|
|
no to zaczynamy!
dziś zabrałem się porządnie za celinkę. jak już pisałem, mam najstarszą celinkę na forum. Zdjąłem listwy progowe a tam korniki pod spodem. W większości otwory mocujące otoczone tym paskudnym rudym szkodnikiem Praktycznie niemożliwym jest wyjęcie plastikowych zatrzasków z otworów progowych, wyciągnąłem jeden, drugi i trzeci urwany, a jak robić - to porządnie. Dzwonię do serwisu - będą na jutro 1,90 za sztukę. Amputacja wszystkich zatrzasków, czyszczenie wiertarką, blacha z wierzchu ruda, ale nie zgnita. Odtłuszczanie, pomalowanie odrdzewiaczem... na dziś wystarczy. Pojutrze reszta - czyszczenie, podklad i dalej.. sporo tego mam do zrobienia. I jeszcze miejsca przy znaczku na klapie bagażnika i wokół anteny.. Ech... trzymajcie kciuki. |
_________________ https://nyc-taxi-wroclaw.pl/ |
|
|
|
|
Przemek
Site Admin W202 C180 LPG Esprit
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 405 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 21 Wrzesień 2008, 17:52
|
|
|
Czym wypolerowac miejsce ktore malowalem dobranym lakierem nabitym w spray ?
Jakas pasta ? Jakie narzedzia( polerki nie mam ale powierzchnia mala |
_________________ W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21 Wrzesień 2008, 18:01
|
|
|
Krawędzie papier 1000->2000 na mokro i pasta.
Mój kumpel tak robił na Cliówce i zamiast pieknych rys, ma piękne plamy na samochodzie. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 21 Wrzesień 2008, 22:32
|
|
|
Jak naprawia się lakier nakładając dobraną bazę, a potem dopiero klar, to po polerce nie powinno być żadnego śladu. Każdą kolejną warstwę nakłada się odrobinę większą.
No i warunek do dobra pasta polerska i przyrząd. |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Przemek
Site Admin W202 C180 LPG Esprit
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 405 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 22 Wrzesień 2008, 08:57
|
|
|
Moj lakier to czarny - kod 040 - chyba najgorszy do kladzenia bo widac kazda nierownosc i niedociagniecie
Moze ktoc cos wiecej powiedziec bo 040 to raczej nie metalik tylko chyba zwykly akryl ? |
_________________ W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24 |
|
|
|
|
wojtas_p
NYC TAXI 4.6 V8
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 353 Skąd: PL
|
Wysłany: 22 Wrzesień 2008, 09:38
|
|
|
Przemek, zobacz na allegro, już polecałem innemu koledze. Przez allegro znajdziesz użytkownika Ecolack, napisz mu maila i zapytaj czy to jest metallic i inne tam odnośnie lakieru, on wszystko powie. Zamawiałem u nich najpierw zaprawkę a później 0,25 l A przez to, w jaki sposób ze mną rozmawiali i jakich rad udzielali, jestem pod wrażeniem:) |
_________________ https://nyc-taxi-wroclaw.pl/ |
|
|
|
|
prl
Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2 Skąd: wwa
|
Wysłany: 22 Wrzesień 2008, 09:52
|
|
|
witam
jako że macie problem z korozją to powiem wam jako doświadczony wojownik(posiadam poloneza) że ja zahamowałem korozje w moim polonezie stosują farbę podkładowa polrust.
preparat o tyle dobry ze nakładamy go pędzelkiem albo kompresorem albo czym tam chcemy cieniutka warstwę i zostawiamy na noc . rano przychodzimy i po prostu malujemy na kolor.nie trzeba skrobać i podkładu zwykłego używać choć w przypadku jasnych lakierów trzeba użyć zwykłego podkładu. ja po zastosowaniu polrustu przejeździłem zimę a następnie zdrapałem miejsce w którym pomalowałem polrustem. tam gdzie był polrust blacha była zdrowiutka. stosowałem też cortantin. wg mnie porównując z polrustem to badziew. nigdy już nie kupie cortantinu. a teraz najgorsze to cena za polrust. około 15-17 zł za puszkę 0.3 litra |
|
|
|
|
Przemek
Site Admin W202 C180 LPG Esprit
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 405 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 22 Wrzesień 2008, 11:01
|
|
|
Ile czasu trzeba odczekac po pomalowaniu lakierem w spray do polerki ? |
_________________ W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 22 Wrzesień 2008, 11:35
|
|
|
Przemek napisał/a: | Ile czasu trzeba odczekac po pomalowaniu lakierem w spray do polerki ? |
To zależy gdzie garażuje , ale lakier musi być twardy |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 22 Wrzesień 2008, 14:16
|
|
|
Przemek napisał/a: | 040 to raczej nie metalik tylko chyba zwykly akryl ? | Tak, to zwykły czarny, niemetaliczny kolor. Też taki mam. Jednak nawet on ma położoną warstwę klaru na wierzchu. |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Wrzesień 2008, 15:53
|
|
|
Przemek, zalezy ile było utwardzacza. 24h to bardzo bezpieczny odstęp czasu. Przez pierwsze godziny lakier może być jeszcze klejący. Twardośc lakieru możesz sprawdzić najpierw opuszczkiem palca i jak się nie klei lub nieznacznie, to sprawdzić pukając lekko poznokciem Jak boisz się dotykać to przynajmniej powinien nie sprawiać wrażenia mokrego |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 24 Wrzesień 2008, 21:29
|
|
|
Tylko trzeba rozróżnić tzw. pyłosuchość lakieru - gdy nie czepia się już kurz - od twardości lakieru - kiedy po przyłożeniu maszyny polerskiej nie ściągniemy dopiero położonego lakieru, bo się zaciągnie i przynajmniej zmarszczy, gdy będzie za miękki. |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Tomek77
Dołączył: 11 Cze 2007 Posty: 21 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2 Listopad 2008, 14:25
|
|
|
a jak ktos na zadba to efekt murowany...
ViewImageCAUQMRO6.jpg
|
|
Plik ściągnięto 227 raz(y) 71,65 KB |
ViewImageCA8I0DCB.jpg
|
|
Plik ściągnięto 196 raz(y) 68,16 KB |
|
|
|
|
|
sliderukps
220D 96r.
Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 126 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: 14 Listopad 2008, 00:52
|
|
|
witam,
Chętnie podłącze się pod temat jako że przedemną do zrobienia kilka purchaw do oddrdzewienia i pokrycia lakierem, szczególnie przed zimą. Czytając posta od początku do końca, można to podsumować:
1. Miejsce pokryte korozją należy przeczyścić do gołej blachy, najlepiej papierkiem a nie nakładając środki chemiczne, czy tak?
2. Jeżeli miejsce to jest pokryte wypukłością lakieru, purchawą to lepiej samemu usunąć resztę lakieru i wyczyścić rdzę pod nim się znajdującą czy zostawić to w spokoju aż samo zakwitnie?
3. Po wyczyszczeniu i dokładnym odtłuszczeniu benzyną ekstrakcyjną, czym lepiej zrobić podkład antykorozyjny, pisaliście o takich środkach jak CORTANIN, Polrust, Brunox?? Czym tak podsumowywując, konkretnie najlepiej zabezpieczyć? I ile razy?
4. Tak się składa, że miejsca w których zamierzam zrobić zaprawki to przy nadkolach, w rogach drzwi, koło zamka tylnego czyli typowe miejsca dla tego modelu, czy nakładać większą ilość lakieru, po czym spolerować, będzie lepszy efekt??
pozdro dla wszystkich nie doszłych lakierników |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,37 sekundy. Zapytań do SQL: 12
| |
|