Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
12 Styczeń 2012, 01:31
Korozja - czym ją powstrzymać?
Autor Wiadomość
silverhammer12 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 289
Skąd: Śląsk
Wysłany: 7 Wrzesień 2008, 09:27   

bubu_piotr napisał/a:
silverhammer12,
Tylko nie pomyl z nitro ! Po zmyciu benzyną ekstrakcyjną umyj auto wodą z mydłem lub szamponem i nawoskuj.


Spoko :) kupilem pedzelek "0", benyznka odtluscilem wpuscilem cortanin i za 2 dni zakropie podklad i lakier zaprawkowy. Jeszcze raz dzieki za pomoc
 
 
wojtas_p 
NYC TAXI 4.6 V8


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 353
Skąd: PL
Wysłany: 8 Wrzesień 2008, 19:24   

no to zaczynamy!
dziś zabrałem się porządnie za celinkę. jak już pisałem, mam najstarszą celinkę na forum. Zdjąłem listwy progowe a tam korniki pod spodem. W większości otwory mocujące otoczone tym paskudnym rudym szkodnikiem ;) Praktycznie niemożliwym jest wyjęcie plastikowych zatrzasków z otworów progowych, wyciągnąłem jeden, drugi i trzeci urwany, a jak robić - to porządnie. Dzwonię do serwisu - będą na jutro 1,90 za sztukę. Amputacja wszystkich zatrzasków, czyszczenie wiertarką, blacha z wierzchu ruda, ale nie zgnita. Odtłuszczanie, pomalowanie odrdzewiaczem... na dziś wystarczy. Pojutrze reszta - czyszczenie, podklad i dalej.. sporo tego mam do zrobienia. I jeszcze miejsca przy znaczku na klapie bagażnika i wokół anteny.. :( Ech... trzymajcie kciuki.
_________________
https://nyc-taxi-wroclaw.pl/
 
 
Przemek 
Site Admin
W202 C180 LPG Esprit

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 405
Skąd: lubuskie
Wysłany: 21 Wrzesień 2008, 17:52   

Czym wypolerowac miejsce ktore malowalem dobranym lakierem nabitym w spray ?
Jakas pasta ? Jakie narzedzia( polerki nie mam :( ale powierzchnia mala
_________________
W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Wrzesień 2008, 18:01   

Krawędzie papier 1000->2000 na mokro i pasta.

Mój kumpel tak robił na Cliówce i zamiast pieknych rys, ma piękne plamy na samochodzie. ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 21 Wrzesień 2008, 22:32   

Jak naprawia się lakier nakładając dobraną bazę, a potem dopiero klar, to po polerce nie powinno być żadnego śladu. Każdą kolejną warstwę nakłada się odrobinę większą.
No i warunek do dobra pasta polerska i przyrząd.
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Przemek 
Site Admin
W202 C180 LPG Esprit

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 405
Skąd: lubuskie
Wysłany: 22 Wrzesień 2008, 08:57   

Moj lakier to czarny - kod 040 - chyba najgorszy do kladzenia bo widac kazda nierownosc i niedociagniecie :|

Moze ktoc cos wiecej powiedziec bo 040 to raczej nie metalik tylko chyba zwykly akryl ?
_________________
W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24
 
 
wojtas_p 
NYC TAXI 4.6 V8


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 353
Skąd: PL
Wysłany: 22 Wrzesień 2008, 09:38   

Przemek, zobacz na allegro, już polecałem innemu koledze. Przez allegro znajdziesz użytkownika Ecolack, napisz mu maila i zapytaj czy to jest metallic i inne tam odnośnie lakieru, on wszystko powie. Zamawiałem u nich najpierw zaprawkę a później 0,25 l A przez to, w jaki sposób ze mną rozmawiali i jakich rad udzielali, jestem pod wrażeniem:)
_________________
https://nyc-taxi-wroclaw.pl/
 
 
prl

Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2
Skąd: wwa
Wysłany: 22 Wrzesień 2008, 09:52   

witam
jako że macie problem z korozją to powiem wam jako doświadczony wojownik(posiadam poloneza) że ja zahamowałem korozje w moim polonezie stosują farbę podkładowa polrust.
preparat o tyle dobry ze nakładamy go pędzelkiem albo kompresorem albo czym tam chcemy cieniutka warstwę i zostawiamy na noc . rano przychodzimy i po prostu malujemy na kolor.nie trzeba skrobać i podkładu zwykłego używać choć w przypadku jasnych lakierów trzeba użyć zwykłego podkładu. ja po zastosowaniu polrustu przejeździłem zimę a następnie zdrapałem miejsce w którym pomalowałem polrustem. tam gdzie był polrust blacha była zdrowiutka. stosowałem też cortantin. wg mnie porównując z polrustem to badziew. nigdy już nie kupie cortantinu. a teraz najgorsze to cena za polrust. około 15-17 zł za puszkę 0.3 litra
 
 
Przemek 
Site Admin
W202 C180 LPG Esprit

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 405
Skąd: lubuskie
Wysłany: 22 Wrzesień 2008, 11:01   

Ile czasu trzeba odczekac po pomalowaniu lakierem w spray do polerki ?
_________________
W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 22 Wrzesień 2008, 11:35   

Przemek napisał/a:
Ile czasu trzeba odczekac po pomalowaniu lakierem w spray do polerki ?


To zależy gdzie garażuje :mb: , ale lakier musi być twardy :idea:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 22 Wrzesień 2008, 14:16   

Przemek napisał/a:
040 to raczej nie metalik tylko chyba zwykly akryl ?
Tak, to zwykły czarny, niemetaliczny kolor. Też taki mam. Jednak nawet on ma położoną warstwę klaru na wierzchu.
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Wrzesień 2008, 15:53   

Przemek, zalezy ile było utwardzacza. 24h to bardzo bezpieczny odstęp czasu. :) Przez pierwsze godziny lakier może być jeszcze klejący. Twardośc lakieru możesz sprawdzić najpierw opuszczkiem palca i jak się nie klei lub nieznacznie, to sprawdzić pukając lekko poznokciem ;) Jak boisz się dotykać to przynajmniej powinien nie sprawiać wrażenia mokrego ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 24 Wrzesień 2008, 21:29   

Tylko trzeba rozróżnić tzw. pyłosuchość lakieru - gdy nie czepia się już kurz - od twardości lakieru - kiedy po przyłożeniu maszyny polerskiej nie ściągniemy dopiero położonego lakieru, bo się zaciągnie i przynajmniej zmarszczy, gdy będzie za miękki.
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Tomek77


Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 21
Skąd: Opole
Wysłany: 2 Listopad 2008, 14:25   

a jak ktos na zadba to efekt murowany...

ViewImageCAUQMRO6.jpg
Plik ściągnięto 227 raz(y) 71,65 KB

ViewImageCA8I0DCB.jpg
Plik ściągnięto 196 raz(y) 68,16 KB

 
 
sliderukps 
220D 96r.


Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 126
Skąd: Małopolskie
Wysłany: 14 Listopad 2008, 00:52   

witam,

Chętnie podłącze się pod temat jako że przedemną do zrobienia kilka purchaw ;) do oddrdzewienia i pokrycia lakierem, szczególnie przed zimą. Czytając posta od początku do końca, można to podsumować:

1. Miejsce pokryte korozją należy przeczyścić do gołej blachy, najlepiej papierkiem a nie nakładając środki chemiczne, czy tak?
2. Jeżeli miejsce to jest pokryte wypukłością lakieru, purchawą to lepiej samemu usunąć resztę lakieru i wyczyścić rdzę pod nim się znajdującą czy zostawić to w spokoju aż samo zakwitnie? :)
3. Po wyczyszczeniu i dokładnym odtłuszczeniu benzyną ekstrakcyjną, czym lepiej zrobić podkład antykorozyjny, pisaliście o takich środkach jak CORTANIN, Polrust, Brunox?? Czym tak podsumowywując, konkretnie najlepiej zabezpieczyć? I ile razy?
4. Tak się składa, że miejsca w których zamierzam zrobić zaprawki to przy nadkolach, w rogach drzwi, koło zamka tylnego czyli typowe miejsca dla tego modelu, czy nakładać większą ilość lakieru, po czym spolerować, będzie lepszy efekt??

pozdro dla wszystkich nie doszłych lakierników 8)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,37 sekundy. Zapytań do SQL: 12