Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
12 Styczeń 2012, 01:31
Korozja - czym ją powstrzymać?
Autor Wiadomość
bartosz109 

Dołączył: 18 Maj 2015
Posty: 26
Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: 5 Czerwiec 2015, 08:48   

Moje przygody z rdzą skończyły się jakieś 4 lata temu po użyciu Cortaninu oczywiście przez profesjonalny warsztat lakierniczy. Lakiernik, którego odwiedzam ma 20 letnie doświadczenie i mówi, że używa tylko tego specyfiku, choć faktycznie może być tak że wszystkie te preparaty działają podobnie, a sekret tkwi w technice wykonania całego zabiegu.
_________________
190 2.0D 90 r.
C 200 D 93 r.
C 220 D 97 r.
 
 
Karol82 

Pomógł: 38 razy
Dołączył: 13 Gru 2011
Posty: 1450
Skąd: Żnin/Włocławek
Wysłany: 5 Czerwiec 2015, 12:06   

bartosz109, może dokładnie wypiaskował i pozbył się rdzy. To wtedy nie powinna wyjść.
_________________
C200 KOMPRESSOR 98r. WDB2020251A582643
Zobacz moją Celinę :-)
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=22295
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 27 Czerwiec 2015, 10:14   

Wczoraj zacząłem robić nadkola przednie co zaczęła ich korozja brać, pisałem o tym w tym wątku http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=369466#369466 .

To co widać na zdjęciach to było nic, po rozebraniu, ściągnięciu plastików dopiero widać było jak wszystko do istniej rdzy zostało zjedzone



. Nie da się ukryć źle i fatalnie to wyglądało.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 27 Czerwiec 2015, 10:45   

asziatko napisał/a:
Wczoraj zacząłem robić nadkola przednie co zaczęła ich korozja brać, pisałem o tym w tym wątku http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=369466#369466 .

To co widać na zdjęciach to było nic, po rozebraniu, ściągnięciu plastików dopiero widać było jak wszystko do istniej rdzy zostało zjedzone

. Nie da się ukryć źle i fatalnie to wyglądało.


No fakt dobrze to nie wygląda. Ale nie jest tragicznie. Musisz usunąć ogniska korozji poprzez wycięcie szlifierką kątową na około tej dziury płus jeden centymetr, tak aby było do czego spawać łate. Dobry blacharz dorobi Ci taką łate z tzw płachty bez problemu - drogie to nie będzie. Później podkład zabezpieczenie.
I takie moje pytanie. Czy w tym miejscy zabezpieczenie było robione pospolitym "barankiem"?

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 27 Czerwiec 2015, 14:02   

Radze Ci pościągać zderzak, błotniki i za zawieśc do blacharza auto. Za wspawanie nie weźmie dużych pieniędzy. Zerknij też na podłogę.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
asasyn18 


Pomógł: 79 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 1264
Skąd: Koszalin
Wysłany: 27 Czerwiec 2015, 14:32   

Blacharz będzie miał co robić, będzie roboty z rozbieraniem tego wszystkiego. Więc nie wiem czy tak niedrogo będzie.
_________________

Malachitowy C200 Diesel 1994r.
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 27 Czerwiec 2015, 15:14   

Dlatego radzę, żeby sam rozebrał co może.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 30 Czerwiec 2015, 00:30   

Odebrałem MB z konserwacji i naprawy błotników. Uff. Przyznam że rdzy zostało wyczyszczone praktycznie całe wiaderko po farbie 5 L.

W miejsce "zjedzone" przez rdze została wspawana blacha, na to położona - nie potrafię powtórzyć warstwa zabezpieczenia, na to jeszcze coś a na koniec konserwacja wszystkiego.

Jak się dowiem co w jakiej kolejności zostało położone i jak się dokładnie nazywało napiszę na Forum.

Póki co jeszcze czuć wewnątrz MB zapach konserwacji, z każdą chwilą mniej już.

Jutro zrobię zdjęcia i pokażę jak to wygląda.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
asasyn18 


Pomógł: 79 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 1264
Skąd: Koszalin
Wysłany: 30 Czerwiec 2015, 08:53   

asziatko, ile za naprawę zapłaciłeś :?: Robiłeś coś sam przy tym, czy tylko dałeś do naprawy :?:
_________________

Malachitowy C200 Diesel 1994r.
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 1 Lipiec 2015, 01:00   

asasyn18, sam nic nie robiłem, wszystko robił znajomy mechanik. Za zrobienie nadkoli, konserwacja, wspawywanie zapłaciłem 350 zł.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
NeilPryde 

Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 22
Skąd: Katowice
Wysłany: 2 Lipiec 2015, 09:03   

Chciałbym się zabrać samemu do zrobienia porządku z rdzą. Niestety nie stać mnie na zrobienie całego auta u lakiernika- wyceniają na 2500zł.
Zdaję sobie sprawę ze jeśli będę robił to samemu to efekt nie będzie wspaniały ale na pewno będzie lepiej niż teraz:



To i tak tylko jedne drzwi od strony kierowcy, tak samo wygląda reszta + nadkola.

Teraz pytanie do was, co będę potrzebował żeby doprowadzić to do jakiegokolwiek stanu, bo teraz jest mi wstyd jeździć autem.

Plan mam taki:
Szlifierka kątowa żeby wyszlifować aż do blachy całą długość drzwi na dole, następnie pomalowanie kortanitem czy innym podobnym środkiem, na końcu dorobienie lakieru w sprayu i pomalowanie tego, a po pewnym czasie wypolerowanie całego elementu?

_________________
C 220D 1997r.
Ostatnio zmieniony przez NeilPryde 2 Lipiec 2015, 09:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3895
Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Lipiec 2015, 09:08   

NeilPryde, mówiąc szczerze, ja osobiście szukałbym drzwi w znośniejszym stanie :)

NeilPryde napisał/a:
Teraz pytanie do was, co będę potrzebował żeby doprowadzić to do jakiegokolwiek stanu, bo teraz jest mi wstyd jeździć.
Szlifierka kątowa żeby wyszlifować aż do blachy, następnie pomalowanie kortanitem czy innym podobnym środkiem. a na końcu dorobienie lakieru w sprayu i pomalowanie tego a po pewnym czasie wypolerować cały element?

Obawiam się, że jak zaczniesz szlifowanie mogą pojawić się dziury, bo wżery już na pewno są niesamowite.
Trzeba by to ładnie wyszpachlować później i dopiero brać się za malowanie.

IMHO - szukaj nowych drzwi, taniej, mniej nerwów, a z tymi później możesz spróbować sił na spokojnie :)
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
Thomas_T 
Kierownik


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 269
Skąd: Ustka
Wysłany: 2 Lipiec 2015, 09:21   

właśnie dlatego pierwsze co się powinno robić po kupnie auta- Konserwację ! ale głównie i tylko woskami, nie praparatami bitumicznymi bo one starzejąc się pękają i wnika w nie wilgoć.
U siebie w cała 202 wpakowałem prawie 14 litrów wosku w całe auto po rozebraniu go do gołego, zarówno profile, podwozie całe ,podłużnice, podłoga wewnątrz, drzwi ,wnęki itp. co było możliwe.

Raz w roku po zimie szczegółowy przegląd całości, ew poprawki, porządne mycie podwozia i zakamarków.
Zimą jak nie ma dużych mrozów też warto przepłukać trochę podwozie.
To owocuje później tym,że stan auta jest jak najlepszy.
Tylko mało kto o to dba...
_________________
A Passion For Perfection
C200T Kompressor 192KM '99
WDB2020821F87****
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3895
Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Lipiec 2015, 09:23   

NeilPryde, jeszcze dwa, moim zdaniem lakiernik nie bardzo wiedział ocb mówiąc 2500 bo patrząc po drzwiach raczej tu i tam bedzie potrzebne wstawianie łatki ;)
Nie mówię, żeby nie zrobił za 2500 ale po roku krew by Cię zalała widząc wychodzące parchy ;)
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
NeilPryde 

Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 22
Skąd: Katowice
Wysłany: 2 Lipiec 2015, 09:34   

Nie mam już siły do tego auta, poddaje sie.
Dzięki za rady.
_________________
C 220D 1997r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,176 sekundy. Zapytań do SQL: 8