Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 01:31 |
Korozja - czym ją powstrzymać? |
Autor |
Wiadomość |
bartosz109
Dołączył: 18 Maj 2015 Posty: 26 Skąd: Piotrków Tryb
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2015, 08:48
|
|
|
Moje przygody z rdzą skończyły się jakieś 4 lata temu po użyciu Cortaninu oczywiście przez profesjonalny warsztat lakierniczy. Lakiernik, którego odwiedzam ma 20 letnie doświadczenie i mówi, że używa tylko tego specyfiku, choć faktycznie może być tak że wszystkie te preparaty działają podobnie, a sekret tkwi w technice wykonania całego zabiegu. |
_________________ 190 2.0D 90 r.
C 200 D 93 r.
C 220 D 97 r. |
|
|
|
|
Karol82
Pomógł: 38 razy Dołączył: 13 Gru 2011 Posty: 1450 Skąd: Żnin/Włocławek
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2015, 12:06
|
|
|
bartosz109, może dokładnie wypiaskował i pozbył się rdzy. To wtedy nie powinna wyjść. |
_________________ C200 KOMPRESSOR 98r. WDB2020251A582643
Zobacz moją Celinę
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=22295
|
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 27 Czerwiec 2015, 10:14
|
|
|
Wczoraj zacząłem robić nadkola przednie co zaczęła ich korozja brać, pisałem o tym w tym wątku http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=369466#369466 .
To co widać na zdjęciach to było nic, po rozebraniu, ściągnięciu plastików dopiero widać było jak wszystko do istniej rdzy zostało zjedzone
. Nie da się ukryć źle i fatalnie to wyglądało. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 27 Czerwiec 2015, 10:45
|
|
|
asziatko napisał/a: | Wczoraj zacząłem robić nadkola przednie co zaczęła ich korozja brać, pisałem o tym w tym wątku http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=369466#369466 .
To co widać na zdjęciach to było nic, po rozebraniu, ściągnięciu plastików dopiero widać było jak wszystko do istniej rdzy zostało zjedzone
. Nie da się ukryć źle i fatalnie to wyglądało. |
No fakt dobrze to nie wygląda. Ale nie jest tragicznie. Musisz usunąć ogniska korozji poprzez wycięcie szlifierką kątową na około tej dziury płus jeden centymetr, tak aby było do czego spawać łate. Dobry blacharz dorobi Ci taką łate z tzw płachty bez problemu - drogie to nie będzie. Później podkład zabezpieczenie.
I takie moje pytanie. Czy w tym miejscy zabezpieczenie było robione pospolitym "barankiem"?
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
asasyn18
Pomógł: 79 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 1264 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 27 Czerwiec 2015, 14:32
|
|
|
Blacharz będzie miał co robić, będzie roboty z rozbieraniem tego wszystkiego. Więc nie wiem czy tak niedrogo będzie. |
_________________
Malachitowy C200 Diesel 1994r. |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 30 Czerwiec 2015, 00:30
|
|
|
Odebrałem MB z konserwacji i naprawy błotników. Uff. Przyznam że rdzy zostało wyczyszczone praktycznie całe wiaderko po farbie 5 L.
W miejsce "zjedzone" przez rdze została wspawana blacha, na to położona - nie potrafię powtórzyć warstwa zabezpieczenia, na to jeszcze coś a na koniec konserwacja wszystkiego.
Jak się dowiem co w jakiej kolejności zostało położone i jak się dokładnie nazywało napiszę na Forum.
Póki co jeszcze czuć wewnątrz MB zapach konserwacji, z każdą chwilą mniej już.
Jutro zrobię zdjęcia i pokażę jak to wygląda. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
asasyn18
Pomógł: 79 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 1264 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 30 Czerwiec 2015, 08:53
|
|
|
asziatko, ile za naprawę zapłaciłeś Robiłeś coś sam przy tym, czy tylko dałeś do naprawy |
_________________
Malachitowy C200 Diesel 1994r. |
|
|
|
|
asziatko
Nowiciusz
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 1055 Skąd: Tarnów/Małopolska
|
Wysłany: 1 Lipiec 2015, 01:00
|
|
|
asasyn18, sam nic nie robiłem, wszystko robił znajomy mechanik. Za zrobienie nadkoli, konserwacja, wspawywanie zapłaciłem 350 zł. |
_________________ Szerokiej Drogi,
Artur
Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG |
|
|
|
|
NeilPryde
Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 22 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2 Lipiec 2015, 09:03
|
|
|
Chciałbym się zabrać samemu do zrobienia porządku z rdzą. Niestety nie stać mnie na zrobienie całego auta u lakiernika- wyceniają na 2500zł.
Zdaję sobie sprawę ze jeśli będę robił to samemu to efekt nie będzie wspaniały ale na pewno będzie lepiej niż teraz:
To i tak tylko jedne drzwi od strony kierowcy, tak samo wygląda reszta + nadkola.
Teraz pytanie do was, co będę potrzebował żeby doprowadzić to do jakiegokolwiek stanu, bo teraz jest mi wstyd jeździć autem.
Plan mam taki:
Szlifierka kątowa żeby wyszlifować aż do blachy całą długość drzwi na dole, następnie pomalowanie kortanitem czy innym podobnym środkiem, na końcu dorobienie lakieru w sprayu i pomalowanie tego, a po pewnym czasie wypolerowanie całego elementu?
|
_________________ C 220D 1997r. |
Ostatnio zmieniony przez NeilPryde 2 Lipiec 2015, 09:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Abdul
Pomógł: 195 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 3895 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2 Lipiec 2015, 09:08
|
|
|
NeilPryde, mówiąc szczerze, ja osobiście szukałbym drzwi w znośniejszym stanie
NeilPryde napisał/a: | Teraz pytanie do was, co będę potrzebował żeby doprowadzić to do jakiegokolwiek stanu, bo teraz jest mi wstyd jeździć.
Szlifierka kątowa żeby wyszlifować aż do blachy, następnie pomalowanie kortanitem czy innym podobnym środkiem. a na końcu dorobienie lakieru w sprayu i pomalowanie tego a po pewnym czasie wypolerować cały element? |
Obawiam się, że jak zaczniesz szlifowanie mogą pojawić się dziury, bo wżery już na pewno są niesamowite.
Trzeba by to ładnie wyszpachlować później i dopiero brać się za malowanie.
IMHO - szukaj nowych drzwi, taniej, mniej nerwów, a z tymi później możesz spróbować sił na spokojnie |
_________________ EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek
EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil
S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord
Pomogłem? |
|
|
|
|
Thomas_T
Kierownik
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Maj 2014 Posty: 269 Skąd: Ustka
|
Wysłany: 2 Lipiec 2015, 09:21
|
|
|
właśnie dlatego pierwsze co się powinno robić po kupnie auta- Konserwację ! ale głównie i tylko woskami, nie praparatami bitumicznymi bo one starzejąc się pękają i wnika w nie wilgoć.
U siebie w cała 202 wpakowałem prawie 14 litrów wosku w całe auto po rozebraniu go do gołego, zarówno profile, podwozie całe ,podłużnice, podłoga wewnątrz, drzwi ,wnęki itp. co było możliwe.
Raz w roku po zimie szczegółowy przegląd całości, ew poprawki, porządne mycie podwozia i zakamarków.
Zimą jak nie ma dużych mrozów też warto przepłukać trochę podwozie.
To owocuje później tym,że stan auta jest jak najlepszy.
Tylko mało kto o to dba... |
_________________ A Passion For Perfection
C200T Kompressor 192KM '99
WDB2020821F87****
|
|
|
|
|
Abdul
Pomógł: 195 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 3895 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2 Lipiec 2015, 09:23
|
|
|
NeilPryde, jeszcze dwa, moim zdaniem lakiernik nie bardzo wiedział ocb mówiąc 2500 bo patrząc po drzwiach raczej tu i tam bedzie potrzebne wstawianie łatki
Nie mówię, żeby nie zrobił za 2500 ale po roku krew by Cię zalała widząc wychodzące parchy |
_________________ EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek
EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil
S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord
Pomogłem? |
|
|
|
|
NeilPryde
Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 22 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2 Lipiec 2015, 09:34
|
|
|
Nie mam już siły do tego auta, poddaje sie.
Dzięki za rady. |
_________________ C 220D 1997r. |
|
|
|
|
|