Śmierdząca klima |
Autor |
Wiadomość |
koper666
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 683 Skąd: MIELEC
|
Wysłany: 13 Maj 2010, 16:20
|
|
|
BolzZ napisał/a: | To chyba normalne, jeśli przed zgaszeniem nie dasz szansy na osuszenie się układu wyłączając nieco wcześniej klimatyzację. |
czyli tam ma byc?? a juz sie martwiłem ze coś sie psuje... |
_________________ Było : Ford MONDEO 2.5 V6 GHIA Brakuje mi brzmienia V6 170KM
BYŁO: Mercedes-Benz C250 Turbo Diesel 98 ELEGANCE 150KM KLIK !!
WDB2021281A618651 |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 13 Maj 2010, 17:39
|
|
|
"Stara szkoła" mówi coś odwrotnego: klimę powinno się wyłączać chwilę przed wyłączeniem silnikiem, właśnie po to, aby osuszyć układ |
|
|
|
|
BolzZ
W211
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2008 Posty: 1070 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Maj 2010, 17:56
|
|
|
A nowa szkoła? |
_________________ S211 E320CDI avantgarde
WDB2112161A423652 |
|
|
|
|
topol
Moderator wiochmen
Pomógł: 40 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 4027 Skąd: dalej od Warszawy
|
Wysłany: 13 Maj 2010, 17:59
|
|
|
Inna szkoła mówi, że klimę należy nieco wcześniej wyłączać także po to aby zmniejszyć szok termiczny i minimalizować ryzyko przeziębień.... |
_________________ topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....
Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...
Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
|
|
|
|
|
Majkel
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lip 2008 Posty: 103 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 18 Maj 2010, 16:50
|
|
|
ja wybieram sie jutro na odgrzybianie. zakupie rowniez filtr i wlasnie tu prosze o porade. byłem u znajomego w sklepie z czesciami wylacznie do mercedesa prowadzi go kilka lat wiec chyba sie zna ale tutaj rowniez wole zapytac. Proponował mi filtr za 45zł z weglem na plastikowej ramie niestety firmy nie podal. powiedział ze to jest dedykowany i najlepiej jego wziasc. Natomiast serwisant od klimy powiedział ze bedzie to trwalo 20 minut wezyk wpuszcza w obieg i tyle. Jeszcze nie serwisowalem klimy i nie wiem na co zwrocic yuwage czy koles nie robi jakis sztuczek zeby np 2 razy ponowiac probe ze niby cos tam nie weszło (powiedział ze taka mozliwosc jest) koszt jaki powiedział to 80 zł a dobijanie to 15zł za kazda setke do zbiornika zeby uzupenic do pelna(nie wlicza w wymiane tego co mam)
Zastanawia mnie wlasnie to poniewaz gomezio pisal ze trwalot o u niego 4h a tutaj tylko 15 min gosc robi to chemia nie ultradzwiekami. |
_________________ w202, Sedan 2.2 benzyna + LPG, automat. 1994 r. |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 18 Maj 2010, 18:19
|
|
|
Co do filtra, to za 45 PLN nie ma się co spodziewać cudów. Pewnie dostaniesz Filtrona, natomiast "markowe" filtry węglowe to wydatek dwa razy większy. Osobiście polecam "zamiennik" firmy Knecht, nie ma co przepłacać za oryginał
4h trwa ozonowanie, specjalny zabieg wykonywany, gdy wszelkie inne sposoby zawiodą Natomiast chemię możesz "wpuścić" samodzielnie, w dziale "Zrób to sam" znajdziesz procedurę odgrzybiania za pomocą środka marki Wurth.
W mojej okolicy nabicie klimy to wydatek rzędu 180 PLN, ozonowanie - 80, odgrzybianie - 50. |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 18 Maj 2010, 23:55
|
|
|
Gomezio napisał/a: | 4h trwa ozonowanie, specjalny zabieg wykonywany, gdy wszelkie inne sposoby zawiodą |
Znacznie krócej, bo przez pół godziny wystarczy wykonać ten zabieg po zastosowaniu Wurtha...
Inny problem, to pozostawienie obiegu zamkniętego w aucie z klimatronikiem na tak długi czas. Zwykle po 10' obieg zamknięty się wyłącza. W starszych wersjach softu klimatronika nie da się tej funkcji wyłączyć nawet na SD... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Majkel
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lip 2008 Posty: 103 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 19 Maj 2010, 10:56
|
|
|
Czyli rozumiem ze taki filtron to na pare miesiecy wystarczy naywzej srednio 2 razy w roku zmienic? porodbnie jak knechta jade serwisowac zobaczymy jaka bedzie roznica;) no ja mam chyba na pewno jednak ta starsza wersje w koncu model 94:) |
_________________ w202, Sedan 2.2 benzyna + LPG, automat. 1994 r. |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 19 Maj 2010, 11:00
|
|
|
Majkel napisał/a: | rozumiem ze taki filtron to na pare miesiecy wystarczy naywzej srednio 2 razy w roku zmienic? porodbnie jak knechta |
Sam filtr wystarczy na dłużej, ale właściwości pochłaniania zapachów (węgiel) "ulotni" się po kilku tygodniach. Tak miałem w przypadku MANNa (miesiąc, nie polecam), teraz testuję BOSCHa (trochę ponad miesiąc, na razie jest OK), KNECHT dawał radę przez dobrych kilka miesięcy (4-6). |
|
|
|
|
BolzZ
W211
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2008 Posty: 1070 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19 Maj 2010, 11:29
|
|
|
Cytat: | Inny problem, to pozostawienie obiegu zamkniętego w aucie z klimatronikiem na tak długi czas. Zwykle po 10' obieg zamknięty się wyłącza. |
Bez klimatronika ten "problem" też występuje. |
_________________ S211 E320CDI avantgarde
WDB2112161A423652 |
|
|
|
|
Majkel
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lip 2008 Posty: 103 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 19 Maj 2010, 13:52
|
|
|
zdecydowalem sie na BOSH-a jednak spontanicznie bo nie bylo mojego umowionego juz chcial mi dac mann-a ale podzikowalem dzieki twojej opini:) wieczorem ebdzie zalzony narazie stoi bez bo dostawa idzie:) poki co nawet bez filtra pachnie ladnie zobaczymy jak dlugo(dziala jeszcze chemia:D) na wylocie mialem 5,5 stopnia minimalnie srednio ponizej 6 wiec jest dobrze:) |
_________________ w202, Sedan 2.2 benzyna + LPG, automat. 1994 r. |
|
|
|
|
|