Chip E290TD 165KM 370Nm |
Autor |
Wiadomość |
Oleandro
Pomógł: 8 razy Dołączył: 21 Cze 2007 Posty: 526 Skąd: Szczecin / Hull UK
|
Wysłany: 18 Marzec 2009, 12:42
|
|
|
trocin napisał/a: | To ze auto mialo troche lepsze parametry niz wyjechalo z fabryki z przebiegiem 300kkm nie zdziwilo mnie, wiadomo, jakby to bylo 15-20KM 20-30Nm wiecej to byloby dziwne, ale nie 7KM i 12Nm. Silnik jest w rewelacyjnej kondycji, lata na full syntetyku i nie dolewam oleju pomiedzy wymianami. |
A to dobre
Ciekawy przypadek, bo ze zwiekszeniem sie przebiegu mocy przybywa, prawie jak w himenie
Nawet jesli mial o 7 km wiecej po wyjechaniu z fabryki to niezostalby dopuszczony do sprzedarzy, Merdedes nie pozwolilby sobie na tak znaczna odchylke od normy |
_________________ C220 CDi Sport, Vin: WDB 2021331A787606
C220 CDi Elegance, Vin: WDB 2021332F798929 |
|
|
|
|
Marcin13736
MBmiłośnik
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Lut 2007 Posty: 466 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 18 Marzec 2009, 13:17
|
|
|
titto napisał/a: | Jeśli jest potencjometr to można jeśłi linka idzie bezpośrednio do pomp to nie... | .
C 250 TD to chyba wszystkie były z pompą Bosha, więc potencjometr. U mnie jest... |
_________________ C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA |
|
|
|
|
trocin
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 152 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 18 Marzec 2009, 14:33
|
|
|
Te 7KM w te czy w te mozna podciagnac pod dopuszczalny blad, zalezy na jakiej hamowni robiony byl pomiar. |
_________________ S124 E220T '94
W202 C250D Elegance automat '94
Suzuki Vitara - zabawka 4x4
C124 230CE, S210 E290TD, W140 500SEL - ex |
|
|
|
|
goodhope
Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 3 Skąd: Pleszew
|
Wysłany: 18 Marzec 2009, 15:46
|
|
|
Marcin13736 napisał/a: | titto napisał/a: | Jeśli jest potencjometr to można jeśłi linka idzie bezpośrednio do pomp to nie... | .
C 250 TD to chyba wszystkie były z pompą Bosha, więc potencjometr. U mnie jest... |
tak, twoje 250td się modyfikuje.
Pomimo że jest na rzędowej pompie (tak jak 300TD w w210), to tak samo jak 6 cylindrówka, jest elektronicznie modyfikowalny.
trocin, nie wiem o jakiej "mocy na wale" mówisz.
Na hamowni podwoziowej możesz zmierzyć moc na silniku, oraz moc napędową na kołach.
Zawsze ta pierwsza będzie najwyższa, gdyż pozostała jest korygowana o sumę oporów.
Każda hamownia mierzy najpierw moc napędową na kołach, potem mierzy moc oporów, sumuje je i koryguje zgodnie z ogólnie przyjętymi normami unijnymi, w tym wypadku DIN70020, według wzoru w odniesieniu do ciśnienia atmosferycznego oraz temperatury otoczenia. |
_________________ www.goodhope.pl |
|
|
|
|
carlos
Pomógł: 30 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 1055 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 18 Marzec 2009, 17:04
|
|
|
Oleandro napisał/a: | Nawet jesli mial o 7 km wiecej po wyjechaniu z fabryki to niezostalby dopuszczony do sprzedarzy, Merdedes nie pozwolilby sobie na tak znaczna odchylke od normy |
A po czym kolega wnioskuje? Z jakim odchyłem od normy MB dopuszcza a z jakim nie dopuszcza do sprzedaży? IMO wszystko jest weryfikowane przez serwis po sprzedaży auta,autko dostaje odpowiednie parametry w kompy i inne urządzenia, ewentualne korekty są robione podczas przeglądów. Nie sądzę żeby każde auto dawali na hamownię... |
_________________ ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14 |
|
|
|
|
Oleandro
Pomógł: 8 razy Dołączył: 21 Cze 2007 Posty: 526 Skąd: Szczecin / Hull UK
|
Wysłany: 18 Marzec 2009, 17:15
|
|
|
carlos,
a ja nie sadze ze nowe auto co ma na przyklad 150 hp (niczym 2.5 TD w w202) po przejechaniu 300 000 km i 13 latach eksploatacji ma 157 hp, tylko tyle... |
_________________ C220 CDi Sport, Vin: WDB 2021331A787606
C220 CDi Elegance, Vin: WDB 2021332F798929 |
|
|
|
|
carlos
Pomógł: 30 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 1055 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 18 Marzec 2009, 17:21
|
|
|
Oleandro, to fakt chociaż podczas wieloletniego użytkowania różnych MB w mojej rodzinie różne dziwne pozytywy dotyczące tych aut się zdarzała. Jeśli faktycznie jest w naprawdę dobrej kondycji silnik, pompa itp to mógł nic przez lata nie stracić lub bardzo niewiele. Tutaj głos kogoś kto na hamowni mierzył takie auta by się przydał. |
_________________ ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14 |
|
|
|
|
Oleandro
Pomógł: 8 razy Dołączył: 21 Cze 2007 Posty: 526 Skąd: Szczecin / Hull UK
|
Wysłany: 18 Marzec 2009, 17:29
|
|
|
carlos,
dokladnie, wszytstko sie moze zdarzyc i to jest fakt
dodam tylko, ze wg mnie 7 hp to bardzo duzo
mysle, ze pomiar na dwoch roznych hamowniach spelniajacych wszelkie obecne normy EU rozwiazalby temat |
_________________ C220 CDi Sport, Vin: WDB 2021331A787606
C220 CDi Elegance, Vin: WDB 2021332F798929 |
|
|
|
|
carlos
Pomógł: 30 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 1055 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 18 Marzec 2009, 19:12
|
|
|
Oleandro napisał/a: | mysle, ze pomiar na dwoch roznych hamowniach spelniajacych wszelkie obecne normy EU rozwiazalby temat |
W zupełności się zgadzam |
_________________ ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14 |
|
|
|
|
trocin
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 152 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 20 Marzec 2009, 18:53
|
|
|
Jak podjade na inna hamownie i zrobie pomiar dam znac
[ Dodano: 13 Kwiecień 2009, 10:40 ]
No i pyknelo 100 kkm na chipie silnik caly czas na full synt. 5W40 Valvoline MaxLife, od wymiany do wymiany (15kkm) dolalem 0,5 litra.
Ostatnio wymienilem pasek i rolke napinacza bo popiskiwalo i teraz silnik chodzi bardzo ladnie rowno i miekko nie slychac zadnych niepozadanych odglosow
Spalanie srednie 7,5 litra...
Przebieg calkowity prawie 400kkm |
_________________ S124 E220T '94
W202 C250D Elegance automat '94
Suzuki Vitara - zabawka 4x4
C124 230CE, S210 E290TD, W140 500SEL - ex |
|
|
|
|
|