Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
8 Luty 2012, 17:57
C180 dławienie silnika i brak mocy :(
Autor Wiadomość
jurek84 

Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 37
Skąd: Bukowno
Wysłany: 17 Sierpień 2008, 12:25   C180 dławienie silnika i brak mocy :(

Witam!
Spotkała mnie przykra niespodzianka dzisiaj z rana, gdy wyjeżdżałem do pracy. Otóż gdy odpaliłem silnik rano najpierw zgasł. Później odpaliłem go drugi raz, zapalił, ale gdy jechałem był trochę mułowaty. Po przejechaniu 5km, gdy się zagrzał do ~80st.C obroty dochodziły mi do 2000, po czym gdy dodałem gazu spadły do 700. Oczywiście całkowity spadek mocy :( Jako tako dojechałem, ale nie wiem co to w ogóle mogło być :( Teraz nie wiem czy wrócę:(
_________________
C180/1996r.
 
 
Maxsim 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 40
Skąd: Łuków
Wysłany: 17 Sierpień 2008, 16:55   

Mamy ten sam problem. Tylko u mnie spadek mocy wyczuwalny jest na zimnym silniku. Po osiągnięciu 50 stopni objaw ustępuje. Podejrzewam że to czujnik temperatury silnika z którego sygnał idzie do komputera. W 201 sa 2 czujniki - jeden do zegara i 2 do układu zapłonowego. Nie wiem jak jest W 202 ale do tej pory nikt na nasze problemy nic madrego nie wymyslił.
_________________
MB C180 Aut. Sport '96 + LPG sekwencja ZAVOLI
WDB2020181A438279
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 17 Sierpień 2008, 18:04   

- A macie drodzy koledzy przepływomierze :idea:
- jakie są błędy komputera, co pokazuje :?:
- stan techniczny przepustnicy, stopień czystości :?:
- świece / kable WN - jaki jest ich stan :?:
- czy tak jest na gazie, czy na benzynie :?:

Takich pytań można mnożyć w nieskończoność :!: Piszecie bardzo ogólnikowo. Co niktórzy nie są w stanie podać danych dotyczących swojego autka :evil:

W takim razie zostaje tylko szklana kula i ręce które leczą :mrgreen:
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
Maxsim 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 40
Skąd: Łuków
Wysłany: 17 Sierpień 2008, 21:50   

Przepustnica czyściutka, przewody WN w stanie super nienagannym. Wymiana przepływomierza na nowy ni c nie zmieniła. Błędów w kompie brak. Instalacja sekwencyjna - jak się nagrzeje to się przełączy ale jest już dobrze przy tej temperaturze. Może teraz kolega będzie miał jakieś wskazówki a nie same pytania. jak się o czymś nie pisze to znaczy ze zostało to wykluczone lub jest nowe i sprawne
_________________
MB C180 Aut. Sport '96 + LPG sekwencja ZAVOLI
WDB2020181A438279
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 17 Sierpień 2008, 22:06   

Maxsim napisał/a:
Wymiana przepływomierza na nowy ni c nie zmieniła


Przepływomierz był faktycznie nowy? czy miałeś używkę z innego auta? Znam osobiście przypadki, gdzie przy takiej chwilowej zamianie nie było oczekiwanego rezultatu.

Maxsim napisał/a:
Instalacja sekwencyjna - jak się nagrzeje to się przełączy ale jest już dobrze przy tej temperaturze


wnioskuję, że jest źle TYLKO na zimnym silniku. Próbowałeś resetować kompa poprzez zdjęcie klemy z akku? - u mnie na benzynie to pomogło

Maxsim napisał/a:
jak się o czymś nie pisze to znaczy ze zostało to wykluczone lub jest nowe i sprawne


:shock: :shock: :shock:
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
max1975 


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 207
Skąd: Parczew LPA....
Wysłany: 18 Sierpień 2008, 19:05   

Witam wszystkich dołącze sie do tematu u mnie tak samo sie dzieje po ranszym odpaleniu silnik nie moze wkrecic sie w obroty , jak dodam gazu to zaczyna strzelac. A powraca do normy po ok. 2min jest wszystko ok. I chciałem się zapytac gdzie mozna podpiąc pod komputer i spr. błedy w Lublinie. Za wszelaką pomoc z góry Dziekuje.
_________________
W202 MERCEDES C180 Esprit ATP-TOUR 96r B+G
VIN; WDB2020181F485840
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 18 Sierpień 2008, 19:10   

Miałem kiedyś okazję szukać winy w podobnym zachowaniu M111 E20 na HFMie i po długich poszukiwaniach (dolot, przepływka, komputer, inne kable, duperele) okazało się, że wypadł wężyk podcisnienia z przepustnicy, ale nie przy samej przepływce tylko gdzieś po drodze (w moim przypadku koło zbiorniczka spryskiwaczy był jakiś taki trójnik podciśnieniowy ;) ). Samochód latał jak burza po tym ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Maxsim 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 40
Skąd: Łuków
Wysłany: 18 Sierpień 2008, 19:36   

Z tym wężykiem to warto sprawdzić, w to miejsce jeszcze nie zaglądałem. Co do przepływki to była nowiutka. Reset kompa nic nie daje. Może to faktycznie ten wężyk. W 190 jest czujnik temperatury który otwiera się przy 60 stopniach i zmienia wartość podciśnienia sterującego modułem zapłonowym. Może ktoś wie czy takie coś jest w 180 albo możne jest to realizowane inaczej np na drodze elektrycznej - padnięty czujnik?
_________________
MB C180 Aut. Sport '96 + LPG sekwencja ZAVOLI
WDB2020181A438279
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Sierpień 2008, 00:21   

Prędzej uwierzyłbym w zakłócenie mapsensora. Ten działa na podciśnieniu. ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
remolmar 


Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 164
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Sierpień 2008, 08:42   

witam,

u mnie podobne problemy. podlaczenie pod kompa - 0% bledow, a auto na wolnych obrotach dygocze jak s...syn. narazie kupilem swiece i takie gumowe wezyki swieca-cewka , bo elektryk stwierdzil ze moze byc gdzies tam przebicie. Zastanawiam sie nad kablami WN - jaki koszt jelsi ktos wie?
jak sprawdzic stan techniczny przepustnicy?
_________________
C180 sport 1997 WDB2020781F615081 kombii

 
 
 
kostek 
ważne jest serce


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 1381
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Sierpień 2008, 09:43   

zobacz stopien zużycia świec, mogą swiadczyć o potrzebie wymiany cewki. To tez moze być przyczyną falowania obrotów silnika na benzynie a szczególnie na gazie
_________________
c-180, W202, 1996r, LPG EX
w210, 2.0 b, 1997r sedan, avangarde

Gość, twardy bądź jak żelki z Biedronki


Gość nie pisz do mnie skąd Twój nick w moim podpisie
 
 
remolmar 


Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 164
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Sierpień 2008, 14:02   

gosc w ASO powiedzial mi ze obstawia cewki ale nieche nic sugerowac.
niewiem w sumie czy u mnie mozna mowic o typowym falowaniu obrotow, - bardziej jest to jakby przestoj chwilowy w pracy silnika ( taka nierowna praca ) - az cala kasta zatrzesie !!! niewiem czy ma to zwiazek tez z szarpaniem podczas ruszania ze swiatel - gdy na biegu jalowym zaczyna strzleac-falowac i chce ruszyc w tym momencie to auto sie dlawi - ale niegasnie - jak mu w tym momencie wcisne gaz do dechy to zadnej reakcji niema !!!- musze raczej delikatnie dodawac gazu a najlepiej "pompowac" jesli tak mozna powiedziec. i wtedy rusza.
czasem jest tak wszystko ok ze zastanawiam sie czy jest cos popsute czy nie. bo objawow ani szarpania anie falowania ani dlawienia niema!!!!
_________________
C180 sport 1997 WDB2020781F615081 kombii

 
 
 
kostek 
ważne jest serce


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 1381
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Sierpień 2008, 14:10   

może być cewka, nie podaje pradu, nie ma chwilowo spalania więc sie dławi
_________________
c-180, W202, 1996r, LPG EX
w210, 2.0 b, 1997r sedan, avangarde

Gość, twardy bądź jak żelki z Biedronki


Gość nie pisz do mnie skąd Twój nick w moim podpisie
 
 
jurek84 

Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 37
Skąd: Bukowno
Wysłany: 20 Sierpień 2008, 19:13   

Nawet nie myślałem, że będzie tyle odpowiedzi :) Ale wracając do tematu. Gdy wyszedłem z pracy, tak jak sądziłem nie odpaliłem już :mb: :( Po kilku nieudanych próbach odpiąłem przepływomierz i o dziwo silnik zaczął pracować normalnie ok 1000obr/min. Jednak gdy dodałem gazu od razu gasł. No to zapaliłem go, zapaliłem sobie :) i poczekałem aż się nagrzeje. Po ok 5 minutach zaczął reagować na gaz i dojechałem jako tako bez przepływki. Ale interesuje mnie czy to normalna reakcja na zimnym silniku po odpięciu przepływki?
_________________
C180/1996r.
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 20 Sierpień 2008, 20:36   

kostek napisał/a:
zobacz stopien zużycia świec, mogą swiadczyć o potrzebie wymiany cewki


Jak to można stwierdzić :?: :?: :?:
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,279 sekundy. Zapytań do SQL: 10