Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
8 Luty 2012, 17:57
C180 dławienie silnika i brak mocy :(
Autor Wiadomość
wicz 

Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Wrzesień 2015, 21:09   

U mnie też padł przepływomierz. Podobne objawy. Słaba moc w niektórych przedziałach obrotów, samoczynne gaśnięcie silnika, chwilowy brak reakcji pedału gazu w czasie przyspieszania i prawdopodobnie (nie wiem czy od tego) wysoka emisja CO2 - około 5-7.
Na komputerze zero błędów dotyczących przepływomierza. Dwa jakieś błędy dotyczące sondy lambda(nie pamiętam już jakie).
Ostatnio wykręciłem przepływomierz, przepsikałem go trutką do czyszczenia hamulcy, trochę posmyrałem pędzelkiem i na razie jeżdżę 3 dni i jest ok.
Pewnie i tak niedługo padnie, ale jest bardzo prawdopodobne że to on był walnięty.
_________________
W202 C180 Classic 2000r ASB
 
 
Klakier

Dołączył: 22 Maj 2015
Posty: 15
Skąd: Pruszków
Wysłany: 30 Wrzesień 2015, 00:17   

podebne sie pod temat bo objawy dosc podobne ale od poczatku...

wracajac z wakacji na autostradzie podczas wyprzedzania przy ok 115 km/h poczulem spadek mocy, puscilem gaz i znow podloga, dzwignal sie i po chwili znow spadek mocy... ledwo wjechal pod gorke.

Zatrzymalem sie na stacji i juz czulem ze cos jest nei tak, auto pali jakby na 3 gary i nie ma takiej mocy jak powinno. Idzie nim w miare jechac w zakrecie 3-4 tys obrotow ale caly dygocze, przy wolniejszych obrotach jest jak sieczkarnia a z wydechu puf puf puf puf... tragedia. Udalo mi sie wrocic i zaczalem szukac... dzisiaj wykrecalem swiece, swieca nr 3 czarna pozostale biale... wiec kupilem i zalozylem nowe, kabel Wn wymienilem (mialem drugi komplat na podmianke) no i nic sie nie zmienilo... przy sciaganiu fajki na odpalonym wlasnie przy 3 kablu nic sie nie zmienia, na pozostalych kablach czuc roznice w pracy silnika. Iskra jest na wszystkich przewodach i w sumie skonczyly mi sie pomysly... mam jeszcze cewki na podmiane ale nie wiem czy to moze byc cewka skoro daje iskre, poprzednio w sumie zaraz po kupnie padl mi modul i chodzil na 2 gary nie przyspieszal w ogole... teraz chodzi inaczej ale to nie jest to co powinno byc, przyspiesza mimo dygodania rowno wiec wykluczam modul (koszt kosmiczny i to bylo zaledwie 3 miesiace temu - wiec nawet nei chce brac tego pod uwage)

Mam gaz... i na gazie tak samo jak na benzynie nie ma roznicy. Fakt ze jakis czas temu po przeleczaniu z gazu na benzyne troszeczke falowal ale sie uspokajal po kilku km, i zdarzylo sie ze ospale reagowal na gaz... sadze ze to byl juz 1 objaw tego co jest w tej chwili.

Jakies pomysly ?
_________________
Mercedes-Benz W202
C200 Elegance 95 - benzyna + gaz
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 30 Wrzesień 2015, 07:30   

Klakier, spróbuj podmienić cewki, myślę że na początek na odwrót ;)
wiązka w jakim stanie?
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
MICHAL200 
Michal200


Pomógł: 187 razy
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 7365
Skąd: _____
Wysłany: 30 Wrzesień 2015, 08:00   

Swiece, przewody wn, wiazka silnika, jakby padla cewka chodzilby na 2 gary.
_________________
Zapraszam
https://www.facebook.com/...96971867316029/

W211 E240 Elegance USA
WDB2110611A465003

EX: W202 C 180 1999r. Classic Selection -> Sport DTM USA
WDB2020181A823149
http://www.w202.pl/viewto...t=19013&start=0
EX: W202 C180 1997r.
 
 
 
Klakier

Dołączył: 22 Maj 2015
Posty: 15
Skąd: Pruszków
Wysłany: 30 Wrzesień 2015, 09:38   

Abdul napisał/a:
wiązka w jakim stanie?

nie jest idealna ale w porownaniu do innych C klas wyglada nawet calkiem dobrze...

MICHAL200 napisał/a:
jakby padla cewka chodzilby na 2 gary.

tez mi sie tak wydaje wiec cewek jeszcze nie podmienialem... liczylem ze to beda swiece ale po wymianie swiec nic sie nie zmienilo

ogolnie to po awari modulu nie mialem z nim zadnych problemow, jedynie gaz kaprysil ale w tej sytuacji to raczej nei ma nic do rzeczy... nie ma zaplonu na 1 garze :roll:
_________________
Mercedes-Benz W202
C200 Elegance 95 - benzyna + gaz
 
 
robert-c180 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 241
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 30 Wrzesień 2015, 09:48   

Klakier napisał/a:
podebne sie pod temat bo objawy dosc podobne ale od poczatku...

wracajac z wakacji na autostradzie podczas wyprzedzania przy ok 115 km/h poczulem spadek mocy, puscilem gaz i znow podloga, dzwignal sie i po chwili znow spadek mocy... ledwo wjechal pod gorke.

Zatrzymalem sie na stacji i juz czulem ze cos jest nei tak, auto pali jakby na 3 gary i nie ma takiej mocy jak powinno. Idzie nim w miare jechac w zakrecie 3-4 tys obrotow ale caly dygocze, przy wolniejszych obrotach jest jak sieczkarnia a z wydechu puf puf puf puf... tragedia. Udalo mi sie wrocic i zaczalem szukac... dzisiaj wykrecalem swiece, swieca nr 3 czarna pozostale biale... wiec kupilem i zalozylem nowe, kabel Wn wymienilem (mialem drugi komplat na podmianke) no i nic sie nie zmienilo... przy sciaganiu fajki na odpalonym wlasnie przy 3 kablu nic sie nie zmienia, na pozostalych kablach czuc roznice w pracy silnika. Iskra jest na wszystkich przewodach i w sumie skonczyly mi sie pomysly... mam jeszcze cewki na podmiane ale nie wiem czy to moze byc cewka skoro daje iskre, poprzednio w sumie zaraz po kupnie padl mi modul i chodzil na 2 gary nie przyspieszal w ogole... teraz chodzi inaczej ale to nie jest to co powinno byc, przyspiesza mimo dygodania rowno wiec wykluczam modul (koszt kosmiczny i to bylo zaledwie 3 miesiace temu - wiec nawet nei chce brac tego pod uwage)

Mam gaz... i na gazie tak samo jak na benzynie nie ma roznicy. Fakt ze jakis czas temu po przeleczaniu z gazu na benzyne troszeczke falowal ale sie uspokajal po kilku km, i zdarzylo sie ze ospale reagowal na gaz... sadze ze to byl juz 1 objaw tego co jest w tej chwili.

Jakies pomysly ?


Na 100% szwankuje któraś cewka.
 
 
megahertz 

Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 3
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 1 Październik 2015, 00:57   

megahertz napisał/a:
Witam,

Moja W202 C180 z 1995 od jakiegoś czasu zaczęła mi szwankować objawy: zaczęło się od tego że podczas wyprzedzania nagle zaczął słabnąć - tracić moc - meś w ogóle nie reagował na pedał gazu, musiałem awarynie zjechać na pobocze i silnik lekko drgał na wolnych obrotach i nie mógł wejść na obroty. Zgasiłem go odpaliłem ponownie i już było ok.
Po kilku dniach ten sam manewr odpalam rano ujechałem z 3 km i nagle nie reaguje na pedał gazu, brak mocy.. do tego lekko faluje na wolnych obrotach na wysokich nie jak dodajesz gazu to strzeli sobie jak już przemoże swoją niemoc...
Objawy są niezależne na gazie czy benzynie, bo jechałem na gazie i gdy to się stało przełączyłem się na benzynę ale to bez znaczenia bo tak samo się zachowywał.
Kolejnego dnia postanowiłem jeździć cały dzień tylko na benzynie w ogóle nie przełączając na gaz i to samo ten sam efekt brak mocy, dodajesz gazu a tu nic, pedał do podłogi a tu ledwo ledwo...
Wymieniłem przepustnicę na nowa ze szrotu z niemiec... z resztą moja też jak nowa bez żadnej smoły i takich tam...
przez kilka dni był luz ale znow niedawno temat powrócił i sprawdziłem czy pali każda świeca, poprostu po fajkę podpiołem świece i dotknąłem do masy i odpaliłem - na każdym kablu jest iskra cały czas czyli teoretycznie każdy gar powinien palić
ale tak nie jest samochód po odpaleniu zachowuje się tak jakby co jakiś czas zapłon podany był na wydechu już i słychać takie pyrkanie w rurze wydechowej i jak dodam gazu to strzela...
o dziwo na kompie nie ma żadnych błędów, co prawda komp u kolegi a nie aso ale nic nie pokazuje, zrobilem jedynie adaptacje przepustnicy co nic nie zmieniło...
Co może być przyczyna? nie mam przepływki więc proszę nie pisać że przepływomierz,
ale co innego ? raczej nie jest to sonda lambda bo byłby inny objaw oraz spalanie 10,4 nie było by takie
Może cewka zle podaje iskrę, moduł zapłonu? ten model chyba nie ma czujnika wałka rozrządu ? ale ma tylko czujnik wału może ten broi?
od czego zacząc? cewka tańsza od modułu zapłonu a ten jeszcze ma podciśnienie może gdzieś ucieka ono ? wktórym miejscu sprawdzić ?

Z góry dziękuję zapomoc


Podbijam pytanie czy ktoś pomoże ? doradzi co robić z mym mesiem ??
_________________
W202 C180 1995r 122km
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 1 Październik 2015, 07:29   

megahertz, ja bym zaczął od wymiany świec i kabli, skoro iskra jest wszędzie.
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
Klakier

Dołączył: 22 Maj 2015
Posty: 15
Skąd: Pruszków
Wysłany: 1 Październik 2015, 11:11   

swiecei wymienione tak jak pisalem i kable czesciowo ale sa sprawne...

jest wstepna diagnoza mechanika - nie daje paliwa na jeden cylinder, bez rozbierania silnika nie da sie powiedziec co to konkretnie moze byc

[ Dodano: 1 Październik 2015, 11:19 ]
megahertz, masz bardzo podobne objawy do moich u mnie to jest w trakcie ale na pewno wykluczam modul, cewke kable i swiece
_________________
Mercedes-Benz W202
C200 Elegance 95 - benzyna + gaz
 
 
robert-c180 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 241
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 1 Październik 2015, 11:24   

Klakier napisał/a:
swiecei wymienione tak jak pisalem i kable czesciowo ale sa sprawne...

jest wstepna diagnoza mechanika - nie daje paliwa na jeden cylinder, bez rozbierania silnika nie da sie powiedziec co to konkretnie moze byc


Po co w takim razie zadajesz tutaj pytania, skoro i tak szukasz gdzie indziej niż masz zasugerowane? Podmień cewki i na 99% problem zniknie, ewentualnie któryś kabel WN może mieć przerwę - to typowe w W202... (swoją drogą nie wiem jak się wymienia częściowo kable i wydaje opinie że są dobre). Gdyby było tak, że nie dostaje paliwa na jeden cylinder to działoby się tak tylko na benzynie, a objawy, które opisałeś parę postów wyżej jasno wskazują na źle działający układ zapłonowy.
 
 
Klakier

Dołączył: 22 Maj 2015
Posty: 15
Skąd: Pruszków
Wysłany: 1 Październik 2015, 11:46   

robert-c180 napisał/a:
Klakier napisał/a:
swiecei wymienione tak jak pisalem i kable czesciowo ale sa sprawne...

jest wstepna diagnoza mechanika - nie daje paliwa na jeden cylinder, bez rozbierania silnika nie da sie powiedziec co to konkretnie moze byc


Po co w takim razie zadajesz tutaj pytania, skoro i tak szukasz gdzie indziej niż masz zasugerowane? Podmień cewki i na 99% problem zniknie, ewentualnie któryś kabel WN może mieć przerwę - to typowe w W202... (swoją drogą nie wiem jak się wymienia częściowo kable i wydaje opinie że są dobre). Gdyby było tak, że nie dostaje paliwa na jeden cylinder to działoby się tak tylko na benzynie, a objawy, które opisałeś parę postów wyżej jasno wskazują na źle działający układ zapłonowy.


zadaje tutaj pytania bo szukam rozwiazania a miedzy czasie wymienilem swiece na nowe i kable z innego dzialajacego modelu - stad moj wniosek ze sa OK.

i sprawdzilem wszystkie elementy ktore byly sugerowane

cewek nie zmienialem bo nie byloby iskry raczej na 2 cylindrach a nie tylko na jednym wiec odpuscilem sobie ta robote majac cewki na podmiane

wczoraj zdecydowalem sie tez oddac auto do poleconego warsztatu z forum i od razu napisalem o diagnozie... bo w co drugim poscie cewki kable swiece, gdzie wczesniej pisalem o ich wymianie i pisalem tez ze nie podejrzewam cewek

wydaje mi sei ze forum po to jest aby sie wymieniac doswiadczeniami a wg Ciebie powinienem wymienic znow kable i swiece ? i co tak do skutku ?

z drugiej strony tez wole napisac o wszytskim zeby nie dac sie znow nabic w butelke bo wydalem juz na to auto kupe kasy i kazdy ma inne diagnozy a tam gdzie sa uzytkownicy mozna najlepiej sie dowiedziec z Twoich podpowiedzi nie wymienilem tylko cewek

[ Dodano: 1 Październik 2015, 12:04 ]
robert-c180 napisał/a:
Gdyby było tak, że nie dostaje paliwa na jeden cylinder to działoby się tak tylko na benzynie


to akurat prawda - zaczynam sei zastanawiac nad zasadnoscia poleconego mechanika

[ Dodano: 1 Październik 2015, 12:18 ]
dopytalem i zle sie wyrazilem... nie to ze nie daje paliwa na 1 cylinder tylko nie ma cisnienia na jednym cylindrze wiec nie ma prawa chodzic ani na benzynie ani na gazie
_________________
Mercedes-Benz W202
C200 Elegance 95 - benzyna + gaz
 
 
robert-c180 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 241
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 1 Październik 2015, 12:22   

Klakier napisał/a:
robert-c180 napisał/a:
Klakier napisał/a:
swiecei wymienione tak jak pisalem i kable czesciowo ale sa sprawne...

jest wstepna diagnoza mechanika - nie daje paliwa na jeden cylinder, bez rozbierania silnika nie da sie powiedziec co to konkretnie moze byc


Po co w takim razie zadajesz tutaj pytania, skoro i tak szukasz gdzie indziej niż masz zasugerowane? Podmień cewki i na 99% problem zniknie, ewentualnie któryś kabel WN może mieć przerwę - to typowe w W202... (swoją drogą nie wiem jak się wymienia częściowo kable i wydaje opinie że są dobre). Gdyby było tak, że nie dostaje paliwa na jeden cylinder to działoby się tak tylko na benzynie, a objawy, które opisałeś parę postów wyżej jasno wskazują na źle działający układ zapłonowy.


zadaje tutaj pytania bo szukam rozwiazania a miedzy czasie wymienilem swiece na nowe i kable z innego dzialajacego modelu - stad moj wniosek ze sa OK.

i sprawdzilem wszystkie elementy ktore byly sugerowane

cewek nie zmienialem bo nie byloby iskry raczej na 2 cylindrach a nie tylko na jednym wiec odpuscilem sobie ta robote majac cewki na podmiane

wczoraj zdecydowalem sie tez oddac auto do poleconego warsztatu z forum i od razu napisalem o diagnozie... bo w co drugim poscie cewki kable swiece, gdzie wczesniej pisalem o ich wymianie i pisalem tez ze nie podejrzewam cewek

wydaje mi sei ze forum po to jest aby sie wymieniac doswiadczeniami a wg Ciebie powinienem wymienic znow kable i swiece ? i co tak do skutku ?

z drugiej strony tez wole napisac o wszytskim zeby nie dac sie znow nabic w butelke bo wydalem juz na to auto kupe kasy i kazdy ma inne diagnozy a tam gdzie sa uzytkownicy mozna najlepiej sie dowiedziec z Twoich podpowiedzi nie wymienilem tylko cewek


Oczywiście, że forum jest po to żeby wymienić się doświadczeniami. Wiadomo, że każdy chce naprawić jak najtaniej i nie wyjść przy okazji przez rurę wydechową samochodu - po to wspólnie tworzymy forum. W żadnym moim poście nie pisałem nic o świecach, ani o wymienianiu ich do skutku.

Jeżeli uszkodzona jest cewka to nie ma zasady, że nie daje ona prądu na 2 gary. Może nie dawać na 1, może nie dawać na 2, a może dawać raz dobrze raz źle na oba. Jak będziesz je wymieniał to zwróć uwagę na izolację na kablach, bo niemal pewne jest to, że będzie ona pokruszona. Ogólnie dostęp do cewek jest nie za ciekawy, a instalacja gazowa komplikuje go jeszcze bardziej. Jak jesteś w miarę obyty w sprawach technicznych to poradzisz sobie z tym sam.

Swoją drogą w 2013 roku jak wracałem z Chorwacji też miałem podobny przypadek. Auto zaczęło przerywać i nie pracowało na któryś cylinder. Uznaliśmy z ojcem, że kable WN są dobre (zmierzyliśmy opór miernikiem), więc wymieniliśmy cewki. Niestety to nie pomogło. Później dla pewności podmieniliśmy kable WN i okazało się, że w nich był problem. Mimo, że wydawało się, że są dobre, to w jednej pozycji było przejście, a wystarczyło lekko go wygiąć i już nie było. W202 z podobnymi objawami zrobiliśmy już kilka i w każdym przypadku problemem była któraś z cewek.

[ Dodano: 1 Październik 2015, 12:26 ]
Klakier napisał/a:
[ Dodano: 1 Październik 2015, 12:18 ]
dopytalem i zle sie wyrazilem... nie to ze nie daje paliwa na 1 cylinder tylko nie ma cisnienia na jednym cylindrze wiec nie ma prawa chodzic ani na benzynie ani na gazie


Na którym cylindrze i jakie jest na nim ciśnienie? Jakiej generacji i firmy masz ten gaz?
 
 
lolek09 

Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 41
Skąd: Mława
Wysłany: 2 Listopad 2015, 16:22   Problem z silnikiem

Witam . Mam problem z praca silnika w moim mb 1.8b z 94r z gazem. Objawy sa bardzo dziwne dla mnie poniewaz gdy zapalam silnik to przejadę 100 metrow i zaczyna strzelac prychac wcale na obroty nie chce wejsc czasami gasnie wtedy przelacze awaryjnie na gaz (sekwencja) wtedy silnik dzaiala bez zarzutu jednak to nie jest reguła czasami nie ma żadnego problemu rano pale i jade. Zastanawialem sie czy to moze pompka paliwa bo gdyby przewody wiazka swiece to przeciez na gazie by nie chodzil tym bardziej . Wspomne równiez ze czasami cieżko ma zapalic jednak to tez nie zawsze nie ma reguly zimno czy tez cieplo na dworzu zimny cieply silnik.
_________________
w202 espirt c180
 
 
 
KarczuW202 
W202

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2014
Posty: 168
Skąd: Opolskie
Wysłany: 2 Listopad 2015, 17:09   Ciężko odpala na ciepłym!

Cześć od razu mówię, że szukałem szukałem i nie znalazłem żadnego rozwiązania..
Wchodzę rano do auta odpala "od strzała" bez problemu aż się micha cieszy :D
Przejadę kilka km zgaszę postoi z 15min wzwyż i ciężko odpala.. kręci rozrusznik kręci i odpala po jakiś 5-7sekundach... Po prostu niekiedy wstyd gdzieś się zatrzymać... Silnik jest zasilany LPG, odpalam na benie gaszę tak samo.. nie jeżdżę od razu na zimnym na gazie tylko do temp. co by nie męczyć silnika.. Zrobiłem test, jeździłem dwa dni na benie i to samo, także jakby problem nie był spowodowanym LPG ale nie wykluczam! Dodam też aby odpalić muszę przytrzymać pedał gazu bo bez tego mogę go kręcić do nieskończoności.
Kupiłem oryginalne świecie BOSCH lecz musiałem je wywalić bo była tragedia jakaś(telepało autem) i jeżdżę na starych(które mają hohoh km ale spisują się dobrze czyli bezproblemowo). Wymieniłem filtr paliwowy bo stary to był chyba z komarka(Nasi tam byli bodajże), filtr powietrza wymieniałem pół roku temu(czyżby?), pompka paliwa pompuje tzw slychać ją i ciśnienie jest(ale nie wiem jakie). Olej wymieniam na czas Castrol Magnatec 10w40 + filtr. Jeśli o LPG chodzi leje tylko na LOTOS, nigdzie indziej tak samo jak i PB95. A Chciałbym dowiedzieć się dlaczego jak leje 98 to śmierdzi..
Pomysły to zła mieszanka paliwowa, lub zła LPG, regulatorki ciśnienia(ale w takim razie dlaczego rano pali od strzała?), parownik przepuszcza? zawór? Świecę kupie ale nie wiem jakie najlepsze myślę NGK ale jakie dokładnie co by LPG mi się przyjęlo nie wiem..
Proszę o pomoc, w razie pytań pytajcie pod postem.. bo zima tuż tuż...

PS:Nowy aku doszedł bo stary padł...
_________________
VW Golf 3 GL - Sprzedany
Mercedes-Benz w202 Classic C-180 12/93r. - Sprzedany
Opel Vectra C 2.0 Turbo - Jest

Pomogłem? +
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 2 Listopad 2015, 19:00   

lolek09, zapraszam do poczytania :wink:

[ Dodano: 2 Listopad 2015, 19:02 ]
KarczuW202, ciebie również :wink:
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,236 sekundy. Zapytań do SQL: 10