Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
czujnik predkosci 320 cdi
Autor Wiadomość
Oko320CDI 

Dołączyła: 30 Mar 2008
Posty: 10
Skąd: kuj-pom
Wysłany: 13 Październik 2009, 12:20   czujnik predkosci 320 cdi

Witam. Mam pytanie, auto włącza mi się w tryb awaryjny, używa tylko jednego biegu, max. prędkość to 60 km/h. Byłem na komputerze i wyskakuje błąd czujnik prędkości (3). Co to może być, gdzie szukać tego czujnika?
Proszę o odp.
Pozdrawiam
 
 
noc 
Non omnis morial


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 265
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Październik 2009, 23:00   

Czujnik szybkości w W210 to czujnik ABS przedniego lewego koła.
_________________
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Spróbuję pomóc, za efekt nie ręczę.

Zwykle tu: http://www.w212.pl/
.
 
 
Oko320CDI 

Dołączyła: 30 Mar 2008
Posty: 10
Skąd: kuj-pom
Wysłany: 15 Październik 2009, 12:22   

no dobrze by było, bo u mechanika już chcą wyciągać mi skrzynie na stół bo twierdzą że to czujnik w skrzyni biegów. A może kolego wiesz jeszcze co może być przyczyną tego, że przy resztce paliwa (czyli jak zaświeci się kontrolka a to jest jeszcze jakieś 9 litrów) cofa się paliwo w wężyku i auto nie chce odpalić? czy to pompa padła?
dzięki za odp.
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 15 Październik 2009, 12:29   

Oko320CDI napisał/a:
A może kolego wiesz jeszcze co może być przyczyną tego, że przy resztce paliwa (czyli jak zaświeci się kontrolka a to jest jeszcze jakieś 9 litrów) cofa się paliwo w wężyku i auto nie chce odpalić? czy to pompa padła?

U mnie zapowietrzał się układ paliwowy. Na pełnym baku było OK, problemy pojawiały się przy dojeżdżaniu do rezerwy. Poszukaj w archiwum, jest kilka wątków, które traktują o tym problemie.
 
 
Mila odpowiedz 
to ja, Jareklbn

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 223
Skąd: Lublin
Wysłany: 15 Październik 2009, 21:49   

noc a mi to wygląda na płytę sterująca asb
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10486
Oko320CDI napisał/a:
używa tylko jednego biegu, max. prędkość to 60 km/h. Byłem na komputerze i wyskakuje błąd czujnik prędkości (3).

to pewnie jest odczyt z kts :roll:
a pokazuje: uszkodzenie czujnika obrotów (3) czy "poza zakresem"
jak poza zakresem to skrzynia na wieszk niestety :twisted:
chodzi w trybie awaryjnym od odpalenia czy przełącza np.1 potem 2 następnie 3 a jak powinien przełączyć na 4 to wyrzuca na N i potem wchodzi w tryb awaryjny :?:
 
 
 
noc 
Non omnis morial


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 265
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Październik 2009, 22:42   

To bardzo prawdopodobne.MB na KTS-ie jest jedną wielką pomyłką.
_________________
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Spróbuję pomóc, za efekt nie ręczę.

Zwykle tu: http://www.w212.pl/
.
 
 
Oko320CDI 

Dołączyła: 30 Mar 2008
Posty: 10
Skąd: kuj-pom
Wysłany: 16 Październik 2009, 17:18   

Chodzi w trybie awaryjnym od odpalenia, tylko teraz mam kolejny problem, bo nie chce odpalić! I nie mam pojęcia co się stało bo pierwszy raz nie odpalił. :? Więc mam już dwa problemy, auto stoi w garażu i nie mogę nawet do mechanika podprowadzić!
 
 
Mila odpowiedz 
to ja, Jareklbn

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 223
Skąd: Lublin
Wysłany: 16 Październik 2009, 19:14   

Cytat:
Chodzi w trybie awaryjnym od odpalenia, tylko teraz mam kolejny problem, bo nie chce odpalić! I nie mam pojęcia co się stało bo pierwszy raz nie odpalił. :? Więc mam już dwa problemy, auto stoi w garażu i nie mogę nawet do mechanika podprowadzić!

widzę ze kluczyk rybka :mrgreen:
a z drugiego kluczyka odpala :?:
zapalają się kontrolki :?: puszcza blokada kierownicy :?:
działa rozrusznik :?:
p.s masz pw 8)
 
 
 
Oko320CDI 

Dołączyła: 30 Mar 2008
Posty: 10
Skąd: kuj-pom
Wysłany: 16 Październik 2009, 23:12   

dobra jeden problem z głowy, odpaliłem go, ale było ciężko bo się zapowietrzał, ale teraz już jest ok. no więc pozostał problem biegu awaryjnego. Dodam że na początku pomagało zgaszenie silnika i wyciągnięcie kluczyka, zresetował się i było przez chwilę ok, później ta chwila była coraz krótsza, aż wreszcie teraz zaraz po odpaleniu włącza awarię, nawet do tyłu nie ma siły, ciężko z garażu wyjechać :roll:
 
 
Mila odpowiedz 
to ja, Jareklbn

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 223
Skąd: Lublin
Wysłany: 17 Październik 2009, 09:51   

Cytat:
dobra jeden problem z głowy, odpaliłem go, ale było ciężko bo się zapowietrzał, ale teraz już jest ok. no więc pozostał problem biegu awaryjnego. Dodam że na początku pomagało zgaszenie silnika i wyciągnięcie kluczyka, zresetował się i było przez chwilę ok, później ta chwila była coraz krótsza, aż wreszcie teraz zaraz po odpaleniu włącza awarię, nawet do tyłu nie ma siły, ciężko z garażu wyjechać :roll:

był efekt taki ze np. przekładał biegi 1 potem 2 następnie 3 a jak powinien włożyć 4 to obroty rosły i nic się nie dziali a jak zwolnił to zapinał tryb awaryjny :?: lub opisz kiedy wchodzil w tryb awaryjny np. po wduszeniu kicdowna
przeczytaj ten temat:
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10486
i podjedz na star diagnosta i skasuj błędy i zrób odczyt live czujników prędkości
i napisz dla którego biegu są różne wartości
a jak olej masz :?: stan jest :?: był wymieniany :?:
przypuszczam bo to jest częsta usterka uszczelnienie 4 biegu :|
bez rozbierania skrzyni się nie obejdzie :evil:
 
 
 
Oko320CDI 

Dołączyła: 30 Mar 2008
Posty: 10
Skąd: kuj-pom
Wysłany: 17 Październik 2009, 22:23   

na początku było tak, że ruszał z 1, potem ładnie 2 i chyba przy 3 albo 4 (nie wiem dokładnie) było czuć szarpnięcie i włączył awarię. teraz jest tak, że awaria włącza się od razu po odpaleniu silnika i używa tylko jednego biegu, domyślam się że to jest 3. nie pomaga już gaszenie i resetowanie go. na kompie byłem skasować błędy, przez chwilę było ok, przejechałem się kawałek i znowu weszła awaria. podjechałem znowu na kompa i pokazało błąd "czujnik prędkości (3)" mechanik stwierdził że to jest w skrzyni biegów, ale nie ma czasu żebym podjechał, więc stoję w martwym punkcie.
a auto mi jest wiadomo potrzebne, a żaden z "mechaników" nie wie od czego zacząć szukać, więc ja szukam tu.
 
 
noc 
Non omnis morial


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 265
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Październik 2009, 23:01   

Uszkodzona płyta sterująca w skrzyni (czujnik), uszkodzenie mechaniczne skrzyni (luzy),
zamulona płyta (czujnik) w opiłkach, nie kontaktuje złącze skrzyni (kość przejściowa).
_________________
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Spróbuję pomóc, za efekt nie ręczę.

Zwykle tu: http://www.w212.pl/
.
 
 
Mila odpowiedz 
to ja, Jareklbn

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 223
Skąd: Lublin
Wysłany: 18 Październik 2009, 13:02   

noc a szarpanie nie jest wynikiem uszkodzenia mechanicznego :?:
według mnie tarczki lub tłok :evil:
noc napisał/a:
zamulona płyta (czujnik) w opiłkach, nie kontaktuje złącze skrzyni (kość przejściowa).

jeżeli czujnik by nie mógł przeczytać 3 lub 4 biegu to czemu 1 i 2 czytał :?:
jak by kość nie łączyła to nie wywalał by błędu "brak polaczenia" :?:
Oko320CDI napisał/a:
"czujnik prędkości (3)"

jakim kompem to było czytane :?: kts czy star diagnostem :?: w SD nie ma takiego błędu bo w KTS jest na 100%
a to jest cala wersja tego błędu :?:
bo jest kilka wersji:
czujnik prędkości 3 - wartość poza zakresem (w SD ten kod błędu odpowiada za 2 kody
Nie możliwość okresowa wrzucenia biegu lub Nie możliwość wrzucenia biegu (i tu numer))
czujnik prędkości 3 - brak komunikacji
czujnik prędkości 3 - zwarcie
chyba było jeszcze coś ale nie pamiętam :?
masz wydruk z odczytu błędów :?:
ale referat zrobiłem :mrgreen:
 
 
 
noc 
Non omnis morial


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 265
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Październik 2009, 13:20   

Tak, zgadzam się z uszkodzeniem mechanicznym, ale najpierw trzeba wykluczyć błędy elektryczne, a dopiero potem rozbierać skrzynię.

Dodano: Na płycie sterującej są dwa czujniki obrotów.
_________________
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Spróbuję pomóc, za efekt nie ręczę.

Zwykle tu: http://www.w212.pl/
.
 
 
Mila odpowiedz 
to ja, Jareklbn

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 223
Skąd: Lublin
Wysłany: 18 Październik 2009, 13:55   

noc napisał/a:
najpierw trzeba wykluczyć błędy elektryczne

tylko jak by Oko320CDI napisał/napisała nr błędu i jego pełna treść (z jakiego sprzętu diagnostycznego to jest)
opis co jest na płytce znajdziemy tutaj i jak ja wyczyścić
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10486
według mnie to jednak nie elektronika bo coś elektronicznego działa lub nie :)
czy się mylę :?:
Oko320CDI napisał/a:
na początku było tak, że ruszał z 1, potem ładnie 2 i chyba przy 3 albo 4 (nie wiem dokładnie) było czuć szarpnięcie i włączył awarię.

noc dzięki temu opisowi mogę się z Tobą założyć o 200zl ze mechanicznie jest uszkodzona a nie elektronika
naprawiałem już 2 skrzynie automatyczne 722.6 swoja i kolegi. (mam części)
p.s Oko320CDI jakiej jest płci :?:
według nicka kobieta ale pisze w trybie męskim
Cytat:
przejechałem się kawałek
i się pogubiłem :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,139 sekundy. Zapytań do SQL: 11