Przyczyny wahan obrotow biegu jalowego |
Autor |
Wiadomość |
m00n
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 674 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 26 Styczeń 2008, 19:55 Przyczyny wahan obrotow biegu jalowego
|
|
|
zapozyczone z forum mercmania.pl
+ moje pytania
* Zatkany wtryskiwacz
* Uszkodzona uszczelka pod głowicą (jesli temp caly czas = 80 to to odpada ?)
* Zużyte krzywki wałka rozrządu (o co chodzi ?)
* Niewłaściwe luzy zaworowe (j/w)
* Niewłaściwa regulacja dawki paliwa (jak to sprawdzic i jak wyregulowac ?)
* Nierówne ciśnienie sprężania w cylindrach (j/w)
* Wypalony zawór lub gniazdo (j/w)
* Wyciągnięty łańcuch rozrządu (czy przy przebiegu 280 000 to mozliwe ?)
* Awaria pompy wtryskowej lub urządzenia regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku (to w benzyniaku wystepuje ?)
* Zanieczyszczone paliwo |
_________________ C200 Esprit benzyna (bez gazu) 1994
"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach..." |
|
|
|
|
grucha383
Pomógł: 14 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 552 Skąd: asd
|
Wysłany: 26 Styczeń 2008, 20:38
|
|
|
// |
Ostatnio zmieniony przez grucha383 23 Grudzień 2011, 09:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
m00n
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 674 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 26 Styczeń 2008, 20:46
|
|
|
ja u siebie wyelminowalem nastepujace przyczyny
-swiece
-kable WN
-przepustnica
-wtryskiwacze
musze sprawdzic jeszcze sonde i pompe paliwa
tak w chwili wachniecia wskazowki jest jakby glosniej |
_________________ C200 Esprit benzyna (bez gazu) 1994
"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach..." |
|
|
|
|
simon.p
Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 44 Skąd: poznań
|
Wysłany: 27 Styczeń 2008, 18:42
|
|
|
Witam m00n !!! Widze że temat nie daje Ci spokoju to tak jak u mnie.Wszystkie te żeczy o których pisałeś już przerabiałem(sonde wymieniałem dwa razy)jedynie czego nie sprawdzałem to wyciągnięcie łancuch i pompy paliwowej(co do pompy to wątpie aby była uszkodzona).Na środę jestem umówiony w warsztacie na sprawdzenie łancucha i jego wyciągnięcie (efekt to rytmiczne tarcie na biegu jałowym na ciepłym śilniku) może to jest przyczyna naszego problemu ?????? |
_________________ Mercedes 202 C180 1995r. |
|
|
|
|
mark
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 126 Skąd: Kluczbork
|
Wysłany: 27 Styczeń 2008, 20:16
|
|
|
Należy też pamiętać o zaworze ciśnienia paliwa ( stabilizuje ciśnienie na listwie wtryskiwaczy paliwa)
Pozdrawiam |
_________________ W220 S500 1999r.
+W210/96r-E280 automat
+ W168 / 2001r. 1,6 automat
i kilka sztuk MB poprzednio |
|
|
|
|
m00n
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 674 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 28 Styczeń 2008, 06:59
|
|
|
simon.p, napisz jak z tym lancuchem |
_________________ C200 Esprit benzyna (bez gazu) 1994
"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach..." |
|
|
|
|
simon.p
Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 44 Skąd: poznań
|
Wysłany: 31 Styczeń 2008, 21:07
|
|
|
Witam !!! Panowie odebrałem autko dzisiaj z warsztatu (Bosch serwis ) trzymali dwa dni , przeryli chyba wszystko i nic niepokojącego nie znalezli, podpieli pod kompa (zero błedów) łancuch o.k.(byłem pewien że to jest przyczyna kulejących obrotów ) przewody,świece,cewki,kable,kabelki wszystko w idealnym porzadku jedynie czego nie sprawdzali to ćiśnienia pompy paliwowej bo twierdzili że na 100% jest sprawna . Brak mi już pomysłów co dalej robić z tym fantem. |
_________________ Mercedes 202 C180 1995r. |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 31 Styczeń 2008, 21:11
|
|
|
kalibracja przepustnicy? |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
simon.p
Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 44 Skąd: poznań
|
Wysłany: 31 Styczeń 2008, 21:13
|
|
|
A naczym to polega ???? |
_________________ Mercedes 202 C180 1995r. |
|
|
|
|
m00n
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 674 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 31 Styczeń 2008, 21:22
|
|
|
http://pl.youtube.com/watch?v=m8rpdWHZeCE
tu dokladnie jak to wyglada
a czy pompa moze dawac zamiast 4 barow np 3,8 i wtedy odcinac troche paliwa ? |
_________________ C200 Esprit benzyna (bez gazu) 1994
"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach..." |
|
|
|
|
grucha383
Pomógł: 14 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 552 Skąd: asd
|
Wysłany: 31 Styczeń 2008, 21:30
|
|
|
// |
Ostatnio zmieniony przez grucha383 11 Styczeń 2012, 15:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
simon.p
Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 44 Skąd: poznań
|
Wysłany: 31 Styczeń 2008, 21:32
|
|
|
A może ten regulator ciśnienia na listwie wtryskowej ???? |
_________________ Mercedes 202 C180 1995r. |
|
|
|
|
grucha383
Pomógł: 14 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 552 Skąd: asd
|
Wysłany: 31 Styczeń 2008, 21:35
|
|
|
// |
Ostatnio zmieniony przez grucha383 11 Styczeń 2012, 15:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
m00n
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 674 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 31 Styczeń 2008, 21:38
|
|
|
regulator obrotow biegu jalowego ?
ja w sumie chyba sklaniam sie do lewego powietrza moze jakas uszczelka w gardzieli przepustnicy |
_________________ C200 Esprit benzyna (bez gazu) 1994
"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach..." |
|
|
|
|
grucha383
Pomógł: 14 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 552 Skąd: asd
|
Wysłany: 31 Styczeń 2008, 21:40
|
|
|
// |
Ostatnio zmieniony przez grucha383 11 Styczeń 2012, 15:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|