Przesunięty przez: Camel- 13 Styczeń 2012, 12:10 |
Podcisnienie |
Autor |
Wiadomość |
Tońcio
Pomógł: 10 razy Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 223 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 24 Sierpień 2008, 18:57 Podcisnienie
|
|
|
Witam wszystkich.Posiadam Celinke C250TD-96 od 3 tygodni.Problem jest w tym ze czytajac rozne posty na temat reg swiatel czy tez obalania zaglowkow, stwierdzilem u siebie w aucie dokladnie to samo.Powodem tego jest "ponoc" brak podcisnienia pochodzacego z kolektora dolotowego.Wiec poszperalem u siebie i jest tak: pod turbina jest banka ktora jest polaczona gumowym wezykiem z "dynksem" (jest do tego doprowadzona kostka z kabelkami) o trzech kroccach ktory jest mocowany do filtra powietrza. Nie mam podcisnienia ani z tej banki pod turbina,ani z "dynsa".Nie dziala mi reg swiatel ani zaglowki sie nie obalaja tylko slychac pykanie po nacisnieciu przycisku na konsoli. Moze znajdzie sie ktos i podpowie co moze byc powodem i co mozna zaradzic. Sorry za slownicto ale nie mam wiedzy fachowej. Pozdrawiam... |
Ostatnio zmieniony przez Tońcio 24 Sierpień 2008, 20:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 24 Sierpień 2008, 20:08
|
|
|
Jedno jest pewne: źródłem podciśnienia w silnikach diesla nie jest kolektor dolotowy.
Z resztą problemów niech się zmierzą pozostali koledzy |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 24 Sierpień 2008, 20:34
|
|
|
Tońcio napisał/a: | . Moze ktos podpowie co moze byc powodem i co mozna zaradzic. |
Pewnie pompa podciśnienia ( na przedłużeniu napędu pompy wtryskowej) a raczej szczelnośc instalacji |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 24 Sierpień 2008, 20:57
|
|
|
Jary napisał/a: | Tońcio napisał/a: | . Moze ktos podpowie co moze byc powodem i co mozna zaradzic. |
Pewnie pompa podciśnienia ( na przedłużeniu napędu pompy wtryskowej) a raczej szczelnośc instalacji |
Pompa podciśnieniowa - raczej nie - hamulce by nie działały. Natomiast nieszczelność instalacji jest niemalże murowana W w202 jest jeszcze dodatkowa pompka podciśnienia w bagażniku?? - może ona "coś nie teges" |
|
|
|
|
Tońcio
Pomógł: 10 razy Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 223 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 24 Sierpień 2008, 21:40
|
|
|
dzieki-sprawdze tą w bagażniku...(jak uda mi sie ją odnaleść) |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25 Sierpień 2008, 10:12
|
|
|
Daniel napisał/a: | W w202 jest jeszcze dodatkowa pompka podciśnienia w bagażniku?? - może ona "coś nie teges" |
to jest pompka od cenralnego zamka, także z działaniem reszty sterowanych podcisnieniowo podzespołów nie ma wiele wspónego |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 25 Sierpień 2008, 11:18
|
|
|
A moc masz, turbina dmucha?
Ja sprawdził bym jeszcze servo u mnie właśnie na servie tracił podciśnienie a mimo wszystko hamulce działały . W serwie zamontowany jest taki trójnik (zawór jednostronnego przepływu ) sprawdź jeszcze ten element |
|
|
|
|
Tońcio
Pomógł: 10 razy Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 223 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 25 Sierpień 2008, 12:22
|
|
|
z moca nie mam problemu,jak depne to mnie w siedzenie wciska.bez problemu rozpedzam sie do 190km/h (dalej sie boje). w zasadzie tyle tego do sprawdzenia,a moje pojecie o mechanice dosc ubogie. nie wiem od czego zaczac.moze ktos mi wyjasni z kad bierze sie to podcisnienie.(z jakiej pompy i gdzie jej szukac). dodam jeszcze ze hamulce tez mam dobre. |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 25 Sierpień 2008, 12:33
|
|
|
jak patrzysz na silnik od przodu to po prawej stronie obok kolektora ssącego jest taki wąż czarny o średnicy około 1cm biegnie on od przodu silnika (z vacumpompy) przy kolektorze ssącym do serva to jest wąż od podciśnienia od serva biegną przewody(małej średnicy) do innych układów sterowanych podciśnieniem biegną one od serva po prawej stronie komory silnika(patrząc od przodu)
Jak wrócę do domu to jakąś fotkę zapodam |
|
|
|
|
Tońcio
Pomógł: 10 razy Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 223 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 25 Sierpień 2008, 12:37
|
|
|
@!Łukasz! masz mozliwosc wejscia na gg? moj nr to: 10684665 |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 25 Sierpień 2008, 12:39
|
|
|
Tońcio dawaj na chat forumowy bo tutaj gg nie mam |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 25 Sierpień 2008, 20:31
|
|
|
Javoreczek napisał/a: | Daniel napisał/a: | W w202 jest jeszcze dodatkowa pompka podciśnienia w bagażniku?? - może ona "coś nie teges" |
to jest pompka od cenralnego zamka, także z działaniem reszty sterowanych podcisnieniowo podzespołów nie ma wiele wspónego |
Spoko, na pewno nie z regulacją świateł |
|
|
|
|
Sycylek
Dołączył: 29 Kwi 2008 Posty: 181 Skąd: wawa
|
Wysłany: 25 Sierpień 2008, 21:26
|
|
|
A jak u mnie regulacja działa tylko na 3 i 2 stopniu a na 1 i 0 już się nie przesuwa, to co może być nie tak? |
_________________ Mercedes W202 220D. 1993r. Classic!
<W trakcie przywracania go do stanu fabrycznego> |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 26 Sierpień 2008, 07:03
|
|
|
Sprawdź szczelność i drożność przewodów podciśnieniowych |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Przemas
TEL. 505 051 220
Dołączył: 25 Lis 2011 Posty: 15 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 10 Grudzień 2011, 17:44
|
|
|
Mam problem z pompką centralnego W202 C180 98', z tym że klapa nie chce się otwierać ani z kluczyka ani z kabiny. Słyszę jak bzyczy przechodzi cały cykl ok 3 sec.i się wyłącza, podczas jazdy jest cisza czyli że układ jest szczelny. Dodatkowo zauważyłem że zamknięcie centralnego zamka z kabiny zamyka przycisk "kluczyka" co jest poprawne ale też i przycisk składania zagłówków. Rozebrałem zamek w klapie i powietrze nie dmucha, ale jak zamienię wężyk "tylko do sprawdzenia czy działa układ i jest szczelny" działa wyśmienicie, kolejność przewodów podciśnienia sprawdzałem czy przypadkiem nie są pozamieniane, ale na pierwszy rzut oka jest OK. Więc domyślam się że problem leży w Pompce Centralnego.Nr. 210 800 11 48 dowiedziałem się że mogę zastosować zamienne pompki o numerach 210 800 19 48 ; 208 800 02 48 ; 208 800 12 48 czy to są dobre sugestie czy ew. gdzieś indziej szukać przyczyny awarii |
_________________ Wcześniej - VW Garbus 1200 72'
Obecnie - W202 C180 98'
http://tiny.pl/hs936
http://tiny.pl/hs93v
|
|
|
|
|
|