Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
1 Grudzień 2012, 23:13
wycieraczka sie wydłuza samoczynnie
Autor Wiadomość
rypley 


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 265
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 29 Maj 2010, 20:27   

Witam.

W związku z sugestią Łukasza odkopuję temat...

Wycieraczka przestała mi się chować przy jej używaniu - jak wiadomo wycieraczka zwiększa poprzez wysunięcie swoje pole pracy, dochodząc do ram przedniej szyby się chowa, u mnie niestety się to nie dzieje, wycieraczka uderza w ramki. Z tego powodu pióro jest u góry porysowane, mało tego w pewnych momentach aż je krzywi gdyż wycieraczka zostaje na maksymalnym wysięgu.. Smarowanie nie pomaga.
W związku z tym mam pytanie.
Na zdjęciu zaznaczone czerwoną strzałką jest ramię.
Wycieraczka rozebrana

Czy ono powinno być luźne w miejscu zaznaczenia strzałką? Na tym nicie.
Podejrzewam, że luz powoduje kantowanie się ramion i przez to blokadę wycieraczki.

Chyba, że jest inna przyczyna, mam nadzieję że nie muszę wymieniać całego mechanizmu.
Jakieś propozycje?

Pozdrawiam
Rypley
_________________
MB C180 Elegance VIN: WDB2020181A532233
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 29 Maj 2010, 20:39   

Podziękował :)
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 29 Maj 2010, 22:00   

rypley, wyciągnij całą gruchę wycieraczki i otwórz ją od spodu. Tam tkwi przyczyna. Jak otworzysz, to zobaczysz o co chodzi :idea:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 97 razy
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5420
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 29 Maj 2010, 22:28   

rypley, sugestia z mojej strony pilnuj aby się nagle nie zatrzymała bo silnik poleci....
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 29 Maj 2010, 22:34   

Przy tej dolegliwości nie zatrzyma się raczej.
Tutaj są wywalone tryby napędowe mimośrodu...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
rypley 


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 265
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 8 Czerwiec 2010, 19:40   

Koledzy rozebrałem dziś wycieraczkę.
I przeglądając ją wydaje mi się wszystko ok. Jedyne co mi się nie podoba to jak trzymam zębatkę to dalej (z oporem) mogę kręcić mechanizmem który odpowiada za wyciągania i chowanie tłoka aby ruszać wycieraczką w górę i dół. Smarowanie itp nie pomaga. Wycieraczka uderza o ramy auta.
Da się jeszcze coś z tym zrobić czy szukać nowej części??
Wg mercmani w ASO to grube pieniądze... a przy używce obawa że to samo...
_________________
MB C180 Elegance VIN: WDB2020181A532233
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 8 Czerwiec 2010, 21:58   

Cytat:
Koledzy rozebrałem dziś wycieraczkę.

Rozebrałeś gruchę także od spodu :?:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
rypley 


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 265
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 9 Czerwiec 2010, 06:47   

tak rozebrałem na ile potrafiłem. rozłożyłem ją na dwie części dostałem się do zębatki w środku. nasmarowałem tam zęby ale wydaje mi się, że jest jakiś problem z nią, bo wszystko inne wydaje się być dobre...
_________________
MB C180 Elegance VIN: WDB2020181A532233
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 9 Czerwiec 2010, 14:38   

rypley napisał/a:
dostałem się do zębatki w środku. nasmarowałem tam zęby ale wydaje mi się, że jest jakiś problem z nią,

To właśnie sugerowałem... spróbuj poskładać to, żeby chodziło w rękach i patrz co się dzieje... myślę, że coś jest wyrobione i mechanizm się przestawia. Tam nie ma innego miejsca w mechanizmie, które odpowiada za wysuwanie się ramienia podczas przejścia po szybie...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
rypley 


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 265
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 9 Czerwiec 2010, 15:17   

jedyne co zauważam to że jak trzymam zębatkę, tą w gruszce po rozebraniu, i kręcę ręcznie mechanizmem to jest na niej luz, tzn mogę przekręcać mechanizmem, nie jest to na sztywno. nie wiem czy tak ma być.
Zęby wyglądają ok, żębatka nie lata na boki. Naprawdę nie mam pomysłów już

[ Dodano: 12 Kwiecień 2011, 18:40 ]
Odkopuję....
Pomóżcie bo mnie już krew zalewa.... zrobiłem po zimie kolejne podejście...

Dla przypomnienia, wycieraczka chodzi lewo prawo świetnie, ale wsuwanie nie działa, albo działa źle.

Tak chodzi po wyjęciu większości elementów:

http://www.youtube.com/watch?v=Y58haVNNNmQ

Wydaje mi się że to prawidłowe zachowanie.
Po włożeniu tych dwóch prętów i reszty.... w ogóle brak ruchu...

Gruszka cała rozebrana, zębatka w świetnym stanie, poniżej zdjęcia:




Jedyne co widzę to luz na łączeniu tych elementów zaznaczonych na czerwono. Tzn nie są względem siebie proste, tylko mogę je w dość znacznym stopniu odchylać od siebie, mam nadzieję że rozumiecie o co kaman.

Co tu może być nie tak?? Możliwe jest że silnik jest za słaby? Wykluczam to bo wydaje mi się większa siła jest potrzebna na ruch lewo prawo przy złożonym komplecie niż góra dół na pusto bez pióra.
Gdy włączam złożoną mam motyw jak tutaj:
http://www.youtube.com/wa...feature=related

Te elementy "złote" stoją w miejscu. Nasmarowane było, teraz do zdjęcia wyczyściłem.

Upaprany jestem w smarze laptop też, dajcie mi jakąś nadzieję bo się wk**** i jutro pojadę szukać całego mechanizmu, ale to spory wydatek.
Jak ktoś wie o co chodzi i zamiast pisać ma ochotę pogadać niech da mi nr tel na pw to przedzwonię...
Witki mi opadają.
_________________
MB C180 Elegance VIN: WDB2020181A532233
 
 
Kruk 
Daniel


Pomógł: 44 razy
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 630
Skąd: Wrocław/Walencja
Wysłany: 12 Kwiecień 2011, 18:50   

:!:
_________________
BMW 120D E87 163KM
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 12 Kwiecień 2011, 19:24   

rypley, wg mnie musisz "heftnąć" spawarką miejsce które zaznaczyłem jasną strzałką :wink: - tutaj korba po prostu się ślizga po wałku, nie przekazuje napędu na mechanizm wysuwający i tyle - innych pomysłów nie mam :mrgreen:
Tylko przed spawaniem trzeba znaleźć dobrą pozycję spoczynkową i powinno być dobrze :D
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
rypley 


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 265
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 12 Kwiecień 2011, 19:28   

No właśnie przed chwilą zobaczyłem, że jak przytrzymam zębatkę z tyłu, to mogę dalej bez większego oporu kręcić tym łącznikiem.
Tylko kurcze wydaje mi się, że jak trzymałem śrubokrętem tą śrubę którą zaznaczyłeś to dalej mogłem okręcić.
Jest jakiś sposób na rozebranie tej zębatki?
_________________
MB C180 Elegance VIN: WDB2020181A532233
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 12 Kwiecień 2011, 19:38   

rypley napisał/a:
Tylko kurcze wydaje mi się, że jak trzymałem śrubokrętem tą śrubę którą zaznaczyłeś to dalej mogłem okręcić.

No właśnie o tym piszę: ten łącznik jak go nazywasz nie może się obracać na tym wałku, bo inaczej nie będzie działał mechanizm wysuwu. Na fotce nie widzę dobrze co tam jest: śruba, zgrzew, czy co innego, dlatego napisałem o spawaniu :wink: . Jak śruba, to dokręć lub odkręć, żeby zobaczyć czy się da zdjąć. Ja aż tak głęboko się w ten mechanizm nie zagłębiałem, więc trudno powiedzieć.
W każdym bądź razie problem IMO jest w tym miejscu, bo reszta nie ma na to wpływu i działa prawidłowo.
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
rypley 


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 265
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 12 Kwiecień 2011, 19:40   

No może, lecę do garażu i będę patrzył czy jak przytrzymam to śrubokrętem to czy stoi. Jeśli tak to położę spaw. Gorzej jak będzie to się kręcić mimo usztywnienia.
W sumie w pewnym momencie zastanawiałem się czy to nie jest jakaś blokada przed usmażeniem silnika w razie większego oporu, ale chyba masz rację. Ciekawi mnie jeszcze możliwość rozebrania tej zębatki i śruby.
_________________
MB C180 Elegance VIN: WDB2020181A532233
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,151 sekundy. Zapytań do SQL: 10