Przesunięty przez: Pioterek 1 Grudzień 2012, 23:13 |
wycieraczka sie wydłuza samoczynnie |
Autor |
Wiadomość |
rypley
Pomógł: 9 razy Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 265 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 29 Maj 2010, 20:27
|
|
|
Witam.
W związku z sugestią Łukasza odkopuję temat...
Wycieraczka przestała mi się chować przy jej używaniu - jak wiadomo wycieraczka zwiększa poprzez wysunięcie swoje pole pracy, dochodząc do ram przedniej szyby się chowa, u mnie niestety się to nie dzieje, wycieraczka uderza w ramki. Z tego powodu pióro jest u góry porysowane, mało tego w pewnych momentach aż je krzywi gdyż wycieraczka zostaje na maksymalnym wysięgu.. Smarowanie nie pomaga.
W związku z tym mam pytanie.
Na zdjęciu zaznaczone czerwoną strzałką jest ramię.
Wycieraczka rozebrana
Czy ono powinno być luźne w miejscu zaznaczenia strzałką? Na tym nicie.
Podejrzewam, że luz powoduje kantowanie się ramion i przez to blokadę wycieraczki.
Chyba, że jest inna przyczyna, mam nadzieję że nie muszę wymieniać całego mechanizmu.
Jakieś propozycje?
Pozdrawiam
Rypley |
_________________ MB C180 Elegance VIN: WDB2020181A532233 |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 29 Maj 2010, 20:39
|
|
|
Podziękował |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 29 Maj 2010, 22:00
|
|
|
rypley, wyciągnij całą gruchę wycieraczki i otwórz ją od spodu. Tam tkwi przyczyna. Jak otworzysz, to zobaczysz o co chodzi |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
maurycy
C43 ///AMG
Pomógł: 97 razy Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5420 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 29 Maj 2010, 22:28
|
|
|
rypley, sugestia z mojej strony pilnuj aby się nagle nie zatrzymała bo silnik poleci.... |
_________________ MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355
nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 29 Maj 2010, 22:34
|
|
|
Przy tej dolegliwości nie zatrzyma się raczej.
Tutaj są wywalone tryby napędowe mimośrodu... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
rypley
Pomógł: 9 razy Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 265 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 8 Czerwiec 2010, 19:40
|
|
|
Koledzy rozebrałem dziś wycieraczkę.
I przeglądając ją wydaje mi się wszystko ok. Jedyne co mi się nie podoba to jak trzymam zębatkę to dalej (z oporem) mogę kręcić mechanizmem który odpowiada za wyciągania i chowanie tłoka aby ruszać wycieraczką w górę i dół. Smarowanie itp nie pomaga. Wycieraczka uderza o ramy auta.
Da się jeszcze coś z tym zrobić czy szukać nowej części??
Wg mercmani w ASO to grube pieniądze... a przy używce obawa że to samo... |
_________________ MB C180 Elegance VIN: WDB2020181A532233 |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 8 Czerwiec 2010, 21:58
|
|
|
Cytat: | Koledzy rozebrałem dziś wycieraczkę. |
Rozebrałeś gruchę także od spodu |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
rypley
Pomógł: 9 razy Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 265 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 9 Czerwiec 2010, 06:47
|
|
|
tak rozebrałem na ile potrafiłem. rozłożyłem ją na dwie części dostałem się do zębatki w środku. nasmarowałem tam zęby ale wydaje mi się, że jest jakiś problem z nią, bo wszystko inne wydaje się być dobre... |
_________________ MB C180 Elegance VIN: WDB2020181A532233 |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 9 Czerwiec 2010, 14:38
|
|
|
rypley napisał/a: | dostałem się do zębatki w środku. nasmarowałem tam zęby ale wydaje mi się, że jest jakiś problem z nią, |
To właśnie sugerowałem... spróbuj poskładać to, żeby chodziło w rękach i patrz co się dzieje... myślę, że coś jest wyrobione i mechanizm się przestawia. Tam nie ma innego miejsca w mechanizmie, które odpowiada za wysuwanie się ramienia podczas przejścia po szybie... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
rypley
Pomógł: 9 razy Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 265 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 9 Czerwiec 2010, 15:17
|
|
|
jedyne co zauważam to że jak trzymam zębatkę, tą w gruszce po rozebraniu, i kręcę ręcznie mechanizmem to jest na niej luz, tzn mogę przekręcać mechanizmem, nie jest to na sztywno. nie wiem czy tak ma być.
Zęby wyglądają ok, żębatka nie lata na boki. Naprawdę nie mam pomysłów już
[ Dodano: 12 Kwiecień 2011, 18:40 ]
Odkopuję....
Pomóżcie bo mnie już krew zalewa.... zrobiłem po zimie kolejne podejście...
Dla przypomnienia, wycieraczka chodzi lewo prawo świetnie, ale wsuwanie nie działa, albo działa źle.
Tak chodzi po wyjęciu większości elementów:
http://www.youtube.com/watch?v=Y58haVNNNmQ
Wydaje mi się że to prawidłowe zachowanie.
Po włożeniu tych dwóch prętów i reszty.... w ogóle brak ruchu...
Gruszka cała rozebrana, zębatka w świetnym stanie, poniżej zdjęcia:
Jedyne co widzę to luz na łączeniu tych elementów zaznaczonych na czerwono. Tzn nie są względem siebie proste, tylko mogę je w dość znacznym stopniu odchylać od siebie, mam nadzieję że rozumiecie o co kaman.
Co tu może być nie tak?? Możliwe jest że silnik jest za słaby? Wykluczam to bo wydaje mi się większa siła jest potrzebna na ruch lewo prawo przy złożonym komplecie niż góra dół na pusto bez pióra.
Gdy włączam złożoną mam motyw jak tutaj:
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Te elementy "złote" stoją w miejscu. Nasmarowane było, teraz do zdjęcia wyczyściłem.
Upaprany jestem w smarze laptop też, dajcie mi jakąś nadzieję bo się wk**** i jutro pojadę szukać całego mechanizmu, ale to spory wydatek.
Jak ktoś wie o co chodzi i zamiast pisać ma ochotę pogadać niech da mi nr tel na pw to przedzwonię...
Witki mi opadają. |
_________________ MB C180 Elegance VIN: WDB2020181A532233 |
|
|
|
|
Kruk
Daniel
Pomógł: 44 razy Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 630 Skąd: Wrocław/Walencja
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2011, 18:50
|
|
|
|
_________________ BMW 120D E87 163KM |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2011, 19:24
|
|
|
rypley, wg mnie musisz "heftnąć" spawarką miejsce które zaznaczyłem jasną strzałką - tutaj korba po prostu się ślizga po wałku, nie przekazuje napędu na mechanizm wysuwający i tyle - innych pomysłów nie mam
Tylko przed spawaniem trzeba znaleźć dobrą pozycję spoczynkową i powinno być dobrze |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
rypley
Pomógł: 9 razy Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 265 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2011, 19:28
|
|
|
No właśnie przed chwilą zobaczyłem, że jak przytrzymam zębatkę z tyłu, to mogę dalej bez większego oporu kręcić tym łącznikiem.
Tylko kurcze wydaje mi się, że jak trzymałem śrubokrętem tą śrubę którą zaznaczyłeś to dalej mogłem okręcić.
Jest jakiś sposób na rozebranie tej zębatki? |
_________________ MB C180 Elegance VIN: WDB2020181A532233 |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2011, 19:38
|
|
|
rypley napisał/a: | Tylko kurcze wydaje mi się, że jak trzymałem śrubokrętem tą śrubę którą zaznaczyłeś to dalej mogłem okręcić. |
No właśnie o tym piszę: ten łącznik jak go nazywasz nie może się obracać na tym wałku, bo inaczej nie będzie działał mechanizm wysuwu. Na fotce nie widzę dobrze co tam jest: śruba, zgrzew, czy co innego, dlatego napisałem o spawaniu . Jak śruba, to dokręć lub odkręć, żeby zobaczyć czy się da zdjąć. Ja aż tak głęboko się w ten mechanizm nie zagłębiałem, więc trudno powiedzieć.
W każdym bądź razie problem IMO jest w tym miejscu, bo reszta nie ma na to wpływu i działa prawidłowo. |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
rypley
Pomógł: 9 razy Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 265 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 12 Kwiecień 2011, 19:40
|
|
|
No może, lecę do garażu i będę patrzył czy jak przytrzymam to śrubokrętem to czy stoi. Jeśli tak to położę spaw. Gorzej jak będzie to się kręcić mimo usztywnienia.
W sumie w pewnym momencie zastanawiałem się czy to nie jest jakaś blokada przed usmażeniem silnika w razie większego oporu, ale chyba masz rację. Ciekawi mnie jeszcze możliwość rozebrania tej zębatki i śruby. |
_________________ MB C180 Elegance VIN: WDB2020181A532233 |
|
|
|
|
|