Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
12 Styczeń 2012, 15:31
Odłączanie akumulatora - szkodzi?
Autor Wiadomość
misiekmis4 

Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 114
Skąd: częstochowa
Wysłany: 26 Sierpień 2008, 20:34   Odłączanie akumulatora - szkodzi?

dzięki, jeszcze o cos spytam, czy jak odłacze akumlator i podłacze ponownie to moze sie cos przestawic ? mam na mysli zła prace silnika typu,ze na biegu jałowym jak wcisne pedal gazu do konca to obrotomierz dojdzie do 4tys i zacznie silnik przerywac i dalej nie wkręci sie an luzie. Natomiast podczas jazdy jest słabszy niz wczesniej ale obrotomierz wtedy idzie dalej.czym to moze byc spowodowane?czy to od rozłaczenia aku?
_________________
C180 Esprit automat 98'
WDB2020181A617619
Ostatnio zmieniony przez zmichal 26 Sierpień 2008, 21:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 26 Sierpień 2008, 22:04   Re: Odłączanie akumulatora - szkodzi?

misiekmis4 napisał/a:
na biegu jałowym jak wcisne pedal gazu do konca to obrotomierz dojdzie do 4tys i zacznie silnik przerywac i dalej nie wkręci sie an luzie.


Objaw jest jak najzupełniej prawidłowy.
BYŁO Kolego, BYŁO! (wyszukiwarka się kłania)
 
 
zmichal 
Moderator


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 736
Skąd: lubelskie
Wysłany: 26 Sierpień 2008, 22:08   

Niestey Gerri - tak to jest z nowymi na forum - kupili :mb: i nie widzą nic poza nimi :wink:

misiekmis4, jak ustawisz sobie podpis to odpowiemy Ci dlaczego tak się
dzieje :wink:

I sam już nie wiem - czy tego kuźwa nie widać :evil: :?:

screen.jpg
Plik ściągnięto 677 raz(y) 86,61 KB

_________________
E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 27 Sierpień 2008, 07:46   

zmichal napisał/a:
I sam już nie wiem - czy tego kuźwa nie widać


Co chcesz, takie czasy. Netykieta została zastąpiona Neostradą.
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 27 Sierpień 2008, 11:02   

misiekmis4 napisał/a:
na biegu jałowym jak wcisne pedal gazu do konca to obrotomierz dojdzie do 4tys i zacznie silnik przerywac i dalej nie wkręci sie an luzie.


Dodam jeszcze, że to po to byś na b. jałowym nie wywalił np. korbowodów przez blok silnika :P
A swoją drogą z Twojego podpisu i treści posta wynika, że jeździsz SMARTEM :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 27 Sierpień 2008, 12:07   

a czego na postoju moze korbowod wypasc ?
a np. jak sie jedzie i ma sie np 5500obr to co nie moze wypasc ?
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 27 Sierpień 2008, 19:16   

btx napisał/a:
a czego na postoju moze korbowod wypasc ?
a np. jak sie jedzie i ma sie np 5500obr to co nie moze wypasc ?


A tu to już kłania się fizyka :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
misiekmis4 

Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 114
Skąd: częstochowa
Wysłany: 27 Sierpień 2008, 19:33   

to co pomoze ktoś?
_________________
C180 Esprit automat 98'
WDB2020181A617619
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 27 Sierpień 2008, 20:44   

misiekmis4 napisał/a:
to co pomoze ktoś?


Ale w czym, bo z Twojego postu wynika tylko pytanie czy możesz bez konsekwencji odłączyć aku - odpowiadam możesz.
Reszta to prawidłowe zachowanie - tak ma być :idea:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 27 Sierpień 2008, 21:14   

Jary napisał/a:
Ale w czym, bo z Twojego postu wynika tylko pytanie czy możesz bez konsekwencji odłączyć aku - odpowiadam możesz.


Tylko jeśli masz fabrycznie montowane radio, to po podłączeniu aku z powrotem musisz wprowadzić kod, aby je odblokować.
 
 
zmichal 
Moderator


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 736
Skąd: lubelskie
Wysłany: 27 Sierpień 2008, 21:23   

misiekmis4, na biegu jałowym jest celowo zrobione zabezpieczenie w postaci odcięcia mocy pow 4 tys obr./min, po to abyś nie zakatował silnika. Wiadomo - podczas postoju nie ma chłodzenia wywołanego pędem powietrza, które jest podczas jazdy.

Ja x lat temu jako młody gniewny :mrgreen: zakatowałem w ten sposób slnik w Fiacie 127, bo chciałem sprawdzić kiedy włączy mi się wentylator chłodnicy. No i sprawdziłem - poprzekręcało mi panewki i przypaliło pierścienie tłokowe, bo tak go piłowałem na postoju. A wentylator oczywiście był zepsuty :oops:
_________________
E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 27 Sierpień 2008, 21:39   

zmichal napisał/a:
misiekmis4, na biegu jałowym jest celowo zrobione zabezpieczenie w postaci odcięcia mocy pow 4 tys obr./min, po to abyś nie zakatował silnika. Wiadomo - podczas postoju nie ma chłodzenia wywołanego pędem powietrza, które jest podczas jazdy.



Twoja Mercedes to chyba jakaś dziwna musi być, bo moja ma jeszcze wentylator, który na postoju schłodzi silnik :P
 
 
zmichal 
Moderator


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 736
Skąd: lubelskie
Wysłany: 27 Sierpień 2008, 21:45   

A uważasz Daniel, że jak będziesz kręcił silnik na postoju 5 tys obr. to wentylator da sobie radę z temperaturą?
_________________
E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 27 Sierpień 2008, 21:51   

Ograniczenie obrotów na postoju zrobione jest celowo, nie tylko z powodu chłodzenia. Wisco czy elektrowentylator wraz z ew. wiatrakami klimy dadzą radę spokojnie schłodzić silnik podczas jazdy w korkach.
Tu chodzi o to, że silnik, który pracuje bez obciążenia na tak wysokich obrotach może ulec właśnie takiemu zniszczeniu jak wyżej koledzy pisali. Korbowód może wyjść bokiem silnika właśnie z powodu zatarcia panewek korbowodowych i sworznia tłokowego, ale także z powodu urwania tłoka. Dlaczego?
Pod obciążeniem (w czasie jazdy na biegu) tak się nie stanie, gdyż naprężenia na ww. elementach są rozłożone tak jak zostały zaprojektowane i siły bezwładności elementów roboczych silnika (które powodują właśnie tak dramatyczny koniec silnika) są kasowane przez to obciążenie... bez obciążenia przy maksymalnych obrotach elementy silnika wbrew pozorom ulegają dużo większym przeciążeniom, jednak innym niż te podczas normalnej, nawet intensywnej, dynamicznej jazdy i dlatego mogą ulec zniszczeniu. Po to ogranicza się obroty biegu jałowego. :idea:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
zmichal 
Moderator


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 736
Skąd: lubelskie
Wysłany: 27 Sierpień 2008, 21:55   

amen
_________________
E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,147 sekundy. Zapytań do SQL: 13