Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 15:31 |
Odłączanie akumulatora - szkodzi? |
Autor |
Wiadomość |
misiekmis4
Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 114 Skąd: częstochowa
|
Wysłany: 26 Sierpień 2008, 20:34 Odłączanie akumulatora - szkodzi?
|
|
|
dzięki, jeszcze o cos spytam, czy jak odłacze akumlator i podłacze ponownie to moze sie cos przestawic ? mam na mysli zła prace silnika typu,ze na biegu jałowym jak wcisne pedal gazu do konca to obrotomierz dojdzie do 4tys i zacznie silnik przerywac i dalej nie wkręci sie an luzie. Natomiast podczas jazdy jest słabszy niz wczesniej ale obrotomierz wtedy idzie dalej.czym to moze byc spowodowane?czy to od rozłaczenia aku? |
_________________ C180 Esprit automat 98'
WDB2020181A617619 |
Ostatnio zmieniony przez zmichal 26 Sierpień 2008, 21:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 26 Sierpień 2008, 22:04 Re: Odłączanie akumulatora - szkodzi?
|
|
|
misiekmis4 napisał/a: | na biegu jałowym jak wcisne pedal gazu do konca to obrotomierz dojdzie do 4tys i zacznie silnik przerywac i dalej nie wkręci sie an luzie. |
Objaw jest jak najzupełniej prawidłowy.
BYŁO Kolego, BYŁO! (wyszukiwarka się kłania) |
|
|
|
|
zmichal
Moderator
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 736 Skąd: lubelskie
|
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 27 Sierpień 2008, 07:46
|
|
|
zmichal napisał/a: | I sam już nie wiem - czy tego kuźwa nie widać |
Co chcesz, takie czasy. Netykieta została zastąpiona Neostradą. |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 27 Sierpień 2008, 11:02
|
|
|
misiekmis4 napisał/a: | na biegu jałowym jak wcisne pedal gazu do konca to obrotomierz dojdzie do 4tys i zacznie silnik przerywac i dalej nie wkręci sie an luzie. |
Dodam jeszcze, że to po to byś na b. jałowym nie wywalił np. korbowodów przez blok silnika
A swoją drogą z Twojego podpisu i treści posta wynika, że jeździsz SMARTEM |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 27 Sierpień 2008, 12:07
|
|
|
a czego na postoju moze korbowod wypasc ?
a np. jak sie jedzie i ma sie np 5500obr to co nie moze wypasc ? |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 27 Sierpień 2008, 19:16
|
|
|
btx napisał/a: | a czego na postoju moze korbowod wypasc ?
a np. jak sie jedzie i ma sie np 5500obr to co nie moze wypasc ? |
A tu to już kłania się fizyka |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
misiekmis4
Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 114 Skąd: częstochowa
|
Wysłany: 27 Sierpień 2008, 19:33
|
|
|
to co pomoze ktoś? |
_________________ C180 Esprit automat 98'
WDB2020181A617619 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 27 Sierpień 2008, 20:44
|
|
|
misiekmis4 napisał/a: | to co pomoze ktoś? |
Ale w czym, bo z Twojego postu wynika tylko pytanie czy możesz bez konsekwencji odłączyć aku - odpowiadam możesz.
Reszta to prawidłowe zachowanie - tak ma być |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 27 Sierpień 2008, 21:14
|
|
|
Jary napisał/a: | Ale w czym, bo z Twojego postu wynika tylko pytanie czy możesz bez konsekwencji odłączyć aku - odpowiadam możesz. |
Tylko jeśli masz fabrycznie montowane radio, to po podłączeniu aku z powrotem musisz wprowadzić kod, aby je odblokować. |
|
|
|
|
zmichal
Moderator
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 736 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 27 Sierpień 2008, 21:23
|
|
|
misiekmis4, na biegu jałowym jest celowo zrobione zabezpieczenie w postaci odcięcia mocy pow 4 tys obr./min, po to abyś nie zakatował silnika. Wiadomo - podczas postoju nie ma chłodzenia wywołanego pędem powietrza, które jest podczas jazdy.
Ja x lat temu jako młody gniewny zakatowałem w ten sposób slnik w Fiacie 127, bo chciałem sprawdzić kiedy włączy mi się wentylator chłodnicy. No i sprawdziłem - poprzekręcało mi panewki i przypaliło pierścienie tłokowe, bo tak go piłowałem na postoju. A wentylator oczywiście był zepsuty |
_________________ E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 27 Sierpień 2008, 21:39
|
|
|
zmichal napisał/a: | misiekmis4, na biegu jałowym jest celowo zrobione zabezpieczenie w postaci odcięcia mocy pow 4 tys obr./min, po to abyś nie zakatował silnika. Wiadomo - podczas postoju nie ma chłodzenia wywołanego pędem powietrza, które jest podczas jazdy.
|
Twoja Mercedes to chyba jakaś dziwna musi być, bo moja ma jeszcze wentylator, który na postoju schłodzi silnik |
|
|
|
|
zmichal
Moderator
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 736 Skąd: lubelskie
|
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 27 Sierpień 2008, 21:51
|
|
|
Ograniczenie obrotów na postoju zrobione jest celowo, nie tylko z powodu chłodzenia. Wisco czy elektrowentylator wraz z ew. wiatrakami klimy dadzą radę spokojnie schłodzić silnik podczas jazdy w korkach.
Tu chodzi o to, że silnik, który pracuje bez obciążenia na tak wysokich obrotach może ulec właśnie takiemu zniszczeniu jak wyżej koledzy pisali. Korbowód może wyjść bokiem silnika właśnie z powodu zatarcia panewek korbowodowych i sworznia tłokowego, ale także z powodu urwania tłoka. Dlaczego?
Pod obciążeniem (w czasie jazdy na biegu) tak się nie stanie, gdyż naprężenia na ww. elementach są rozłożone tak jak zostały zaprojektowane i siły bezwładności elementów roboczych silnika (które powodują właśnie tak dramatyczny koniec silnika) są kasowane przez to obciążenie... bez obciążenia przy maksymalnych obrotach elementy silnika wbrew pozorom ulegają dużo większym przeciążeniom, jednak innym niż te podczas normalnej, nawet intensywnej, dynamicznej jazdy i dlatego mogą ulec zniszczeniu. Po to ogranicza się obroty biegu jałowego. |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
zmichal
Moderator
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 736 Skąd: lubelskie
|
|
|
|
|
|