Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
14 Styczeń 2012, 20:44
silnik padł wielki grzomt i koniec zycia:(
Autor Wiadomość
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 11 Luty 2010, 16:16   

Cytat:
Moje C 250D właśnie w podobny sposób skończyło życie. Przy jakichś 185km/h na autostradzie coś chrupnęło w silniku a olej zrobił efektowną zasłonę dymną. Kolano wyszło bokiem silnika. Na liczniku mam ponad 400 000 km i raczej nie spodziewam się autentyczności tego przebiegu. Olej i filtr oczywiście wymieniane na czas. Chyba nadszedł czas na sprzedaż. Teraz tylko kupić silnik.

Po jakich według Was przebiegach samochodu jest możliwe coś takiego?

Po 700-800 tyś "porządnej" jazdy ;)
Swoją droga to raczej jakieś zaniedbanie poprzedniego właściciela się ujawniło, bo nie słyszałem aby te silniki same z siebie, w tak efektowny sposób kończyły żywot ;)
 
 
barnaba 


Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 111
Skąd: Pruszków
Wysłany: 11 Luty 2010, 22:34   

A czy ktoś w Was ma jakieś doświadczenie z serwisem http://www.matysikserwis.pl w Nawojowej Górze/Krzeszowicach koło Krakowa? Tam trafiłem z samochodem po awarii (pomoc drogowa tam mnie zaholowała).
_________________
Szukam: W124 320CE
Jest: W124 200E 1991r
Było: W211 E320 T 2003r; W203 C200 Kompressor 2000r; W202 C250 Diesel 1993r
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11 Luty 2010, 22:53   

Takie coś jest możliwe po nieudolnej naprawie.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
konradkar

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 436
Skąd: Ostroleka
Wysłany: 11 Luty 2010, 23:41   

pedal sprzegla przy sprzegle dwumasowym delikatnie moze "kopac" drgac zgodnie z obrotami silnika..

Jezdze nowiutenkimi dieslami m. in Kia ceed, Fiat ducato, opel Vecrta, i inne (wszystkiem max 2 lata) i wszedzie jest te glupie uczucie jakby delikatnie cos uderzalo o pedal sprzegla (drgania) wzrastajace przy zwiekszaniu obrotow.

U siebie w MB tez to czuje wiec chyba jest ok..?

Poprawcie mnie jezeli sie myle... juz okolo 100 tys km te drgania sa dokladnie takie same
_________________
Juz od dawna nie Mercedes

Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 11 Luty 2010, 23:43   

konradkar napisał/a:
pedal sprzegla przy sprzegle dwumasowym delikatnie moze "kopac" drgac zgodnie z obrotami silnika..

Przy każdym tak jest...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
konradkar

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 436
Skąd: Ostroleka
Wysłany: 12 Luty 2010, 08:58   

nowoczesna mysl techniczna skierowana glownie na serwisy aby wiecej zarabialy..

Szerze mowiac najlepsze sprzeglo z jakim mialem doczynienia to...:

WARTBURG 1.3 super lekko pedal chodzil, super wyczucie i 250tys km i dopiero tarcza do wymiany byla (robilismy to z Tata za niecale 100zl)
_________________
Juz od dawna nie Mercedes

Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum
 
 
PiotrB40 

Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 6
Skąd: Żukowo
Wysłany: 13 Luty 2010, 12:25   

jjankiello napisał/a:
konradkar napisał/a:
pedal sprzegla przy sprzegle dwumasowym delikatnie moze "kopac" drgac zgodnie z obrotami silnika..

Przy każdym tak jest...

dwumasowe sprzęgło zostało tak skonstrułowane żeby płynniej przenosiło wysoki momet obrotowy nowoczesnych diesli , ale nie wiem czemu to rozwiązanie jest dośc awaryjne niestety.
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13 Luty 2010, 12:33   

PiotrB40 napisał/a:
dwumasowe sprzęgło zostało tak skonstrułowane żeby płynniej przenosiło wysoki momet obrotowy nowoczesnych diesli , ale nie wiem czemu to rozwiązanie jest dośc awaryjne niestety.


Nie wiesz czemu? ;) Stare sprzęgła były zbyt wytrzymałe, jeździło takie sporo tysięcy km, a teraz 100 tysięcy km to chyba max, albo i mniej zależnie od stylu jazdy i nowe kółko za 3 tysiące do kupienia.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
barnaba 


Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 111
Skąd: Pruszków
Wysłany: 16 Luty 2010, 08:45   

Wracając do tematu,
znalazłem taki silnik:
Allegro: SILNIK MERCEDES W202 W 210 2,5D 20V 2.5 DIESEL (numer 922076335)
orientujecie się może czy będzie on ('96r.) pasował do mojej C klasy z '93 r.? Na zdjęciach na alledrogo komora silnika wygląda trochę inaczej niż u mnie - to pewnie anglik.
_________________
Szukam: W124 320CE
Jest: W124 200E 1991r
Było: W211 E320 T 2003r; W203 C200 Kompressor 2000r; W202 C250 Diesel 1993r
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 16 Luty 2010, 11:31   

barnaba napisał/a:
czy będzie on ('96r.) pasował do mojej C klasy z '93 r.


Będzie pasował - a jak miałeś sterowaną pompę w swoim ?
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
barnaba 


Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 111
Skąd: Pruszków
Wysłany: 16 Luty 2010, 12:56   

no to będzie się działo...

a co mam do wyboru? :oops:
jakiś kawałek czegoś na kształt komputera zawiadywał pracą tej pompy (ale równie dobrze mogę pisać herezje), potencjometr gazu, immo...
_________________
Szukam: W124 320CE
Jest: W124 200E 1991r
Było: W211 E320 T 2003r; W203 C200 Kompressor 2000r; W202 C250 Diesel 1993r
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 16 Luty 2010, 15:53   

Oba silniki wolnossące - oba praktycznie identyczne. Jedyna różnica może być w sterowaniu pompą wtryskową, którego przełożyć bez większej rzeźby się nie da (inne instalacje elektryczne), ale da się zamienić pompy wtryskowe.
Jeśli silnik z aukcji pochodzi z W202, to spokojnie podejdzie bez przeróbek. Jeśli pochodzi z W210, to już sterowanie będzie miał, jak W202 po FL.
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
barnaba 


Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 111
Skąd: Pruszków
Wysłany: 16 Luty 2010, 20:56   

Silnik już załatwiony (inny niż na w/w aukcji, ale to już w tej chwili nieważne).

Jednak czegoś tu nie rozumiem. Mam pompę sterowaną elektronicznie (a auto przed liftingowe). Czy po liftingu było jeszcze coś innego? A tak w ogóle C 250D było produkowane do lipca '96, potem tylko C 250TD. To jak to jest?
_________________
Szukam: W124 320CE
Jest: W124 200E 1991r
Było: W211 E320 T 2003r; W203 C200 Kompressor 2000r; W202 C250 Diesel 1993r
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 16 Luty 2010, 21:10   

barnaba napisał/a:
Mam pompę sterowaną elektronicznie (a auto przed liftingowe).


Bo przed liftingiem też były pompy sterowane elektronicznie .
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 16 Luty 2010, 21:11   

Jary napisał/a:

Bo przed liftingiem też były pompy sterowane elektronicznie .

A czy takie sterowanie nie pojawiło się po małym liftingu w 95r.?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 10