Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 20:44 |
silnik padł wielki grzomt i koniec zycia:( |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 11 Luty 2010, 16:16
|
|
|
Cytat: | Moje C 250D właśnie w podobny sposób skończyło życie. Przy jakichś 185km/h na autostradzie coś chrupnęło w silniku a olej zrobił efektowną zasłonę dymną. Kolano wyszło bokiem silnika. Na liczniku mam ponad 400 000 km i raczej nie spodziewam się autentyczności tego przebiegu. Olej i filtr oczywiście wymieniane na czas. Chyba nadszedł czas na sprzedaż. Teraz tylko kupić silnik.
Po jakich według Was przebiegach samochodu jest możliwe coś takiego? |
Po 700-800 tyś "porządnej" jazdy
Swoją droga to raczej jakieś zaniedbanie poprzedniego właściciela się ujawniło, bo nie słyszałem aby te silniki same z siebie, w tak efektowny sposób kończyły żywot |
|
|
|
|
barnaba
Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 111 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 11 Luty 2010, 22:34
|
|
|
A czy ktoś w Was ma jakieś doświadczenie z serwisem http://www.matysikserwis.pl w Nawojowej Górze/Krzeszowicach koło Krakowa? Tam trafiłem z samochodem po awarii (pomoc drogowa tam mnie zaholowała). |
_________________ Szukam: W124 320CE
Jest: W124 200E 1991r
Było: W211 E320 T 2003r; W203 C200 Kompressor 2000r; W202 C250 Diesel 1993r |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11 Luty 2010, 22:53
|
|
|
Takie coś jest możliwe po nieudolnej naprawie. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 11 Luty 2010, 23:41
|
|
|
pedal sprzegla przy sprzegle dwumasowym delikatnie moze "kopac" drgac zgodnie z obrotami silnika..
Jezdze nowiutenkimi dieslami m. in Kia ceed, Fiat ducato, opel Vecrta, i inne (wszystkiem max 2 lata) i wszedzie jest te glupie uczucie jakby delikatnie cos uderzalo o pedal sprzegla (drgania) wzrastajace przy zwiekszaniu obrotow.
U siebie w MB tez to czuje wiec chyba jest ok..?
Poprawcie mnie jezeli sie myle... juz okolo 100 tys km te drgania sa dokladnie takie same |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 11 Luty 2010, 23:43
|
|
|
konradkar napisał/a: | pedal sprzegla przy sprzegle dwumasowym delikatnie moze "kopac" drgac zgodnie z obrotami silnika.. |
Przy każdym tak jest... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 12 Luty 2010, 08:58
|
|
|
nowoczesna mysl techniczna skierowana glownie na serwisy aby wiecej zarabialy..
Szerze mowiac najlepsze sprzeglo z jakim mialem doczynienia to...:
WARTBURG 1.3 super lekko pedal chodzil, super wyczucie i 250tys km i dopiero tarcza do wymiany byla (robilismy to z Tata za niecale 100zl) |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
PiotrB40
Dołączył: 10 Gru 2008 Posty: 6 Skąd: Żukowo
|
Wysłany: 13 Luty 2010, 12:25
|
|
|
jjankiello napisał/a: | konradkar napisał/a: | pedal sprzegla przy sprzegle dwumasowym delikatnie moze "kopac" drgac zgodnie z obrotami silnika.. |
Przy każdym tak jest... |
dwumasowe sprzęgło zostało tak skonstrułowane żeby płynniej przenosiło wysoki momet obrotowy nowoczesnych diesli , ale nie wiem czemu to rozwiązanie jest dośc awaryjne niestety. |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13 Luty 2010, 12:33
|
|
|
PiotrB40 napisał/a: | dwumasowe sprzęgło zostało tak skonstrułowane żeby płynniej przenosiło wysoki momet obrotowy nowoczesnych diesli , ale nie wiem czemu to rozwiązanie jest dośc awaryjne niestety. |
Nie wiesz czemu? Stare sprzęgła były zbyt wytrzymałe, jeździło takie sporo tysięcy km, a teraz 100 tysięcy km to chyba max, albo i mniej zależnie od stylu jazdy i nowe kółko za 3 tysiące do kupienia. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
barnaba
Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 111 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 16 Luty 2010, 08:45
|
|
|
Wracając do tematu,
znalazłem taki silnik:
Allegro: SILNIK MERCEDES W202 W 210 2,5D 20V 2.5 DIESEL (numer 922076335)
orientujecie się może czy będzie on ('96r.) pasował do mojej C klasy z '93 r.? Na zdjęciach na alledrogo komora silnika wygląda trochę inaczej niż u mnie - to pewnie anglik. |
_________________ Szukam: W124 320CE
Jest: W124 200E 1991r
Było: W211 E320 T 2003r; W203 C200 Kompressor 2000r; W202 C250 Diesel 1993r |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 16 Luty 2010, 11:31
|
|
|
barnaba napisał/a: | czy będzie on ('96r.) pasował do mojej C klasy z '93 r. |
Będzie pasował - a jak miałeś sterowaną pompę w swoim ? |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
barnaba
Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 111 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 16 Luty 2010, 12:56
|
|
|
no to będzie się działo...
a co mam do wyboru?
jakiś kawałek czegoś na kształt komputera zawiadywał pracą tej pompy (ale równie dobrze mogę pisać herezje), potencjometr gazu, immo... |
_________________ Szukam: W124 320CE
Jest: W124 200E 1991r
Było: W211 E320 T 2003r; W203 C200 Kompressor 2000r; W202 C250 Diesel 1993r |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 16 Luty 2010, 15:53
|
|
|
Oba silniki wolnossące - oba praktycznie identyczne. Jedyna różnica może być w sterowaniu pompą wtryskową, którego przełożyć bez większej rzeźby się nie da (inne instalacje elektryczne), ale da się zamienić pompy wtryskowe.
Jeśli silnik z aukcji pochodzi z W202, to spokojnie podejdzie bez przeróbek. Jeśli pochodzi z W210, to już sterowanie będzie miał, jak W202 po FL. |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
barnaba
Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 111 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 16 Luty 2010, 20:56
|
|
|
Silnik już załatwiony (inny niż na w/w aukcji, ale to już w tej chwili nieważne).
Jednak czegoś tu nie rozumiem. Mam pompę sterowaną elektronicznie (a auto przed liftingowe). Czy po liftingu było jeszcze coś innego? A tak w ogóle C 250D było produkowane do lipca '96, potem tylko C 250TD. To jak to jest? |
_________________ Szukam: W124 320CE
Jest: W124 200E 1991r
Było: W211 E320 T 2003r; W203 C200 Kompressor 2000r; W202 C250 Diesel 1993r |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 16 Luty 2010, 21:10
|
|
|
barnaba napisał/a: | Mam pompę sterowaną elektronicznie (a auto przed liftingowe). |
Bo przed liftingiem też były pompy sterowane elektronicznie . |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 16 Luty 2010, 21:11
|
|
|
Jary napisał/a: |
Bo przed liftingiem też były pompy sterowane elektronicznie . |
A czy takie sterowanie nie pojawiło się po małym liftingu w 95r.? |
|
|
|
|
|